حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احساس ناتوانی والدین در برابر مزاحمت های سایبری فرزندانشان

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها، شبکه و امنیت

روابط عمومی شرکت (ایدکو ) توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ بررسی های انجام شده توسط لابراتوار کسپرسکی و B2B بین المللی نشان می دهد که نزدیک به یک چهارم(۲۲%) از والدین احساس می کنند که نمی توانند فرزندان خود را در دنیای آنلاین کنترل کنند، هرچند که نزدیک به نیمی (۴۸%) نگران فرزندان خود هستند که با مزاحمت های سایبری مواجه نشوند.

تلاش همراه با حسن نیت والدین می تواند حریم شخصی کودکان را در امان نگه دارد و در حقیقت آن ها را از هرگونه آزار و اذیت سایبری و سوء استفاده مصون نگه دارد. به عنوان مثال، تنها ۱۹% از والدین اظهار می کنند که آن ها دوستان فرزندان خود در شبکه های اجتماعی هستند یا که آن ها را فالو می کنند و ۳۹% آن ها بر فعالیت های آنلاین فرزندان خود نظارت دارند. و البته ۳۸% از آن ها هم با فرزندان خود در مورد خطرات سایبری صحبت می کنند که می تواند عدم اعتماد والدین را نسبت به فرزندان نشان دهد.

این مطالعات نشان داده که اغلب کودکان تمایلی به اعتراف مزاحمت های سایبری ندارند. یک چهارم (۲۵%) والدین گفتند که کودکان آن ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند و آن ها مدت ها بعد از این موضوع مطلع شده بودند. این امر نگران کننده است زیراکه سوء استفاده اینترنتی می تواند نشت عظیمی را در دنیای واقعی با توجه به پنهان کاری کودکان در بر داشته باشد که البته در این آزمایش ۲۶% والدین متوجه جریان موضوع شده بودند.

en-powerless-info-1024x640

تاثیر عاطفی طولانی مدت مزاحمت های سایبری میتواند برای جوانان و نوجوانان ویرانگر باشد، تا این حد که آن ها از این کار متنفر می شوند و حتی در بسیاری از آن ها به توقف در گشت و گذار اینترنتی منجر می شود. مطالعات ما نشان می دهد که ۴۴% از والدینی که کودکان آن ها دچار مزاحمت سایبری شده بودند، جلودار فرزندانشان شده بودند.

یوجین کسپرسکی، رئیس و مدیر عامل کسپرسکی گفت: اینترت مزایای بسیاری را به ارمغان می آورد، اما متاسفانه دنیای آنلاین به مجرمان این امکان را می دهد که صفات خوب انسان ها را تخریب کنند و برای فضای مجازی مشکل ایجاد کنند تا این اندازه که مزاحمت اینترنتی به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. برای این قربانیان، آسیبی طولانی مدت و عظیم رخ می دهد. شاید برای این مشکلات هیچ جوابی نداشته باشیم اما ما هستیم که برای بالابردن آگاهی باید در مورد آن صحبت کنیم و به جوانان و کودکان کمک کنیم تا از قسمت های مفید این دنیای گسترده استفاده کنند.

Janice Richardson، مشاور ارشد در مدرسه ای در اروپا می گوید: “مزاحمت سایبری و زورگویی در دنیای مجازی، یکی از مشکلاتی است که اغلب برای جوانان و نوجوانان رخ می دهد که نیاز به رویکردی جامع دارد تا پدر و مادر و حتی معلمان برای جلوگیری از این اتفاق مقابله کنند. مشکل اصلی این موضوع بیشتر این است که ابزارهای ارتباطی ما از دهه های گذشته تا کنون به طور کاملا شگفت انگیزی تکامل یافته است در حالیکه سواد و اطلاعات استفاده از آن ها همچنان در چند سال پیش به جای مانده است”.

این مشکل می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرزندان به جای بگذارد این در صورتی است که با اقداماتی ساده می توان از فرزندان محافظت کرد و آن ها را از چنین دام هایی نجات داد.

به عنوان مثال بررسی تنظیمات حریم شخصی در شبکه های اجتماعی به والدین این اجازه را می دهد که کودکان خود را از طریق مشاهده ی پست ها و مسیج های ارسال شده کنترل کنند. استفاده از سیستم کنترل والدین در نرم افزارهای امنیتی همانند (توتال سکیوریتی کسپرسکی) و برخی نرم افزار های کنترل والدین مثل (safe kids ) می تواند حفاظتی قوی برای کودکان و آرامش خاطر را برای والدین به ارمغان آورد.

اما این مشکل نیاز به مراقبت بیشتری دارد، و کنترل مداوم والدین در صورتی که فرزندان درک نکنند سایبر می تواند برای آن ها خطر آفرین باشد کاری را از پیش نمی برد. در این راه نیاز است تا والدین، فرزندان خود از اهمیت زیاد اطلاعات شخصی و حریم خصوصی، فاش شدن جزئیاتی همانند آدرس، شماره تلفن، مدرسه، شماره کارت اعتباری و دیگر حریم در دنیای آنلاین مطلع سازند و به آن ها آموزش دهند در زمان اشتراک گذاری اطلاعات به مسائل امنیتی و حریم شخصی خود خوب توجه کنند و در صورت بوجود آمدن هرگونه مزاحمتی در فضای مجازی والدین خود را در جریان قرار دهند.

منبع: کسپرسکی آنلاین

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....