حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در سال ۲۰۱۷ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ۷۵ درصد از کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهند داد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینترنت، حتما بخوانید

فناوری‌های موبایلی هرروز بیشتر از روز قبل رشد کرده و تکامل پیدا می‌کنند، این یک واقعیت غیرقابل انکار است. از نوآوری‌های فوق‌العاده گرفته تا بهبودهای ناچیز و ناپیدا که هرروز خبر آن‌ها به دست ما می‌رسد، به‌نوعی این صنعت را تغییر می‌دهند؛ به همین ترتیب هرروز افراد بیشتری به این فناوری‌ها دست پیداکرده و باوجود قدرتمندتر شدن و نوآوری‌های بیشتر، قیمت این محصولات نیز به‌شدت در حال کاهش است؛ در نتیجه‌ی تمام این اتفاقات گزارش تازه‌ای از Zenith نشان می‌دهد که در ۷۵ درصد از ترافیک کل اینترنت در سال ۲۰۱۷ به دستگاه‌های موبایلی اختصاص خواهد یافت.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

به‌منظور اینکه دید بهتری نسبت به موضوع داشته باشید کمی از قبل‌تر شروع می‌کنیم؛ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در سال ۲۰۱۲ تنها ۴۰ درصد از سهم کل اینترنت را به خود اختصاص داده بودند و حالا تنها با گذشت ۵ سال شاهد یک جهش عظیم و چشم‌گیر ۳۵ درصدی هستیم به‌علاوه انتظار می‌رود این رشد همچنان ادامه داشته باشد؛ نتایج سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از ترافیک کل اینترنت به دستگاه‌های موبایلی اختصاص داشته و این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۷۹ درصد نیز افزایش خواهد یافت.

در گزارش Zenith از لحاظ منطقه‌ی جغرافیایی نیز عنوان‌شده که اسپانیا در حال حاضر با رقم ۸۵ درصد بیشترین مقدار ترافیک اینترنت موبایلی را در بین کشورهای جهان داراست؛ در کشور ایرلند نیز گوشی‌های هوشمند بیشترین محبوبیت را دارند و ۹۲ درصد از شهروندان ایراندی مالک گوشی هوشمند بوده و اسپانیا نیز تنها یک‌قدم عقب‌تر از ایرلند قرارگرفته و ۹۱ درصد مردم در این کشور مالک گوشی هوشمند هستند. با مقرون به‌صرفه‌تر شدن این فناوری انتظار می‌رود به‌زودی ارقام مشابهی در دیگر نقاط جهان نیز مشاهده شود.

این مقدار افزایش در استفاده از دستگاه‌های موبایلی برای دسترسی به اینترنت همچنین نقش پررنگی در تبلیغات آنلاین ایفا خواهد کرد. Zenith در بخش دیگر این گزارش پیش‌بینی کرده که ۶۰ درصد از درآمد کل تبلیغات در جهان در سال ۲۰۱۸ بر دستگاه‌های موبایل متمرکز خواهد بود؛ این رقم یعنی چیزی در حدود ۱۳۴ میلیارد دلار در سراسر جهان که بیش از مجموع بودجه‌ی تبلیغات محیطی، روزنامه‌ها، مجلات و فیلم‌های سینمایی است.

ارقامی که گزارش Zenith منتشر کرده شگفت‌انگیز است اما ظاهراً آینده متعلق به موبایل‌هاست و هرروز نقش پررنگ‌تری ایفا خواهند کرد. دستگاه‌هایی نظیر HP Elite x3 تلاش دارند تا تمامی نیازهای کامپیوتری روزمره شما را برطرف کنند و با توجه به گزارش Zenith به‌زودی موبایل‌های بیشتری با این هدف به بازار عرضه خواهند شد.

نظر شما درباره پیشرفت فناوری‌های موبایلی چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/In-2017-smartphones-and-tablets-will-account-for-75-of-all-Internet-traffic_id87207″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش