حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ذره وین: چگونه ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوتر خود نصب کنیم؟

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

اگر می‌خواهید ویندوز ۱۰ برا بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید ما در اینجا مرحله به مرحله به شما نحوه ی این کار را آموزش خواهیم داد. البته این کار همانند نصب ورژن های دیگر ویندوز میباشد و تفاوت آنچنانی ندارد اما ممکن است که شما کلا تاکنون ویندوز بر روی کامپیوتر خود نصب نکرده باشید و نسبت به این موضوع ناآشنا باشید.

با ترنجی همراه باشید…

قبل از اینکه تصمیم بگیرید رایانه خود ر ا ارتقاء دهید در نظر داشته باشید که به دلیل وجود برخی باگ ها و مشکلات به شما پیشنهاد می‌دهیم که از آخرین نسخه‌ی موجود ویندوز ۱۰ استفاده کنید (بیلد ۱۴۳۹۳ رداستون ۲)

شما نباید ویندوز ۱۰ را بر روی رایانه اصلی خودتان برای اولین بار نصب نصب کنید. برای اینکار از یک تست کامپیوتر و یا یک ماشین مجازی استفاده کنید اما اگر شما مجبور هستید که این ویندوز را بر روی رایانه شخصی و مورد استفاده ی خود نصب کنید ما به شما پیشنهاد جدی میدهیم که از تمامی چیزهای موجود در رایانتان یک بک آپ تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل قادر به بازگشت اطلاعاتتان باشید زیرا برای اولین تجربه ممکن است کمی ویندوز ۱۰ برایتان غیر قابل هضم باشد.

اگر تا به حال ویندوز ۱۰ را بر روی رایانتان نصب نکرده اید قبل از نصب به صورت جداگانه ی آن شما باید یک ارتقاء انجام دهید و آن به خاطر این است که مایکروسافت هیچوقت به آسانی مجوزی صادر نمیکند حتی اگر ورژن مجانی آن موجود باشد. وقتی که شما یک بار ارتقاء را انجام دادید و ویندوز ۱۰ خود را اکتیو کردید مایکروسافت با آی دی سخت افزار های منحصر به فرد شما با یک مجوز ویندوز ۱۰ اکتیو و فعال شده ارتباط برقرار خواهد کرد و از آن به بعد شما هر وقت بخواهید میتوانید آن را نصب مجدد کنید ولی نه تا زمانیکه شما ابتدا ویندوز ۷ یا ۸ یا ۸٫۱ را ارتقا و سپس اکتیو کرده ایدو

فقط در نظر داشته باشید که ویندوز ۱۰ فقط به حالت ارتقا از ویندوز های دیگر به صورت مجانی میباشد در غیر اینصورت بدون کلید مجوز نمیتوانید آن را نصب مجزا کنید.

  • مرحله اول: windows 10 ISO image را از سایت مایکروسافت دانلود کنید البته شما میتوانید از همان سایت web installer را دانلود کرده و فقط گزینه ارتقا را که ساده ترین و بهترین گزینه است را انتخاب کنید.
  • مرحله ی دوم: اگر شما در حال نصب ویندوز بر روی یک رایانه ی ساده با سیستم عامل قبلیه ویندوز هستید احتمالا مستقیم و بلافاصله به قسمت شروع عملکرد ارتقاء خواهید برده شد. که میتوانید آن را بر روی دیسکی ذخیره و یا یک یو اس بی فلش درایو با قابلیت بوت ایجاد کنید. در غیر اینصورت فقط ISO image را با استفاده از ماشین مجازی دستگاه خود به انتخاب خودتان ضمیمه کنید.
  • مرحله سوم: با استفاده از گزینه ی next آن را نصب کنید.
  • در نظر داشته باشید در حال حاضر که ویندوز ۱۰ عرضه شده است شما برای ارتقا از ویندوز های ۷ یا ۸ و یا ۸٫۱ نیازمند یک مجوز با اعتبار هستید

برای سهولت شما ما در اینجا تمامی مراحل نصب ویندوز ده از روی یک یو اس بی دریاو قابل بوت را اورده ایم البته شما با به خاطر داشتن کلید next نیز میتوانید این نصب را انجام دهید. فقط به خاطر داشته باشید که وقتی که نیاز بود گزینه ی upgrade را انتخاب کنید مگر اینکه قبلا بر روی این دستکاه ویندوز ۱۰ را نصب و فعال کرده باشید.

وقتی که برای بار اول رایانه را روشن می‌کنید با این صفحه مواجه خواهید شد:

بر روی next کلیک کرده و سپس به صفحه ای که در آن جا گزینه install now وجود دارد که گزینه ی بعدی مورد نظر ماست برده میشوید. بر روی آن کلیک کنید.

در اینجا شما باید انتخاب کنید که از چه روشی میخواهید ویندوز را نصب کنید از روش ارتقا یا از روش نصب اختصاصی.

به یاد داشته باشید که برای بار اول شما باید گزینه ی ارتقا را بزنید و آن هم به خاطر مجوز هایی است که درباریشان سخن گفتیم و اگر شما این گزینه را نزنید ممکن است این مجوز ها به خوبی عمل نکنند.

در اینجا شما باید انتخاب کنید که ویندوز ۱۰ در چه قسمتی نصب شود که احتمالا باید قسمتی را حذف و یا قسمتی برای این کار ایجاد کنید اما اگر شما در حال استفاده از یک ماشین مجازی هستید فقط بر روی گزینه ی next کلیک کنید.

و الان ویندوز نصب خواهد شد:

وقتی که دوباره رایانه ریبوت شد این قابلیت به شما داده خواهد شد که برخی از تنظیمات همانند فعال و یا غیر فعال کردن ویندوز آپدیت را انجام دهید (آن ها به صورت پیش فرض نمیتوانند غیر فعال باشند). به شما پیشنهاد میدهیم که اگر در حال نصب بر روی یک ماشین تست هستید از تنظیمات پیشفرض استفاده کنید اما اگر در حال استفاده از کامپیوتر شخصی و اصلی خود هستیدن تنظیمات را شخصی سازی کنید.

و حالا شما می‌توانید به حساب مایکروسافت خود متصل شوید . پیشنهاد میک‌نیم که حتما از یک حساب مایکروسافت استفاده کنید زیرا که بدون آن از نصف بیشتر قابلیت ها و ویژگی های ویندوز نمی‌توان بهره برد و مانند این است که شما در حال استفاده از یک ویندوز ۷ هستید.

اگر شما از قبل حساب کاربری مایکروسافت خود را فعال و ثبت کرده باشید ممکن است برای بررسی آن در میان مراحل از شما درخواست شود که ما توضیحات مربوط به آن را د اینجا حذف کرده ایم اما مراحل آن بسیار آسان می باشد.

حالا از شما برای تنظیم کردن رایانه سوال خواهد شد. چون که ما میخواستیم همه چیز را به عنوان یک رایانه ی جدید تست کنید پس اتخاب کردیم که یک رایانه ی جدید را تنظیم کنیم اما شما می‌توانید تنظیمات را از رایانه ای دیگر کپی و یا هر طوری که میخواهید بچینید.

میخواهید از one drive استفاده کنید؟ چون‌که این قابلیت در داخل خود ویندوز وجود دارد پس ما آن را پشت سر میگذاریم.

و حالا با یک صفحه ی پر از رنگ مواجه میشوید که به ما نشان میدهد چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

و در آخر ما در دسکناپ ویندوز ۱۰ هستیم ( در نظر داشته باشید که دسکتاپ ویندوز ۱۰ کامل کمی با عکس زیر متفاوت است زیرا این عکس یک اسکرین شات از یک نسخه ی پیش عرضه ی ویندوز ۱۰ است).

17_YOGA_910_14-Inch_Narrow_Bezel_Front_Gunmetal_Windows_10Screenfill.0

نظر شما درباره ی این ویندوز چیست؟ سوالات خود را با ترنجی مطرح کنید.

[su_button url=”http://www.howtogeek.com/197559/how-to-install-windows-10-on-your-pc/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]howtogeek[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jalal Nabi

دوستان من ویندوز۸٫۱ داشتم رو سیستمم(کرک شده البته)بعد واسم پیغام اپدیت به۱۰ اومد.زدم اپ شد.ویندوز کامل نصب شد.چند ماهم هست دارم استفاده میکنم بدون مشکل.حالا میخواستم بدونم الان ویندوز من قانونیه؟(کامل اکتیو شده یا نه)و اینکه میتونم یه بار دیگه ویندوز رو از نو بریزم رو سیستمم؟همین طوری که الان اکتیو شده یا خیر؟اگه میشه راهنمایی کنید.ممنون :heart: :heart: :rose: :rose:

Sasan Entezari

من سیستمم رو به ویندوز ۱۰اپدینت کردم همین اوایل که آمده بود. (سیستمم اوریجینال است)
حالا سیستمم خیلی ویروس گرفته با آنتی ویروس هم کارم راه نمی افتد.
آگه دوباره ویندوز رو برگردانم به تنظیمات کارخانه، ویندوز ۸ دوباره نصب میشه.
حالا سوالم اینه که میتونم بعدش دوباره به ویندوز ۱۰ اپدیتش کنم؟
امیدوارم متوجه منظورم شده باشید

REZA

باید ببینی اپدیت ویندوز ده رو رو هنوز واسه ویندوز ۸٫۱ و ۷ میده یا نه؟چند وقت پیش خبرش اومده بود ولی یادم نیست که پشتیبانی قطع شد یا نه.

Sasan Entezari

منم نمیدونم یکی میگه میشه یکی میگه نه.
کلا هیچ کس مطمئن نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com