حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ قصد دارد تا با همکاری انویدیا و AMD پردازشگرهای گرافیکی اختصاصی (GPU) بسازد

نوشته

7 سال قبل | 30 دیدگاه | مطالب ترنجی

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری است که در ساخت انواع و اقسام وسایل الکترونیک سررشته دارد. این کمپانی بزرگ چند سالی است که به صورت اختصاصی پردازنده‌های مخصوص‌اش را برای تلفن‌های همراه تولید می‌کند و ظاهرا بزودی قصد دارد تا علاوه بر مغز متفکر اسمارت‌فون‌هایش، ساخت GPU را نیز خود بر عهده بگیرد.

با ترنجی همراه باشید…

سامسونگ در ساخت اسمارت فون‌ها به خوبی عمل می‌کند و اگر گلکسی نوت ۷ را نادیده بگیریم، اکثر محصولات این شرکت بسیار خوب عمل کرده‌اند. کره‌ای‌ها در پرچمداران خود در اکثرا ار دو نوع پردازنده استفاده می‌کنند که همین موضوع در بسیاری از بازارها همانند ایران موجب سردرگمی کاربران می‌شد. سامسونگ طی قراردادی که با ARM داشت در سال‌های  گذشته تنها از پردازشگرهای گرافیکی مالی این شرکت استفاده می‌کرد اما ظاهرا این قرارداد در حال اتمام است و سامسونگ قصد دارد تا اقدامات جالبی انجام دهد.

براساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است سامسونگ با همکاری انویدیا و AMD قصد دارد GPU های اگزینوس را به صورت اختصاصی بسازد. سامسونگ با این دو غول دنیای تکنولوژی در حال مذاکره است تا حق لایسنس تکنولوژی‌های مورد نظر خود را به دست آورد. گفته می‌شود که بیشترین هدف سامسونگ استفاده از تکنولوژی معماری پاسکال انویدیا است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که AMD را نادیده بگیریم.

سونی در پلی استیشن ۴ پرو خود از پردازنده‌ی قدرتمند ساخت AMD استفاده کرده است و سامسونگ می‌خواهد از این تکنولوزی نیز استفاده کند. سال گذشته شایعاتی را در خصوص یک پردازشگر اگزینوس جدید با پشتیبانی از HSA شنیدیم. متخصصان این کمپانی قدر در تلاش‌اند تا پشتیبانی از CDMA را به پردازشگرهای اگزینوس گوشی‌های خود اضافه کنند. سامسونگ قصد دارد تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ این امکان را مورد آزمایش قرار دهد.

احتمالا گلکسی اس ۹ سامسونگ با پشتیبانی از CDMA اختصاصی سامسونگ وارد بازار خواهد شد. باید منتظر باشیم و ببینیم که این شرکت اهل کره جنوبی چه برنامه‌هایی را برای سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در نظر گرفته است.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2016/09/09/exclusive-samsung-is-in-talks-with-nvidia-and-amd-for-gpu-technologies/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahdi ak

نوت ۷ را نادیده بگیریم، اکثر محصولات این شرکت بسیار خوب عمل کرده‌اند
ما که ندیدیم اکثرش خوب باشه یدونه اس ۷ ایجش خوب بود که مشکل هنگ اونم داره :wacko:

galaxy

برو بخواب حرف بیجا نزن که حرف بیجا نشانه بی خردیه

mahdi ak

همه میدونیم چی میده دست مردم
نوت ۷ ام که باعث شد همه رو اصلی سامسونگو بشناسن پس شما برو بخواب

ali gheysari

چی میگی حاجی نوت ۷ بهترین گوشی هست تا الان یه سری کمش ۰٫۰۲ درصدی مشکل داشتن سامی همه رو عوض کرد!تازگیا شنیدم یه گوشی سری جی هم میده به دارندگان نوت ۷ تا گوشی جدیدشونو بگیرن.
به این میگن مشتری مداری
در ضمن اکسینوس که خیلی قدرتمنده و از اسنپ خیلی سره فقط پردازش گرافیکیش ضعیف تره.ایشالا جی پی یو هم سامی میترکونه

fouzhan

داداچ داری اشتباه کامنت میزاری!!
تا به حال کار کردی با اس ۷ ادج؟؟
هنگ چی؟؟ من ۱۵ گیگ فقط توش بازی ریختم کمتر از یه گیگ خالی دارم تا الان لگ نزده چه برسه به هنگ!!
نگو ترو خدا خندمون میگیره!!! ?

mahdi ak

???? بچه دهاتی نیستم که مثل خودت از هر گوشی به مدتی استفاده کردم و از هر گوشی سامسونگ دوستان اشنایان دیدم و خیلی وقت که میدیدم هنگ میکردن شخصا در کنار خودم ولی مثل شماها بودن
و امثالهم شما به همه توهین میکنید و میگید ما خوبیم عجب !
راستی به چی ۱۵ گیگ گیم رختی که یه گیگش مونده؟ اس ۷ که همش ۳۲ گیگ هست یا بالا
شایدم برعکس عمو شما کار نکردی

fouzhan

میدونی شعور چیه؟؟ فک نکنم داشته باشی! خداروشکر بچه شهرم دور و برم مدل به مدلم گوشی ریخته!! فقط دوست دارم با لومیا ۹۵۰xl کار کنم! چون تا الان کار نکردم باهاش!!!
ببین گوشی ۲۴ گیگ بت حافظه در دسترس میده ۱۵ تاش گیمه فک کنم حدود ۶ تا ۷ گیگ میمونه! کاش حداقل از معلم ریاضیت یکم جمع و تفریق یاد میگرفتی!

Kamix.1353

مهدی جان دلبندم لطفا ببند.جداً میگم ببند.چون تابلوست روش کامنت دادنت از صد و بیست کیلومتری گلکسی استار هم رد نشدی :whistle:

سید علی موسوی

با این اوصاف فاتحه کوالکام خوندس 🙁

mahdi ak

کولاکم رو چی فرض کردی؟ بجز مصرف بالا همه چیزش بهتره یکم تحقیق کنی میدونی
به طول مدت زمان نه عملکردش میاد پایین نه چیزه دیگه ای

the matrix

mahdi ak

اخوی اینجا رو با چاله میدون اشتباه گرفتی!! حالا چند بار شیرین زبونی کردی ، همه خندیدن مشکلی نیست ، میگیم سنت پایینه اقتضای سنته اما دیگه اینجا جای حرف های عوامانه و بیسوادانه نیست! مثلا فکر کردی اسباب بازیه ، قطعه مکانیکی توش به کار رفته به طول مدت زمان عملکردش بیاد پایین!!!!!!!!!
حالا از نظر من این مسخره بازیات اشکالی نداره ، ولی لطف کن توهمات و اطلاعات خودتو ببر جایی که ۲ تا از نظر اطلاعات مثل خودت باشند ، حالا سوپر مارکتی چیزی ، توی یه همچین جایی این حرف ها خریدار نداره!
عملکرد بهینه اگزینوس ها هم توی اسپید تست ها مشخصه هم توی مصرفش ، خب یه مصرف کننده چی میخواد؟
با همه چی میشه کنار اومد ولی در این حد دیگه نوبره اونم اینجا!

ali gheysari

اقا شما مردمو چی فرض کردی؟سرعت و قدرت و بهینگی اگزینوس بی رقیبه .
اگزینوس کجا تو طول زمان عملکردش میاد پایین؟حالت خوشه؟نوت ۴ اگزینوس دارم همه کاریش کردم مثه روز اوله.اس ۷ اج هم مثه روز اوله.
چند وقتیه زیادی رو اعصابی برادر

mtm

زمانی که سامسونگ پردازنده تولید میکرد کوالکام اصلا تو این باغ نبود!
کوالکام یه شرکت مخابراتی بود که چند سالی میشه وارد طراحی پردازنده ها شده.
اونم فقط “طراحی” و نه “تولید”.
درضمن پردازنده های چیزی نیستن که بعد از مدتی کار کند بشه.

JAGUAR

ماتریکس جان واقعا توقع سواد داری از این جماعت؟!!!
با یه لبخند ملیح رد شو :))

Ari khan

معرفی شود…تست شود…بلکه پسندیده شود :yes:

Ramin 8890 gamer

????

Blue Tech

واااااااو?????
چه اژدهاییی بشه

the matrix

چند سال پیش بود زمزمه هایی از خرید AMD توسط سامسونگ به بیرون درز کرد! خوب با توجه به شکست AMD از اینتل و کاهش فروش GPU هاش در برابر انویدیا اوضاع برای AMD فاجعه بار پیش میرفت. اون زمان بحث های شکل گرفت که سامسونگ با توجه به پشتوانه مالی قدرتمند و همچنین که یکی از قدرت های نیمه هادی دنیا بود باعث احیای AMD و همچنین توان رقابت در برابر رقبای دیرینه ( اینتل و انویدیا ) خواهد شد. قضیه وقتی جالب تر شد که صحبت های رسمی ترم حالا شاید در خفاء آغاز شده بود اما سرانجام این معامله صورت نگرفت ( میتونست به یکی از بزرگترین خرید های سامسونگ لقب بگیره! )
بنده که مطمئنا از جزئیات این جریان با خبر نیستم و حتی اخبارش به صورت غیر موثق به بیرون درز پیدا میکرد اما فعلا پاشنه اشیل سامسونگ همین GPU ( البته تا حدی چون فعلا تمام نیاز هاشو براورده کرده اما در برابر رقبا دست بالا رو نداره! ) هست و مطمئنا درسته که AMD حال و روز زیاد مناسبی نداره اما میتونست از تجربیات و همچنین بسیاری از پتنت ها اون سامسونگ استفاده کنه. در هر صورت خبر خوشحال کننده ایی هست اگر شرایطش فراهم بشه.
سامسونگ رو بابت حرکت های جاه طلبانش همیشه ستایش کردم ، البته مطمئنا انتقاد هام همچنان در برابرش پا برجاست!

mahdi ak

میای بهم میگی اطلاعاتت … ???
داداش ایکس باکس و پلی استیشن همیشه از پردازش های ای ام دی استفاده میکردن و یه سره گردن از انودیا بهتر بود و وضعش هم چنین نیست که بیاد به سامسونگ بفروشه چی برتوا خودت میبافی مثل بقیه فنای سامسونگی دیگه ???

Amir69

mahdi ak
دوست عزیز همینه که میگی Amd یه سر و گردن بالاتر از انویدیاس ( راستی انودیا نه اسمش رو هم درست نمیدونی؟) نشون میده اطلاعات در حد یک کاربر اماتوره
انویدیا خیلی خیلی بیشتر از amd بازاره کارت گرافیک رو در اختیار داره از نظر قدرت هم همیشه انویدیا بهتر بوده هم دما و هم مصرف برق. تنها دلخوشیه amd این بوده که با قیمت کمتر بتونه با انویدیا رقابت کنه و قدرت کارت خودش رو هم با مشخصات بیشتر نسبت کارت گرافیک انویدیا عرضه میکنه تا بتونه در عملکرد عقب نمونه چون معماری و بهینه سازی ای که انویدیا داره به هیچ وجه amd نداره و به همین دلیل همیشه مشخصات کارت گرافیک amd روی کاغذ بیشتر بوده
در رابطه با کنسول های بازی بگم اینکه سونی و ماکروسافت در اوایل به سراغ انویدیا رفتن که به توافق نرسیدن الان هم که سونی و ماکروسافت نسخه دوم کنسول رو در عین ناباوردی معرفی کردن این برمیگرده به قدرت نه چندان خوب ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴
تنها نکته مثبت و امید amd هم برمیگرده به DX12 که تنها امیدش اوجاس و در بقیه موارد حرفی برای گفتن نداره البته من از این رقابت خوشحالم چون باعث میشه پیشرفت به وجود میاد رقابت یعنی این

the matrix

mahdi ak

والا من در حدی نیستم که بخوام به شما چیزی یاد بدم ، فقط تنها تلاشم این بوده که حداقل اطلاعات نادرست و بدونه پایه و اساس ارائه ندم ، هدف اینجا بودن هم اینکه چیزی یاد بگیرم به هر حال هر کسی توی حوزه ایی اطلاعات داره ، اما من همسن شما بودم ( دوروبر ۲۰ سال پیش! ) یک کار انجام دادم. مثل یک هاد دیسک خودمو فرمت کردم و برای هر اطلاعاتی که دوست داشتم با منبع و دقیقترنشو بدست آوردم دلیلشم این بود کلی اطلاعات غلط دوروبرمون ریخته و یه بارم گفتم الان مشکل ما بیسوادی نیست مشکل ما بد سوادیه! بگذریم ولی خب بازم بنده اطلاعاتم خیلی کمه! شما به بزرگی خودتون ببخشید.

تا حالا نشده کسی به حرف های من گیر بده ( از این نظر جزء اولین نفر ها هستی! ) چون دقیقا مطمئنا که تمام صحبت های ساده منم منبع داره!! اینجا هم باور کن احتیاجی به جواب دادن نداشت چون پیشینه بنده کاملا روشنه اما برای مابقی دوستان:
این از منابع انگلیسی که خبر های فروش amd به سامسونگ
http://www.tomshardware.com/news/samsung-amd-win-win-acquisition,28403.html
http://wccftech.com/amd-allegedly-merge-samsung/
http://www.xda-developers.com/samsung-attempts-to-buy-amd-speculation-discussion/
http://www.overclock3d.net/news/cpu_mainboard/samsung_to_buy_amd/1
فکر کنم کافی باشه! البته میدونم توانایی خوندنشو نداری به خاطر انگلیسی بودنش ولی خوب اینم فارسی برای شما و خوشبختانه خبرشم اینجا دوستان زحمت کشیدند ترجمه کردند
https://toranji.ir/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-amd-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF/

نکته بعدی بنده خودم یه مدت طرفدار سر سخت amd بودم ( الانم دوسش دارم! ) ولی خب سهم بازار و اوضاع amd ربطی به علاقه شخصی من نداره!
یه نگاهی به بازار فروش کارت گرافیک بندازید ( چه گرافیک مجزا چه مجتمع )
http://wccftech.com/amd-takes-graphics-share-nvidia-fourth-consecutive-quarter/

بازم میدونم که نگاهش نمیکنی منم مجبور میشم متاسفانه توضیح بدم . اوضاع برای amd خیلی سخته انویدیا برای دو بخش چیزی مابین ۷۰ و ۷۷ درصد بازار دستشه این یعنی اختلاف فاحش و فکر نکنم بحثی باشه ( البته توی سه ماهه قبلی مقداری رشد داشته! ) اما این خبر فروش amd به سامسونگ مربوط به ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میشه که اگه به امار نگاه کنید اوضاع فاجعه بار بوده یعنی ۸۰ به ۲۰ برای انویدیا بوده تقریبا که یعنی ۴ برابر سهم انویدیا بیشتر amd بوده. شما فکر میکنی amd چجوری فعلا سره پا مونده؟ با کمترین سود ممکن و یکیش همین فروش GPU به سونی و مایکروسافت برای کنسول هاش! فعلا هم که انویدیا داره با پاسکال میتازد ( سری ۱۰۰۰ ) البته خب باید منتظر سری جدید amd هم باشیم
اینارو گفتم صرفا جهت اطلاع مگه نه من زمانی در مورد همین شرکت ها مطلب مینوشتم و علاقم سخت افزار بود. اینجا بحسش نیست مگه نه در مورد DX12 و خیلی مسائل دیگه بحث میکردیم.
در مورد بازار CPU هم اصلا احتیاجی به منبع و و اینا نداره ( احتمالا سوپرمارکت سر کوچتونم اطلاع داشته باشه! ) که کلا فعلا در حال حاضر رقابتی در کار نیست و بازار یک طرفه در انحصار کامل اینتل هست. در مورد بازار سرورم به همین منواله. حالا کاری نداریم که شاید amd بتونه با zen برگرده و داستانه APU های amd که فعلا تنها سرمایه اونه! اما خوب چیزی که مشخصه فعلا و در چند سال اخیر amd نتونسته با دو غول و رقیب سنتیش ( اینل و انویدیا ) رقابت بکنه. دیگه این چیزی که هست با خوش اومدن منو شما هم این نتایج تغییری نمیکنه. اما خوب امیدوارم amd بتونه حداقل یه رقابت حالا اندکی بکنه چون مطمئن باشید اگه نباشه نه نواوری خواهیم داشت و همچنین قیمت ها سرسام آور بالا خواهد ماند. اینکه این رقابت حالا از طرف هر کدوم به سود منو شما خواهد بود.

mahdi ak

Amir69
چی برا خودت میبافی؟
نه سامسونگ بیاد کنسول بزنه با اگزینوس ?

JAGUAR

ابن شایعه به احتمال بسیار زیاد به واقعیت تبدیل خواهد شد چون قرارداد سامسونگ و آرم به زودی به پایان میرسه و سامسونگ کارو برای پردازنده گرافیکی اختصاصی شروع کرده و مطمئنا برنامه های ویژه ای برای آینده اگزینوس ها داره.
به احتمال بسیار بالا در گلکسی اس۸ و نوت۸ شاهد پردازنده گرافیکی مالی G71 خواهیم بود. این پردازنده گرافیکی یکی از بهترین هاست و حدود ۳۰ درصد قوی تر از T880 عمل میکنه و از سرویس واقعیت مجازی دی دریم گوگل به طور کامل پشتیبانی میکنه احتمالا به دلیل بهینه سازی مصرف انرژی سامسونگ از ۱۲ هسته پردازشی G71 در اس۸ و نوت ۸ استفاده میکنه و تجربه گرافیکی بی نظیری رو رقم میزنه.
اما بعد از پرچمداران ۲۰۱۷ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟!!
بله اینجاست که احتمالا پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ در کنار اگزینوس ها SOC های جدید سامسونگ رو تشکیل میدن.
پردازنده هایی که با همکاری AMD توسعه خواهند یافت و قطعا عملکرد خیره کننده رو به نمایش میذارن.
بهره بردن از API سطح پایینی مثل ولکان در کنار چیپ گرافیکی قدرتمند میتونه یه ابر گوشی از گلکسی S9 و Note9 بسازه.
شاید تا اون روز تایزن هم وارد میدان شد و روی پرچمداران سامسونگ قرار گرفت البته در نسخه هایی خاص و محدود در کنار نسخه های اندرویدی.
اتفاقای خوبی میفته در پایان ۲۰۱۷ باید منتظر بود.
فناوری بدون توقف جلو میره…!

sinamirzaii

بهتره زیاد درباره اینده ی دور صحبت نکنیم درباره اس۹ و نوت۹
یعنی این پردازنده ی گرافیکی تا اس۸ تولید نمیشه که استفاده بشه؟

JAGUAR

نه دوست عزیز
این چیزا کاره یه سال و چند ماه نیست.
چون زمان بره باید درباره آینده دور صحبت کرد.
در اس۸ استفاد نمیشه.

SAMSUNG _ The Best Brand

ماتریکس جان سلام و درود …

یادمه ی بار گفته بودی مشکل باتری نوت۷ رو یکی از شرکت های جانبی تولید کننده باتری به وجود آوردن نه شرکت اصلی (زیر مجموعه سامسونگ) اما در بعد دیدیم که مشکل از شرکت اصلی هست… ی توضیحی بده بی زحمت.

the matrix

با سلام و شب بخیر

بله بنده گفتم و خب الانم با توجه به اخبار منتشر شده روی حرفم هستم ، من نه میتونم تائید کنم نه تکذیب فقط منابع اینو میگند الان متاسفانه ساعت ۳ نصفه شبه منم باید ۷ صبح سر کار باشم ایشالا عصر برگشتم در موردش مفصلا صحبت میکنم!
فقط اینو داشته باشه که درسته باتری های samsung sdi فقط مشکل داشته اما خب کار پکیج کردن باتری ها بر عهده شرکت ITM بوده و این اشتباه واقعا کوچیک توی خط تولید از طرف اونا بوده و واقع باید بگیم سامسونگ بدشانسی آورده ولی خب مسئولیتش کاملا بر عهدشه و برای همچین کمپانی عیبه ولی خب پیش فروش خیلی بالا و بازار رقابتی کار دست سامسونگ داد.samsung sdi هنوزم اسم کاملا معتبریه و خب بازم برای ساسمسونگ باتری تولید میکنه.
همچنین که که درسته برای همه امکان پیش اومدن داره اما برای سری نوت حیف بود مگه نه اتفاق عجیبی نیافتاده.

SAMSUNG _ The Best Brand

سلام و درود … ایشالا که در کار و زندگی موفق و موید باشید .

با این حال مشکل از سامسونگ هست که کار نظارت رو خوب انجام نداده .. امیدوارم عصر که تشریف آوردین توضیح مفصلی علاوه بر مورد اصلی راجب این مورد هم بدین .

the matrix

SAMSUNG _ The Best Brand
با سلام و همچنین عضر خواهی بایت تاخیر ، متاسفانه من سرم خیلی شلوغه اینکه به کارهای روزمره هم نمیرسم! ولی خوب تا جاییکه تونستم در مورد مسائلی که علاقه مندم خودمو اپدیت نگه داشتم.
خواستم در مورد این مورد مفصل صحبت کنم اما دوستان جوری موضع گیری میکنند انگار ما اینجا سهام دار سامسونگ هستیم و قصد دفاع و لاپوشونی این قضیه رو دارم ، در حالیکه هدف اینکه واقعا ادم بفهمه جریان از چه قرار بوده. و سهم سامسونگ توی این اشتباه چقدره!

با توجه به محل آتش سوزی نوت ۷ تقریبا میشه حدس زد مشکل از کجا بوده ، میتونیم به توضیح خوده سامسونگم هم اشاره بکنیم
https://www.yahoo.com/tech/samsung-finally-explained-why-galaxy-note-7-batteries-152306364.html
http://phandroid.com/2016/09/08/why-samsung-galaxy-note-7-explodes/

اون چیزی که سامسونگ اعلام کرده اینکه با توجه به اینکه آند و کاتد یک باتری نباید با هم برخورد داشته باشند حالا لایه‌های عایق یا ماده‌ی عایق بینشون از بین رفته حالا یا با کالیبراسون اشتباه ( ضخامت لایه عایق کمتر در نظر گرفته شده ) یا خطاهای انسانی ساده دیگه اینکه توی این سلول ها اتصال پیش میاد و باعث آتش سوزی میشه.
همان طور که عرض شد samsung sdi تقریبا ۷۰ درصد ساخت باتری ها انجام داره اما پکیج کردن باتری ها ( یا به اصطلاح پکیجینگ ) بر عهده شرکت ITM بوده و همچین اشتباه به نظر من کوچیک اما در عمل حادثه فاجعه باری درست شده و تقصیر اصلی بر عهده اونا هست.
اینکه نمیدونم کیفیت و تکنولوژی ساخت و این داستان ها اصلا در کار نبوده. حالا مردم براشون این داشتان اصلا مهم نیست یارو میاد میگه باتریش کیفیتش کم بود به درد نخورد بود و از این قبیل داستان ها که واقعا هم حق دارند چون اونا فقط مصرف کننده هستند و به این مسائل تخصصی هیچ کاری ندارند.
من زیاد نمی خوام کشش بدم چون حالا دلیلشم زیاد مهم نیست سامسونگ پذیرفته و دارند از بازار جمع میکنند. ولی خوب داستانش از این قراره ظاهرا البته من چند تا خبر دیگم خوندم که احتمال داشت مشکل از کنترلر بوده باشه که بازم خطای انسانی ساده تو کار بوده اما خوب چیزی که مهمه نتیجست که داریم میبینیم. حالا شما هم دوست دارید مطلب در موردش زیاد هست مطالعه بفرمائید.

mahdi ak

بله ایشون تز پورفسوری میده فقط?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com