حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آی‌پد پرو مینی با تغییرات قابل‌توجهی در مقایسه با آی‌پد مینی ۴ عرضه خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت اپل برای معرفی محصولات جدید از جمله نسل جدید تبلت‌های آی‌پد خود آماده می‌‎شود و به‌نظر می‌رسد که تبلت آی‌پد مینی در مقایسه با نسل گذشته خود، با پیشرفت‌های قابل‌توجهی در بخش طراحی و قدرت سخت‌‍افزاری به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

بنابر گزارش تازه منتشر شده، آی‌پد مینی ۵ همانند آی‌پد ایر ۳، بخشی از محصولاتی خواهند بود که در مقایسه با نسل گذشته خود، با تغییرات قابل‌توجهی ارائه می‌شود. منابع غیر رسمی، مدعی شده‌اند که شرکت اپل، آی‌پد جدید را با نام “آی‎پد پرو مینی” به بازار عرضه خواهد کرد و شرکت اپل، آن‌را با نام “آی‌پد مینی ۵” معرفی نمی‌کند.

بنابر یک شایعه منتشر شده، ضخامت آی‌پد مینی جدید نزدیک به ۵ میلی‌متر است؛ برای اطلاع، آی‌پد مینی ۴ با ضخامت ۶٫۱ میلی‌متری توسعه یافته است. کاهش ضخامت تبلت آی‌پد مینی جدید شرکت اپل، باعث شده است تا این تبلت به یک باتری با ظرفیت کم‌تر در مقایسه با باتری به‌ کار گرفته‌ شده در تبلت آی‌پد ۴ مینی مجهز شود. به همین جهت، این موضوع می‌تواند به یک نقطه ضعف برای تبلت جدید شرکت اپل تبدیل شود؛ هرچند، تراشه اپل A9X، مصرف انرژی بهینه‌‎تری در مقایسه با تراشه نسل قبلی داشته باشد!

با این‌حال، بنابر شایعات، اندازه صفحه‌نمایش و عملکرد آی‌پد مینی ۵ در مقایسه با نسل گذشته خود ثابت خواهد بود. بنابراین، شرکت اپل از یک صفحه‌نمایش ۷٫۹ اینچی به همراه دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱٫۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری در تبلت آی‌پد مینی ۵ استفاده خواهد کرد. هم‎چنین، پیش‌بینی می‌شود که تبلت آی‌‎پد مینی ۲۰۱۶ شرکت اپل به یک صفحه‌نمایش با قابلیت “لمس سه‌بعدی” یا “فورس تاچ” خواهد شد؛ به کمک این قابلیت، صفحه‌نمایش میان لمس‌های مختلف، تفاوت قائل می‌شود و متناسب با فشار وارد بر صفحه‌نمایش، دستورات مختلفی اجرا خواهد شد.

براساس شایعات منتشر شده،  تبلت آی‌پد مینی ۵ شرکت اپل در سه مدل با ۳۲ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد و احتمالاً، شرکت سازنده، این سه مدل را با برچسب قیمتی به ترتیب  ۴۵۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ دلاری به بازار ارائه می‌دهد.

برخی از تحلیل‌گران دنیای فناوری، مدعی شده‌اند که تبلت آی‌پد مینی ۵ به‌همراه تبلت آی‌پد ایر ۳، آی‌فون ۷ و آی‌‎فون ۷ پلاس (پرو) در بازه‌زمانی نزدیک به زمان معرفی محصولات شرکت اپل در سال گذشته در ماه سپتامبر، به‌صورت رسمی ارائه خواهد شد. با این‌حال، ممکن است شرکت اپل، تبلت‌های جدید آی‌‎پد را در یک بازه زمانی دیگر تا پیش از پایان سال جاری میلادی ارائه دهد؛ هرچند، به احتمال زیاد تا چند هفته آینده از محصولات جدید “آی‌پد” اپل به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

[su_button url=”#” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی