حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هشدار: هرگز USB فلش هایی را که پیدا می کنید به کامپیوتر خود متصل نکنید!

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

روابط عمومی شرکت(ایدکو) توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران؛در اینجا سناریویی برای شما وجود دارد:  تصور کنید که در حال قدم زدن و گرفتن Pokémon هستید، نفس تازه می کشید و به مردم نگاه می کنید و در یک آن نظر شما به چیزی ختم می شود. یک فلش که در وسط پیاده رو به حال خود رها شده است.

یک شانس بزرگ، در صبح کریسمس  مثل اینکه برنده ی یک لاتارای کوچک شده اید. و حالا سوال اینجاست، چه چیزی بر روی فلش وجود دارد؟ عکس های تعطیلات بهاری؟ برنامه های شرورانه برای حکومت بر جهان؟مشق شب کالج بچه ها؟ شما نمی توانید بدانید در آن چه چیزی است مگر اینکه…

همانجا بایستید. اگر برای شما هم چنین سناریویی پیش بیاید، چه کار می کنید؟ آن را به دستگاه  خود متصل می کنید یا آن را به نزدیک ترین سطل آشغال اطرافتن می اندازید؟ اگر که آن را به دستگاهتان متصل کردید نگران نباشید ما به شما کمک می کنیم اگرچه نباید این کار را می کردید.

در هفته گذشته هکر کلاه سیاه، Elie Burztein نتایج آزمایش های اجتماعی تیمش را ارائه کرد. آن ها ۲۹۷ عدد فلش را در سراسر دانشگاه ایلینویز رها کردند (البته با اجازه ی دانشگاه این آزمایش انجام گرفت). پورت ها شامل یک اسکریپت بی ضرری بود که زمانی که شخصی این فلش ها را به کامپیوتر وصل می کرد به محققان هشدار داده می شد و زمان و موقعیت افراد را مشخص می کرد.

نتایج به این شکل بود: ۴۸% از افراد دانشگاه فلش ها را به دستگاه خود زده بودند، که بیشترین آن  پس از ۱۰ ساعت از برداشتن آن بود. با کمال تعجب، ۶۸% از افرادی که فلش ها را برداشته بودند و  آنها را به دستگاه متصل کرده بودند گفتند(این گفتگو پس از آزمایش صورت گرفت) آنها در داخل اطلاعات فلش به دنبال رد و نشانی از صاحب آن بودند، که این رفتار انسانیت اشخاص را می رساند. (در این میان، این نیت خوب می تواند به جاهای باریک ختم شود).

اگر بخواهیم از این موارد نتیجه گیری کنیم اینگونه مطرحش می کنیم: اگر شما به جای دانشجویان دانشگاه ایلینویز باشید و یک فلش را بر روی صندلی ای که بر روی آن نشسته اید، بیابید، بهتر است که آن را به حال خود رها کنید. اگر آن را بردارید و به دستگاهی متصل کنید شاید چیز خاصی جز دیدن عکس های جلف شخصی یا اظهارنامه مالیاتی نبینید اما ممکن است در همان لحظه مورد هدف یک جنایتکار قرار گرفته باشید.

Burztein با این کارش تحقیقاتی انجام داد و هیچ سوء قصدی نداشت و اسکریپت روی فلش هم کاملا بی خطر بود و از قبل تست شده بود. اما نیت خیر این آزمایش دلیل نمی شود که شما هر فلشی را به دستگاه متصل کنید.

قرار دادن فلش به داخل دستگاه می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد: با این کار مهاجم می تواند به کامپیوتر شما دسترسی یابد و کلمات عبور شما یا همان پسوردهایتان را ردیابی کند. همچنین می تواند کامپیوتر شما را توسط باج افزار ها آلوده سازد.

برای یک مجرم سایبری دزیدن رمزعبور کارت اعتباری شما که در آن مقداری پول است یا باجی که توسط رمزگذاری اطلاعتتان دریافت می شود، می تواند یک معامله خوب محسوب شود و قطعا مبلغی که به جیب می زنند خیلی بیشتر از مبلغی است که برای گذاشتن تله ی فلش هزینه کرده اند. رنج ۴۸ درصدی ذکر شده در مثال، نشان دهنده سودآوری این بیزینس برای مجرمان می باشد.

منبع: کسپرسکی آنلاین

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mustafa Keftanzadeh

خیلی کارسختیه ببینیش ولی برنداریش :wacko:

bimaqz

بزاریمش رو گوشی؟ 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....