حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سلفی های خطرناک فرزندان و راه های مقابله با آن

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

روابط عمومی شرکت( ایدکو )توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران؛ ما خیلی مطمئن نیستیم که گرفتن عکس سلفی و گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی بتواند یک سرگرمی محسوب شود. با این حال امروز در مورد این رویداد که در میان اکثر کاربران به یک وسواس تبدیل شده است صحبت خواهیم کرد. ممکن است سلفی گرفتن بی خطر بنظر برسد، اما متمرکز شدن دوربین در حالت سلفی و عکس گرفتن یکی از این مواردی است که جا دارد به آن بپردازیم. طبق گزارش تلگراف در سال  ۲۰۱۵ سلفی ها بیشتر از کوسه ها جان آدم ها را گرفتند. مسلما، با اینکه هر دو مورد در این دنیا اتفاق می افتد اما نه هر روز، هنوز هم مرگ ناشی از کوسه ها در بیشتر رسانه ها گزارش می شود با این حال مرگ توسط سلفی در سر تیتر رسانه ها  قرار نمی گیرد. با این تفاسیر ما نیاز می دانیم که یک سری از حقایق را خصوصا برای والدین روشن کنیم.

علت محبوبیت سلفی چیست؟

عکس های سلفی عملا از روزهای اول عکاسی شروع شد و در همان زمان ها هم سلفی می گرفتند اما باب شدن این نوع عکاسی و نام گذاری آن به نام “سلفی” در اوایل سال ۲۰۱۰ آغاز شد. پس از آن گوشی های هوشمند پیشرفت کرد و دوربینی جلوی گوشی قرار داده شد و اپلیکیشن های ویژه ی عکس مثل اینستاگرام آغاز این گام بزرگ شد. در سال ۲۰۱۲ واژه ی “سلفی” جز ۱۰ تا از پرطرفدارترین واژه ها به حساب آمد.

مخاطبان علاقمند به عکاسی سلفی، عموما جوانان هستند. آنها اصولا با دوستان خود به رقابت با سلفی های جالب می پردازند و یکدیگر را به چالش می کشند. جالبتر اینجا است که هر اندازه پس زمینه عکس سلفی گرفته شده خطرناکتر باشد، پیام های هیجان زده تری دریافت می کنند.

مشکل از کجاست؟

به طور میانگین کمترعکسی دیگران را تحت تاثیر خود قرار می دهد به همین خاطر افراد به دنبال راه هایی مثل بالا رفتن از بام خانه، برج یا ایستادن روی نرده ی پل ها و یا سلفی گرفتن در حال پریدن در آسمان را برای گرفتن سلفی های خود انتخاب می کنند، که در برخی موارد دیده شده آنها تلاش برای سلفی گرفتن با یک حیوان وحشی را دارند. به عبارتی ساده باید بگوییم، آنها برای گرفتن عکس کارهای احمقانه انجام می دهند.

کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض خطرات و آسیب های سلفی می باشند. آنها بیش از حد پر انرژی هستند و احساس خطر را کمتر تجربه کرده اند. علاوه بر این، بسیاری از آنها ترجیح می دهند یک زندگی آنلاین داشته باشند و طالب راه هایی اند که اعتماد بنفس خود را توسط آن افزایش دهند.

متاسفانه، گاهی اوقات تلاش آنها برای گرفتن سلفی به یک تراژدی ختم می شود. به عنوان مثال، کودکانی بوده اند که از پل ها یا از تخته سنگ ها سقوط کرده اند، سیم قطار برقی را به دست گرفته و دچار برق گرفتگی شده اند یا در آب های آزاد غرق شده اند و …افرادی هم وجود دارند که با سلاح های گرم از خود سلفی می گیرند که مسلما این کار هم عواقبی به همراه دارد. بهترین حالت سناریو این است که آن ها به زخمی و مجروح به بیمارستان منتقل شوند، با این حال، ما اخبار بدتری را هم درباره گرفتن سلفی شنیده ایم. حتی صفحه ای در ویکی پدیا وجود دارد که تمامی صدمات مرگ و میر ناشی از سلفی در آن ثبت شده است.

نکاتی برای والدین

در ابتدا همچنان باید این مسئله را تکرار کنیم که فرزندان خود را در شبکه های اجتماعی به حال خود رها نکنید و صفحات اجتماعی آنان را به طور منظم چک کنید. این تنها راه ساده ای است که از احوالات فرزندتان مطلع شوید.

البته، علاقه فرزندتان به سلفی ملاکی برای وحشت نیست و نباید بترسید اما با این حال، هنگامی که در حال عکس گرفتن هستید، بهتر است مطمئن شوید که فرزندتان در خطر نیست و نیاز است که شما با آن ها در این باره صحبت کنید و از خطرات سلفی گرفتن با استناد بر نمونه های کاملا علنی، برای آنها بگویید.

در کنار این صحبت ها، شما می توانید با استفاده از نرم افزار، لحظه به لحظه ی سرچ های کودک خود را چک کنید که عبارت هایی مثل ” سلفی در نقاط خطرناک”، “سلفی های هیجان انگیز ” یا ” سلفی روی سقف قطار” باید باعث نگرانی شما شوند.

هرگز فراموش نکنید که اعتماد و شفاف سازی در رابطه، بهترین راه برای تضمین امنیت فرزند شما است.

منبع: کسپرسکی آنلاین

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Blue Tech

تر.نجی خواهشا پوشش بدهhttp://www.phonearena.com/news/Dual-SIM-Note-7-with-6-GB-of-RAM-and-128-GB-storage-gets-certified-in-China_id83882

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....