حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۳ پروژه متحیرکننده از C-Lab سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 به صورت عمومی رونمایی خواهد شد

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

 C-Lab یا Creative Lab که معادل آن در فارسی می شود “آزمایشگاه خلاقیت” بخشی از شرکت سامسونگ است که مهندسان این شرکت می توانند در آن روی ایده های جاه طلبانه خود کار کنند. برای اولین بار از تاریخ آغاز به کار این آزمایشگاه ۳ پروژه جالب از آن به صورت عمومی رونمایی خواهد شد که دیدن آن ها واقعا جالب است، در ادامه با ترنجی باشید تا نگاهی به این ۳ پروژه داشته باشیم و درباره C-Lab بیشتر بدانیم.

samsung rinkاولین آن ها Rink نام دارد. یک ابزار پویشدنی که مهندسان سامسونگ ترجیح داده اند به جای این که آن را شبیه به یک دستکش بسازند، شبیه به یک نوار دور انگشتان دست شما بسازند. این ابزار حرکت دست شما را شناسایی می کند و برای بازی ها یا مکمل برای هدست واقعیت مجازی به کار می رود. در تصویر بالا می بینید که حتی می توانید با آن تایپ کنید و یا در پایین به شما نشان می دهد که می توانید یک تجربه واقعیت مجازی از بازی کردن تنیس را با آن داشته باشید، جالب به نظر می رسد.

samsung-rinkاین واقعا یک ایده خیلی خوب برای تعامل با عینک های واقعیت مجازی است، چرا که این عینک ها در حال حاضر بیشتر برای تماشای محتوا به کار می روند و راه خوبی برای تعامل با آن ها وجود ندارد، در ادامه برای درک بهتر این ایده یک ویدیو باهم می بینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/1A7l9[/aparat]

دومین آن ها شاید زیاد برای شما متعارف نباشد، همانطور که برای ما نبود. ساعت، کفش، هدبند، انگشتر و خیلی موارد مثلا هوشمند دیگر را دیده ایم اما کمربند هوشمند خیر! بله، Welt یک کمبرند هوشمند است که قرار است علاوه بر کمک کردن به با پرجا بودن لباس شما(!)، تعداد قدم ها، مدت زمان استراحت و نشستن را در کنار عادت های غذاخوری تان بررسی کند.

samsung-welt

آخرین آن ما را به یاد کارگاه گجت یا بازی های نقش اول می اندازد! به یاد دارید که در این کارتون، کاراگاه قصه ما برای صحبت با تلفنش از انگشت خود استفاده می کرد؟ یا در بازی های نقش اول با گذاشتن انگشت در گوش با هم صحبت می کنند؟ اینجا هم همینطور است، شما می توانید با داشتن یه ساعت هوشمند مثل Gear S2، تنها با گذاشتن انگشت خود درب گوش‌تان، موسیقی گوش داده یا با تلفن صحبت کنید! اسم این پروژه TipTalk است.C-Lab_tiptalk1_Main

ایده های جاه طلبانه ای است که اگر در زندگی روزمره به خوبی عمل کنند، واقعا کاربردی هم به نظر می رسند. گویا این شرکت کره برگی از کتاب شرکت های بزرگ فناوری امریکایی را خوانده است و ۳۵۰ مهندس خود را در این بخش مشفول کرده است. این مهندسان می توانند روی ایده خود کار کنند و اگر بعد از ۵ سال به نتیجه نرسیدند، به کار قبلی خود در سامسونگ بازگردند.

سامسونگ می گوید یکی از این ۳ پروژه، یعنی TipTalk به عنوان یک شرکت مستقل در حال توسعه است. این در حالی است که ۷۰ پروژه دیگر در این آزمایشگاه تکمیل و ۴۰ پروژه دیگر در دست توسعه است. باید منتظر ماند در نمایشگاه CES 2016 این ۳ محصول جالب که البته هنوز تجاری نشده است، به نمایش درآیند و عملکرد آن ها را در دنیای واقعی محک زد. کدام یک از این ۳ ایده برای شما جالب تر بود؟ شما چه ایده جالبی دارید؟

 [su_button url=”http://www.theverge.com/2015/12/30/10687910/samsung-c-lab-rink-welt-tiptalk-ces-2016″ background=”#32a164″]theverge[/su_button]

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/12/30/samsung-c-lab-projects/” background=”#32a164″]engadget[/su_button][su_button url=”http://news.samsung.com/global/samsung-to-showcase-three-creative-lab-projects-for-the-first-time-at-ces-2016″ background=”#32a164″]samsung[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aminoffline

این مورد اخری اگه عملی بشه فروش بسیار بالایی رو بین دانشجوها تجربه میکنه
نیست همه اهل علم و تبادل نظر هستن سر جلسه امتحان خیلی بکارشون میاد

JAGUAR

۵۰ تا تصویر از اندروید ۶ روی گلکسی اس ۶ منتشر شده تو سایت سم موبایل لطفا پوشش بدین
با تشکر

NeXt Is NoW

سلام اقای عطائی خسته نباشید ..
سلام خسته نباشید. گوشیم اج پلاس هست حدود ۱ ماهه دارمش تو این ۱ ماه شارژر سریع گوشیم کار میکرد اما چند روزی هست که وقتی گوشی رو با شارژر سریع میخوام شارژ کنم میزنه کابل چارجینگ . شارژر تو پریز و توی محافظ ها که برای کامپیوتر و وسایل برقی هست تست کردم . گاهی اوقات میزنه کابل چارجینگ گاهی اوقات هم تو پریز میزنه فست چارجینگ . اصولا وقتی با شارژر سریع خود گوشی میخوام شارژ کنم باید فست چارجینگ باشه که چند روزیه اینطوری نیست و میزنه کابل چارجینگ فقط بعضی اوقات بعد از جدا کردن شارژر از پریز و گوشی و چندبار تکرار این کار میزنه فست چارجینگ. مشکلش چی میتونه باشه ممنون میشم کمک کنین.

Ari khan

آقای عطایی دوست منم نوت۵ داره و با این مورد برخورد کرده…. :scratch:

NeXt Is NoW

ممنون از شما و دوستانی که پاسخ دادن . :rose:

Mohammad Reza

کابل usb رو عوض کنید ببینید تغییری حاصل میشه یا نه. برای منم یه مدت این جوری میشد،با یک بار دراوردن کابل از گوشی و دوباره جا زدن درست میشد.محل شارژ رو عوض کردم طوری که موقع شارژ،کابل پیچ نخوره و صاف به گوشی متصل بشه.الان خیلی وقته مشکلی نمی بینم.با توجه به تجربه ام مشکل رو از کابل می دونم

Larry Page

کابل رو عوض کن.

دوستان کدوم فروشگاه اینترنتی معتبری شارژر اورجینال Adaptive Fast Charge رو میفروشه؟
تو بازار که ۹۹٪ تقلبی و fake هستن 🙁

JAGUAR

دیجیکالا ببین نداره؟

milad danesh

کابل نوت ۴ اصلی هست قیمتش هم مناسبتره ولی یه ذره ضخیمتر هست که به نظرم دیرتر خراب میشه

hazhparsa

سلام این اتفاق بای اس۶ من هم افتاد کابلو عوض کردم مشکل حل شد:)
فقط حتما کابل اورجینال بگیرین برا ادابتورتون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)