حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک شرکت هندی مدعی شده است که به تولید بافت کبد توسط پرینتر سه بعدی دست پیدا کرده است

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

و زندگی به سمت دنیای تخیلی ما پیش‌می‌رود. چاپ سه بعدی در صنعت پزشکی جدید نیست. درزمینه پروتز و حتی استخوان‌های بدن این فناوری رشد بسیار خوبی داشته است. در حال حاضر یک شرکت هندی مدعی شده است که توانسته است بافت کبد انسان را توسط چاپ سه بعدی به ارمغان بیاورد. این شرکت امیدوار است به‌زودی بتوانید از این بافت ایجادشده به‌صورت پیوند کامل در بدن انسان استفاده کند. البته ما فرض می‌کنیم که این “به‌زودی” با در نظر گرفتن تمام مراحل قانونی کمتر از پنج سال باشد!

شرکت Pandora Technologies  این خبر را منتشر کرده است. افراد متخصص در آن طی صحبت‌های انجام‌شده بیان کرده‌اند که بافت کبد تولیدشده از نشأت گرفته از سلول‌های انسانی است که فعلاً می‌تواند در ابعاد آزمایشگاهی و یا تحقیقات پزشکی ارزان‌قیمت استفاده شود. کل فرایند میلیون‌ها دلار هزینه در برداشته است که باید در این زمینه به هند تبریک گفت اما اشاره‌کنیم که این بافت تولیدشده کاملاً تکیه‌بر مواد آزمایشگاهی ندارد بلکه هنوز برای تکاملش به انسان و یا خون حیوانی نیاز دارد

Arun Chandru از بنیان‌گذاران این شرکت گفت: “چاپ سه بعدی بافت کبد بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. در مرحله اول باعث می‌شود که دارو و یا تشخیص‌هایی که همیشه به‌صورت فرضی بوده است و یا مستلزم هزینه زیاد، کاملاً برطرف شود و بتوان با هزینه بسیار کمتر بر روی این بافت انجام داد” با این حساب می‌توان گفت که دانشجویان پزشکی و یا داروسازان می‌توانند داروهای کبد خود را راحت‌تر و بر روی بافتی طبیعی امتحان کنند تا راه توسعه را بازتر کند.

Tuhin Bhowmick از دیگر بنیان‌گذاران اضافه می‌کند، “توسعه و اندام‌های مصنوعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر تا سال‌های آینده خواهد بود در آینده نیاز به اندام‌هایی برای برطرف کردن جراحت بسیار بیشتر حس خواهد شد و باید از همین اکنون برای این فناوری بیشتر هزینه کرد.”

به نظر شما آیا روزی می‌رسد که دیگر بیماران پیوندی از میان ما نروند؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/12/company-develops-3d-printed-liver-tissue/” target=”blank” background=”#6AB999″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....