حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین اسمارت فون‌ها: سونی اکسپریا زد ۵ ، سامسونگ گلکسی نوت ۵ و اپل آیفون ۶ اس

نوشته

8 سال قبل | 158 دیدگاه | ترنجی

دوربین در اسمارت‌فون های کنونی تبدیل به یک عنصر بسیار مهم شده است. زمانی که فرد به سراغ خرید اسمارت فون می‌رود اگر دوربین دستگاه مناسب نباشد، حالا چه بدنه زیبایی داشته باشد و یا چه برند مطرحی باشد، آن را کنار خواهد گذاشت اما این عنصر به‌خودی‌خود می‌تواند یک عامل خرید نیز باشد. دستگاهی که ظاهر خوبی ندارد اما ازنظر دوربین و کارایی آن جز بهترین‌هاست. اکنون قصد دارید یک مقایسه از سه اسمارت فون عنوان مطلب یعنی سونی اکسپریا زد ۵، سامسونگ گلکسی نوت ۵ و اپل آیفون ۶ اس داشته باشیم.

در ادامه بدین‌صورت عمل می‌کنیم. یک تصویر از سه تصویر ثبت‌شده قرار خواهیم داد و سپس به چند قسمت قابل قیاس توجه می‌کنیم. درنهایت به دوربین‌ها با توجه به تصویر و مشخصات ثبت‌شده بر روی تصویر امتیازی می‌دهیم تا درنهایت یک رده‌بندی کلی داشته باشیم. در ابتدا مشخصات کلی دوربین هارا ببینیم. موردی که کاملاً معلوم است، دوربین سونی اکسپریا زد ۵ بزرگ‌ترین رزولوشن را در میان دیگر دوربین‌ها دارد. به علت فاصله کانونی این ماژول، زاویه دید وسیع‌تری را نسبت به دو دستگاه دیگر شاهد هستیم. پیکسل‌های کوچک‌تر در این دوربین باعث شده است که نویز دیجیتالی در تصاویر بیشتر شود اما از سوی دیگر منکر بهینه‌سازی های انجام‌شده توسط نرم‌افزار نمی‌توان شد ولی در نظر داشته باشید کمبود یک لرزشگیر تصویر تا حد زیادی برطرف شده است و به نسبت دیگر رقبا عملکرد بهتری داشته است. یک مورد دیگر که باید اشاره کنیم، امتیاز فون‌ارنا خواهد بود. فون‌آرنا به هر تصویر ثبت شده توسط اسمارت‌فون امتیازی داده است که رده بندی را شاید جذاب تر کند اما شما آن را در نظر نگیرید و سعی کنید خودتان به هر دستگاه امتیاز دهید و سپس در قسمت نظرات رده بندی خود را بگویید.

camera-specs

تصویر اول

preview1

100-zoom-3

100-zoom-2

100-zoom Screen Shot 2015-12-18 at 6.16.20 PM

تصویر دوم

preview2

100-zoom-6

100-zoom-5

100-zoom-4 Screen Shot 2015-12-18 at 6.16.58 PM

تصویر سوم

preview3

100-zoom-7

100-zoom-6

100-zoom-5 Screen Shot 2015-12-18 at 6.17.22 PM

تصویر چهارم

preview4

100-zoom-10

100-zoom-11

100-zoom-12 Screen Shot 2015-12-18 at 6.18.38 PM

تصویر پنجم

 preview5

100-zoom-14

100-zoom-13

100-zoom-15 Screen Shot 2015-12-18 at 6.19.03 PM

تصویر ششم

preview10

100-zoom-16

100-zoom-17

100-zoom-18 Screen Shot 2015-12-18 at 6.20.18 PM

تصویر هفتم

preview7

100-zoom-19

Screen Shot 2015-12-18 at 6.21.05 PM

تصویر هشتم

preview8

100-zoom-20

100-zoom-22

100-zoom-21

Screen Shot 2015-12-18 at 6.21.21 PM

تصویر نهم

preview9

100-zoom-24

100-zoom-25

100-zoom-23

Screen Shot 2015-12-18 at 6.22.48 PM

بسیار خب باید یک امتیاز کلی نیز بدهیم. کدام دستگاه تصاویر بهتری را ثبت کرد؟ فون‌آرنا می‌گوید سامسونگ گلکسی نوت ۵ در رتبه اول قرار دارد. موافق هستید؟

 

10

 

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Best-smartphone-cameras-compared-Sony-Xperia-Z5-vs-iPhone-6s-vs-Galaxy-Note-5_id75967/page/3″ target=”blank” background=”#3ea075″ rel=”nofollow”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
158 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

عادلانه بود ولی با هم ثابت شد که اختلاف دوربینهای گوشیها خیلی کمه.نمرات واقع بینانه بود

hunter22

طرفدران متعصب سونی خخخ
ترنجی بوو! سونی یدی!کمتر تعصب داشته باش
طرفداری سونی هم اینجا بیشترن به خاطر نویسنده های بی طرفش!
یعنی خاکککککککک

alirezaiii

عکسارو سیو کنیو و به دیتیلز برید و تاریخ عکسارو ببینید

نرم افزار دوربین سونی با الگوریتم جدید آپدیت نبوده.
که تاثیر گذار هستش
حالا متعصبا بگن که من قصد انکار دارم

Larry Page

داداش اگه از اینجا عکس هارو ذخیره کردی که اینا تصاویر خروجی دوربینا نیست و به یه برنامه ی ادیت کنار هم قرار داده شدن و ۱۰۰ درصد details عکس ها درست نیس.

اگه رفتی از منبع عکس های اصلی رو دانلود کردی به ما هم یاد بده چطوری 😉 تو PhoneArena رو عکس راست کلیک میکنم Copy Link Address رو میزنم یه کاراکتر کپی میشه اونم اینه :
;

پ.ن: چیزی به اسم الگوریتم جدید وجود نداره، اگه بهبودی شده تو DxO به خاطر سنسور (یا لنز) جدید هست و گرنه دوربینای زد ۳ و زد ۲ هم باید افزایش چشم گیری داشته باشه بعد آپدیت.

پ.ن ۲ : این آپدیتایی که میگین کی میرسه پس؟ :yahoo: :yahoo:

alirezaiii

اپدیت دوربین قبل از تاریخ ادیت عکس اومده و قطعا تاریخ عکاسی بعد از عکاسی با موبایل بوده
اپدیت نرم افزار دوربین سونی اومده
پ.ن: دوست عزیز نمره زد ۳ و زد ۲ یکی هستش تو دکسو

ahmadreza1331

قبول دارم آیفون و نوت جفتشون عالی . اما زد ۵ که ضعیف بود یه چیز هست که همیشه ضعیف هست تو مقایسه ها :
اونم اینه ک رو یه جا فوکوس میکنه . حالت منظره نداره . و وقتی رو اونجا فقط فوکوس کرده جاهای دیگه نسبتا تار میشن تو عکسای منظره ای !
من زد ۲ دارم و نمیشه تنظیمش کنی که فوکوس نکنه . ولی باید با یه برنامه هست که گوشی دوربینش فوکوس نمیکنه باید با اون مقایسه میکردن . اونوقت میدیدین چجوری زد ۵ میخورد بقیه رو . شاید منظورمو نگیرید اما اگه بدونید میفهمید چرا ضعیفه تو مقایسه ها گوشیای سونی . ( در بخش دوربین )

milad.tech

به نظرت این ایراد نیست؟

ALI_G

سونی گوشی بی دوربین بده سنگین تره

پ ن=گوشی نده بهتره

ALI_G

ولی دوربین سونی یه مود داره به نام image stabilizer لرزش رو لزبین میبره اینمورد قطاخاموش بوده

..::SADEQ::..

ماشاالله به سونی…نه دفت رنگ داشت…نه جزییات داشت .. نه شارپنس بود…. نه کنترل نور صحیح داشت…نویز هم که فراوان داشت…خلاصه این یعنی ابرویی برای سونی باقی نگذاشت زد۵ …… به چی دل خوش کردین؟ به ایزوی ۱۶۰۰ تو ۲۰مگاپیکسل؟؟؟؟؟ اونو که نوکیای بدبخت با ۱۲۸۰۰ تا روی ۲۰ مگا اورد تا دهن شماهارو ببنده! :yahoo:

Mohammad Soly

این سایت فیکه! ترنجی بعیده همچین سایتی برای طرفداراش منبع قرار میده! Dxo کشک نیست که

raminrx7

نوت ۵ کولاک‌کرد

raminrx7

در مورد زی۵ هم اینو‌بگم که با اپدیت درست میشه 😉

Larry Page

خخخ

“خیلی وقته سونی یه آپدیت داده دوربین زد۵ از DSLR بهتر عکس میگیره”

***الکی مثلا تو فون آرنا بلد نیستن گوشیشونو آپدیت کنن 😉

Salvatore

من که اصلا فون ارنا رو قبول ندارم چون جیره خواره سامسونگ
منبع معتبر میخواید سایت اکسپریان و کارشناس محبوبم جناب معزز :yahoo: :rose: :heart:

S-M-B

سلام ترول. :rose:

پ.ن:

نگار خانم از شما به عنوان یک کاربر منطقی انتظار نداشتم این نظر رو لایک کنید

PIMP LUKE

سونی آپدیت میده بنچمارک زد تری پلاس از ۵۵۰۰۰ میره بالای ۷۰ هزار سامسونگ هم همچین آپدیتی میده؟؟؟؟ هخخخخخخخخخخخخخخ منکه چشمم آب نمیخوره
……………………………
http://uupload.ir/files/930e_screenshot_۲۰۱۵-۱۲-۱۷-۱۵-۱۸-۵۹-۱٫png

Ch33tA

پسرم اینى که میبینى انتوتو نسخه ۶ هستش که الگو نمره دهیش کامل عوض شده و کلا نمره ها زیاد شده
بخاطر آپدیت سونى نیستش عزیز

fable

خخخ یه نگاه به نسخه انتوتو بندادز ببین ورژن هست یعنی بنچمارک ها فضایی رفتن بالا الان با همین ورژن از سامسونگ بگیری بدون آپدیت خیلی میره بالا

Larry Page

بله من با اس ۶ حدود ۱۱۰ هزار میگیرم :yahoo:

sinamirzaii

با اقتدار مثل همیشه B-) B-)
چرا زد۵ اینقدر نابود بود عکساش؟؟!

alirezaiii

احتمالا نرم افزار دوربینش اپدیت نبوده مگرنه من خودم جفتشونو مقایسه کرذم زد ۵ بهتر بوده

raminrx7

به این نتیجه رسیدم که علت نامگذاری این سری اکسپریا بهz به دلیل نویزززززززز حرفه‌ ای و نواورانه ای هست که داره 😉
ولی نویز۵ نسبت به نویز ۱ پیشرفت داشته مخصوصا طراحیش

alirezaiii

ماهم میتونیم نامگذاری نوت ۵ رو به بازنگهداشتن تنها ۵ برنامه همزمان ربط بدیم اما کلاسمون اجازه نمیده

Larry Page

@alirezaiii

***اگه بخواین متوجه بشین*** ده ها منبع وجود داره که تو آخرین آپدیت ها مشکل مدیریت رم کاملا حل شده.

اینم ویدیو از خودم :

http://www.aparat.com/v/JBYFL

PIMP LUKE

(به این نتیجه رسیدم که علت نامگذاری این سری اکسپریا بهz به دلیل نویزززززززز حرفه‌ ای و نواورانه ای هست که داره 😉
ولی نویز۵ نسبت به نویز ۱ پیشرفت داشته مخصوصا طراحیش) هخخخخخخخخخخخخخخخخ منم به این نتیجه رسیدم سری اس رو از روی expeloSive و واژه STUPID به معنای احمق انتحاری و سری نوت رو از روی فراموش کار یا lose miNde اسکی رفتن هخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

Samsung love

عیول به نوت :yahoo B-) :

Larry Page

و الان پیدا میشوند کسانی که چشماشون بر عکس اینو میبینه و میخوان به هر طریقی که شده ثابت کنن PhoneArena جیره خواره.

اگه یه کم بهبود دیدیم تو زد ۵ به خاطر سنسور (یا لنز، دقیق نمیدونم) جدیدشه، نرم افزار افتضاح و مزخرفش هنوز سر جاشه….

Sony Make.believe

دقیقا میتونم بهت بگم متنفرم از ادمایی چون خودت یه نگاه از اون بالا بکن جایی رو برای n کردن خالی نذاشتی . باشه سامسونگ ارثیه بابته دوربینشم خودش میزنه اصلا ابر قدرت جهان بهترین خواهشا این صفحه رو n نکن حالم بهم خورد از بس اسم گندت رو دیدم

Amir Sepehr Ghasedi

ماشالا به نوت ۵ :yahoo: :yahoo: :yahoo:
در کل همشون خوب بودن ولی انتظار نداشتم زد ۵ تو همه عکسا آخر بشه.

Larry Page

سونی همیشه تو مقایسه ها آخر بوده و هست.

از نظرسنجی‌های ترنجی و سایت های همسایه از کاربرا بگیر تا سایت های خارجی.

اگه تو DxO امسال امتیازش خوب بود فقط به خاطر لرزشگیرشه.(امتیاز لرزشگیر اس ۶ فکر کنم ۵۵ هست و امتیاز زد۵ فک کنم ۹۵) بقیه موارد سونی شوته.

رضا (z best)

واقعا خسته نباشی ترول
من که زد۲ دارم تمام حرفات رو می تونم رد کنم
در مورد dxo هم که گفتی فلانه کی گفته بهت فقط لرزشگیره ؟
امارو اشتب دادن خخخخخ

Larry Page

شاید شما حافظه تون خوب نباشه اما من یادمه تو عکس ها امتیازشون برابر بود، تو ویدیو هم در کل برابر بودن سونی به خاطر امتیاز لرزشگیر بهترش، امتیاز بهتری گرفته بود.

Different_boy

واقعا زد۵ با این همه مگاپیکسل و اونهمه تبلیغ بازهم جلوی آیفون ۱۲ مگاپیکسلی به یک اندازه نویز داره!!توی تصاویر برش داده شده کاملا معلومه که سونی توی نرم افزار بشدت ضعیفه و فقط هر دفعه داره سخت افزارشو بدون هیچگونه فکری بالا میبره.اونهم با چیپ داغ ۸۱۰!!
البته احتمالا سونی برای برجسته نکردن دوربین از لایه های لنز ماژول دوربینش کم کرده که باعث میشه نسبت به سامسونگ اینقدر ضعیف عمل کنه.امیدوارم ی سایتی چیزی این دوربین هارو عمل جراحی کنه تا علت برجسته نبودن دوربین سونی معلوم بشه.
نوت ۵ واقعا قابل تحسینه و همیشه گجت های سامسونگ بهترین دوربین و صفحه نمایش هارو داشتن.
حالا میتونید توجیه هاتونو بگید.ائم از نسخه نهایی نبودن!!!آپدیت نبودن!!!واسه من خوشگلتر عکس میگیره!!!جیره خواره!!مخصوصا لنزو کثیف کرده و باقی موارد..
عاقلان دانند…

Larry Page

خخخ آره.

الان معزز میاد میگه سایتی مثل PhoneArena اشتباه میکنه من یه عکسایی با سونی میگیرم از DSLR بهتر =)))))

alirezaiii

اخه من جالبه برام جفتشونو با هم تست کردم تو هر موارد مخصوصا زووم زد ۵ عالی بوده عجیبه برام این تست

just samsung

علتش اینه ترول سونی هستی :whistle:

Mehran

این تصاویر کراپ شده بوده نه زوم 🙂

riofarina

دلیل برجسته نبودن دوربین سونی
۱٫ نبود لرزشگیر
۲٫محل قرارگیری دوربین اون گوشه
حتی هواوی p8 هم که اون گوشه گذاشته با توجه به باریک بودنش لنزش بیرون نزده.
مشکل نویز سونی هم داستانش چیه نمیدونم. تو z2 داداشم هم اینجوریه نویزش تو ذوق میزنه ولی واید بودنش خوبه.
.
toرنجی لطفا اگه خواستی مقایسه بذاری حتما این. ۳ مورد و رعایت کن
۱٫نشه از رو واید بودن عکسا تشخیص داد کدوم سونی هست.
۲٫ترتیب قرارگیری عکسا رو عوض کن، مثلا تو عکس اول ترتیبشون با عکس دوم فرق داشته باشه.
۳٫بعد از نتیجه نظر خودتونم بنویسین.
اگه این سه مورد و رعایت کنین بی نقص ترین نظر سنجی دنیا میشه.

kamix1353

با سومین مورد به شدت موافقم :good:

Hamidreza hamidi

منم موافقم عالی :good:

رضا (z best)

آیفون وسامسونگ عالین ولی سونی ضعیف عمل کرده نمی دونم چرا اخه
ایشالله که با اپ حل شه
واقعا حیف این غول که دوربینش تو جزئیات ضعیف عمل کنه

رضا (z best)

اهاااا
این که phone arena خودمونه
نخودیه
حرفمو در مورد سونی پس می گیرم
هر سه عالین وخیلی نزدیک
ولی دل دوستان ضد سونی چقد شادن
خوشحال وراحت باشید دور هم :yahoo:

shahinhhh

بازم فون آرنا الان میخواستی نتایج مال GSM arena رو رد کنی برو بابا

shahinhhh

بهضیا هنوز قبول نکردن این سایت کلا با سونی مشکل داره وگرنه از ۱۰ به.Z5 هفت نمیداد

milad.tech

آره فون ارنا به درد نمیخوره با سونی خصومت شخصی دارن مدیرانش.
گنجشک ها هم میخزن…
مارها هم پرواز میکنن….
لاکپشت ها هم میدون…
دوربین اسمارت فون های سونی هم بهترینه…

alirezaiii

به تاریخ عکسها توجه کنید!
سیوش کنید و سپس تاریخ رو ببنید

نرم افزار دوربین سونی با الگوریتم جدید آپدیت نبوده
من خودم تست کردم جالبه که نتایج کاملا برعکس بود:|

pika

داداش شما که GSMarena رو قبول داری و هنوز اسم جیره خوار روش نذاشتی این متن رو بخون و نظرتو بگو
Sony’s new 23MP sensor shows great promise. But regardless of how powerful the hardware is, the camera image quality is still susceptible to recurring issues such as corner softness, high levels of noise and watercolor like effect on fine repetitive detail such as walls, foliage or grass.
اینم واسه آپدیت
the latest app update did move a few things around, most notable HDR, which is no longer hidden away in the setting
our review unit runs final firmware

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z5_premium-review-1344p8.php

بهونه ی دیگه ای داشتین در خدمتم :rose:

amir Narimnpour

اووووووه ماشالا به ایفون

shahinhhh

فیکه عکساش

Mehran

نمیدونم چرا اینقدر سونی توی تصاویر کراپ شده افت عملکرد داشت!!!؟؟
پ.ن:البته که فن های سونی سایت فون آرنا رو قبول نمیکنن و جیره خوار میدوننش 🙁

Larry Page

داداش فن های سونی سایت های ایرانی رو هم قبول ندارن. ۹۹ درصدشون تا قبل نمره DxO همون جا رو هم رد میکردن :yahoo:

shahinhhh

فون آرنا اگه یه پست مثبت از سونی گذاشته باشه تو سایتش من کلا به حرفاش ایمان میارم

رضا (z best)

چقد داری تلاش می کنی تو تایید نظرات ضد سونی خیلی جوش آوردی

amir Narimnpour

به نظرم تو عکسای کراپ شده ایفون ۶اس از اون دوتا بهتر عمل کرد

amir Narimnpour

کاری ندارم که کدوم بهتر بود
اما جدا
زد۵ از جفتشون ضعیفتر بود

سعید

دوستان دوربین اس ۶ بهتره یا نوت ۵٫

Mehran

نوت ۵
بهبود عملکرد

سعید

یعنی اختلاف کیفیتشون خیلی زیاده؟؟؟؟؟؟؟

Mehran

خیر. به هیچ وجه

shahinhhh

عکسا رو ذخیره کنید خودتون روش کراپ کنید

Mehran

داداش
عکسا collage شدن و با سایز اصلی قرار نگرفتن
این کار شدنی و قابل استناد نیست

Ali

wooow :yahoo
نوت۵ ترکوند
۶اس هم خوب بود…

استاد معزز منتظر حضور بزرگوارانه ی شما هستیم (((((:

alirezaiii

عکسارو سیو کنید تاریخشون رو نگاه کنید!
گفتم که نرم افزار دوربین سونی با الگوریتم جدید آپدیت نبوده!
من جفتشونو فول اپدیت تست کردم نوت ۵ کمی بدتر بود.
:scratch:

riofarina

تو حالت عادی هر سه خوبن عکسای سونی هم عالیه فقط موقع زوم مشکل نویز که یار همیشگی سونی بوده و هست نمایان میشه که بنظرم هیشکی عکسو تا اون حد زوم نمیکنه پس میشه نتیجه گرفت هر سه خوبن.

رضا (z best)

دمت گرم داش
نظرت منصفانه بود واقعا
بعضی ها تو این پست عقده گشایی هایی بکنن اما مخ یخ

amir Narimnpour

کاملا حق با شماست

JOHN

روی اتومات بوده؟
من زد۲ خودمم کلا اتوماتش ثبات نداره. بعضی مواقع عکسای خوبی میگیره بعضی موقع ها هم بد.توی منوال ثبات بهتری داره.اگر روط اتومات بوده که بخاطر همینه ایزو رو ۲۰۰ پایین تر نیومده :yes:
بازم حرف همیشگیمو میزنم.سونی نیاز به انقلاب در سخت افزار نداره نیاز به انقلاب در نرم افزار داره :yes: :rose:

حمید 7

تمام گوشی ها تو حالت اتومات بودن و خیلی نکته مهمیه که باید تو حالت اتومات مقایسه بشن… شما شاید کاربر حرفه ای باشی ولی باور کن ۹۰ درصد مردم رو حالت اتومات عکس میگیرن و حوصله ندارن برای یه عکس وقت زیادی بزارن وگرنه میرفتن یه dslr میگرفتن… با این حرفتم موافقم که سونی تو سخت افزار سنسوراش ضعف که نداره هیچ، خیلیم قوی هست و هیچکس نمیتونه منکرش بشه ولی باید نرم افزار و الگوریتمشو ارتقا بده… برای من که یه کاربر حرفه ای نیستم و نمیخوام ایقد زوم کنم رو عکسا، هرسه تا عالی بودن

shahinhhh

چرا گوش نمیدید میگم عکسای اولیه رو سیو کنید خودتون روش کراپ کنید اگه فرقی کردن گردن من با هم هیچ فرقی تو کراپ ندان

Mohammad Soly

راست میگه.متقلبا

Yas

عجیبه زد۵ با اینهمه ادعا چرا اکثر عکسای گرفته شده ک بصورت مسطتیل گذاشتین تاره؟!! یعنی تقریبا همه عکساش تار بود یخورده
درکل اول نوت۵و دوم آیفون۶اس بعد سونی
دیگ چیزیه ک ب وضوح تو تصویر دیده میشه .

REZA

سه تا عالی بودن و کسی که بخواد با این تستا نظرش عوض شه واسه خرید پس فردا یه تست دیگه میاد و بازم نظرش عوض میشه!سه تا بهترین بودن و فقط یکم فرق داشتن.ولی توی زوم سونی بازم این همه تبلیغ کرد ولی ضعیف بود،با اینکه بالای بیست مگاپیکسل دوربینشه،ولی جلو نوت و ایفون کم اورد،البته واسه خرید کسی اینجوری دوربین و نگاه نمیکنه!کلا سه تا عالی بودن.

حمید 7

کاشکی g4 و lumia هم بودن تو مقایسه… نمراتم عادلانه بود و اگه چشماتون باهاتون صادق باشه! میدونیم منطقیه… من قبلا عکس های z5 رو دیده بودم و عالی بودن… ولی فقط عکس کلی رو دیده بودم و وقتی زوم میشه روش ندیده بودم… واقعا تو زومها خیلی داغون بود و ناامیدم کرد… ولی برای یه عکاس عادی که نمیخواد همش رو عکس زوم کنه خیلی تفاوت نداشتن سه گوشی و فرق اینا رو یه کاربر حرفه ای میفهمه… در آخرم سامسونگ و اپل ثابت کردن واقعا جلوتر از بقیه شرکت ها هستن… دمشون گرم :rose:

Chaarshir_ahwaz

طبیعی ترین عکسو سونی میگیره
زیباترین عکسارو ایفون میگیره ( بخاطر نرم افزار اپل ، یه جور روتوش میشن )
و از اونجایی که من گوشی میخام ، نه دوربین عکاسی سامسونگ انتخابمه ( عکساشم عالین)

babak note

بنظرتون اگه جی ۴ هم بود تو این رقابت،جایگاهش چطور بود؟

amir Narimnpour

واقعا دوس داشتم باشه

Rhasta

نمیشه گفت جایگاهش کجا بود ولی فکر کنم زیاد تو رقابت تاثیر نمیذاشت

نظر شخصیم اینه که جی ۴ رو حالت خودکار زیاد چیز مالی نیست ولی حالت دستی شو دوست دارم

riofarina

تو حالت دستی رو دست g4 نیست شک نکن، رو اتو هم همیشه سامی و اپل بهترینن

Rhasta

همشون عالی بودن
اختلافشون واقعا کم بود ولی از z5 اصلا انتظار نداشتم اینطور ظاهر بشه(ازش بیشتر انتظار داشتم)
با توجه ب فن های سونی ک میگن رابط دوربین قدیمیه ، پس حتما بهتر میشه تو رابط جدید
کاشکی یکی از لومیای امسالم تو این رقابت میبود :heart:

HEDAYAT

ببخشید بی ربطه آقای مخملی ؛
به چه صورت باید کد گوشی رو به همراه اول برای دریافت تنظیمات اینترنت فرستاد !؟ Xperia Z4 رو به چه صورت باید نوشت؟

مچکر از پاسخ شما

amir Narimnpour

فک کنم
sony xperia z4
البته ممکنه گوشی شمارو به زد۳ پلاس بشناسه
sony xperia z3plus

Hoseyn Zx

داش تنظیمات خاصی لازم نیس
فقط Name رو بزار mci
Apn رو هم mcinet تمام… :rose:

saro salehi

نمیدونم اون کسی که با زی ۵ عکس میگیره چرا همیشه تو تستا دستش میلرزه،هستند کسایی که زود باور میکنند،ولی فون آرنا دیگه شورشو درآورده با تبلیغ برا سامسونگ حالم از این سایتا بهم میخوره،مقایسه وقتی مقایسست که عادلانه باشه ولی اینجا اینطور نیست.
من خودم زی ۵ دارم چرا اینطور نیست ؟چرا اینطور عکس نمیندازه و عکساش بی نقصن؟
پول دلیلشه،پول آرنا یا سامی آرنا

amir Narimnpour

زد۵تو کراپ ضعیفتر بود اما جدا خداییش تو زوم فوق العادس زد۵
من کار کردم ب جرات میگم تو زومش هنوز ندیدم تو موبایل البته به غیر از اونا ک زوم اپتیکال دارن

bvb

لنز زد۵ کثیف کردن نامردا نه یه لحظه :wacko: آپدیت نبوده( مثلا تو اون آپدیت جز تعویض دوربین با سوایپ چیزه دیگه ای هم اضافه شده) نه نه اصن فون آرنا جیره خواره :wacko: حالا جدا از شوخی سری زد۵ از همون اول به نویز زیاد تو تصاویر مشهور بودن حتی جی اس ام آرنا هم اینو تایید کرده بود(یادم نبود جی اس ام آرنا هم جیره خواره) دوربین گوشی های سونی هم که همیشه یه لایه سفید روی عکساش هست که اینجا هم کاملن مشهوده که باعث شده رنگ ها مصنوعی ثبت بشن و جزئیات افت کنه اما در باره ی نت۵ و آیفون به نظرم آیفون تونسته رنگ هارو بهتر و طبیعی تر ثبت کنه مخصوصا تو عکس ۱ ولی از اون ور نت۵ عمق و بعضن جزئیات بیشتریو داشته در مجموع فاصله این دوتا خیلی کم بود نمیشه یکیو برتر دونست

PIMP LUKE

میگن لوبیا نفخ میاره تو اینقدر تو مخت لوبیا لوبیا خوندن که کلت نفخ کرده برو سجده کن دو دانه رها کن شاید بهتر شدی و از روی باد معده سخن نپروندی ترول عزیز هخخخخخخخخخخخخخخخ

S-M-B

امثال شما همیشه به ما انگ ترول بودن میزنن اما خودتون ترول های حاضر در صحنه هستید.

برادر بی سواد من
تو GSM ARENA که سونی اول شد.یعنی اینقدر بی اطلاعی؟
تازه بلایند تست بوده که معتبر تر از امتیاز دهی خود سایته.
اپدیت هم رابط جدید داره و اونطور که شنیدم رو الگوریتم و حالت HDR تاثیر داره.

من شخصاً سایت GSM ARENA رو هم قبول ندارم
ولی فون آرنا بارها ثابت شده چقدر از سونی بد میگه….

و در آخر بگم
اونی که ما رو ترول فرض کرد،****** در خط امام نیست
خخخخخ

منم شوخی کردم ناراحت نشی. :rose:

bvb

داداش شما اصن دقت کردی من چی گفتم؟؟ بی سواد جی اس ام آرنا اعلام کرده بود نویز تصاویر تو سری زد۵ زیاده تو یه پست کاملا جدا از اون تسته حالا میشه بگی اینا چه ربطی به هم دارن؟؟

ali parvaz

بازم تضعیف سونی از طرف phonearena ی عزیز.من از وقتی این سایتو شناختم و میشناسم یه مطلب تعریفی از سونی ندیدم توش.جیره خوار نیستااا منتها خب کرم داره.
عزیزی ک هی شر و ور میگی ک فلانه و بسانه.جای این چرتو پرتا برو بازار یه زد۵ دستت بگیر باهاش عکس بنداز بعد بیا بگو زد۵ بده
من نمیگم رو دست نداره چون lumia 950Xl فعلا داره میدون میکشه اما ما مقایسه کردیم دوربین زد۵ بهتر از اس۶اج+ بود(عکاسی)، پس از نوت هم بهتره مگه اینکه نرم افزار دوربینشون باهم متفاوت باشه ک بعیده.
درکل اصلا جالب نبود ک هیچ خیلی هم چرت بود این مقایسه

shahinhhh

بابا اصلا سونی تو کراپ بد عمل کرد آقا این سایت یه مطلب مثبت از سونی نذاشته

JOHN

من حالا تعجبم.توی همین فون ارنا یا جی اس ام بود که مقایسه گذاشته بودن بعد رای گیری کرده بودن.زد۵ اول شد.ولی اینجا….. تازه زوم چندبرابر بدون افت کیفیت هم داره :scratch:
کاش ترنجی خودش یک مقایسه ترتیب میداد :yes:

kamix1353

دوست عزیز تعجب نداره،جوابش تو کامنت خودتون هست.دارید میگید رای گیری .فرق هست بین دوتاشون.ممکنه اونروز رای گیری طرفداری سونی بیشتر مراجعه کرده باشند به مطلب.من به شخصه مخالف ۱۰۰%نظر سنجی هستم.باید خود سایتها مثل الان نمره بدن.

shahinhhh

چی میگی تو نظر سنجی ابتدا اسم گوشی ها ذکر نشده بود بعد اسمشون مشخص شد

kamix1353

برادر آرومتر چرا عصبانی میشی :scratch: انگار تقصیر منه زد۵ بین سه گوشی سوم شده :scratch:
بازم بهش میگن رای گیری یا نظر سنجی،،البته اگه عصبانی نمیشی :whistle: اما اینجا خوده سایت نمره داده :yes:

bvb

البته توی همون تستی هم که زد۵ توش اول شد از نویز بالای عکسا و لایه سفیدی که روی عکسا بود مشخص بود کدوم عکس باسه سونیه کامنتای زیر اون پست بخونید

shahinhhh

http://www.gsm.ir/techRevs/show/30007/بررسی-تخصصی-جی‌اس‌ام%۳A-Xperia-Z5-Premium؛-انقلاب-نمایشگرها/

بررسی تخصصی GSM برید قسمت دوربین اون قسمت که تو شهر بازی عکسو کراپ کرده کجاش اینطوری عکس میگیره Z5

PIMP LUKE

هخخخخخخخخخخخخخخ من مستقیم اومدم این پایین دیدم سایت فون آرناست اصلا مقایسه رو نخوندم هخخخخخخخخخخخخ بذار طرفدارهای اپل و سامسونگ دلشون به این چیزها خوش باشه البته برای ما طرفدارهای سونی بد نیست چون سنسور دوربین اون گوشیا جفتش مال سونیه و از طرفی سنسور imx300 زد۵ خیلی بهتر از سنسور این دوتایه بگذریم………..
اون عزیزانی که میگفتن زد۳ پلاس بنچمارکش از ۵۵۰۰۰ تا بالا نرفته عرضم به حضورشون که جدیدترین آپدیت زد۳ پلاس اومد واینم بنچ مارکش من فقط یک چیزی از این ترولها میخوام اینه که نیان زیر این پست و حرف مفت نزن
http://uupload.ir/files/930e_screenshot_۲۰۱۵-۱۲-۱۷-۱۵-۱۸-۵۹-۱٫png

kamix1353

اولا کسی که نظرش با شما یکی نیست بهش نمیگن ترول ،اگر کسی اینجوری فکر کنه خودش سوپر تروله،دوما اینجا مطلب چیزه دیگه ایی هست نه بنچمارک زد ٣.خودت هم اعتراف میکنی مطلب رو نخوندی که آدم نمیدونه چی بگه به کسی که نخونده و ندیده نظر داده.سوما بسی زحمت کشیده بعد چند تا آپدیت بنچمارکش عوض شده،چهارما اینجور نیست هر کس رسید یه عکس بزاره بگه عکسی که من گذاشتم ملاکه و بقیه سایتهای تخصصی بوووق.پنجم یه چیزی رو من متوجه نشدم بنچمارک خوبه یا بده؟ششم به ما چه سونی بلد نیست از سنسوره خودش عکس با کیفیت بکشه بیرون! :yes:

Larry Page

داداش این اسکرین شات رو به یکی نشون بده که اخبار بنچمارک ها رو دنبال نمیکنه 😉

انتوتو ۶ کلا متود و الگوریتم بنچمارک گیریش عوض شده. نمره هاش هم همینطور! کلا بیشتر امتیاز میده!

گلکسی اس ۶ من :
http://uupload.ir/files/36nx_screenshot_2015-12-17-16-40-37.png

Larry Page

پ.ن : به خاطر روت و xposed انتوتو تست رو قبول نکرده. شما حق اینو داری که بگی اسکرین شات فیک هست 😉

PIMP LUKE

در مورد فیک بودن بنچمارک شما با اون رقم هیچ شکی ندارم چون سامسونگ تو کارنامه اش سابقه تقلب کردن در بنچمارک رو داره

Larry Page

اگه به سابقه باشه که سونی هم سابقه ی داغ کردن و نویز‌ داره. دیگه نباید دوربینای گوشی های بعدیشو مقایسه کرد 😉

البته نویز دیگه رزومه ی سونی به حساب میاد :yahoo:

PIMP LUKE

با این تفاسیر شما سامسونگ سابقه درخشان تری داره بذار برات شرح بدم
انفجار باطری و سوازاندن دست و پا ویا حتی آتش زدن منزل!
http://sobhanehonline.com/fa/news/62534/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85
سابقه تقلب در بنچمارکها
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjlu9X4sufJAhUFbhQKHZ7wDvcQFghFMAU&url=http%3A%2F%2Ftoranji.ir%2Fsamsung-fraud-and-problems%2F&usg=AFQjCNELiFD7HmAkX7FGAjbg-S3h2NLwJQ&sig2=mPzctDxwFgVbPhj6SWiKeg&bvm=bv.110151844,d.d24
پتنت دزدی یا نقص پتنتها (معلومه چون یه پاش همیشه دادگاهه)
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiNgt6Ss-fJAhXKcRQKHRn6AH4QFghBMAU&url=http%3A%2F%2Fwww.zoomit.ir%2Fit-news%2F2843-%25D8%25B3%25D8%25A7%25D9%2585%25D8%25B3%25D9%2588%25D9%2586%25DA%25AF-%25D8%25A7%25D8%25B2-%25D8%25A7%25D9%25BE%25D9%2584-%25DA%25A9%25D9%25BE%25DB%258C-%25DA%25A9%25D8%25B1%25D8%25AF%25D9%2587-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA&usg=AFQjCNFmaZRx7k_tf1AzQ1DfIdwOZ2v7hA&sig2=46hpAbC1V-_wsXdGqVraSQ&bvm=bv.110151844,d.d24
سابقه داغ کردن رو نگو که سامسونگ در اس۲ اس۳ و اس۴ و اس۵ به علاوه نوت۲ و نوت۳ و نوت۴ غوغا کرد
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjv4-uss-fJAhWCuRQKHb2PBjwQFgg3MAM&url=http%3A%2F%2Fwww.shahrsakhtafzar.com%2Ffa%2Fnews%2Fsmartphone%2F218-is-galaxy-s4-overheating&usg=AFQjCNHc01W3z6R-F1BCduaM79aXoB0x1w&sig2=fOoiafOpDdff5qka5hHxAQ&bvm=bv.110151844,d.d24
در اس۶ اج با به ثبت رسوندن دمای ۷۴ درجه رکورد آبگرمکن خونه مارو هم شکونده (چون معمولا روی ۶۰-۶۵ تنظیمه) و مطمئنن در نسل بعدی رکورد سماور و چای ساز رو هم میشکنه
https://www.youtube.com/watch?v=HlnlW6sOP7w (چند بار رو لینک بازن تا باز بشه)
رکورد استحکام رو هم من خودم بهش اعطا میکنم نوت ۲ از فاصله نیم متری افتاد و ال سی دیش خرد شد(تجربه شخصی)
توی هنگ و لگ که حرف اول وآخر رو میزنه عزیزانی که به اندروید میگن هنگ روید به خاطر اینه که با گوشی های سامسونگ کار کردن
https://toranji.ir/its-2014-samsung-why-does-your-software-still-lag-even-on-a-flagship-device/
قاطی کردن رنگ نمایشگر در زیر آفتاب
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjMz6XHtOfJAhVL6RQKHfTZDosQFggqMAI&url=http%3A%2F%2Ftoranji.ir%2F%25D8%25A7%25D8%25AE%25D8%25AA%25D8%25B5%25D8%25A7%25D8%25B5%25DB%258C-%25D8%25AA%25D8%25B1%25D9%2586%25D8%25AC%25DB%258C-7-%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25AF-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25A7%25D8%25B3%25DB%258C-%25D8%25B3%25D8%25A7%25D9%2585%25D8%25B3%25D9%2588%25D9%2586%25DA%25AF-%25DA%25AF%25D9%2584%25DA%25A9%2F&usg=AFQjCNH06zGRdxRSyNv_keVnkWRqS8qbzA&sig2=VoDt4fMzqjpi7k6GZM74eQ&bvm=bv.110151844,d.d24
مشکل کیفیت ساخت گوشی سامسونگ
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjMz6XHtOfJAhVL6RQKHfTZDosQFggjMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.gsm.ir%2Fnews%2Fshow%2F24011%2F%25DA%25AF%25D9%2584%25DA%25A9%25D8%25B3%25DB%258C-%25D9%2586%25D9%2588%25D8%25AA-4-%25D9%2588-%25DB%258C%25DA%25A9-%25D9%2585%25D8%25B4%25DA%25A9%25D9%2584-%25D8%25B9%25D8%25AC%25DB%258C%25D8%25A8-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25DA%25A9%25DB%258C%25D9%2581%25DB%258C%25D8%25AA-%25D8%25B3%25D8%25A7%25D8%25AE%25D8%25AA%2F&usg=AFQjCNG4cUrIJj5Og6nmt1t5SkUKliFBmw&sig2=I4baXj0OWSeYt-j63uY9SQ&bvm=bv.110151844,d.d24
یهویی خرد شدن دیسپلی در سری اج گوشیهاش
https://toranji.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3-6-%d8%a7%d8%ac-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84/
مشکل فراموشی یا کودنی
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjpkKm7tefJAhWLtBQKHQgHAiUQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Ftoranji.ir%2F%25D9%2585%25D8%25B4%25DA%25A9%25D9%2584-%25D9%2585%25D8%25AF%25DB%258C%25D8%25B1%25DB%258C%25D8%25AA-%25D8%25AD%25D8%25A7%25D9%2581%25D8%25B8%25D9%2587-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25DA%25AF%25D9%2584%25DA%25A9%25D8%25B3%25DB%258C-%25D9%2586%25D9%2588%25D8%25AA-5-%25D9%2588-%25DA%25AF%25D9%2584%25DA%25A9%25D8%25B3%25DB%258C%2F&usg=AFQjCNFx_N8fXAAUix9ycu0BqVXm9ZrcaA&sig2=7pvKgAvvfI6y33k70EaFug&bvm=bv.110151844,d.d24
و این
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjpkKm7tefJAhWLtBQKHQgHAiUQFgg0MAM&url=http%3A%2F%2Fwww.zoomit.ir%2Farticles%2Fmobile%2F20011-galaxy-s6-and-s6-edge-poor-ram-management&usg=AFQjCNEHrMEpIbxFCSGTQ4xIMXUBUPquPA&sig2=Aa544ydpPep2ZWU0D4RBgg&bvm=bv.110151844,d.d24

در مورد آپدیت دادنای افتضاح سامسونگ هم حرفی نمیزنم چون آبروتون میره https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjs2PO6tufJAhVG6RQKHZHADQUQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Ffarnet.ir%2F1393%2F12%2F96490%2Fandroid-lollipop-update-for-galaxy-s5-and-s4-put-on-hold%2F&usg=AFQjCNEeKuJbRBrLm01qX3a7WnTzLUhkxQ&sig2=94dJjGedYTxZRZOOEMLcZg&bvm=bv.110151844,d.d24
آپدیت نمیده نمیده وقتی هم میده متوقفش میکنه هخخخخخخخخخخخخ
(ارور ۵۰۴ سایت خیلی رو مخه)

Larry Page

چیزی که عوض داره گله نداره.

سونی همین مشکل آتیش گرفتن باتری رو داشت منتها تو لپ تاپ هاش:
http://www.itna.ir/fa/doc/news/30106/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%88

در مورد پتنت، تو همون مطلب هم کامنت گذاشته بودم.
چیزایی که از سامسونگ از اپل کپی کرده: زوم دو انگشتی و تپ کردن برای زوم، اینارو سونی هم کپی کرده ولی چون اگه اپل از سونی شکایت کنه باید کل شرکتو بفروشین بتونین خسارت بدین (تازه اگه بتونین بدین) اپل به خودش زحمت نمیده شکایت کنه.

پ.ن : اصلا سونی رو تهدید حساب نمیکنن که تازه برن شکایت هم بکنن.

مشکل خرد شدن صفحه گوشی های سونی تو جیب :
http://pcwar.com/sony-will-repair-certain-cracked-displays-for-xperia-z-series-suggests-leaked-info.html

مشکلات اکسپریا زد ۲ رو هم نگم بهتره، (داغ شدن و gap gate و ….)
http://www.xperiablog.net/2014/04/08/xperia-z2-owners-reporting-issues-with-gaps-in-chassis-and-overheating-with-4k-video/

Larry Page

مشکل dead شدن گوشی های سونی

http://www.gsm.ir/news/show/21328/%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%B6%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-Xperia-Z/

داغ شدن زد ۲ و زد ۳ پلاس :
http://digiato.com/article/2015/06/13/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%BA-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-xperia-z3-%D9%88-z4-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%DB%8C/

مشکلات زد رو هم ببینید 😉

http://www.vistamea.com/news/n157-%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-Xperia-Z-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7

تو گرما هم اس ۴ و اس ۵ داغ میکرد! (اس ۵ کمتر) الکی در مورد اس ۲ و اس ۳ حرف نزن زشته 😉

پ.ن : تو همین لینکی که ایشون دادن نوشته شده اس ۴ تا دمای ۵۰ درجه بالا میره، مثل این که دما های زد ۳ پلاس یادتون رفته؟! :yes:

در مورد گرم شدن اس۶، کل تست ها نشون داده خنک تر از گوشی های سونیه، فیل*تر شکنم کار نمیکنه ولی ۱۰۰ درصد تو همون شرایط زد ۵ بود رکورد ۹۰ درجه رو زده بود :yahoo:

کل شرکت ها تو یه سری از گوشیاشون مشکل خاصی رو تجربه میکنن، فقط سامسونگ با ۸۰ میلیون فروش مشکلاتش با سونی ۶ میلیونی یکیه =)) مطمئن باش سونی هم ۸۰ میلیون تا میفروخت (تو خوااااب :bye: ) الان ۱۰ برابر سامسونگ گوشیاش مشکل داشت.

SAYROS

از نظر من هر سه تا عالی بودن. من عکسی نمیگیرم که بخوام اونقد روش زوم کنم. اگه هم قصد زوم باشه میشه از حالت اتومات خارجش کرد

HEDAYAT

قبل از هر چیز واقعا از زی۵ انتظار نداشتم آنقدر افتضاح زوم کنه!!
ولی اگر عکس ها رو در حالت عادی مقایسه کنیم ؛
در تصویر اول از نظر من زنگ سبز در زی۵ واقعا طبیعی تر هست، طبق معمول هم رنگ سبز در نوت کمی اغراق داره (اونطور که چشم های من میبینه!)
در تصویر دوم (کشتی) عکس ها واقعا نزدیک به هم بودن، ولی آیفون کمی طبیعی تر هست،سایه ها هم در آیفون و نوت بهتر افتادن،،،
در تصویر سوم واقعا نزدیک به هم بودن و من نتونستم تفاوت بزرگی پیدا کنم!
تصویر چهارم از نظر من آیفون با اختلاف زیادی عکس رو بهتر انداخته! رنگ تیشرت یا حتی چهره از نظر من در آیفون خیلی بهتر هست
در تصویر پنجم هم واقعا به هم نزدیک بودند و باز هم من نتونستم انتخاب کنم!

در تصویر ششم هم به همین منوال….

در تصویر هفتم گل ها یکسان افتادن اما اگر به زمین و میله های پشت آنها نگاه کنید، از نظر من زی۵ بهتر انداخته، آیفون هم خوب بود ولی باز جزئیات زی۵ بیشتر بود،

در تصویر هشتم (بر خلاف مقایسه قبلی!) تنظیم نور در نوت و آیفون واقعا بهتر هستند، کمی آیفون بهتر از نوت!

در تصویر آخر هم زی ۵ روشن تر و بهتر تصویر رو ثبت کرد (باز هم از نظر من!)

im80za

این فون اریا اصلا اعتباری نداره
هر چی معزز و سایت معتبر اکسپریان بگه درسته

S-M-B

سلام ترول
خوبی؟

یادتون رفته تو GSM ARENA و بلایند تست سونی اول شد؟

master

مقایسه خوب و منصفانه ای بود.
بدیهی هست که میزان تفاوت کیفیت با زوم بیشتر بهتر مشخص میشه(اینجا یاد ادعای زوم ۵ برابر بدون افت کیفیت سونی افتام!)
تشابه کیفیت تصویر دوربین نوت ۵ و ایفون ۶اس در حالت کراپ یا زوم کاملا مشخص هست که دلیل اصلی این موضوع تشابه فناوری استفاده شده در سنسور هردو گوشی نوت ۵ و ایفون ۶ اس هست.
این تکنولوژی اولین بار با معرفی سنسور ایزوسل با نام Front-Side Deep-Trench Isolation معرفی شد (که اسم ایزوسل هم از همین فناوری گرفته شده )و از سری اس۵ تا نوت ۵ از این فناوری استفاده شده
http://cdn03.androidauthority.net/wp-content/uploads/2013/11/samsung-16mp-isocell-sensor-2.jpg
در مورد ایفون ۶ اس اگر مراسم معرفی رو یادتون باشه دقیقا مشابه همین تکنولوژی رو با یک ویدئو کوتاه نمایش دادن!! و فکر میکنم اسمی هم براش انتخاب نکرده بودن!
http://tidbits.com/resources/2015-09/Deep-trench-isolation.png
و دوباره پتنتی مشابه همین فناوری به اسم سونی و حدود دو ماه پیش ثبت شده بود(گرچه کمی دیر هست ولی با این حساب میشه به زد ۶ امیدوار بود!)

بخشهای اپتیکی و لنزها هم تاثیر زیادی تو کیفیت خروجی دارن و فکر نمی کنم نرمافزار تاثیر زیادی در این مورد(سطح جزئیات و ..) داشته باشه
دیدن این مقایسه هم خالی از لطف نیست!
https://hi-tech.mail.ru/review/blind-test-cameras-results/#a06

shahinhhh

این زوم نیست کراپه پروفسور

bvb

مستر اگه سطح جزئیات توی زوم انقدی که سونی ادعا کرده بوده باشه (۵برابر زوم بدون افت کیفیت) تو کراپ هم نباید همچین مشکلی پیش بیاد چون فقط یه قسمت از همون تصویر برش میخوره یکم فکر میکردی بدک نبود

Hoseyn Zx

هر سه خوب بودند نمیشه یکی رو برنده اعلام کرد رقابت خیلی نزدیک بود . دوربین زد ۵ هم با اپدیت نرم افزاری خیلی بهتر میشه
ولی مرجع من برای دوربین dxo هس نه فون ارنا .

babak note

آقایون بنظرتون جی ۴ بودم نوت ۵ بگیرم؟سرعتش چطوره ؟کمبود رم و…

Myxperia

با توجه به اینکه فون آرنا قبلاً نوت۵ رو به عنوان بهترین فبلت انتخاب کرده و برای سونی هم گاها شایعه پراکنی میکنه بهش اعتماد چندانی ندارم، بعضی از عکس های z5 هم به طرز عجیبی تار ثبت شدن و عادی به نظر نمیرسه… در هر صورت z5 رنگاش طبیعی تر به نظر میرسه، و نوت ۵ هم اشباع تر و جذاب تر ، و البته تو بعضی عکس ها هم اختلاف ها خیلی کمه.

Hamed Faraji

دوستان من زد۵ دارم ، فن سونی هستم ، با افتخار میگم این رو که طرفدار یک برندی بودن اصلا بد نیست. در خصوص نرم افزار هم اعتراف میکنم که سونی واقعا ضعیف عمل میکنه در مقابل رقبا و این ضعف رو داره و واقعا نیاز داره که برطرفش کنه.
قبلش آکرو اس داشتم،در مورد نرم افزار دوربین روی پرچمداران قبلی نمیدونم ، من به محض خریدن دوربین رو آپدیت کردم.
من سواد عکاسیم و کار با دوربینم زیاد نیست و نظر من ممکنه خام باشه ولی توجه شما رو به عکسی که خودم با گوشیم انداختم جلب میکنم
http://jayakhi.persiangig.com/DSC_0119.JPG
جای همتونم خالی بود.

باز هم میگم که این عکس شاید تو کراپ صد در صد بتونه تغییراتی رو ایجاد کنه در مورد قضاوتمون.

واقعا هم متاسفم برای طرفداران سامسونگ که اینطوری بل میگیرن و واقعا بدون ذره ای فکر و تعقل فقط و فقط تخریب بلدن.
همینطور واسه طرفدارای سونی هم متاسفم که گاها میبینم کورکورانه و الکی طرفداریه بیخود میکنن و حرفهایی میزنن که بدیهیات رو زیر سوال میبره.
اعتقاد شخصیم اینه که سونی بینهایت گوشیه خوبیه،ولی سامسونگ هم خیلی خیلی گوشیهای خوبی داره،خودم مدتی با نوت اج کار کردم و انصافا خیلی خوب بود از هر لحاظ. اما طرفدار سونی هستم و دوسدارم گوشیم سونی باشه و توصیه میکنم به بقیه و تبلیغش رو هم میکنم، اما تخریب و انتقاد بی دلیل و مسخره چه از طرفدارای سامسونگ نسبت به سونی،چه از طرفدارای سونی نسبت به سامسونگ واقعا شرم آوره، حداقل اینه که کسایی که تو دنیای دیجیتال کلی اخبار و دنبال میکنن و کمی بیشتر از بقیه میدونن انتظار میره اینطوری برخورد نکنن.

امیدوارم تمام گوشیها به بهترین و قوی ترین امکانات مجهز بشن تا طرفداراشون بهترین تجربه رو بدست بیارن.

Mohammad Reza

داداش بلانسبت تو گوش … داری یاسین میخونی. یه عده ای هستن تا بلوغ عقلیشون کامل نشه ما از شر نظرات گهربارشون خلاص نمیشیم.من با این که به سامسونگ و الجی علاقه دارم و برای سونی هم احترام قائلم،از روی خیلی از نظرات به اصطلاح طرفدار این شرکت ها رد میشم چون می دونم خوندنشون نه تنها هیچ سودی نداره بلکه باعث میشه نسبت به اون شرکت ها احساس منفی پیدا کنم.شما هم کلا بی خیالشون شو

shahinhhh

وژدانن بدون کراپ هم یه نگاهی به خود عکسا هم بندازید منظورم رنگ بندیه و وایت بالانسه

Sina salehi

یعنی من هر وقت میخوام از سامسونگ خوشم بیاد نظرات امثال تو رو که میبینم حالم از سامسونگ بهم میخوره

Aryan.e.m

اگه به من باشه دوربین همشون عالی بود
نوت عالی بود ایفون عالی بود زی ۵ عالی بود
هر سه تاشون عالین ولی اگه باز هم به من باشه میرم گوشی موتورلا رو میگیرم چون از همشون بهتره به نظر بنده B-) B-)

HiKa

سونی مثل همیشه نویز بالایی داره! همچنین توی زوم به علت نویز زیاد جزئیات محو شدن. نویزش هم به خاطر نور دهی غلط هست. (اگه ایزو رو دستی تنظیم کنن نویزش کمتر میشه)
نوت ۵ هم نویز بسیار کمی داشت و تصاویرش کیفیت خوبی داشت. اما رنگ بندی خوبی مثل همیشه نداشت و یه لایه زرد رنگ روی تصاویر بود.
آیفون ۶اس هم واقعا عالی عمل کرد. نویز بسیار کم و جزئیات خوب. مشکل اصلیش هم تاریک بودن عکساش هست.

unKown

تو این بررسی که من دیدم مسلما نوت ۵ بهتر بود ولی فک نمیکنم برای کاربر عادی مثه من فرقی احساس بشه :yes:
دوستانی هم که میگن DXO ملاکه :
http://uupload.ir/files/oxtn_untitled.png
البته dxo نوت ۵ رو هنوز نسنجیده نمیدونم چرا!شاید فکر میکنه عملکرده دوربینش مثه s6 هستش(شایدم باشه) :scratch:

پ ن :دوستان کسی میتونه بگه فرق کراپ با زوم چیه؟

shahinhhh

آفرین دور لرزشگیر تو فیلم برداری خط کشیدی

Hoseyn Zx

کراپ یه نوع زومه …
فقط بدون اینکه داخل نرم افزار دوربین زوم کنند عکس میگیرن بعد توسط نرم افزارهای ویرایشگر تصویر روی عکس زوم میکنند.

این تصاویر کراپ شده هستند … نه زوم شده ( یعنی توسط خوده نرم افزار دوربین گوشی روی سوژه زوم کنی )…

master

کراپ همون زوم و برش قسمتی از تصویر هست.
برای توضیح بیشتر:
در حالت عادی (وقتی رزولوشن یک تصویر یا عکس بیشتر از رزولوشن نمایشگر ، یا ابعاد تصویر بزرگتر از قالب تصویر باشه) معمولا تصاویر رو زوم منفی میکنن(کوچکتر از حالت طبیعی) تا کل تصویر تو یک صفحه وب یا قالب مخصوص جا بگیره و دیده بشه و احتملا زیاد برای شما پیش اومده که وقتی تصویر بزرگی(مثلا ۲۰ مگاپیکسل) رو تو یک صفحه مرورگر باز میکنید ،قبل از لود کامل عکس اون رو بصورت کاملا زوم شده می بینید(طوریکه فقط گوشه ای از تصویر دیده میشه)بعد از لود کامل عکس مرورگر به صورت اتوماتیک ابعاد تصویر رو کوچکتر از اندازه واقعی میکنه و شما میتونید تصویر کامل رو ببینید.با یک کلیک روی عکس میتونید اندازه واقعی و زوم شده تصویر رو ببنید.
در اینجا منظور از کراپ ۱۰۰% یعنی زوم تا حالت ۱۰۰% و برش قسمتی از تصویر در این حالت هست(بسته ابعاد تصویر و رزولوشن نمایشگر چیزی حدود ۵ تا ۲۰ برابر زوم روی عکسهایی که قرار داده شده انجام شده)

Moazez

تا وقتی dxo هست فون آرنا کیلو چنده. هرچند فون آرنا کنبع معتبری نیست. وقتی z3+ توسنت امسال دوربینش تمام گوشیهارو شکست بده. چجوری z5 باید ضعیفتر باشه؟!! نتایج فون آرنا معتبر نیست

amin697

شما عادت داری ایدی فیک بسازی ؟؟؟ خدا بهت شفا بده به راه راست هدایت بشی…
و البته تسلیت میگم غم آخرت باشه باز گندی دیگه از سونی …

Rhasta

خخخخخخخخخخخخخخ :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :wacko:

S-M-B

اینا همونا هستن که مارو ترول میدونن.خخخخخراب ترولیت تون ام به شدت
مخصوصا rhasta

امین

خواب دیدی خیره معزز
تعصب کورت کرده…!!!

H.Et

جونم نوت ۵ عشقه :heart: :heart: :heart:

sinamirzaii

اقای مخملی دو تا عکس از الجی جی۴ گذاشتین تو کانال تلگرام چه طور میشه اونطوری عکس بگیری؟

pika

گوشی رو روی ۳ پایه میزاری , البته واسه عکس از آسمان شب میشه روی سطح صاف هم گذاشت.
ایزو و سرعت شاتر هم که زیر عکسا نوشته شده ایزو ۱۰۰۰ , سرعت شاتر ۳۰ ثانیه و فوکوس بینهایت
من عکس از آسمان شب ندارم ولی عکس با نور متحرک چنتا گرفتم خیلی جالب میشه
این یه نمونش با کاهش حجم البته (نیمرخ صورتِ انسانِ الکی)
iso 50 – ex 8 sec (محیط کاملا تاریک)
نور نارنجی مال فلش lumia 730 نارنجی رنگه که روشُ با انگشت گرفتم
http://8pic.ir/images/clgtiv3clt1bxt5sirwz.jpg

H.Et

اگر g4 بود خیلی خوب میشد در کل از z5 انتظار نداشتم :negative: :negative:

Mohammad H

من هم از چند تا از این گوشی ها استفاده میکنم و در عمل دیدم که عکس برداری با گلکسی نوت ۵ یه چیز دیگه است و بعدش هم که آیفون ۶s ، سونی هم که اصلا در موردش صحبت نمیکنم. من همیشه دوربین های پرچمدارهای سامسونگ رو به آیفون ها ترجیح میدم هرچند تو رنگ پوست صورت و جزئیات صورت، آیفون ۶ اس به مراتب عکسهای بهتر و طبیعی تری ثبت میکنه نسبت به نوت ۵. :bye:

sajad hero25

ایول به نوت ۵ .تا حالا ندیدم خدایش این گوشی کم بیاره .من یه ماهه خریدمش از هر نظر عالیه

shahab

چرا انقدر بحث شده، نوت۵ و z5 هردو بهترین دوربین دارن همونطور که میبینید تو عکس عادی خیلی جاها z5 بهتر انداخته مخصوصا تو تفکیک رنگ و تزدیک به واقعیت مث عکس دکوراسیون خونه ولی چون لرزشگیر نداره تو زوم خودشو نشون میدنه شاید لرزشگیر فیلمبرداری بهترینه اما چون مث نوت لرزشگیر عکاسی نداره تار میشه ورنه از نظر توانایی رزولوشن بیشتری هم داره، سونی باید تو نسخه بعد حتما به فکر لرزشگیر عکاسی هم باشه، اگه این عکسها رو پایه دوربین بود بهتر میشد :negative:

Aref.a

واقعا عالیه این نوت ۵ :yahoo: :heart:

Javad

باورش یه خورده سخته که اینقدر دوربین سونی نسبت به رقباش ضعیف تر باشه با توجه به اینکه سونی روی سنسور جدیدش ( IMX300 ) مانور داد. توی اکثر تست های انجام شده اختلاف یک واحد و گاها بیشتر هست. امیدوارم طبق گفته برخی از دوستان با اپدیت نرم افزاری اوضاع بهبود پیدا کنه. هر سه گوشی متعلق به هرسه برند واقعا در نوع خودشون جزو بهترین ها هستند و کم و کسری ندارند و همشون قابل احترام هستند. 🙂 🙂

Hoseyn Zx

دوست عزیز شما تصاویر کراپ شده رو نادیده بگیر و عکس های اصلی رو نگاه کن … زد ۵ عکس های طبیعی با جزئیات بسیار خوبی گرفته در کل فرق زیادی بینشون نبود و برنده ای نداشت این مقایسه.

shahinhhh

منکه عکسا رو دیدم نه تنها از سونی نا امید نشدم بلکه بیشتر به Z5 امید وار شدم چون اصلا خودم به شخصه آنقدر روی عکس زوم نمیکنم و دیگر اینکه اگر ببینی سونی رنگ بندیش خیلی به دل میشینه

korosh

با توجه به تصاویر کراپ شده بنظر من برنده note 5 بود
اما بدون کراپ عکس های سونی رو میپسندم

در ضمن برام سواله که بعنوان مثال در تصویر شماره ۵، با وجود اینکه رزولوشن دوربین note 5 از گوشی iPhone بیشتر هست ولی کادر به مراتب کوچکتر ه و بنظر من اینطور میاد که گوشی note 5 نسبت به بقیه جلو تر هست!

shahinhhh

منم همین نظرو دارم

milad danesh

شاید هم یه دلیلش این باشه که عکس ایفون و سونی بغل هم گذاشتن ولی نوت خودش تنهاست به خاطر همین بزرگتر بودن نزدیکتر هم به نظر میرسه ولی نزدیکتر نیست اگه به حاشیه همه تصاویر نگاه کنید

saeed biglari

چه زوم افتضاحی داره زی ۵٫٫٫اصلا ازش انتظار نداشتم…والا زی ۲ من زومش بهتر از اینه…

Mohammad Ghasemi

منم گوشی بزنمو بدترین دوربین دنیا رو بذارم روشو اسمشو بذارم نوت۵ فقط کافیه یه سایت به نام فون آرنا بخرم تا هم چیز به نفع من تموم بشه مثلا بهترین و برترین دوربین دنیا نوت ۵ خخخ خنده داره فون ارنا که سابقش داغونه کلا سامسونگ راه اندازیش کرده که نخواد بهش پولم بده

فتوشاپ کلا اینقدر قدرت و توانایی داره که هر عکسیو در عرض چند ثانیه میشه همه کارش کرد ولی خب ما سایت DXO رو قبول داریم چیکار داریم به این جیره خورا

parsa_tech

خیلی جالبه که تمام گوشی های سونی که دست فون آرناست به بدترین شکل ممکن عکس میگیره ، در حالی که در سایت های دیگه و کانالهای یو تیوب همچین عکسهای رویایی رو شاهد نیستیم.
فون آرنا بار دیگه ثابت کرد که یک سایت کاملا تعصبی بجای یک سایت تخصصی در زمینه اسمارت فونه و کسانی که به این سایت تعصبی استناد میکنند همان بهتر که در رویای شیرین خود بمانند .
چطور ممکنه dxo بالاترین امتیاز رو در بین گوشی ها به گوشی بده که چننین عکس های در برابر رقبا میگیره ؟؟؟ ۱۰۰% مشکل از گوشی نیست جای دیگه ای از کار میلنگه.
در آخر نمونه عکس های نوت ۵ با زی۵p رو برای دوستانی که میخوان نمونه عکس های واقعی این دو گوشی رو ببینند میزارم.

http://s1.upload7.ir/uploads/Jstncrqe.jpg/1.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/OFNm4mmq.jpg/2.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/aHZ4Egsh.jpg/3.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/2eDB9fwB.jpg/4.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/43TynotT.jpg/5.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/DbmG7PqU.jpg/6.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/dJ8yP8fS.jpg/7.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/reya3ynW.jpg/8.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/RGOHoz3M.jpg/9.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/qK8UJHHb.jpg/10.jpg
http://s1.upload7.ir/uploads/Xqp7umZA.jpg/11.jpg

Myxperia

عکس های خوبی بود.و همه چیز رو مشخص کرد .. فون آرنا هم طرفداری بیش از حد از سامسونگ میکنه و این قبلا برای همه مشخص شده … جدایی از این حرفها، z5 واقعا ثبت رنگش از بقیه کمی بهتره.
موفق باشی…

amin697

شما یه وقت آیدی فیک نباشی ؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخ

جناب معزز ….. خجالت بکش یا این آیدی های فیک خودت میای جوابه خودتو میدی … :negative:

parsa_tech

ممنون دوست عزیز Myxperia
در جواب amin697 باید بگم دوست من کسی که باید خجالت بکشه شمایید و کسی که شمارو لایک کرده که خیلی راحت تهمت میزنید .
من آمدم عکس های زی۵ رو در کنار نوت ۵ قرار دادم که دوستاران برند سونی بتونن عکس های که در کانال های یوتیوب با این گوشی گرفته شده رو ببینن ، شما هم چون در جواب این عکس ها حرف منطقی ندارید بشکل بچگانه ای شروع به تهمت زدن میکنید ، ای کاش ذره ای شخصیت داشتید.

shahinhhh

با اجازه عکس ها بدون کراپcomment image comment image comment image
comment image

comment image comment image comment image

pika

شما اون بالا جواب منو ندادیا!
در ضمن این عکسا کلاژ هستن و برای سبک شدن صفحه کم حجم شدن و هیچ گونه ارزش مادی و معنوی ندارند!

Ali

imx 300 کجا و imx 240 کجا! این سنسور رو به glx هم بدن عکساش مثل زد۵ میشه..
قبل از اینکه بیام تو این پست به خودم گفتم خب زد۵ احتمالا بهتره..اما یادم نبود که سونی بی عرضه تر از این حرفاس..حتی اگه همون dxo رو هم ملاک قرار بدید بازهم زد۵ فاجعست.چرا؟چون تفاوت کیفیت سنسور اس۶ و زد۵ و لنز جی با لنز اس۶ چقدره؟بعد اختلاف یک امتیاز؟؟؟
عجب دوربین بیرون نزده ای ساخته..عجب لنزی! عجب الگوریتم پردازشی ای!

گذشته از همه اینها این مقایسه و اون اعداد dxo فقط واسه کل کل خوبه وگرنه اهمیتی نداره..پرچمدار برند مورد علاقتونو بخرید بدون توجه به این چیزا 😉

Mohammad Soly

قبول ندارم فون آرنا! روی کاغذ سخت افزار فوقلاده سونی یه سروگردن از همه بالاتره گرچه همه سونی هستن ولی چطور ممکنه انقدر عکسا تو زوم فرق کنه! یعنی نرم افزار انقدر تاثیر داره؟پس سخت افزار کشکه دیگه! من تو هیچ مقایسه ای انقدر تفاوت ندیدم! مشکوکم! ترنجی جان خودت یه مقایسه بزار همه گوشیهارم اپدیت کن

Desert Wolf

ببخشیدا ولی ترنجی زدی تو جاده خاکی ها قراره هر سایتی یه چیزی بزاره فرتی بزاری اینجا؟من نمیگم سونی خوب بوده نه الان افتضاح عمل کرده ولی ب نظر خودتون دوستان خدایی تصمیم بگیرید با نوکیا ۱۲۰۰ عکس میگرفتی از الان زد ۵ بهتر بود پس حتما ی کاریش کردن خدایی زد ۵ اینجوری عکس میگیره؟اخه این چیه من با زد دو عکس میگیرم نویز داره ولی بخدا نه در این حد که زد ۵گرفته ترنجی هم تا یه مطلب میبینه فوری کپی میکنه چه برا سام چه برا سونی خب عزیز من چرا باید همش کپی کنی یکم خودتون خلاقیت نشون بدید خودتون مقایسه بزارید خدایی من نمیدونم ما ایرانی ها چرا انقد راحت طلبیم بازم میگم با نوکیا ۱۲۰۰ عکس میگرفتی از زد پنج بهتر بود معلومه اصلا من قبولش ندارم درسته سونی نویز داره وقتی لنز جدید میزاره مثل اوایل Z1 Z2 ولی اومد تو Z3+ نویز رو کاملا برطرف کرد ولی دیگه زد پنج انقد نویز نداره که یکم دوستان فکر کنن بد نیست :negative:

sha13267

سلام
آیا اپلیکیشنی برای نوت ۴ وجود دارد که صفحه پیوسته برای نوشتن ارائه دهد نه صفحات جداگانه

alirezagh

من در بین این سه گوشی عکس های نوت ۵ رو بیشتر از همه دوست داشتم البته این نظر من هستش شاید از نظر یک نفر دوربین سونی بهتر بوده،یا آیفون.اما به نظر من دوربین نوت ۵ رنگ ها رو زنده و نسبت به بقیه با نویز کم تری نشان می داد.اصلا هم مقایسه سایت ها برام مهم نیست چون مهم علاقه ی خود آدم هست.چون رتبه ی گوشی آدم اول باشه اما خودش ازش خوش نیاد ارزشی نداره.این هم یک چیز سلیقه ای هست که هر کسی یک نوع دوربین رو دوست داره :yes: :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....