حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ پیشنهاد، برای آن که غذای بهتری در مایکروویو درست کنید

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

مایکروویتان می تواند برایتان بهتر کار کند. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه این امر امکان پذیر خواهد بود.

این روزها، زندگی انسان ها پر است از مشغله هایی که باعث شده، تا کمتر بتوانند همچون قدیم، از صبح اول وقت، صدای قل قل آش خوشمزه دیگی شان را راه بیندازند و با صرف وقت زیادی در آشپزخانه آشپزی کنند. به همین دلیل، فن آوری در این جا هم به کمک مردم آمده تا بتوانند به لطف دستگاه هایی چون مایکروویوها، خیلی سریع تر آشپزی کرده و از وقت استفاده کافی را ببرند. اما شاید خیلی ها که با این دستگاه ها آشپزی می کنند، نکاتی مهم برای پخت غذایی بهتر را ندانند. پس ما در ترنجی با دادن ۱۰ پیشنهاد و یا راه حل، شما را کمک می کنیم تا از مایکروویتان، استفاده بهتری کرده و غذاها را راحت تر در آن ها درست کنید:

 

مواد غذایی خود را نازک تر درست کنید

1

بیشتر مایکروویوها، تنها می توانند مواد غذایی با ضخامت یک اینچ (۲٫۵۴ سانتی متر) و یا کمتر را به خوبی بپزند. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که مواد غذایی درون مایکروویو خود را به قطعات کوچک با ضخامت یک اینچ و یا کمتر از آن، برای پخت در مایکروویو آماده کرده باشید. البته باید گفت که در مایکروویوها، می توان مواد غذایی با ضخامت بیشتر از یک اینچ را هم پخت، اما این نکته را بدانید که به دلیل اشعه های مایکروویو برای پخت و پز مواد غذایی، بیشتر این مواد غذایی که ضخامت زیادی دارند، از بیرون حسابی پخته و از درون به مقدار کمی پخته می شوند. این امر باعث خواهد شد که ماده غذایی شما به طور یکسان پخته نشده و برای حل آن، زمان پخت و پز را افزایش دهید که این امر، خسته کننده و ناکارامد است.

سعی کنید که مواد غذایی را در لبه های بشقاب پخت قرار داده و وسط بشقاب را خالی نگه دارید

2

در هنگام شروع عملیات پخت و پز در مایکروویو، اشعه همیشه در ابتدا، به لبه های بشقاب پخت و پز مواد غذایی تابش کرده و بعدا به وسط این بشقاب می تابد. به همین دلیل، مواد غذایی که در لبه های بشقاب پخت و پز قرار دارند، زودتر از مواد غذایی در میانه بشقاب گرم و پخته می شوند. پس اگر بشقابی را در درون مایکروویتان قرار دهید و پس از مدتی از پخت و پز آن را خارج کنید، مشاهده خواهید کرد که مواد غذایی لبه های بشقاب، دارای حرارت و گرمای بیشتری نسبت به مواد غذایی موجود در میانه بشقاب هستند. پس همواره سعی کنید که مواد غذایی را در لبه های کناری بشقاب درون مایکروویو قرار دهید تا آن ها به طور یکسان پخته شوند.

می توانید ظرف های بیشتری از مواد غذایی را درون مایکروویو خود قرار دهید

 3

برخی ها، دارای مایکروویو کوچکی هستند و نمی توانند همزمان، دو ظرف و یا بیشتر را در مایکروویو برای پختن قرار دهند. اگر چنین مشکلی دارید، نگران نباشید، برای آن که این بند مخصوص حل مشکل شماست! اگر که نیاز به قرار دادن دو ظرف و یا بیشتر از آن را در مایکروویو دارید، برای ظرف های بیشتر از یک عدد، از یک لیوان و یا فنجان برعکس استفاده، و آن ظرف ها را برروی این لیوان ها، درون مایکرویو قرار دهید، تا با این کار، جای بیشتری را برای پخت مواد غذایی بیشتر در مایکرویو داشته باشید. خیلی ساده!

نمک پس از حرارت و پخت و پز

4

نمک بر اثر اشعه، جذب مایکروویو خواهد شد. بنابراین، اگر در غذایتان، یک لایه نمک در بالای آن داشته باشید، وجود نمک باعث خواهد شد که بخش بالای مواد غذایتان خشک شود. پس اگر دوست دارید غذایتان نمک داشته باشد، بهتر است که پس از پخت در مایکرویو، نمک را به غذایتان اضافه کنید و یا این که مطمئن باشید که قبل از پخت ماده غذاییتان در مایکروویو، نمک به خوبی به درون ماده غذاییتان مخلوط شده باشد.

بخارپز کردن غذاها در مایکروویو

5

این روزها، خیلی ها از غذاهای پرچرب و پرکالری که بسیار برای بدن مضر است، فراری اند و به دنبال غذاهای سالم بخارپز می گردند. باید به شما بگوییم که به راحتی می توانید، غذاهایتان همچون سبزیجات و گوشت ها را در مایکروویو بخارپز کنید. برای این کار، آن ها را به ضخامت کمتر از یک اینچ قطعه قطعه کرده، و در درون یک کاسه سرامیکی به همراه ۲ تا ۳ قاشق آب قرار دهید و درب ظرف را نیز با یک بشقاب سرامیکی بپوشانید. خواهید دید که پس از ۳ تا ۴ دقیقه، موادغذایی بخارپز شما آماده سرو شدن هستند.

مواد غذایی خود را برای دوباره گرم کردن در کاور مخصوص محافظت کنید

6

همیشه مواد غذایی خود را برای دوباره گرم کردن در مایکروویو، در بسته بندی های پلاستیکی و یا ظروف شیشه ای و یا حتی حوله آشپرخانه قرار داده و سپس در مایکروویو قرار دهید. این کار باعث خواهد شد که مواد غذایی شما، پس از دوباره گرم شدن در مایکروویو خشک نشوند.

ظروف خود را برای قرار دادن در مایکروویو آزمایش کنید

7

همواره مطمئن شوید که آیا، کاسه و یا بشقابی که در مایکروویو قرار می دهید، بی خطر است؟ اگر می پرسید که چگونه مطمئن شویم، ما به شما می گوییم. دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: شما با انجام یک آزمایش ساده، می توانید از بی خطر بودن ظروف خود در مایکروویو مطمئن شوید. بدین صورت که ظرف موردنظرتان را برای آزمایش، به صورت خالی در درون مایکرویو قرار دهید و در ظرف دیگری هم، یک فنجان آب بریزید و آن را هم در کنار ظرف خالی مورد آزمایشتان در درون مایکروویو قرار داده و به مدت یک دقیقه مایکروویو را روشن کنید. پس از آن، دستگاه را خاموش و درب آن را باز کنید. اگر ظرف خالی مورد نظرتان، هنوز سرد بود، که باید بگوییم این ظرف برای انجام هر کاری در مایکروویو کاملا بی خطر است. اما اگر ظرف خالی مورد آزمایش، در این یک دقیقه کمی گرم شده بود، باید بگوییم که باید این ظرف را تنها برای گرم کردن مجدد مواد غذایی استفاده کنید و از استفاده آن برای پخت و پز خودداری کنید. اما اگر ظرف خالی مورد آزمایش، داغ شده بود، باید بگوییم که این ظرف برای هرگونه استفاده ای در مایکروویو ایمن نیست و نباید از آن برای هرکاری در درون مایکروویو استفاده کنید.

از ظروف مربع و یا مستطیل شکل استفاده نکنید

8

شورای شیمی آمریکا پیشنهاد می دهد که برای پخت و پز در مایکروویو، تنها از ظروف بیضی و یا گرد استفاده کنید و حتی المقدور به سراغ ظروف مربع و یا مستطیل شکل نروید. زیرا که مواد غذایی در ظروف گرد و یا بیضی شکل، به یک اندازه گرم می شوند و در ظروف مربع و یا مستطیلی، این امر به دلیل گوشه های این ظروف در جذب بیشتر گرما نسبت به سایر قسمت های دیگر رخ نمی دهد و در این ظروف، گوشه ها، انرژی بیشتری را نسبت به سایر قسمت های ظرف دریافت می کنند، که این امر باعث خواهد شد که پخت و پز مواد غذایی به طور یکسان انجام نپذیرد و مواد غذایی در گوشه های این ظروف، گرما را سریع تر و بیشتر دریافت کنند.

نقاط داغ مایکروویتان را پیدا کنید

9

در داخل هر مایکروویو، نقاطی وجود دارد که سریع تر از سایر نقاط گرم می شوند. شما می توانید با پیدا کردن این نقاط، مواد غذایی خود را در آن نواحی قرار داده تا سریع تر بپزند. برای پیدا کردن این نقاط داغ هم، راه حل ساده ای وجود دارد، بدین صورت که، کل صفحه مایکروویتان را با خمیر بپوشانید و به مدت ۵۰ ثانیه مایکروویو را روشن و سپس خاموش کنید. آن گاه درب مایکروویو را باز کرده و قسمت هایی از صفحه که خمیر در آن جا پف کرده است را پیدا کنید. این قسمت ها همان نقاط داغ مایکرووتان هستند که زودتر از قسمت های دیگر، اشعه مایکروویو را دریافت می کنند. پس از این، برای سریع تر پختن مواد غذایی تان، می توانید روی این نقاط حساب باز کنید و مواد غذایی تان را در این نواحی برای پخت سریع تر قرار دهید.

از شر بوی بد درون مایکروویتان خلاص شوید

citruspeel-029

ممکن است که مایکروویو شما، پس از مدتی استفاده و پخت انواع و اقسام غذاها و یخ زدایی گوشت های یخ زده بیرون آمده از فریزر، دارای بوی نامطبوعی شده، که برپختن غذاها و کیفیت آن ها تاثیر بگذارد. پس برای خلاص شدن از شر بوی بد درون مایکروویو، یک یا دو فنجان آب را با نصف فنجان آب لیمو مخلوط کرده و با یک پارچه پنبه ای و یا حرارتی، سر فنجان را پوشانده و برای حدود پنج دقیقه درون مایکرویو قرار دهید. برای رهایی از شر بوهای نامطبوع قوی تر، شاید لازم باشد که این روند را چند بار تکرار کنید.

[su_button url=”http://www.cnet.com/uk/pictures/tips-to-make-your-microwave-work-better/” target=”blank” background=”#04c571″ rel=”nofollow”]Cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
kamix1353

از موبایل و دوربین و فناوری که بگذریم،میرسیم به اصل کاری.شکم :yahoo:

Hemad Poursafar

عشق اول و آخر شکمه :yahoo:

mostafa panahi

بسیار عالی :whistle:

hamidreza

سلام عالی بود ممنون
از مطالب متفرقه مثل این بیشتر بذارید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان