حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ان (Android N) قابلیت چند پنجره ای را به اندروید خواهد آورد

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

در بررسی اولین تبلت گوگل یعنی Pixel C دیدیم که پاشنه آشیل این دستگاه که ساخته یکی از غول های نرم افزاری جهان است، دقیقا همانیست که انتظار می رفت بهترین قسمتش باشد، نرم افزار! اندروید اکوسیستم قابل اتکایی از نظر تعداد برنامه و بازی های با کیفیت و به روز است اما این توصیف برای موبایل های اندرویدی صحیح است. وقتی به بازار تبلت ها وارد می شویم، شاهد یک اندورید کش‌آمده روی نمایشگر بزرگ هستیم که اصلا دل انگیز نیست، دل انگیز که هیچ، قابل تحمل هم نیست. اما اخبار خوبی به گوش می رسد که بوی نسخه بعدی اندروید را با خود دارد، اندروید ان (Android N)! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Multi-Tasking-Galaxy-Note-10.1اگر از کاربران سامسونگ باشید با این قابلیت از سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ آشنا هستید، گلکسی نوت ۱۰٫۱ و گلکسی نوت ۲ از قابلیتی به نام مالتی ویندو بهره می بردتد که در آن شما به صورت همزمان دو برنامه را کنار همدیگر اجرا می کردید و یا می توانستید یکی را روی دیگری شناور کنید. کمی پیشرفت و در سال ۲۰۱۴ با ارایه سری گلکسی تب پرو، در مدل ۱۲٫۲ اینچی شما قادر بودید ۴ برنامه را همزمان و در کنار هم اجرا کنید!

maxresdefault

در همین میان ویندوز ۸ هم قابلیت دو برنامه کنار هم را ارایه می داد و البته در نهایت و امسال این قابلیت به iOS 9 رسیده است. اما همیشه جای این قابلیت در اندروید خام احساس می شد. گوگل تا کنون تبلت های نکسوس را با همکاری دیگر شرکت ها ساخته است اما پس از نجربه ساخت کروم بوک پیکسل توسط خود گوگل، Pixel C را به عنوان اولین تبلت ساخت گوگل راهی بازار کردند. این تبلت اندروید خام را دارد و هیچ بهینه سازی خاصی همانند چیزی که در تاچ ویز سامسونگ برای تبلت در آن نمی بینیم. در حقیقت اوضاع بدین گونه است که وقتی برنامه ای را روی آن باز می کنید همان رابط کاربری موبایل را می بینید که کش آمده است!

حالا تیم طراحی پیکسل گوگل عنوان کرده اند که در اندروید ان (Android N) قابلیت های زیاد خوبی از جمله دو پنجره همزمان را خواهیم دید که خبر خوشحال کننده ای است. مشخصا هم اکنون نسخه بعدی اندروید در حال توسعه است، نه گوگل و نه هیچ شرکتی دیگری لحظه ای از توسعه محصول خود دست نمی کشد.

به نظر شما اندروید N یک به روز رسانی متمرکز بر تجربه کاربری تبلت و ضفحات بزرگ خواهد بود؟ چیزی شبیه به اندروید ناکام نسخه ۳٫۰ که البته این بار آمده است تا کام‌روا شود؟ برای پاسخ این سوال باید تا کنفرانس I/O 2016 گوگل صبر کنید!

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Pixel-C-team-says-split-screen-coming-to-Android-N_id76546″ target=”blank” background=”#04c571″ rel=”nofollow”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
raminrx7

من با نوت ۳ دو ساله که دارم ازاین قابلیت مفید استفاده میکنم..همین الان که دارم با کروم کامنت میزارم هم تلگرام بازه تو یه پنجره جدا هم واتس و هم اینستا minimize شده تو‌یه ایکون کوچیک :mail:
واقعا همین چیزای تاچویز هست که‌نمیشه دل کند ازش
امیدوارم این قابلیت رو با همین کیفیت رو برند های دیگه هم ببینیم حداقل 😉

Hemad Poursafar

:good: :good:

Parviz Partokiâ

توییک نصب کردم رو ایفون شش پلاسم ده تا برنامه رو همزمان به صورت پنجره ای باز کرده ام و بدون لگ و هنگ داره کار میکنه

Awat

سلام دوستان
ببخشید یه سوال که مرتبط نیس
به نظر شما بخاطر تنوع! ارزش داره S6 م رو با G4 دوستم که هر دو در حد آکن عوض کنم؟
ال جی هم قابلیت چن پنجره گی داره؟
:rose:

behnamranjbar

تجربه حوبی میتونه باشه…هر دو از بهترینای بازارن

nature

اره الجی این قابلیتو داره مثل s6 ولی فکرنکنم مثل گلگسی تب باشه 😉

Mohammad H

من بودم این کارو نمی کردم چون حداقلش رابط کاربری ساسونگ رو خیلی بیشتر از الجی دوست دارم و طراحی گلکسی اس ۶ با اون همه زرق و برق و زیبایی کجا و جی ۴ کجا… بازم این نظر شخصی منه. 🙂

Mehran

طراحی زرق و برق!!!!چه حرفا
نکنه منظورت کپی پایین گوشی از آیفون و دوربین ورقلمبیدش هست؟؟
البته که اینم نظر شخصی منه

Samsung--Electronics

خب من رو اس ۴ از اندروید ۴٫۲٫۲ تا الان این قابلیت دارم.
البته خدا رو شکر اپ های زیادی هستن که ساپورت می کنند این رو.
درگ و دراپ ام بین پنجره ها خیلی عالیه.
راستی اون دوستی که در مورد ایر ویو گفت باید بگم که قابلیت توسعه داشته و داره. مثلا الان تو کروم ، ایر ویو مثل نشانگر موسه. اگه سایتی برای گوشی بهینه نباشه و منویی داشته باشه که باید موس رو برد روش تا موارد در منو نمایش داده بشن ، تو کروم نگه داشتن انگشتم بالای صفحه می شه همون موس
ا

SAYROS

این قابلیت قرار بود به اندروید ۵ هم اضافه بشه

Aref.a

ببخشید تو کامنت اول اشتباهی گزارش رو زدم لطفا اصلاح بشه ممنون.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)