حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سخت‌کوش: با چهار تبلتی که می‌توانند در ابعاد حرفه‌ای نیاز شما را برآورده کنند، آشنا شوید

نوشته

8 سال قبل | 14 دیدگاه | ترنجی

در بازه‌ای شاهد بودیم که رشد تبلت ها دچار افت شدیدی شد و شاید به جرئت بتوان گفت افرادی نیز پیدا شدند که اصلاً بحث تبلت ها را زیر سؤال برده ولی این روند ادامه‌دار نشد چراکه دید شرکت‌های مختلف نسبت به این کالای دیجیتالی عوض شود. مایکروسافت به عنوان اولین شرکت توانست این دید مثبت را ایجاد کند. سرفیس نام سری دستگاه‌هایی است که فرای یک تبلت عمل کردند. در ادامه همراه باشید تا شمارا با چهار تبلت حرفه‌ای بازار آشنا کنیم.

در ابتدا یک هدف برای خودمان مشخص کنیم. از تبلت چه مواردی را نیاز داریم؟ مسلماً تایپ یک مقاله را هم بر روی گوشی می‌توان انجام داد هم بر روی یک تبلت اندرویدی ساده و هم بر روی یک سیستم فوق العاده حرفه‌ای اما این‌که به‌کارهای ساده دیدی حرفه‌ای تر داشته باشیم، می‌تواند رمز موفقیت برای کارهای ما باشد. تبلت‌های مختلفی وجود دارد اما مایکروسافت کاری کرد که شما بتواند اعمال خود را حرفه‌ای‌تر انجام دهید. باید اشاره‌کنم که منظور از انجام کارهای حرفه‌ای تدوین یک فیلم یا میکس یک موزیک نیست زیرا از محدوده وظایف یک تبلت خارج می‌شود اما برای مثال کار با نرم افزارهای اداری ازجمله محصولات آفیس می‌تواند به‌صورت حرفه‌ای انجام شود. صحبت از مایکروسافت شد و شمارا باید با اولین نماینده لیست تبلت‌های حرفه‌ای آشنا کنیم:

Microsoft Surface Pro 4

481103-surface-pro-4

مایکروسافت سرفیس پرو ۴ یک محصول کاملاً خلاقانه و کاربردی به شمار می‌رود. یکی از سکوهای پرتاب اصلی این تبلت استفاده از سیستم‌عامل ویندوز است. نسخه استفاده‌شده بر روی سری سرفیس به‌جز نسل اول، ازجمله کامل‌ترین نسخه‌های به شمار می‌رود که به شما اجازه می‌دهد تمام نرم‌افزار کاربردی خود را نصب کنید. استفاده از پردازنده‌های Intel Core در مدل‌های i3 – i5 و i7 در سری Skylake همراه با ۴ – ۸ یا ۱۶GB رم در کنار ۱۲۸, ۲۵۶, ۵۱۲ یا ۱۰۲۴GB حافظه SSD مشخصات بسیار فضایی را رقم زده است که بهترین عملکرد را پیاده‌سازی خواهد کرد. یکی دیگر از رموز موفقیت سری سرفیس، کیبوردهای در نظر گرفته برای آن است. این کیبوردهای دارای تاچ پد نیز می‌باشد تا حس کار با تبلت را به حس کار با یک لپ‌تاپ بسیار سبک یا همان الترابوک‌های بازار تبدیل کند. دو بعد دیگر در این تبلت، نقاط متمایزکننده نسبت به دیگر محصولات به‌حساب می‌آید. پایه این تبلت می‌تواند در زاویه‌های مختلف تنظیم شود تا در کارهای روزمره بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. درنهایت، قلم سرفیس پرو مخصوصاً طراحان صنعتی است که می‌تواند حس دست‌نیافتنی در دنیای لپ‌تاپ را به راحتی در دست داشت باشند. سرفیس پرو ۴ دارای صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی و نسبت تصویر ۲:۳ است.

microsoft-surface-pro-4

Apple iPad Pro

ipad-pro-keyboard-hero

اولین تجربه اپل برای وارد شدن به دنیای حرفه‌ای‌های تبلت! مسلماً مایکروسافت در این زمینه پیش رو است پس‌کارهایی که انجام دهد، می‌تواند شباهت زیادی به مایکروسافت داشته باشد مگر این‌که به‌صورت خاص، ایده‌هایی را وارد دنیای تبلت‌هایش کند. چنین نشد تقریباً و شاهد همان سبک و سیاق سری آی‌پد اما به‌صورت جالب‌تری هستیم. اپل نیازی به مشخصات سخت‌افزاری بالایی ندارد زیرا از سیستم‌عامل iOS استفاده کرده که با توجه به سخت‌افزار، کاملاً بهینه طراحی‌شده است. Apple A9X که پردازنده‌ای دو هسته با فرکانس ۲٫۲۶GH همراه با ۴GB رم مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه را فراهم آورده است. صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچی IPS با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل و نسبت ۴:۳ دستگاه خوبی را رقم‌زده است. این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض امکانات خاصی ندارد اما شما باید برای آن یک قلم و یا کیبورد هوشمند خریداری کند. با خرید این دو وسیله قیمت دستگاه به حدود هزار دلار خواهد رسید. در نگاه اول کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد اما برای افرادی که در حال و هوای اکوسیستم اپل هستند، نرم‌افزاری اپل بسیار غنی بوده و مسلماً ویژگی‌های خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. مخصوصاً این‌که مجموعه نرم‌افزاری آفیس نیز کاملاً برای آیپد پرو بهینه‌شده است.

ipad-pro

Google Pixel C

Google-Pixel-C

از اپل و مایکروسافت گفتیم اما جای گوگل خالی بود. سبک کارایی آیپد پرو را در نظر بگیرید. اکنون سیستم‌عامل دستگاه را به اندروید عوض کنید. تبدیل می‌شود به تبلتی اندروید با سبکی حرفه‌ای‌تر! هنوز هم با کارایی سرفیس فاصله زیاد است اما سیستم‌عامل اندروید هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. پیکسل سی از چیپست Nvidia Tegra X1 همراه با ۳ گیگابایت رم معرفی‌شده است. تقریباً مشخصات پایین که نه اما زیاد حرفه‌ای نیز نخواهد بود. البته این نظر شخصی است و شاید برای یک سری از کارها بسیار عالی باشد. همانند دیگر دستگاه‌های پیکسل سی نیز دارای یک کیبورد خواهد بود و می‌تواند برای تایپ شما بسیار مناسب باشد.

Microsoft Surface Book

surface-book-front-back-100620178-orig

دستگاه‌های سرفیس پرو را به اوج ببریم و ازنظر پردازش یک قدم دستگاه را قوی‌تر کنیم. رقیبی که می‌تواند سری مک بوک ایر را به چالش بکشد. این دستگاه‌های دارای مشخصاتی قوی‌تر ازنظر گرافیکی خواهند بود که در داک آن قرارگرفته است. کیبورد و تاچ پد در نظر گرفته‌شده همانند یک الترابوک عمل خواهد کرد. البته برای این مدل از دستگاه‌های مایکروسافت شما باید رقمی بالاتر از ۳ هزار دلار پرداخت کنید که می‌توان گفت بسیار گران‌قیمت خواهد بود اما به دفعات ثابت‌شده است که قیمت بالا در محصولات مایکروسافت، کارایی بسیار بهتری را نیز فراهم می‌کند. صفحه لمسی و پشتیبانی از قلم عملکرد بسیار حالی را تدارک خواهد دید.

Surface book microsoft-surface-book-in-use

نظر شما چیست؟ از کدام‌یک از این چهار دستگاه بیشتر خوشتان آمده است؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Hard-work-these-are-the-top-4-best-productivity-tablets_id76420″ background=”#04c571″]Phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad jafari

نظر شما چیست؟ از کدام‌یک از این چهار دستگاه بیشتر خوشتان آمده است؟
دستگاه شماره یک و شماره چهار. بقیه برن گوشی بزنن

Sajjad

باز هم صدرا آمد و …..

جالبه امسال مایکروسافت سرفیس بود رو ساخت و به جنگ مک بوک فرستاد و اپل همزمان آیپد پرو رو ساخت و به جنگ سرفیس فرستاد.
البته با اختلاف قیمتای معنا دار

Sajjad

و زندگی در رگهای ترجی جاری شد
(خیلی فک کردم اون لحظه چیزی ب ذهنم نرسید)

HesamDanaey

فقط شماره ۱&4بقیه جمن

HM-R O Y A L

اگه به معنای واقعی تبلت بخوام تبلت بخرم آیپد ایر ۲ و یا در آینده نزدیک آیپد ایر ۳ میگیرم اگه برای سیستم عامل بخوام چیزی بخرم به جای این الترابوک های گرانقیمت ،مکبوک پرو یا لپتاپ ویندوزی میخرم البته با مشخصات سخت افزاری خیلی بهتر (البته مدلهای جدید مکبوک ها و لپتاپهای سبک تر و قدرتمند تر مجهز به پردازنده های جدید اینتل در راهند.)

md4956

دقیقا نظر من هم همینه .. با قیمت سرفیس پرو و بوک٬ مک بوک ها عملکرد خیلی خیلی بهتری دارن ..

md4956

به لحاظ عملکردی خب مطمئنا مورد ۴ بهترینه٬ ولی اگه قیمت رو هم در نظر بگیریم٬ ۱۰۰٪ مورد ۱ بهترینه .. مورد ۳ هم اصلا در حدشون نیست (صرفا به خاطر سیستم عامل .. سخت افزاری که خوبه)

HALA MADRID

به جای آیپد پرو سیرفیس پرو ۳ رو ترجیح میدم.
در ضمن خیلی از دوستان میگن که با این قیمت یه لپ تاپ با کانفیگ گیمینگ میخرن ولی عرض کنم برای افرادی مثل من که از ساعت ۵ صبح باید برم سر کار تا ۸ شب ۲٫۵ تا ۳ کیلو حمل کردن خیلی سخته . سرفیس پرو ۳ یا سرفیس ۴ یا سرفیس بوک فقط توانایی بازی کردن ندارن و در اجرای نرم افزار های مهندسی مثل کد یا نرم افزار های گرافیکی مثل فوتو شاپ و همچنین نرم افزار های تنظیم موسیقی بسیار کاربردی هست. و خیلی کار های دیگه.
در کنار این تبلت یا بهتر بگیم لپ تاپ بهینه میشه به مک بوک ها نیز مراجعه کرد که وزن بسیار کم و باتری بسیار مناسبی دارن .
موفق باشید.

far_zad

دوستان من یه سوال داشتم که خوشحال میشم کسی بتونه جواب بده.

اگه ویندوز ۱۰ اکتیو نشه چه اتفاقی میفته؟

من الان ۵ روزه دارم بدون اکتیو استفاده میکنم. تنها چیزی هم که نسبت به نسخه اکتیو شده تفاوتش رو حس کردم اینکه نمیشه برخی تغییرات ظاهری توش به وجود آورد.

کسانی که تو این زمینه اطلاعات کامل دارن لطفا توضیح بدن.

Moazez

یعنی تبلت بخوام بخرم بدون شک tablet z4 میخرم. یعنی همه چیش توپه بخصوص باتریش که هنوز رقیبی نداره

eghbal

تبلت زیبایی انصافا
اما شما هم خیلی متعصبید…

Moazez

خیر متعصب نیستم من علاقه دارم به سونی ولی حرف اشتباه نزدم تا حالا. واسه همه حرفام اول مدرک جور میکنم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....