چهار × چهار =

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیرمرد ۶۸ ساله که به‌خاطر حذف تصادفی عکس‌های خود از اپل شاکی بود، این شرکت را شکست داد

Avatar

نوشته

4 سال قبل | 22 دیدگاه | ترنجی

پیش‌تر در ترنجی خواندید که پیرمردی ۶۸ ساله به‌خاطر حذف تصادفی عکس‌های خود در آی‌فون، از اپل شکایت خواهد کرد. وی، نهایتاً با ارایه دادخواست به دادگاه، در این مبارزه پیروز شد. این خبر در حالی اعلام شده است که اپل، مدعی بود آقای دریک وایت، دلایل کافی برای پیروزی در دادگاه در اختیار ندارد. همراه ترنجی باشید.

این پیرمرد ۶۸ ساله برای تعمیر دستگاه آی‌فون خود به فروشگاه اپ‌استور لندن مراجعه می‌کند و در هنگام دریافت آی‌فون خود، مطلع می‌شود که اطلاعاتش حذف شده است. به‌دلیل از دست‌دادن تصاویر ماه‌عسل و مخاطبین خود، تصمیم می‌گیرد تا دادخواستی علیه اپل به دادگاه ارایه نماید. اپل نیز، اعلام کرده بود که نگرانی برای شکایت دریک وایت وجود نخواهد داشت و او نمی‌تواند در دادگاه پیروز شود.

نتیجه دادگاه به‎‌ سود دریک وایت ۶۸ ساله بوده است و دادگاه عالی، شرکت اپل را به پرداخت ۱۸۰۰ دلار به این پیرمرد محکوم می‌کند؛ البته این مقدار جریمه، کم‌تر از آن چیزی است که دریک وایت برای رفتن به ماه‌عسل دوم خود، خواسته بود. وی مدعی است که شرکت‌های بزرگی مانند اپل، شکست‌ناپذیر هستند اما هنگامی‌که بحث عدالت به‌میان می‌آید، نتیجه به‌گونه دیگری رقم خواهد خورد. علاوه بر پرداخت این خسارت، اپل به‌دلیل هزینه‌های قضایی، ناچار به پرداخت ۱۱۵۵ دلار دیگر است.

به‌نوبه‌ی خود، اپل این خطا را تکذیب کرد و اظهار داشت که آن‌ها، نباید جوابگوی اطلاعات از دست‌رفته دریک وایت باشند؛ این، وظیفه مشتری است که از اطلاعات خود، نسخه پشتیبان تهیه نماید.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/victory-for-the-pensioner-who-sued-apple-after-his-iphone-was-wiped” background=”#1ac0b2″ icon_color=”#0df9d5″]neowin[/su_button]

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. Avatar
    رضا (z best)none

    اپل مغرور حقشه
    البته اپل درست می گه حفظ اطلاعات به عهده خود مشتریه

    • Avatar
      حبیبnone

      چی رو درست میگه اپل؟! شکایت ایشون این نیس که چرا پشتیبان گرفته یا نگرفته! شکایت خیلی واضحه! نمایندگی اپل به چه حقی اطلاعات گوشی رو پاک کرده؟! قصور و کوتاهی از ناحیه اپل بوده!
      بارک الله به این پیرمرد دل جوون والبته شجاع!

      • Avatar
        trojannone

        به نظرم حق با اپل هست….شما وقتی گوشی رو میبری تعمیر بهتون میگن اطلاعات مهمتون رو بگیرین احتمال پریدن هست.همه میدونیم….خلاصه یه بازی کوچولو بود این کار و مث سنگ مفت و گنجیشک مفت بودش

      • Avatar
        حبیبnone

        بازم میگم مهدی جان! اصلا صحبت سر این نیس که ایشون چرا پشتیبان گرفته یا نگرفته! احتمالا این آقا گفته اصلا من کور و کَر!!! شما که نمایندگی هستی و وظیفه ات ایجاب میکنه چرا همچین کاری کردی! صرف اینگه بگی مقصر خودت بودی و… اینا دلیل بر چشم پوشی از قصور نمایندگی حساب نمیشه! بالاخره اپل هستش! اپل باید تو همه چی امانت داریشو واسه مشتری به بهترین نحو ممکن به جا بیاره!

      • Avatar
        trojannone

        نشد دیگه…….اولا امکان نداره اون نمایندگی اخطار نداده باشه.دوما حفظ حریم شخصی داریم و اپل حق نداشته خودش بک اپ بگیره…….اصلا کوتاهی اپل نکرده…..کاملا این پیر خرفت مقصر هست……اپل چیکا میکرد؟؟؟؟سرخود بک اپ میزد؟؟؟؟؟این که گناه بیشتر تر داره……

      • Avatar
        حبیبnone

        خب منم دقیقاً برعکس نظر تورو دارم داداش مهدی!
        منم میگم امکان نداره که این آقا بهش توصیه شده باشه که بک آپ بگیر و ایشون بِر وبرِ نگاه کرده و از نمایندگی خارج شده! من میگم دو حالت بیشتر نداره این موضوع که در هر دو حالت حق با این آقاس!
        ۱_ حالت اول اینه که به ایشون توصیه نشده بک آپ بگیر! چون اگه میگفتن که همینجوری بی خیال نمیومد بیرون تا گوشیشو بسپُره به اما و اگر! پس کوتاهی از ناحیه اپله!
        ۲_ حالت دوم اینه که نمایندگی اپل، همچین توصیه ای کرده به این آقا و ایشونم گفته بلد نیستم و…خب اینجا باید نمایندگی دست بکار میشد و این کارو براش انجام میداد که بازم این کارو نکرد! صرف اینکه به بهانه ی حریم خصوصی، نمایندگی بک آپ نگیره و به این بهونه،همه چیزو تحت الشعاع قرار بده که عذر بدتر از گناهه! چون همین بهونه ی عدم ورود به حریم خصوصی، باعث شد که کلا اصلا حریم خصوصی وجود نداشته باشه که این آقا نگرانش باشه!

    • Avatar
      M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉none

      حالا تو ایران یه خانواده به خاطر کیفیت پایین محصولات خودرو توی تصادف همشون میمیرن هیچ کی هم جواب گو نیست خیلی راحت هم میگن راننده هواسش جمع نبوده
      وضع نمایندگی هم که بدتره گوشی میدی بهش اصلا نمیپرسه چی داری چی نداری
      تا مشکل نرمافزاری میبینند یه فلش میکنن گوشی بعد که میگی چرا اطلاعات پاک شده
      میگه شده که شده مگه بک اپ نداشتی
      اون پیرمرد اگه ایران بود حتی نمی تونست شکایت کنه چ برسه قرامت بگیره 😥 😥 😥 😥 😥 😥

  2. Avatar
    SONY 1946none

    واقعا دمش گرم پوز اپل زد به خاک 🙂 :good:
    امیدوارم دیگه از آیفون استفاده نکنه 😉

  3. Avatar
    احمدnone

    این رای خیلی خوشحالم کرد درسته شرکت قابل احترامیه ولی در مقابل مشتری باید همه شرکتا سر تعظیم فرود بیارن

  4. riofarina
    riofarinanone

    چه ذوق و شوقی میکنن اپل ستیزا !!!!!!!!!!!!!!
    خوبه جریمه چند میلیارد دلاری نیست.
    اپل مغرور؟حقش بوده! خخخ واقعا که نمیدونم چی بگم که چرا باید از ضرر یه شرکت خوشحال بشیم! :negative:
    فکرکنم ۹۰ در صد کاربرا بدون مطالعه متن و فقط با دیدن تیتر پست نظر میدن.
    در ضمن اینجور اتفاقا فقط تو بلاد کفر اتفاق میافته والا اینجا که ماشین آتیش میگیره و رانندشم میسوزه توش و هیچکاری هم نمیشه کرد تا حقتو بگیری.

  5. Avatar
    Alinone

    تقصیر خودش بود و باید از اطلاعات بکاپ میگرفت

  6. Avatar
    TLORDNOnone

    باید هنگام تحویل گوشی بهش تذکر میدادن که ممکنه همچین اتفاقی بیوفته که یه فکری به حال اطلاعاتش بکنه :unsure:
    مقصر اون کارمندی بود که برای مشتری توضیح نداده :unsure:

  7. riofarina
    riofarinanone

    بررسی تخصصی لومیا ۹۵۰
    http://www.gsmarena.com/microsoft_lumia_950-review-1347p9.php
    باتریش گند زده
    ولی دوربینش و ببنین فقط حال کنین .معرکس
    http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=7262&idPhone2=7536&idPhone3=7243

  8. Avatar
    Sajjadnone

    اشتباه تعمیرکار اجتناب ناپذیره
    هیچ وقت نباید تمام اطلاعات شخصی رو فقط تو یه سیستم نگه داشت. اونم موبایل
    حالا بره با ۱۸۰۰ دلارش دوباره زندگی کنه

  9. Avatar
    boyquietnone

    اینو میگن عدالت. :good:
    اگه اینجا همچین کاری بکنی تا آخر عمر انگشت نما میشی و همیشه مسخرت میکنن، :yahoo: :negative: اگرم اصرار کنی کتکه رو خوردی :wacko:

  10. Avatar
    M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉none

    حالا تو ایران یه خانواده به خاطر کیفیت پایین محصولات خودرو توی تصادف همشون میمیرن هیچ کی هم جواب گو نیست خیلی راحت هم میگن راننده هواسش جمع نبوده
    وضع نمایندگی هم که بدتره گوشی میدی بهش اصلا نمیپرسه چی داری چی نداری
    تا مشکل نرمافزاری میبینند یه فلش میکنن گوشی بعد که میگی چرا اطلاعات پاک شده
    میگه شده که شده مگه بک اپ نداشتی
    اون پیرمرد اگه ایران بود حتی نمی تونست شکایت کنه چ برسه قرامت بگیره 😥 😥 😥 😥 😥 😥

  11. Avatar
    md4956none

    طرف احتمالا نخواسته بکاپ بگیره ..
    چون وقتی که شما برای این قبیل کارها برید اپل استور٬ اونجا در باره ی بکاپ اطلاعات بهتون میگن (امکان نگفتنشون صفره) ٬ و اگر طرف خودش بکاپ نگرفته باشه٬ میتونن به درخواست خودش٬ کارمندان شرکت از اطلاعاتش بکاپ بگیرن .. این در صورتی هستش که طرف بخواد اینکارو بکنه٬ و بگه .. که اینجا کاملا مشخصه که بهشون نگفته این کار رو بکنن (و پیشنهادشون رو رد کرده)

    اگر یک بار به یکی از اپل استور ها رفته باشید٬ دقیقا متوجه این موضوع میشید.

10 کاربر برتر
  1. 1# Milad7 - 15,828 ترنج
  2. 2# ahmad - 14,008 ترنج
  3. 3# m.b - 11,196 ترنج
  4. 4# Sajad - 9,885 ترنج
  5. 5# _V_ - 8,540 ترنج
  6. 6# Amir galaxy - 8,529 ترنج
  7. 7# Mahdi - 8,477 ترنج
  8. 8# نیما عرفانی - 8,232 ترنج
  9. 9# The Destroyer - 8,203 ترنج
  10. 10# Peiman - 8,082 ترنج
کانال تلگرام ترنجی