حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۴ برنامه رایگان برای تست سخت افزار دستگاه اندرویدی شما

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

معمولا وقتی یک موبایل یا تبلت می خریم خیلی دوست داریم ببینیم دستگاه در چه وضعیتی است، سالم است یا خیر، مشخصاتش صحیح است یا خیر و از این قبیل کنجکاوی های خریدارگونه! گاهی اوقات هم پس از مدتی استفاده از دستگاه می خواهیم وضعیت آن را چک کنیم و ببینیم دستگاه ما در وضعیت خوبی به سر می برد یا خیر؟ اما چه برنامه ای می تواند به ما این کمک را بکند؟ در ادامه مطلب ۴ برنامه رایگان برای تست سخت افزار دستگاه اندرویدی شما وجود دارد که تست کردن آن ها خالی از لطف نیست، با ترنجی همراه باشید.

علاوه بر مواردی که بالاتر گفتیم، اگر اهل خرید و فروش دستگاه دست دوم باشید مسلما این برنامه ها برای تست سریع یک دستگاه می تواند خیلی مفید باشد، از تست باتری تا نمایشگر، صدا، عملکرد، حسگر ها و … توسط این برنامه ها صورت می گیرد. اولین نرم افزار از لیت چهارتایی ما، برنامه Antutu Tester است:

۱٫ Antutu Tester

AnTuTu-Tester

همانطور که از نامش پیداست این برنامه از کارهای تیم Antutu، همان سازندگان بنچمارک معروف Antutu هستند. این برنامه به شما کمک می کند تا بتوانید عمر باتری خود را تست کنید. این برنامه یک اسکریپت خاص دارد که نیازمند ساعت ها تست تا بتواند به شما عمر باتری دستگاهتان را بدهد و سپس شما قادر خواهید بود آن را با دیگر دستگاه ها مقایسه کنید. علاوه بر این موضوع شما می توانید در این برنامه تست های مختلف برای نمایشگر را داشته باشید و البته مشخصات کامل دستگاه خود را در تب دیگری ببینید.

Download

۲٫ Phone Doctor Plus

Phone-Doctor-Plus

این برنامه برای iOS هم موجود است. در این برنامه شما ۲۵ تست مختلف را می توانید از دستگاه خود بگیرید، از تست های ساده بررسی Wifi، سلولار و بلوتوث تا روش های ثبت شده و اختصاصی برای تست بلندگو، گوشی و میکروفون موبایل شما. به جز همه این ها این برنامه یک رابط کاربری زیبا و دلچسب دارد که لذت کار با آن را دو چندان می کند.

Download

۳٫ Phone Tester

Phone-Tester

این برنامه هم همانطور که از اسمش پیداست موبایل شما را تست خواهد کرد. تمام تست هایی که در اسکرین شات بالا می بینید توسط آن انجام می شود و تفاوتش با گزینه های دیگری که معرفی کردیم، به روز بودن و پشتیبانی از اندروید ۶ یا اندروید مارشمالو است.

Download

۴٫ Sensor Box

Sensor-Box

این برنامه برای تست کردن اختصاصی حسگرهای موبایل شماست. علاوه بر این که تمام حسگرهای موبایل شما را شناسایی می کند، به شما درباره نحوه عملکرد آن ها هم توصیح می دهد.

Download

با کدام یک از این برنامه ها تجربه کاربری دارید؟ به نظر شما برنامه های مفیدی هستند؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/4-free-apps-to-test-your-Android-phones-hardware_id76232″ background=”#01965a” icon_color=”169e83″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shhfcb

:good:

rtmreza

اینم هست

pcmark-for-android-benchmark

ضمنا هرگز دو بار پشت سر هم بنچ نگیرید یه فاصله ۱۵ دقیقه ای رو رعایت کنید برای کسانی که از بار اول راضی نیستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)