حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رسپری پای جدید معرفی شد: The Zero فقط با ۵ دلار

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

رسپری پای در چندین سال گذشته باعث تحولاتی عظیم در دنیای کامپیوتر ها کوچک و میکروکنترلر ها شده. از حضور گسترده آن در مسابقات رباتیک گرفته تا از احساس خطر بزرگانی مانند اینتل و گوگل همگی از موفقیت های این برد کوچک و دوست داشتنی اند. حال به لطف اریک اشمیت نسخه جدیدی از آن با قیمتی باور نکردنی ارائه شده. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

حال چرا باید از اریک اشمیت تشکر کنیم؟ برد جدید رسپری پای به خودی خود چیزی در حدود ۶۰ دلار قیمت دارد ولی با تامین سرمایه و ایجاد سهولت های از سوی اشمیت قیمت آن به ۵ دلار کاهش پیدا کرده است.

مشخصات کلی این برد پردازنده Broadcom BCM2835 تک هسته ای با کلاک ۱ گیگاهرتز در کنار ۵۱۲ مگابایت رم  LPDDR2  چیزی در حدود ۴۰ درصد از نسل پیشین خود قوی تر است. همچنین می توانید پورت های Mini-HDMI، USB On-The-Go و میکرو اس دی را بر روی این برد پیدا کنید. برق مرد نیاز آن خوشبختانه دیگر نیازی به پین های خاص نیاز ندارد و با Micro USB میتوانید آن را به راحتی روشن و راه اندازی کنید.

اگر برای مجله رسپری نیز عضویت داشته باشید به صورت مجانی می توانید Zero را دریافت و استفاده کنید. همچنین بر خلاف نسل قدیمی، زیرو به شما خروجی ۱۰۸۰P می دهد که برای ارائه یا بازی هایی مثل ماینکرفت نیز مناسب می شود. در کنار تمامی این مشخصات Pin header نیز قرار دارد که برای پروزه ها و کارهای الکترونیکی و یا مصرف های میکروکنترلری نیز مناسب می باشد.

rsz_img_4054

گوگل با اینکه با ارائه نسخه های حدید کروم بیت و کروم کست خود را رقیبی جدی  برای تیم رسپری پای معرفی کرد ولی با این حال رییس هیئت مدیره آن هر ساله کمک های شایانی به این تیم می کند.

نظر شما درباره این رسپری چیست؟ آیا تا کنون با این میکرو پی سی کار کرده اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”https://www.raspberrypi.org/blog/raspberry-pi-zero/” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]raspberrypi[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Kamran Biglari

سیستم Toranji روی ۵ عدد Raspberry PI سوار هستش که عملیات Webservice Proxy این وب سایت رو Handle می کند.

Mohsen Gladreall

درود
من با آردوینو کار کردم..خیلی جذابه..وقتی ایده ای که تو ذهنته پیاده اش میکنی و کار میکنه..حس فوق العاده ای داره..
کاش ۱۵ سال پیش این ابزارها بود.. الان دیگه دستت بازه..قیمت ماژول ها و ابزارها هم که مناسبه..واقعا فوق العادست..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....