حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیایید تیم iFixit را برای کالبدشکافی کیبورد هوشمند آیپد پرو ، همراهی کنیم

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

بسیاری از کودکان با شکستن وسایل خانه یا اسباب بازی‌هایشان بسیار کنجکاو هستند تا بدانند هر وسیله‌ای چگونه کار می‌کند. اما انگار اعضای تیم iFixit هرکدام یکی از آن کودکان هستند که با کنجکاوی زیاد سعی دارند به ما نشان دهند هر وسیله‌ای چه طور کار می‌کند چندی پیش از کالبدشکافی قلم آیپد پرو نوشتیم و اکنون می‌خواهیم مراحل کالبدشکافی کیبورد هوشمند آیپد پرو را نشانتان دهیم و امتیازی تعمیر پذیری که تیم iFixit برای این کیبورد در نظر گرفته است را به اطلاعتان برسانیم. با ما همراه باشید.

کیبورد آیپد پرو امروز بد شانسی آورده و قرار است توسط تیم iFixit کالبد شکافی شود. قلم این تبلت را به یاد دارید؟ تعمیر پذیری این قلم به قدری دشوار بود که بدون آسیب رساندن به آن نمی‌شد از درونش چیزی فهمید و همین موضوع باعث شد که به ناچار پوشش اطراف قلم توسط دستگاه مخصوصی بریده شود. اما به نظر می‌رسد کیبورد آیپد پرو وضعیتی بدتر از قلم آن دارد! اگر به خاطر داشته باشید تیم iFixit امتیاز ۱ از ۱۰ را به قلم این قلم اختصاص داد. اما اکنون با عرض تأسف باید به اطلاعتان برسانیم iFixit امتیاز ۰ از ۱۰ را برای کیبورد هوشمند اپل در نظر گرفته است. این امتیاز نشان می‌دهد تعمیر پذیری کیبورد این تبلت حتی از قلم آن که با فرز اقدام به باز کردنش نمودند هم دشوارتر است!

اما برسیم به برخی مشخصات این کیبورد:

کیبورد سرسخت اما دوست داشتنی اپل، از همان تکنولوژی ساخت دکمه‌هایی بهره می‌برد که در مک‌بوک رتینا ۱۲ اینچی شاهد آن بودیم. دکمه‌های این کیبورد با استفاده از فناوری Dome Switches قادر هستند با وجود عمق کم حس تایپ عالی را به کاربر انتقال دهند. همانطور که به خاطر دارید شرکت اپل بر روی کیبورد مک‌بوک رتینا ۱۲ اینچی تبلیغات بسیاری انجام داد که همین نشان می‌دهد، از بابت راحتی در هنگام تایپ با این کیبورد باید خیالتان راحت باشد زیرا دیگر نیازی نیست که در مورد صدای تایپ کردن در طول شب‌های پر کارتان که اعضای خانواده خواب هستند نگرانی داشته باشید. همچنین کیبورد آیپد پرو ضد آب است که این خود در هنگامی که لیوان چای یا قهوه شما بر روی میز کارتان می‌افتد بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

در ادامه تصاویری از مراحل کالبد شکافی این تبلت خواهیم دید:

u5f3ILFh1TZWDT3o.medium

tRrEUeyUJskGxcTw.medium

YCYbWH63tlIpOPwy.mediumEDFOl5PDiOhT3fnJ.mediumptXjpbnfTAUGKILA.mediumDQtGtTdrDNAPAOpR.mediumkTpeOQPNlMpTFNOU.mediumFuCoICYrISYogyml.mediumXULXPBx1hSdZm1Rq.medium

 

UPINGGna135KAmGN.medium

pM6iJBbYn2xvUcqL.mediumcmAmxjSaDAJ2VRoL.mediumaXjodRt3PRjY1RqB.mediumDk34BKrymtZnGuou.mediumqqA1xaMUCPkWm2xZ.mediumUnJaXSHbTfXSijDc.mediumAm3yPZK1FAUpKVMF.medium3dtYdxGFoLfFAKdo.medium5E3uwMZifbhaUo5H.mediumptcudOLtEt4PVD5t.mediumsZsBHplKkG4VGqeG.mediumVR2HoNZpGE61xOno.medium

 

خب دلایل زیادی برای طرفداران اپل وجود دارد که در کنار آیپد پرو خود یک کیبورد هم خریداری کنند و به نظر می‌رسد خرید یک کیبورد برای آیپدتان منطقی‌تر از خرید یک قلم هوشمند آن هم با قیمتی سرسام آور باشد ولی سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر کیبوردتان آسب دید یا به هر دلیلی مشکلی پیدا کرد، آیا می‌توانید دوباره هزینه ی زیادی را متحمل شوید تا آن را خریداری کنید؟

[su_button url=”http://www.iclarified.com/52695/ipad-pro-smart-keyboard-teardown-photos” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]iclarified[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

فک کنم اپل کلا رابطه خوبی با تعمیرپذیری آسون نداره.. :scratch:

Amir Sepehr Ghasedi

اتفاقا بیشتر آیفون ها از این سایت نمره ی ۷ گرفتن که برای یک گوشی با بدنه ی یکپارچه فوق العادست.

Ari khan

حق با شماست :good:

pika

آیپد پرو با کیبرد میتونه نامزد زشت ترین و نامتوازن ترین طراحی قرن بشه :negative:
البته طراحی دکمه هاش قشنگه

amin-samsung

خنده دار به نظر میرسه ولی خیلی زیبا و کاربردی هست:good: :good:

amin-samsung

انقد ها هم که شما میگی زشت نیست :rose: :bye:

Sajjad

اصن نمیتونم ب ایپد پرو ب چشم یه محصول قدرتمند نگا کنم.
نمیدونم چرا…شاید ب این خاطر که اپل فقط بکش میکنه تو محصولاتش

Different_boy

قیافه کیبورد در هنگام باز شدن حکایت از دشوار بودن تعمیرپذیریش داره.اما بهرحال احتمالا اپل فکر کیفیتش رو کرده که اینطور طراحی کرده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....