هفت − یک =

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفحه‌نمایش سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم زیر میکروسکوپ ؛ مقایسه با الجی جی ۴ و ایسوس زن‌فون ۲

صدرا مخملی

نوشته

4 سال قبل | 48 دیدگاه | ترنجی

با اولین اسمارت‌فون ۴K دنیا رو به رو هستیم. اگر سه سال پیش می‌گفتند که روزی اسمارت‌فون با صفحه‌نمایش QHD یا ۲K رونمایی خواهد شد، باورتان نمی‌شد اما اکنون صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی ۴K عملی شده است. قصد داریم دو نماینده سال جاری را انتخاب و مقایسه‌ای از نظر آنچه که نشان می‌دهند داشته باشیم تا متوجه شویم تفاوت اصلی صفحه‌نمایش ۴K با QHD و FHD در چیست. در ادامه همراه باشید.

gsmarena_001-3

به صورت کلی با سه رزولوشن رو به رو هستیم. ۱۴۴۰p ، ۱۰۸۰p  و ۲۱۶۰p رنج تمام اسمارت‌فون های کنونی خواهد بود. در رزولوشن ۴K یا  UHD تصاویر به صورت ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل پردازش می‌شود که در نهایت ۸٫۳ پیکسل را درگیر می‌کند. در رزولوشن QHD تصاویر به صورت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بوده و ۳٫۷ میلیون پیکسل درگیر خواهد شد. در FHD نیز ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل تصاویر خواهند بود که تعداد پیکسل ها به صورت کلی در حدود ۲ میلیون است. سونی تاکنون از این رقم بالاتر  نرفته بود اما الجی جی ۳ به عنوان یکی از اولین اسمارت فون های این حوزه رکورد رزولوشن را به صورت گسترده جا به جا کرد. پس سه نماینده از سه رزولوشن داریم. قرار نیست پارامتر های دیگر صفحه نمایش از نظر نور و تازگی رنگ ها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد چرا که در ادامه تصویر و ویدیو مختلفی را به نمایش می‌گذاریم تا میزان دقت و تفاوت بین این سه نوع رزولوشن برای شما مشخص شود.

 مشخصات کلی صفحه‌نمایش اکسپریا زد ۵ پریمیوم

gsmarena_001-4

سه دستگاه را به زیر میکروسکوپ برده و به نسبت ۱ به ۱ نتیجه را به شما نشان خواهیم داد. در ابتدا عکسی با رزولوشن ۴K را انتخاب کرده و در هر سه به نمایش قرار می‌دهیم. نتیجه بدین صورت است:

Screen Shot 2015-11-22 at 2.31.13 PM

همانطوری که شاهد هستید دقت تصویر در زد ۵ پریمیوم بسیار عالی است. اکنون تصویر ثبت شده توسط خود اکسپریا زد ۵ پریمیوم را بر روی هر سه دستگاه قرار می‌دهیم. رزولوشن تصویر ثبت شده ۲۳MP است. نتیجه در تصویر زیر قابل مقایسه است:

Screen Shot 2015-11-22 at 2.52.52 PM

حالا به سراغ یک تصویر ۵۰٫۶ مگاپیکسلی با دوربین Canon EOS DS می‌رویم.

Screen Shot 2015-11-22 at 2.48.38 PM

کمی تصویر را بزرگ‌تر کنیم:

Screen Shot 2015-11-22 at 3.11.45 PM

اکنون می‌خواهید قدرت سونی را متوجه شوید؟ ویدیویی ۴K را به نمایش قرار می‌دهیم. این ویدیو با خود اکسپریا زد ۵ پریمیوم ثبت شده است:

Screen Shot 2015-11-22 at 3.02.30 PM

 به نظر شما آیا سال آینده، سال استاندارد رزولوشن ۴K خواهد بود؟ به نظر شما برای رسیدن به این رزولوشن آماده هستیم یا خیر؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/xperia_z5_premium_screen_test-review-1342p2.php” background=”#12b37e”]gsmarena[/su_button]

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. Avatar
    حبیبnone

    پیکسلِ موجود خبر میدهد از سِرّ درون!
    آقا تفاوت پرمیوم با دو گوشی دیگه،کاملاً واضحه! :good:

    • Avatar
      Sajjadnone

      اصلا من نمیفهمم با وجود پرمیوم با این صفحه نمایش و باتری چرا باید زد ۵ خرید! حالا سایزش رو میشه کنار اومد برا کسی که بزرگ دوس نداره!

      • Avatar
        حبیبnone

        صد البته منم نظر تو رو دارم سجادجان! اما ظاهراً اولویت سونی در ساخت این نسخه(پرمیوم)، نشون دادن قدرتش در ارائه ی رزولیشن ۴k بوده! ( در عین اینکه نمیخواسته سیاست های قبلیشو نقض کنه و برای نسخه ی کوچکتر ۴k بزنه)
        بالاخره هممون میدونیم که سونی سالهای گذشته در توجیه استفاده نکردن از رزولیشن بالاتر از فول اچ دی،عدم نیاز تو سایز ۵.۱ یا ۵.۲رو از دلایل اصلی عنوان کرده بوده! هر چند شاید از منظر خیلی ها قابل قبول نباشه این توجیه!

  2. Avatar
    Mehrdadnone

    واقعا گوشی همه چیز تمومیه اگر پول داشتم یه لحظه واسه خریدنش صبر نمی کردم. :rose:

  3. Avatar
    pikanone

    مگه اینکه با میکروسکوپ بشه فرقشون رو فهمید!
    پ ن: وسط چشم دخدره باید مشکی باشه دیگه! 🙂

  4. Avatar
    Sajjadnone

    باتری برادر باتری
    ۴k بیاد چون تصاویر ۴k زیادش شدن ولی نه اینکه چندین ثانیه طول بکشه تا پردازنده تصویر بتونه اون رو پخش کنه.
    کلا هر کی اولین بار یه چیزی رو اورده ناقص اورده. الجی هم تو جری ۳ فقط رزولوشن بالا برده برود کیفیت در حد میان رده بود.

    • Avatar
      SONYnone

      دادا ۸٫۳۰۰٫۰۰۰ پیکسل توسط پردازنده پردازش میشه به نظرم ۵ ثانیه تاخیر چیزی نیست 🙂
      در مورد جی ۳ بله کاملا حق با شماست بدترین نمایشگر رو در زمان خودش داشت
      ولی حرکت سونی کاملا عقلانی بود که ۴k فقط در گالری عکس و فیلم فعال میشه اینجوری فشار چندانی رو پردازنده نمیاد ورزولوشن پیش فرض برای رابط کاربری ۱۰۸۰p کاملا مناسبه (حتی برای بازی )بر خلاف گوشی های عرضه شده در بازار که از رزولوشن QHD بهره میبرن و پردازنده اون گوشیا همچنان درگیر پردازش پیکسلهاست و باطری همچنان درحال سر کشیده شدن توسط پردازنده باز صد رحمت به سامسونگ که سوپر آمولدش کم مصرفه ولی در برندهای مشابه مشکلات همچنان هست

      • Avatar
        Mehrannone

        بدترین نمایشگر رو در زمان خودش داشت!!
        دقت رنگشو با سونی تا z2 و z3 مقایسه کردی
        قبول دارم روشنایی ماکزیمم و مینیمم عالی نبود ولی خداییش خیلی داری اغراق میکنی :negative:

      • Avatar
        Sajjadnone

        تا وقتی باند فرود خوبی نداری نباید هواپیما بسازی چون هواپیما رو زمین خاکی نبودش بهتر از بودنشه

      • Avatar
        SONYnone

        در جواب شما دوست گلم آقا مهران عزیز شما به جدول نگاه کن
        http://gadgetnews.ir/6210/lg-g3-vs-sony-xperia-z2/
        http://www.topinearth.com/Content/Fa/3841/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1%D9%87%D8%A7-G3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-Xperia-Z2-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-Galaxy-S5-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-One-M8-%D8%A7%DA%86-%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-iPhone-5s-%D8%A7%D9%BE%D9%84
        دمای رنگ زد۲ از همشون بهتره

      • Avatar
        Mehrannone

        ممنون. لینک رو قبلا دیده بودم ولی نمیشه از این لینک ثابت کرد که G3 بدترین نمایشگر رو داره!!!
        هر چند که عملکردش توی نور روز نسبت به رقبا ضعیفتره ولی تراکم پیکسلی ۱۰ گرفته
        پ.ن:توی هیچکدوم که z2 اول نبود. شاید درست ندیدم!

      • Avatar
        SONYnone

        مهران جان بله درست می فرمایید ولی اگر نتیجه گیری آخرشو دقت کرده باشین امتیاز اچ تی سی اپل و سونی ۸٫۱۶ بود یعنی هرسه گوشی در رده اول قرار دارن ولی بازم چیزی که مشخصه نمایشگر اس۵ خداییش داغون بود جی ۳ عملکردش بهتر از اس ۵ بود در ضمن اینم خدمتون عرض کنم پایین همون مطلب منبع رو فون آرنا زده یعنی این سایت متن رو ترجمه کرده بازم از توجهتون ممنون دوست عزیز :))
        البته اینم باید بگم بنده یک اشتباهی کردم منظور من در مورد جی ۳ بدترین QHD بود بازم بابت اشتباهم از حضار گرامی عذر خواهم :rose: :rose: :rose: :rose:

      • Avatar
        pikanone

        اگه مشکل از سونی باشه قابل چشم پوشیِ
        اگه از ال جی باشه قابل چشم پوشی نیسا!
        این منطقتون کشته منو!
        انقدر انتظارتون از گوشی پایینه که سونی میاد رو ۵ نسل گوشی تغییری زیادی نمیده چون میدونه شماها خودتون بهونه میسازین!
        کوشی سال ۲۰۱۵ باید واسه نمایش یه دونه عکس ۵ ثانیه تاخیر داشته باشه!؟ خوبی داداش؟! :negative:

      • Avatar
        SONYnone

        کوشی سال ۲۰۱۵ باید واسه نمایش یه دونه عکس ۵ ثانیه تاخیر داشته باشه!؟ خوبی داداش؟
        متوجه نشدی من تو کامنت بالا چی گفتم؟؟؟؟
        ۱-اولا ۸٫۳۰۰٫۰۰۰ پیکسل باید پردازش بشن (با قوی ترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپ ۸۱۰)
        ۲-موتور های پردازش تصویر هم بهش اضافه کن مث براویا انجین ایکس ریلیتی که اینها خودشون جدا روی عکس پردازش انجام میدن فکر کن این پردازش ها رو هم زمان اسنپ ۸۰۸ بخواد روی این گوشی با اون تراکم پیکسلی انجام بده میدونی چی میشه؟؟؟بجای ۵ ثانیه تاخیر شاهد ده دقیقه تاخیر خواهیم بود
        پیشنهاد من اینه گوشی که دوست داری بخر
        به حرفهای دیگران هم گوش نکن
        ازش نهایت لذت رو ببر
        پول دادی گوشی خریدی که خودت لذتشو ببری بذار هرکس هرچی میخواد بگه بگه
        جی ۴ عالیه قیمتش هم الان خیلی خوب شده ولی به خاطر باطریش من سراغش نمیرم
        از گوشیت لذت ببر :)))

      • Avatar
        pikanone

        دوست عزیز دقیقا منم منظورم همینه!
        آیا میارزه طبق محاسبات شما برای نمایش یه عکس با فلان رزولیشن و فلان موتور پردازشی ۵ ثانیه وقت تلف شه؟! الان توی تست سرعتا چند صدم ثانیه مد نظره! واسه چند صدم ثانیه زودتر عمل کردن حسگر اثر انگشت زیر پستا خون و خونریزی میشه! اونوقت سونی با علم به اینکه نمیتونه زمان نمایش عکس رو کاهش بده چرا میاد این رزولیشن رو استفاده میکنه؟!

        در ضمن ۴k دو برابر Qhd , دو برابر هم میذاریم واسه موتور پردازشش! cpu هم که از مال G4 قویتره! ولی عکس ۱۶ مگاپیکسل تو گوشی من چند صدم ثانیه واسه شارپ شدن زمان نیاز داره! که ۴ برابرش کنی بازم به ۱ ثانیه نمیرسه!

        خلاصه حرفم این میشه که کاری رو که نمیتونی به خوبی انجام بدی , انجام نده! چه سونی باشی چه اپل چه ال جی! چون اونی که ضرر میکنه من و شماییم..

      • Avatar
        SONYnone

        فرمایشتون کاملا صحیح دوست عزیز ولی باید از یک جایی شروع میشد اینو قبول داری؟؟؟ مثلا جی ۳ با اون نمایشگر که اولین گوشی بود با اون رزولوشن معرفی میشه خیلی بهش انتقاد وارد شد اما در نسل دوم همون نمایشگر در جی ۴ چی حاصل شد؟؟؟بهبود عملکرد کنتراست عالی و …… اینم برای شروع بد نبود اتفاقا منم همچین رزولوشنی رو دوست ندارم و از نظر من بهترین رزولوشن همون فول اچ دیه (برای موبایل)ولی خداییش من دوست دارم فیلم هایی که با گوشیم میگیرم تو نمایشگر ۴ کی ببینم کیه که بدش نیاد؟؟؟؟ برای همین من تصمیمم رو گرفتم منتظر ورود این گوشی می مونم سایز نمایشگر باطری و دوربینش برای من ایده آل هستن من فیلم و عکس خصوصا موزیک ویدیو زیاد با گوشی میبینم خب بدم نمیاد اونارو تو نمایشگر ۴ کی امتحان کنم
        🙂

  5. Avatar
    Ari khannone

    من که این رزولوشن رو واسه تبلتها مناسب میدونم و QHDرو واسه گوشیها اما اگه مثل QHDهای سامسونگ ،۴کی هم کم مصرف باشه و خیلی فشار به پردازنده نیاره (که میاره)بدم نمیاد شاهد استفاده از۴کی تو گوشیا هم باشم 😉

  6. Avatar
    احمدnone

    واقعا عالی بود سونی واقعا گل کاشته اگه یه جوری باتری رو مدیریت میکرد که همیشه صفحه ۴kمیموند دیگه نور علی نور میشد

    • Avatar
      HiKanone

      واقعا نمیشه کاری کرد که ۴k باشه! چون هم سخت افزار محدوده از نظر پردازش و باعث ایجاد لگ میشه و باتری واقعا نمیکشه! فکر کن هسته های پردازشی پردازنده همش باید درگیر پردازش پیکسل ها باشن که هم باعث داغ کردن گوشی و هم باعث مصرف بالای باتری میشه. شاید چند سال آینده با فناوری های جدید و پردازنده های بهینه تر بشه همچین کاری کرد…

  7. Avatar
    Myxperianone

    خیلی عالی… تو تصویر دوم پرمیوم رنگ هارو بهتر و دقیق تر نشون میده و تفاوت مشخصه…
    در کل پرمیوم بهتر هستش.

  8. Avatar
    SONY 1946none

    بنظر من کیفیت QHD مسخرست،چون الان یا فیلم های full hd داریم یا ۴K و عملا QHD کاربردی نیست 😐

  9. Avatar
    kamix1353none

    در زمانهای نه چندان دور موجوداتی زندگی میکردن که میگفتن چه خبره اینهمه پیکسل.چشم تشخیص نمیده.بازی با اعداده .تبلیغات برای فروش بیشتره.اما تا یه شرکت دیگه اومده ۴k زده یهووویی چشمها میکروسکوپی شده فقط یه لحظه تصور کنید این کار رو سامسونگ یا الجی کرده بود.
    خواهشا دفعه های بعدی در مورد فناوری های جدید از هر شرکتی باشه جبهه گیری نکنید.

    • Avatar
      Sony Make.believenone

      من کاری به هیچ برندی ندارم اما شما که این برند رو دوست نداری بهتر کاری به اون موجوداتشم نداشته باشی . چون چه باشی چه من نباشم شرکتهایی مثل سونی و سامسونگ همکاری هاشون همیشه برای پر کردن جیب کارکنان و آینده شرکتشون ادامه داره اما چقدر خوبه یادون نره اولین صفحه نمایش فول اچ دی موبایل رو سونی به همراه jdi موفق به تولید شد و این صفحه ۴k رو هم برای اولین بار تولید و بر روی گوشیش قرار داد که حقشم بود چون سونی چندین ساله محتوای ۴k رو برای مردم ژاپن داره فراهم میکنه و دلیل پروژش هم در ژاپن بیشتر به دلیل زیر ساخت صدا و سیماش بوده .
      سونی استودیو های فیلم سازیش رو مجهز به ۸K و ۴K کرده .

      • Avatar
        kamix1353none

        اگر واقعا کاری به برندی نداری پس چرا حاضر شدی اسم یک برند رو پروفایلت بزاری؟به این میگن تناقض.
        دوما تاریخچه ایی که داری میگی مطلقا به صحبت من ربط نداره،اگر پیام من رو کامل میخوندی متوجه میشدی من هم دارم میگم از پیشرفت لذت ببرید فارغ از اینکه کی آوردش اولین بار تو بازار.
        سوما طرفداری شما از یک برند رو قضاوت شما اثر گذاشته.چون اگر برید پیامهای زمان معرفی جی۳ و اس ۶ رو بخونید متوجه میشید از کدوم موجودات صحبت میشه و این ربطی نداره به خوش اومدن یا نیومدن من از یک برند.حرفم اینه چجور یه چیز بد خوب شد یهویییی؟!

      • Avatar
        masternone

        “چقدر خوبه یادون نره اولین صفحه نمایش فول اچ دی موبایل رو سونی به همراه jdi موفق به تولید شد”
        چقدر خوبه چیزی که دلمون میخواد رو به عنوان حقیقت به خورد دیگران ندیم!
        http://blog.gsmarena.com/lg-showcases-worlds-first-fullhd-smartphone-display-with-pixel-density-of-440ppi/
        اولین نمایشگر فول اچ دی موبایل رو الجی معرفی و تولید کرده.
        “صفحه ۴k رو هم برای اولین بار تولید و بر روی گوشیش قرار داد که حقشم بود چون سونی چندین ساله محتوای ۴k رو برای مردم ژاپن داره فراهم میکنه ”
        چطور زمان معرفی نوت ۴ سونی رسما اعلام کرد که رزولوشن نوت ۴ کاملا تبلیغاتی هست و ادعا کرد QHD برای یه تبلت ۷ اینچی هم زیاده!!

      • Avatar
        Ali SONYnone

        جا داشت لوگین کنم و جواب جناب master رو بدم!

        دوست عزیز طبق این لینک شما ال جی اولین پنل fhd تولید کرده
        ولی اولین اسمارت فون با دقت fhd گوشی xperia z هست!
        و پس از اون s4

      • Avatar
        masternone

        اولا ایشون گفتن:
        “اولین صفحه نمایش فول اچ دی موبایل رو سونی به همراه jdi موفق به تولید شد ”
        دوما بهتر نیست قبل از حرف زدن کمی تحقیق کنید؟!
        اولین گوشی با نمایشگر فول اچ دی HTC J butterfly بود و بعد از اون OPPO Find 5 و HTC butterfly در مقام سوم قرار می گیره

  10. Avatar
    amir Narimnpournone

    خیلی خوب بود
    ولی به نظرم زد۵ پریمیوم فورکی یک لول ازجی۴ بالاتر بود

  11. Avatar
    rubikernone

    خوب بود.
    ولی بنظر من دلیل اصلی بهتر بودن بدون استفاده از میکروسکوپ موتور پردازش تصویره ن هیچی دیگ.اگ حتی تراکم پیکسلی کمتر باشه و موتور پردازشی بهینه باشه خروجی عالی میشه چون خود پیکسل ک نمیدونه باید روشن باشه یا خاموش یا چ رنگی باشه این کار موتور پردازشی و پردازنده گرافیکه

  12. Avatar
    bvbnone

    خوب متوجه شدید که فرق Qhdو۴k فقط با میکروسکوپ و ذره بین قابل تشخیصه توی یه صفحه۵ اینچی تفاوت این دو رزلوشن قابل تشخیص نیست برای چشم انسان این ۴k که سونی گذاشته فقط جنبه تبلیغاتی داره اشتباه بدی کرد سونی باید میومد Qhd که همیشه فعال باشه میذاشت تو پنلش ۴k فقط ضرره ضمنا الان شما تو فیلم یا عکس یه رزلوشن و جزئیات مثل نت۵ و جی۴ دارید ۴k رو نمیتونید تشخیص بدید با توجه به ضعف سونی نسبت به بقیه برندا تو صفحه نمایش اگه دیدید صفحه نت۵ جی۴ و….. از زد۵ پرمیوم بهتره تعجب نکنید

  13. Avatar
    Moazeznone

    اصلا شکی نیست که بهترین صفحه نمایش جهانو z5premium داره چه زیر میکروسکوپ چه از دید چشم.

  14. Avatar
    masternone

    “the effect of smoother looking surfaces was visible under magnification, but not with a bare eye. There also doesn’t seem to be any additional level of detail to noticed on the 4K screen.”
    کل مطلب یه طرف این نتیجه گیری هم یه طرف!(گفته شده برای جشم تفاوت کیفی قابل مشاهده نبوده)
    ———————
    یادمه Samsung Gear VR همزمان با نوت ۴ معرفی شد که به نوعی دلیل QHD بودن رزولوشن نوت ۴ رو توجیه میکرد.
    ولی الان که Z5 premium با نمایشگر ۴K معرفی و عرضه شده شاهد هیچ نوع هدست واقعیت مجازی از طرف سونی برای Z5 premium نبودیم!
    جالبه که سونی رزولوشن QHD رو برای نمایشگر ۷ اینچی هم زیاد میدونست!(زمان معرفی نوت ۴) و کاری با Gear VR و مفید بودن این مقدار رزولوشن برای هدست واقعیت مجازی هم نداشت! حتی در زمان معرفی Z5 premium و حتی زمان عرضه رسمی هیچ اقدامی در مورد ارائه هدست واقعیت مجازی برای Z5 premium انجام نداده!
    پس دلیل افزایش رزولوشن به ۴k از نظر سونی چی میتونه باشه؟! درحالیکه نه به افزایش کیفیت اعتقادی داشته و نه هدست واقعیت مجازی؟!

    • Avatar
      Moazeznone

      شما سال دیگه که سامسونگ ۴k زد میای جواب همین سوال خودتو میدی

    • Avatar

      دلیلش فقط این میتونه باشه سوختن ترول های سامسونگ ! فقط سونی نیس که از این حرفا میزنه اپل هم زیاد زده ! اما خوبی که صفحه ۴k سونی داره هیبریدی بودنشه ..هم فول اچ دیه هم ۴k ..

    • Avatar
      masternone

      “دلیلش فقط این میتونه باشه سوختن ترول های سامسونگ !”
      پس دلیل اصلی سونی این بوده!!(البته با ادعای دروغ خودش بهانه خوبی برای تمسخر دست مردم داده! حالا این وسط معلوم نیست کی سوخته؟! کسانیکه با شنیدن این خبر خندین یا سونی؟)
      اختلاف قیمت حدود ۱۷۰ دلاری هم احتملا به خاطر همین طرز تفکر بوده!
      ——————–
      اپل هم با ادعا های این چنین خودش رو تحقیر کرده و مطمئنا ادعاهای دروغ باعث کاهش اعتبار خواهد شد.
      مطمئن نیستم ولی فکر میکنم سامسونگ در این مورد هیچ ادعایی نداشته و تمرکز اصلیش روی هدست واقعیت مجازی بوده.
      احتمالا این خبر
      http://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-11k-screen-news/
      رو یادتون هست که قبل از معرفی Z5 premium رسانه ای شد(که دلایل هم توضیح داده شده)
      افزایش رزولوشن نه نواوری حساب میشه و نه کار سخت یا غیر ممکنی محسوب میشه.این راهی بوده که نسل به نسل ادامه داشته.
      مهم نیست کدوم شرکت زودتر رزولوشن بیشتر رو استفاده میکنه(فکر میکنم از این نظر الجی همیشه جلوتر بقیه بوده!) مهم اینه که این کار دلیل و توجیه قابل قبولی در هرنسل داشته باشه
      تصور کنید یک شرکت چینی بیاد گوشی با نمایشگر ۸k معرفی کنه! در حالیکه با این رزولوشن اجرای بازی برای هدست واقعیت مجازی هم غیر ممکنه! حتی رزولوشن ۴k هم فعلا بدرد هدست واقعیت مجازی نمی خوره! چون پردازندهای فعلی قادر به اجرای بازی ها با رزولوشن ۴k نیستن.

  15. Avatar
    mahdi3459none

    دلیلش رو کم کنیی هست. اگه به تشخیص چشم باشه که همون QHD هم با چشم قابل تشخیص نیست دو روز دیگه سامسونگ هم ۴k میزنه

  16. خیلی عالیه واقعا این Z5p

    اقایون برای خرید گوشی از فروشنده های مغازه دار سوال نکنین چون همه میگن سامسونگو هوآوی چون سودشون تو این دوتاس

    پس با توجه به نقد و بررسیهای سایتای معتبر و عادل مث ترنجی به خرید گوشیها فکر کنین نه از یه ادم که ارث باباشو اومده مغازه زده

10 کاربر برتر
  1. 1# Milad7 - 15,598 ترنج
  2. 2# ahmad - 13,917 ترنج
  3. 3# m.b - 11,043 ترنج
  4. 4# Sajad - 9,816 ترنج
  5. 5# Amir galaxy - 8,467 ترنج
  6. 6# _V_ - 8,466 ترنج
  7. 7# Mahdi - 8,216 ترنج
  8. 8# The Destroyer - 8,114 ترنج
  9. 9# Peiman - 8,082 ترنج
  10. 10# نیما عرفانی - 8,074 ترنج
کانال تلگرام ترنجی