حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[اختصاصی ترنجی]: نگاهی به برخی از قابلیت های نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل قبل از عرضه رسمی

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

همان‌طور که دیشب به اطلاع شما خوانندگان عزیز رساندیم، نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل در اختیار ترنجی قرار دارد! به دلیل پایدار نبودن بیلد ۱۰۵۸۶ هم‌اکنون بر روی ۱۰۵۸۱ هستیم ولی با این حال این نسخه یک نسخه اینسایدر عادی نیست. با ترنجی همراه باشید تا به برخی از مشکلات و قابلیت‌های جدیدی به همراه اسکرین شات ها که به‌طور اختصاصی ترنجی به آن دسترسی دارد بپردازیم.

همان‌طور که دیشب توضیح دادیم ما توانستیم تستی درباره پشتیبانی OTG در نسخه نهایی داشته باشیم. این قابلیت بااینکه هنوز در روزهای ابتدایی و اولیه به سر می‌برد ولی بازده خوبی داشته. بااین‌حال این قابلیت مایکروسافت به دلیل ضعف در مدیریت منابع در حال حاضر برای کاربرانی فعال می‌شود که باتری‌هایی با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپر و بالا رادارند. این قابلیت را چندین سال است که بر روی اندروید مشاهده می‌کنیم ولی ضعف پشتیبانی اندروید از NTFS و exFAT که البته با ترفندهایی قابل‌حل است گاهی اوقات این امکان را از شما می‌گیرد که بتوانید هر نوع فلش و حافظه جانبی‌ای را به دستگاه خود متصل کنید. سیستم OTG ویندوز ۱۰ موبایل بااینکه مصرف بسیار بالایی دارد ولی از بابت پشتیبانی همه نوع فلش خیال شمارا راحت می‌کند. البته باید به این نکته دقت داشت که این قابلیت از اتصال چندین حافظه با استفاده از رم ریدر پشتیبانی نمی‌کند و به نظر می‌رسد تنها پرچم‌داران جدید مایکروسافت به‌وسیله Display Dock قادر به چنین کاری باشند. در زیر می‌توانید اسکرین شات ما را از این قابلیت مشاهده کنید. در زیر یک فلش USB 2.0 با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و سیستم فایل NTFS متصل شده که تمامی فایل‌ها به‌راحتی باز و اجرا می‌شوند.

 

wp_ss_20151111_000201

 

 

wp_ss_20151111_000302

 

اگر به عکس ها نیز دقت بکنید پشتیبانی کامل از تاریخ شمسی در کنار زبان انگلیسی وجود دارد هرچند که شما می توانید انواع تاریخ ها را از درون تنظیمات انتخاب کنید که هر یک برای اعمال نیاز به ریستارت دارند.

در کنار اضافه شدن چندی از قابلیت ها به بخش های مختلف از جمله کورتانا، پشتیبانی از موتور جستجوی گوگل نیز اضافه شده که در مرورگر مایکروسافت ادج قابل تغییر است و در در عکس زیر می توانید مشاهده کنید.

 

wp_ss_20151111_000502

 

از دیگر تغییر های مهم این نسخه از بین رفت تاخیر پخش در Groove Music بوده و همچنین شما قابلیت کنترل موزیک از Tile این برنامه بر روی Start را دارید. ما اطلاع داریم که در آپدیت های بعدی این برنامه شما می توانید کنترل موزیک و آلبوم آرت خواننده را بر روی Lock Screen خود داشته باشید. هر چند که به تازگی این برنامه به خودی خود عکس های مناسب هر آهنگ را پیدا کرده و بر روی آن قرار می دهد. برای مثال عکس زیر را مشاهده کنید.

 

groove

 

در کنار این تغییرات بهبود های بسیاری در سیستم عامل داشتیم. حالا موشن دیتا بدون استفاده از لوکیشن نیز کار می کند و هم چنین جی پی اس بدون لحظه ای لگ به شما مکان دقیق شما را بر روی Here Maps می دهد.

با این حال همچنان مشکلات جزئی وجود دارد. کیبورد و ادیتور متن در زبان فارسی کمی تاخیر دارد و با زیاد شدن تعداد این کارکتر ها کندتر نیز عمل می کند. همچنین یک سری نقص جزئی در بخش Storage وجود دارد که دلیلی نمیبینیم که این مشکلات برطرف نشود.

در کنار این قابلیت ها کدک ها و برنامه Video نیز ارتقا پیدا کرده و حالا می توانید از زیر نویس ها نیز استفاده کنید. به نظر می آید مایکروسافت درصدد این است که بخشی برای شخصی سازی های خاص مانند تغییر فونت پیش فرض سیستم عامل، تغییر رنگ سیستم عامل به رنگ های متنوع تر از سیاه و سفید و همچنین ارائه ویجت هایی مانند ساعت به صورت رسمی در آینده باشد.

تغییرات فوق تغییراتی هستند که به چشم می آید. به طبع ویندوز ۱۰ موبایل از لحاظ بازده نرم افزاری در بخش های گرافیکی و همچنین مصرف بهینه باتری حتی با روشن بودن دائمی LTE و Location که به ما با استفاده دائم عمر باتری ای نزدیک ۲-۳ روز از Lumia 640 XL گرفتیم. هرچند که در این باره مشکلی نبود ولی با این حال این بازده کلی دستگاه بسیار بالا رفته.

از طرف دیگر بخش استور برنامه های زیادی را در دسترس گذاشته و همچنین برنامه های پی سی و موبایل جز اندازه صفحه نمایش تفاوت دیگری با هم ندارند. برنامه ها به خوبی آپدیت شده و دیگر خبری از ارور Somthing Went wrong نیست. تنها نکته باقی مانده در این نگاه اولیه تغییر استایل Lock Screen است. حالا دیگر عکس تکان نمی خورد و فقط متن ساعت جا به جا می شود. همچنین پشتیبانی از تقویم شمسی بر روی صفحه قفل نیز قابل تنظیم و دیده شدن است. برای دیدن این تغییر اسکرین شات زیر خالی از لطف نیست.

wp_ss_20151111_0007

 

در انتها باید اشاره کرد که دیگر خبری از Loading های بی سروته، Sync نشدن ها و هیچ ارور مشکلی نیست و اگر هست مطمئن باشید این مشکل از طرف اینترنت یا تلفن هوشمند ویندوزی شماست.

این بود نگاهی اولیه و پیش از موعود به نسخه نهایی ویندوز ۱۰٫ شاید از خود بپرسید که به چه دلیل بیلد ۱۰۵۸۶ را نصب نکردید. در ابتدا ما این کار را انجام دادیم ولی به دلیل تست های اولیه قابلیت Windows Hello و برخی از مشکلات کورتانا و ناپایداری سیستم عامل ترجیح دادیم به بیلد ۱۰۵۸۱ رول بک کنیم تا تجربه این سیستم عامل زیبا را با شما در میان بگذاریم.

نظر شما درباره سیستم عامل مایکروسافت چیست؟ مطمئن باشید در چند روز آینده نگاهی دقیق تر به بیشتر قابلیت های این سیستم عامل می کنیم پس با ما همراه باشید و لحظات را از دست ندهید.

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

جدا عالی.خسته نباشید
امکانات بیشتری در راه هست

Pars71

اندروید هم تو OTG ساپورت NTFS داره . مثلا هواوی honor 4C و ۴X از NTFS در OTG پشتیبانی رسمی میکنند بدون ترفند و مورد خاصی

Sajjad

یه جورایی مثل اندروید ۵ یه انقلاب حساب میاد وین ۱۰
عالی بود مرسی….دو سه تا ارم ترنجی دیگم میزدین رو عکسا

trojan

خلاصه پست اختصاصیه نیاز هست زده شه تا سو استفاده نشه

Iq021

فقط میشه گفت عالیه
تو این رنج قیمتی هم فقط ۶۴۰ xl(ببخشید میدونم این ربطی نداشت)
آینده موبایل تو دستایه مایکروسافته
اندکی صبر سحر نزدیک است…..

Mahmoud Yazdanpanah Fadaee

آقا نخسته، دمتم گرم

mohsen930

عالی بود خدا قوت،الحق که هسته ویندوز ۱۰ موبایل نسبت به ویندوزفون ۸ خیلی متفاوت و بهینه شده.لودینگ ها واقعاً رو اعصاب بودند
او تی جی هم که خواسته همیشگی بچه های ویندوزی بود.
مایکروسافت واسه موفقیت برند لومیا فقط نیاز به بازاریابی قوی و تبلیغات موثر داره.
الان سرفیس رو نگاه کنید تو شرایطی که در کل دنیا فروش تبلت ها رو به کاهش هست سرفیس مداوم در حال رشده،علت این مسئله سخت افزار خوب،سیستم عامل بهینه وبی نقص و تبلیغات زیاد هست.
لومیا ها سخت افزار خوبی دارند،سیستم عامل هم که به بلوغ خودش نزدیک شده فقط مونده ضلع سوم مثلث که تبلیغات هست

alialone5656

:good:

alialone5656

:good: مرسی پوریا جان بابت این خبر خوش ما هم بیصبرانه منتظر این خبر بودیم بابت زحمتی که برای این خبر کشیدی دستت درد نکنه.

..::SADEQ::..

سلام اقای پوریا راد گل،ممنون از زحمتتون..
این فایل منیجر که استفاده کردین چیه دقیقا… ؟

muhammad.mohsen

کمی نحوه ارائه خبرتون اشکال داره
قائدتا چنین خبری باید کلی بازدیدکننده می داشت با انبوهی از کامنت
با منتشر نکردن فیلم و تکه تکه گفتن اصل خبر و ایجاد تردید در صحتش “با پست قبلی” که فقط یک عکس از بیلد ویندوز داشت ، خبر کشته شده

به نظر من اگر پست بدون توضیح میذاشتین و وعده سورپرایز برای ویندوزی های می دادین و بعد در پست دیگه اصل خبر و فیلمش رو قرار می دادین موثرتر بود

امیدوارم هر روز بهتر از دیروز باشید
و کاربران ثابت ، باهوش و با اخلاقتون هر روز بیشتر بشن

sadegh7906

آقا این پست دروغ سیزده نوامبر نبود؟؟!!!
آخه بعد این همه آپدیت یه دفعه بدون اینکه سایتای بزرگتر ویندوزی مثل وین بتا و ویندوزسنترال خبر داشته باشن OTG و اکتیو تایل(همون کنترل اپ از روی کاشی که شما گفتین) اضافه کردن…..تا به حال هیچ کدوم از منابع ویندوزی چیزی نگفتن…….اگه جعلی نباشه خبر که خب عالیه اگرم جعلی بود که ما ویندوزیا دوروز با این خبر فیک حال کردیم……لطفا در صورت امکان ویدیو بزارین

hassanmazinani

گل گفتی حاجی، گل
من هر روز دو یا سه باز کل سایتای ویندوزی ایرانی و خارجی رو مرور میکنم هیچکدوم از این قابلیت حرف نزده بودن تا اینکه دو روز نیومده بودم ترنجی دوستم گفت این خبر تو ترنجی هست. هنوز تو شوک ام راسته یا دروغ ؟؟؟

muhammad.mohsen

چرا ادامه ندادین پست های مربوط به این بیلد رو ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....