حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به زودی باید شاهد حضور اتوبوس‌های خود ران در سوئیس باشیم

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

مدیر عامل تسلا مدتی پیش اعلام کرد در آینده‌ی نزدیک اگر کسی خودروی هوشمند نخرد انگار که به جای خودرو اسب خریده است! به هر حال علم روز به روز در حال پیشرفت هست و جلوی رشد سعودی آن هم نمی‌توان گرفت. معمولاً وقتی یک صنعت برای اولین بار ایجاد می‌شود عده‌ی زیادی قصد دارند با اجرای ایده‌هایشان به یک فرد موفق بدل شوند و شرکتی معروفی تأسیس کنند. حال استارت آپ سوئیسی BestMile از این مسئله مستثنی نیست و این شرکت در نظر دارد سیستم‌های کنترل ناوگان وسایل نقلیه خودران را توسعه دهد. به همین منظور این شرکت اولین قرار داد تجاری خود را با PostBus و یک شرکت مهم اتوبوسرانی دیگر که درسوئیس و فرانسه مستقر است منعقد کرد.

BestMile نام شرکتی نو پا است که در ژانویه ۲۰۱۴ توسط دو فارغ التحصیل از اکول پلی تکنیک لوزان تأسیس شد. از آن زمان، این شرکت با همکاری محققان دانشگاهی، همکاری خود را برای توسعه الگوریتم‌های حمل و نقل عمومی خودران آغاز کرده است. شاید این روزها با خبرهای متنوعی در مورد خودروهای خودران تسلا و یا گوگل روبه رو شده باشید اما تفاوت کار این شرکت‌ها با BestMile این است که گوگل و دیگر شرکت‌های این حوزه هدف خود را بیشتر برای خودروهای خودران برای رانندگی شخصی قرار داده‌اند در حالی که شرکت BestMile صرفاً بر روی حمل و نقل عمومی متمرکز شده است. همانطور که می دانید این اتوبوس‌ها با ترافیک شهری، عابران پیاده و موانع دیگری روبرو هستند که باید به شیوه‌ای کارآمد و با امنیت بسیار بالا با آنها برخورد شود. این سیستم خودکار باید قابل اعتماد  باشد و بتواند در کنار دیگر سیستم‌های حمل و نقل جاده‌ای به درستی فعالیت کند به همین دلیل نرم افزاری به نام همین کمپانی یعنی BestMile، به اپراتورهای این وسایل نقلیه اجازه می‌دهد که درست مانند برج مراقبت، بر ناوگان خود  کنترل و نظارت داشته باشند و حتی در مواقع لزوم خود  از راه دور کنترل این وسایل نقلیه را به دست گیرند.

شاید روزی اتوبوس‌های شرکت واحد هم هوشمند شدند و به صورت خود ران به مردم خدمت رسانی کردند. نظر شما چیست؟ کشورمان چند سال تا تحقق این موضوع فاصله دارد؟ آیا می‌توان در آینده نزدیک شاهد حضور اتوبوس‌هایی مشابه در ناوگان حمل و نقل ایران عزیزمان باشیم؟

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/cars/first-autonomous-buses-debut-in-spring-2016/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]digitaltrends[/su_button]

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MJS.00824

برای من که سخته اتوبوسارو بدون راننده تصور کنم. :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....