حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ صفحه قفل اچ تی سی وان ام ۹ (One M9)

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

اچ تی سی  وان ام ۹ پرچمدار  سال ۲۰۱۵ اچ تی سی است که متاسفانه حسگر اثرانگشت ندارد. البته که وان ام ۹+ دارای حسگر اثرانگشت است اما از نظر عملکرد واقعا آن را نمی توان پرچمدار اچ تی سی دانست. زمانی که دستگاه شما حسگر اثرانگشت نداشته باشد معمولا باید یا مثل ما (شخصا من) دستگاه خود را بدون رمز نگاه دارید که کاری خطرناک و توصیه نشده است و یا از رمز، قفل الگو (پترن) یا امثال این روش ها استفاده کنید. در این بین ساده ترین و سریع ترین آن ها همین قفل الگو است که اکثرا از آن استفاده می کنند اما اگر کاربر اج تی سی وان ام ۹ هستید باید بدانید که این کار هیچ فایده ای ندارد! در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

قفل الگو به خودی خود روش ایمنی نیست چرا که معمولا از اثرانگشت های (چربی) روی نمایشگر به راحتی می توان الگو های ساده را حدس زد اما در اچ تی سی وان ام ۹ اوضاع کمی غیر عادی است و یک باگ خطرناک وجود دارد و باعث می شود به راحتی هر چه تمام تر قفل دستگاه شما باز شود. اما چطور؟

این باگ بدین صورت است که وقتی شما روی صفحه قفل باشید، کافی است از نوار اعلانیه ها (نوتیفیکیشن) وای فای را خاموش یا روشن کنید، تمام! به همین راحتی. به محض وصل شدن یا قطع شدن وای فای از یک مودم که قبلا به آن متصل شده باشد، دستگاه خود به خود آنلاک می شود. برای درک بهتر موضوع، ویدیو زیر را حتما ببینید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/BI8zH[/aparat]

همانطور که دیدید این یک باگ امنیتی بزرگ در اچ تی سی وان ام ۹ است. ویدیویی که دیدید در آخرین نسخه به روزرسانی موجود برای ام ۹ آزمایش شده است و نمی توان دلیل آن را عقب بودن از به روزرسانی دانست. اگر شما هم اچ تی سی وان ام ۹ دارید، این باگ را آزمایش کرده و نتیجه را با دوستان خود در ترنجی به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که نسخه فیرم.ویر دستگاه خود را هم از بخش “درباره دستگاه” یا همان About Device بگویید.

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/htc_one_m9_pattern_lock_is_very_easy_to_bypass-blog-14908.php” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

:wacko:

Reza Zarandi

اچ تی سی همین یک چیزش عیب نداشت که اینم عیب دار شده :wacko: :wacko: :wacko:
فکر نکنم اصلا کسی حاظر به خرید این محصول شده باشه که بخواد نتیجه رو به لشتراک بزاره :unsure:

Soheil_0098

این مشکل در مورد وصل شدن به هات اسپات گوشیای دیگه هم صدق میکنه؟؟

nima.b

آخه اکثر گوشی ها وقتی با پترن یا پسورد و پین لاک شدن دیگه تو لاک اسکرین نوار نوتیفیکیشن باز نمیشه فقط تو حالت لاک با سوایپ باز میشه چرا مال این باز میشه؟؟؟؟

erfan

دوست عزیز من تا اونجا ک دیدم بجز سامسونگ تمام گوشیها با اندروید پنج توی حالت قفل با هر چیزی نوار نوتیفیکیشن پایین میاد

صدرا مخملی

بله دوست عزیز اما بعدش از همین طریق وارد منوی تنظیمات و وارد دستگاه شد!

sinamirzaii

توی گوشی نوت ۵ سامسونگ در حالت قفل شده نوار پایین میاد اما همه ی عملکرد هاش کار نمیکنه فقط سه حالت صدا و auto rotate. و حالت هواپیما کار میکنه و برای بقیه اش میگه که ابتدا قفل صفحه را باز کنید

Sajjad

مردی نبود فتاده را پای زدن…بابا بیخیال این بیچاره

milad.tech

Htc بیچاره تارومار شد با این گوشی
اینقد مشکل داشت که قیمتش بعد از حدود ۷ماه الان به ۱٫۴۵۰ رسیده!
در صورتی که m8 وقتی که حتی m9اومد به بازار قیمتش تا ۲ ماه بعد حدود ۱٫۶۵۰ بود.
یعنی htc با این گوشی نابود شد.تاوان بدی رو داد.

peyman2514

سلام این مطلب صحت نداره من خودم ام۹ دارم همین الان امتحان کردم همچین چیزی نبوده و نیست.چرا مطلب چرت و پرت میزارید اخه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)