حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو نفر با پوشیدن جت‌‌پک در کنار ایرباس A380 پرواز می‌کنند

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

وقت‌ها پیش دیدیم که خلبان ex-fighter آقای Yves Rossy با اسم مستعار – a.k.a. Jetman – با باله‌های مجهز به موتور جت که همراه با یک خلبان دیگر بر فراز آسمان دبی و برج خلیفه پرواز می‌کردند، که این مستند با کیفیت بی‌نظیر ۴K فیلم‌برداری و پخش شد. در آخرین شیرین‌کاری این خلبان دوباره مجهز به چتر نجات همراه با چترباز سقوط آزاد حرفه‌ای Vince Reffet، که به میزان قابل توجهی به مرحله‌ی جدید قدم گذاشته‌اند. این دو خلبان همراه با یک هواپیمای ایرباس A380 کشور امارات پرواز می‌کنند! با ما همراه شوید که هم ویدیوی جذاب را تماشا کنیم هم داستان این دستگاه را خلاصه‌وار مرور کنیم:

فیلم‌برداری از این صحنه‌ها اصلا ساده نبوده چون باید از کوچک‌ترین جزئیات همان‌گونه که برنامه‌ریزی شده بود فیلم گرفته شود، همراه تیم ویدیو‌گرافی و خلبانی خلاق سوار یک هواپیما‌ی کوچک‌تر شدند و برای ایجاد شاهکاری دیگر به راه افتادند. در ویدیوی زیر می‌توان طریقه‌ ساخت این ویدیو را ببینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/6eWMG[/aparat]

و اما داستان جت‌من:

ایو رسی (انگلیسی: Yves Rossy؛ زادهٔ ۲۷ اوت ۱۹۵۹) یک خلبان، و مخترع اهل سوئیس است. شهرت وی بدین دلیل است او یکی از نخستین انسان‌هایی‌است که با جت پک پرواز کرده است.

آقای رسی ابتدا ایده‌ی ساخت جت‌پک را در سر داشته و آن را با یک موتور جت P200 مجهز کرد. او بعد از ساخت و پرداخت کامل به این پروژه در آخر سر سال ۲۰۰۸ یک پرواز تست را برای اولین بار انجام داد که در آن زمان سرعتش به ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و در حالت معمول با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت با آن پرواز کرد. در ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت این شاهکار را در فاصله‌ی بین دو نقطه مشخص شده به پرواز در‌آورد، این میزان از Tangier تا Morocco بود که ۱۹۵۰ متر فاصله داشتند. این وسیله می‌بایست مسیر را در حدود ۱۵ دقیقه طی می‌کرد. بال‌های قوی‌ می‌بایست رسی را از روی دریای نزدیک کشور اسپانیا رد می‌کرد، او نیز توسط هلیکوپتر و یک شناور پشتیبانی ‌شد.

1280px-Yves_Rossi_mg_4627 (Small)

در ۷ می ۲۰۱۱ یک مدل جدید و بروز شده‌ای را ارائه کرد که آن را بر فراز Grand Canyon و Arizoana به پرواز در آورد. همزمان سازمان FFA ایالت متحده آمریکا به دلیل اینکه بین ۲۵ تا ۴۰ ساعت از تست این دستگاه در آسمان گذشت این دستگاه ساخته شده توسط آقای رسی را به عنوان یک هواپیما ثبت کرد. این جهش باعث شد رسی هرچه زودتر اختراعش را تکمیل کند.

در ماه نوامبر ۲۰۱۵، Yves Rossy همراه با Vince Reffet با جت‌پک‌هایشان در حال تست پرواز در کنار یک ایرباس A380 دیده شده‌اند که احتملا جهت تبلیغ برای شرکت هواپیمایی Emirates از آنها استفاده شده باشد.

منابع: [su_button url=”http://mashable.com/2015/11/05/jetman-airbus-a380/?utm_campaign=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_cid=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds#W3Rdt0oW.8qw” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]mashable[/su_button] [su_button url=”https://en.wikipedia.org/wiki/Yves_Rossy” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]wikipedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dontbon

😥

Samsung--Electronics

سلام :bye:
شما تو کدوم شهر خوزستانید دوست عزیز؟ :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....