حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمازون از کتاب‌فروشی فیزیکی خود رونمایی کرد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

آمازون. کام یا آمازون دات کام، نام شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تأسیس شد. این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. یکی از دلایل موفقیت این شرکت، استفاده از سیاست همکاری در فروش بوده است، که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد شود. وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از کسب‌وکار این شرکت بشمار می‌آید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این وب‌گاه، امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است، که در این وب سایت برای فروش گذاشته شده است. این شرکت همچنین با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نموده است، که در این روش به جای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده، آنها را به آدرس مشتری ارسال می‌کند.

اما نکته‌ی جالب این است که آمازون در مسیری متفاوت با رسالت قدیمی‌اش قدم برداشته و یک کتاب‌فروشی فیزیکی در سیاتل افتتاح کرده است این نه تنها نخستین حضور فیزیکی آمازون به شمار می‌رود، بلکه نخستین کتاب فروشی آن نیز هست. بیشتر از ۲۰ سال است که آمازون به صورت آنلاین و مجازی کتاب می‌فروشد اما اکنون پس ازسال ها تصمیم گرفته برخلاف جریان رود خانه شنا کند و کتاب فروشی فیزیکی داشته باشد و به روش سنتی به کار خود ادامه دهد. شاید بگویید چه طور است که برخلاف جریان رودخانه شنا می‌کند؟ باید در جواب بگوییم کار آمازون دقیقاً عکس موجی است که بیشتر نشریات و مجلات در پیش گرفته‌اند،  همه انتشارات سعی بر این دارند تا کاملاً از چاپ کاغذی به نسخه‌های دیجیتال روی آورند ولی اکنون آمازون راهی دیگر در پیش گرفته است.

البته همه کتاب‌ها در معرض فروش قرار داده نمی‌شوند و فقط آن دسته از کتاب‌ها که به گفته این کمپانی در اطلاعات وب سایت مبنی بر رتبه کاربران، نرخ فروش و محبوبیت در Goodread، رتبه بهتری داشته باشد در معرض فروش قرار می‌گیرد. پس نتیجه می‌گیریم آنقدر هم که گفته شد این کتاب فروشی سنتی نیست!

این شرکت همچنین قصد دارد که در کنار فروش کتاب، وسایل الکترونیک خود را نیز به نمایش بگذارد. یعنی بازدیدکننده‌ها می‌توانند انواع کتاب خوان‌های الکترونیک kindel، Echo، Fire TV و تبلت های Fire را آزمایش کنند و در صورت تمایل آن‌ها را خریداری کنند. البته این بخش چیزی از هدف اصلی آمازون کم نمی‌کند و همچنان کتاب‌ها در این مغازه به فروش می‌روند. ولی  فقط همانند «بارنز و نابل»، بخش جداگانه‌ای را از این فروشگاه به تکنولوژی اختصاص داده‌اند.

قیمت کتاب‌ها ی فیزیکی در این کتاب فروشی با نسخه دیجیتال آن‌ها تفاوتی ندارد و این نشان می‌دهد که قصد این شرکت از افتتاح این فروشگاه تبلیغ برای جذب کاربرانش به خواندن نسخه دیجیتال کتاب‌ها نبوده چرا که حد اقل این شرکت می‌توانست با ایجاد تفاوت‌هایی در قیمت کتاب‌ها در مقایسه با نسخه دیجیتالی، کاربران را تشویق کند تا به این روش از کتاب خوانی روی آورند.

اگر قصد دارید آدرس این مغازه را بدانید باید بگوییم که این فروشگاه هم اکنون در پردیس دانشگاه سیاتل قرار دارد و هر هفت روز هفته به استثنای روزهای تعطیل این فروشگاه باز خواهد بود و آماده میزبانی از شما عزیزان است. لازم به ذکر است، اگر فروش این فروشگاه برای کمپانی یاد شده قابل قبول باشد، احتمالاً باید منتظر گشایش شعبه‌های دیگر از این کتاب فروشی‌ها باشیم.

وب گاه آمازون که به عنوان بزرگترین کتابفروشی آنلاین دنیا شناخته می‌شود؛ در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد. این میزان فروش رکوردی جهانی بود که یک فروشگاهی وبسایتی به آن دست یافت. آمازون همچنین بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایالات متحده محسوب می‌شود و در وبگاه خود به جز کتاب، محصولات متنوعی چون پخش کننده دی وی دی و به لو ری، ام پی تری پلیر، انواع نرم افزار، بازی ویدئویی، وسایل الکترونیکی، زیورآلات، مبلمان، غذا، اسباب بازی و پوشاک نیز می‌فروشد. این وبسایت از چند سال پیش همچنین وارد عرصه تولید اسمارت فون، تبلت، کتابخوان دیجیتال، تلفن و تلویزیون دیجیتال هم شده است.

در ادامه عکس هایی را از اولین فروشگاه کتاب فیزیکی این شرکت می بینیم:


Amazon Book Store

Amazon-opens-its-first-physical-bookstore-today

DSC08618-620x411

DSC08676-620x411

DSC08711-620x411

[su_button url=”http://www.theguardian.com/technology/2015/nov/03/amazon-books-seattle-store-opened-university-village” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]theguardian[/su_button] [su_button url=”https://fa.wikipedia.org/wiki/Amazon.com” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]wikipedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....