حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ۴۸٫۰۴ میلیون آیفون در سه ماهه چهارم مالی سال فروخت؛ بهتر از سال گذشته اما کمتر از انتظارات

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

گزارش مربوط به سه ماهه چهارم مالی شرکت اپل منتشر شد. همان‌طوری که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم، نقاط مثبت برای ارتقا از آیفون‌های قبلی به آیفون ۶ و اس ۶ یا حتی دلیل برای مهاجرت از دیگر اکوسیستم‌ها به سیستم اپل در سال گذشته بسیار بیشتر بود اما بااینکه آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس ارتقا کم ولی مثبت به خود دیده است، اما انتظار فروش به سار بیشتری را داشتند. این انتظار از سوی وال‌استریت به نسبت سال گذشته برآورده شده اما به حدی کافی نبوده است. در ادامه همراه باشید.

در بازه مشابه سال گذشته ۳۹٫۲۷ میلیون دستگاه گزارش منتشرشده از سوی اپل بود. امسال انتظار ۴۸٫۷۲ میلیون داشتند اما به عدد ۴۸٫۰۴ میلیون دستگاه رسیدند. وضعیت فروش آیفون در چین، تایوان و هنگ کنگ نیز رشد ۹۹ درصد سال‌به‌سال دارد و میزان فروش بالایی به خود دارد. در این بازه نیز رشد کاملاً مثبت اندازه گیری شده است. آیفون‌های جدید اپل باعث شدند که ۳۰ درصد از دارندگان اندروید به سمت این اکوسیستم جذب شوند.

فروش آی‌پد نیز در این بازه زمانی حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است هرچند انتظار داریم تا در ماه آینده باعرضه سری پرو این میزان تبدیل به رشد مثبت شود اما به‌صورت کلی بازار تبلت ها در دنیا دچار نوسان شده است. درآمد این بازه برای اپل در حدود ۵۱٫۵۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل با ۴۲٫۱۲ میلیارد دلار حدود ۲۲ درصد رشد به خود دیده است. سود خالص شرکت نیز ۱۱٫۱۲ ملیارد دلار بوده و نسبت به سال گذشته با ۸٫۴۷ میلیارد دلار رشد ۳۱ درصدی داشته اما هر سهم رشد ۳۸ درصدی داشته است. وال‌استریت انتظار داشت ۱٫۸۸ دلار افزایش داشته باشد اما با رشد ۱٫۹۶ دلاری نسبت به ۱٫۴۲ سال گذشته بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

apple iphone 6s review-toranji (82)

سهام اپل در بازار نیز با رشد ۱٫۰۲ درصدی به ۱۱۵٫۷۲ دلار رسیده است. باارزش‌ترین برند دنیا هرساله با ارزش‌تر خواهد شد. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Apple-sells-48.04-million-iPhones-in-fiscal-Q4-falling-just-short-of-estimates_id75169″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad7

دیگه باید چقدر بفروشه؟ :unsure: همین الان فروش پرچمدارای کل برندها ،منهای سامسونگ را جمع بکنی اندازه ۶اس اپل نمیشه :mail:

احمد

اما من حس میکنم اون فروغ ایفون ۶ رو نخواهد داشت ولی خوب خواهد فروخت

Sajjad

کلا میفروشه این اپل!
خطای سفید پشت رز گلد روانی میکنه آدمو! آخه کجاش قشنگه اون خطا که برا پوشوندنشون تلاشی نمیکنی!

HM-R O Y A L

در نسل بعدی آیفون درست میشه اپل داره روی این قضیه کار میکنه مثل پشت iPod یکدست میشه .

احمد

این بازه زیاد مهم نیس سه ماهه بعدی خیلی مهمه باید دید رکوردارو جابجا میکنه یا نه؟بنظر من نه

حبیب

آقا، این طرفدارای اپل وفاداری رو به حد اعلا رسوندن!
دیگه اپل چی میخواد؟! واقعاً باید به داشتن همچین هوادارایی به خودش بباله!
امروز نوت۵ رو از نزدیک دیدم،یعنی آخرت طراحیه،اشرفِ گوشیهاس این نوت!
کاش هوادارای سامی هم این وفاداری اپلیارو هم داشتن!
من دیگه نمیدونم گوشی چطور باید طراحی شه که از نوت ۵ بهتر باشه؟! حیف این نوت۵ با اون حاشیه های اندک و طراحی و خوشدستی که فروش نکنه!

milad rostami

فقط طرفدارای اپل نیستناا
تازه تو تیتر نوشته ۳۰% از اندروید هستند. :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....