حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش کار Continuum در ویندوز ۱۰ چگونه است؟ این ویدیو پاسخ سوال شماست!

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

حدود ۱ ساعت قبل کنفرانس مایکروسافت به پایان رسید و در انبوهی از محصول و خبر غوطه‌ور شدیم! این شرکت امروز سنگ تمام گذاشت و در بخش‌های مختلف تحسین همگان را واداشت. یکی از قابلیت‌های جذابی که با لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ XL عرضه شدند و در هیچ محصول رقیبی در خانواده‌ی اندروید دیده نمی‌شود، Continuum است که از گوشی می‌توان در حد یک PC بهره برد و رابط کاربری آن را در یک صفحه‌نمایش بزرگ استریم کرد. در ادامه با ما باشید تا با مشاهده‌ی یک ویدیو در این زمینه به درک بهتری از این قابلیت دست یابید.

همانگونه که اعلام شد مایکروسافت امروز ۲ اسمارت‌فون جدید خود را رونمایی کرد که در آنها به لطف بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمند و نرم‌افزار بروزش قابلیت Continuum برای اولین بار عرضه شد. وبسایت TheVerge که در پوشش اخبار و مراسم امروز فوق‌العاده عمل کرد، دقایقی پس از اتمام این مراسم توانست به این گوشی و قابلیت دسترسی پیدا کند و ویدیویی مختصر را از نحوه‌ی کار با آن منتشر کند.

بنابه گفته‌ی کارشناس این وبسایت قابلیت Continuum به شکل فوق‌العاده‌ای کاربردی و دیدنیست. ایشان گوشی لومیا ۹۵۰ XL را به یک مانیتور بزرگ با استفاده از داکی که مایکروسافت برای این کار ارائه داده، متصل کرده است و این اتصال نیز با پورت USB-C انجام گرفته تا سرعت انتقال در بالاترین حد ممکن خود صورت گیرد.

با اتصال گوشی به صفحه‌نمایش، به شکلی دیدنی رابط کاربری دسکتاپ پدیدار شده و استارت منو، مولتی تسکینگ میان اپ‌ها و کوچک کردن پنجره‌ها رنگ و بوی کامل دسکتاپ را به خود گرفته است. متاسفانه هنوز برخی از قابلیت‌های نسخه‌ی اصلی ویندوز در این حالت تعبیه نشده اما تا اینجای کار نیز می‌تواند شروعی عالی باشد.

در حال حاضر قابلیت Continuum کاملا ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد اما با توسعه‌ی آن می‌توان به آینده‌ی این بخش امیدوار بود. هر برنامه‌ای که در گوشی اجرا می‌‌شود در دسکتاپ به حالت تمام صفحه باز می‌گردد و در اینجا نیز مانند نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز ۱۰، حالتی Task View برای سویچ کردن سریع در بین برنامه‌ها تعبیه شده است.

Microsoft-display-dock

کلیدهای میانبر کیبرد در این حالت نیز مانند دسکتاپ شبیه سازی شده است و کاربر به راحتی به عنوان مثال با فشردن همزمان Alt+tab می‌تواند در بین برنامه‌های باز شده سویچ کند و یا Control+C و Control+V برای کپی و جای گذاری محتوا در نظر گرفته شده است در واقع نهایت تلاش بر آن شده که کاربر حس کار کردن با یک کامپیوتر واقعی را داشته باشد هرچند که هنوز بسیاری از قابلیت‌ها ابتدایی و در حال تکامل است.

اگر فکر می‌کنید که در این حالت کارکرد گوشی به حالت تعلیق درمی‌آید باید بگوییم که سخت در اشتباهید چون که کماکان عملکرد قبلی خود را دارد و کاربر می‌تواند علاوه بر گوشی و استفاده از آن، در دسکتاپ یا همان مانیتور بزرگ نیز به انجام کارهای دیگر بپردازد البته فراموش نکنید که کیبرد و ماووس در این حالت به داک Continuum متصل شده و با آنها به کنترل گوشی در صفحه‌نمایش بزرگ پرداخته می‌شود.

درصورتیکه شما برنامه‌ای را در گوشی اجرا کنید، به صورت Minimize بر روی مانیتور به نمایش درمی‌آید و می‌توانید که ادامه‌ی کار را همچنان بر روی گوشی بدهید. فراموش نکنید که همزمان امکان کار کردن با یک نرم‌افزار در گوشی و دسکتاپ وجود ندارد و شما به عنوان مثال برای مرور ایمیل‌ها در آن واحد می‌توانید فقط از یکی از آنها استفاده کنید که تا حدود زیادی هم منطقی به نظر می‌رسد.

این قابلیت در حال حاضر فقط با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس است و در واقع برای استفاده از آن باید بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم باشد چیزی که در لومیا ۹۵۰ همه گرد هم آمده‌اند تا بتوانیم از این قابلیت نهایت استفاده را ببریم. توسعه‌دهندگان ویندوزی لازم است که نرم‌افزارهای خود را به صورت یونیورسال درآورند و رابط کاربری آنها را برای ۲ حالت دسکتاپ و گوشی طراحی کنند تا برای استفاده از این قابلیت دست کاربر را باز نگه دارند و محدودیتی در آن ایجاد نشود.

ms-continuum-phone

آنچه که از نسخه‌ی ابتدایی آن پیداست و با توجه به لگ‌هایی که بعضا در تصویر مشاهده می‌شود، می‌توان امیدوار بود که مایکروسافت در نسخه‌ی نهایی آن که به بازار عرضه خواهد کرد، کامل این مشکلات را برطرف کرده تا کاربران در اولین ملاقات با Continuum نهایت لذت و روانی را شاهد باشند.

در داک تعبیه شده برای Continuum که در خبرهای قبلی نیز مشاهده گردید، انواع پورت‌های مختلف مانند USB-C و HDMI تعبیه شده‌اند و کاربر می‌تواند چندین گجت مختلف مانند ماووس،کیبرد، فلش درایو، هارد و… را به گوشی خود متصل کرده تا هرچه بیشتر حال و هوای دسکتاپ و کار کردن با یک PC واقعی به وی دست دهد.

در اینجا سخن کوتاه می‌کنیم و شما را دعوت به دیدن این قابلیت جذاب که توسط وبسایت TheVerge تهیه شده می‌کنیم.

[aparat]http://www.aparat.com/v/w3djv[/aparat]

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/10/6/9464639/microsoft-windows-10-mobile-continuum-hands-on”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alirad

اگه ده سال پیش اون استیو بالمر دیونه رو با این نادلا عوض میکردن الان مایکروسافت کلی از برندهایه موبایل سازی رو از رده خارج کرده بود.
وای دوس داشتم این پرچمداراش با cpu هایه اینتل بودن و تو حالت کانتینیوم با استفاده از امولاتور برنامه هایه x64 و۸۶ x رو هم اجرا میکردند اینطور نسل لپ تاپ ها و نتبوک ها رو هم از بین میبرد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...