حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل جدید آیفون ها از مقاومت بیشتری درمقابل آب بهره مند هستند

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

هفته پیش بود که iFixit اقدام به کالبد شکافی نسل جدید آیفون ها یعنی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس کرد که موجب آشکار شدن حقایق جالبی درباره این گجت های جذاب برایمان شد؛ اما انگار این کار برای iFixit کافی نبوده و با نگاهی دوباره و ریزبینانه تر به آیفون‌ها دقت و خلاقیت در طراحی اپل را برایمان بیشتر از قبل آشکار کرد. ظاهراً اپل در این گوشی ها فن (تکنیک) ساده‌ای را به کار گرفته که موجب جلوگیری از اتفاقات احتمالی آینده مانند غوطه‌ور شدن در آب می‌شود. با ما همراه باشید تا درباره نبوغ اپل بیشتر بدانیم.

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید در دور تا دور گوشی نوعی لاستیک واشر مانند قرارگرفته که در هنگام غوطه‌ور شدن در آب یا پاشیده شدن آب در موقعیت های خانگی و یا زیر باران از صدمات احتمالی به گوشی شما جلوگیری می کند. تقریباً این مورد را می‌توان دلیل خوبی برای افزایش ۰٫۳ میلی‌متری این آیفون‌ها دانست که در عمل بسیار ارزشمند تلقی می‌شود که بهای آن فقط افزایش ضخامت اندک آیفون‌ها می‌باشد؛ البته این تنها دلیل این افزایش ضخامت نیست و افزودن قابلیت فورس تاچ و ماژول جدید صفحه نمایش نیز در این افزایش ضخامت مقصر هستند.

jXLMdskS6BPBZ2FQ.large_-800x600

لازم به ذکر است که این نوار که دورتادور گوشی را پوشش داده است، کمی چسبنده است که این تصور را ایجاد می‌کند که ممکن است برای کنار هم نگه داشتن قطعات گوشی به کار برده شده باشد که البته کمی بعید به نظر می‌رسد و گزینه جلوگیری از نفوذ آب منطقی‌تر به نظر می‌رسد. سونی که در تولید دستگاه های ضد آب بسیار چیره‌دست می باشد، از مرحله اول طراحی نکته ضد آب بودن را در نظر می گیرد که بسیار هوشمندانه و دوست داشتنی است اما سیاست اپل که سعی در مواظبت از دستگاه شما که به قابلیت مقاومت در برابر آب مجهز نیست، نیز بسیار جالب است و ریزبینی، دقت و خلاقیت بالای اپل را توصیف می‌کند. نظرات خود را درباره این آینده‌نگری اپل با ما در میان بگذارید.

 [su_button url=”http://www.macrumors.com/2015/09/30/water-resistance-of-iphone-6s/?utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds” target=”blank” background=”#159f84″]Macrumors[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

اپل است دیگر خخخخ

alirad

بازم دمش گرم الکی تبلیغ ضد اب بودن رو نکرده که بخواد کلی ملتو بدبخت کنه و اخر بیاد بگه ی شوخی کردیم شما چرا باور کردید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....