پنج × 3 =

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اکسپریا ام ۵ (Xperia M5) : بیشتر از یک میانه رده

نوشته

5 سال قبل | 127 دیدگاه | ترنجی

سونی سری “مینی” برای پرچمداران خود در نظر نگرفته است اما یک سری محصولات دارد که می توان آن ها را به صورت غیر مستقیم، مدل مینی پرچمدار دوره دانست. سری اکسپریا M که خود در ادامه Xperia SP ارایه شده است همواره نقش نسخه مینی پرچمدار سری Z همان سال را داشته است. برای مثال اکسپریا ام ۲ به مثابه نسخه مینی اکسپریا زد ۲ است. پس از اکسپریا ام ۴ آکوا که مدت زیادی برای خودنمایی در بازار نداشت حالا سونی اکسپریا ام ۵ و سی ۵ آلترا را در کنار هم معرفی کرده است که امشب می خواهیم اکسپریا ام ۵ (نسخه دو سیم کارته) اش را با هم در ترنجی به چالش بکشیم، اگر یک میانه رده خوب می خواهید، نقد و بررسی اکسپریا ام ۵ (Xperia M5) را از دست ندهید.

Xperia M5 dual review-toranji (38)

می توان گفت سری ۵ محصولات سونی می توانند محصولات موفقی در بازار باشند. از اکسپریا ام ۵ و سی ۵ آلترا تا سری آکسپریا زد ۵ همه و همه محصولات جالب توجهی هستند، به واقع اگر سونی کمی روی بازاریابی یا پیشنهادت ویژه خود بیشتر کار کند، مسلما می تواند سهم قابل توجهی از بازار را با این سری محصولات از آن خود کند، به عبارت بهتر باید بگوییم سونی با این سری محصولات پتانسیل بازگشت به بازار و تبدیل شدن به یک بازیگر مطرح در صحنه بازار موبایل را دارد.

روزی که اکسپریا ام ۵ معرفی شد و لیست مشخصات آن را مطالعه کردیم، چند ثانیه مکث کرده و دوباره خواندیم! برای یک میانه، این مشخصات واقعا فراتر از حد انتظار بود و روی کاغذ این دستگاه حتی می تواند اکسپریا زد ۳ پلاس، پرچمدار دوره خود را هم پس بزند، البته روی کاغذ. اما این مشخصات چه بود؟ در ادامه لیست کامل مشخصات اکسپریا ام ۵ را با هم خواهیم خواند :

Xperia M5 dual review-toranji (56)

ابعاد ۱۴۵*۷۲*۷٫۶ میلی متر، وزن ۱۴۲٫۵ گرم، نسبت نمایشگر به بدنه ۶۶٪، جنس بدنه شیشه و پلاستیک، ضد آب و خاک طبق گواهینامه IP68 (مدت زمان ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری و بدون درپوش برای پورت میکرو USB)

نمایشگر ۵ اینچ، از نوع IPS LCD، رزولوشن نمایشگر برابر ۱۰۸۰*۱۹۲۰ یا همان FHD، چگالی تصویر برابر ۴۴۱ پیکسل در هر اینج مربع، شیشه محافظ در مقابل خش سونی، قابلیت لمس همزمان تا ۱۰ لمس، موتور پردازش تصویر BRAVIA Engine 2

چیپست MT6795 معروف به Helio X10 از شرکت مدیاتک، پردازنده مرکزی ۸ هسته ای به فرکانس ۲ گیگاهرتز، معماری Cortex-a53 و ۶۴ بیتی، پردازنده گرافیکی PowerVR G6200

حافظه رم ۳ گیگابایت (۲٫۵۴ گیگ در دسترس) ، حافظه داخلی ۱۶ گیگ ( ۱۰٫۸۹ گیگ در دسترس)، پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲۰۰ گیگابایت

دوربین اصلی ۲۱٫۵ مگاپیکسلی، فوکوس سریع هیبریدی، فیلم برداری ۴K، فلاش LED، دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار (AF)، عکاسی HDR برای هر دو دوربین، لرزشگیر تصویر نرم افزاری Steady Shot

پشتیبانی از ۲ سیم کارت، ۴G LTE Cat.4، وای فای با پشتیبانی از استانداردهای a/b/g/n، GPS, Bluetooth و رادیو FM، میکروفون دوم برای حذف نویز

باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر غیر قابل تعویض توسط کاربر

اندروید نسخه ۵ و ۶۴ بیتی

Xperia M5 dual review-toranji (73)

همانطور که می بینید این دستگاه از نظر مشخصاتی در رده ای بالاتر از “میانه” می نشیند اما عملکرد چطور است؟ آیا همانطور که سونی روی دوربین این دستگاه متمرکز است، کیفیت و عملکرد آن هم بهتر شده است؟ عمر باتری ۲ روزه همچنان پابرجاست؟ رابط کاربری چه تغییراتی داشته است؟ در صفحات بعدی بررسی با هم به این سوالات پاسخ خواهیم داد، با ترنجی باشید.

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. Rocknone

    برم بررسی این شاهکار رو بخوانم :heart:

    ایول، میانرده سونی پرچمداران دیگر شرکتا رو تحقیر میکنه B-)

    • Ari khannone

      خخخخ آره مورچه ها هم رپ میخونن :negative:

    • Rhastanone

      سر چ حساب؟؟؟؟

      منبع معتبر

      • Rocknone

        جوابتو بدم بزرگ میشی

      • Rhastanone

        خو جواب بده

        من بچه ام بلد نیستم

        اگه برای حرفت منبع معتبر نداری بگو خو
        بعد منم ب نظر شخصیت احترام میزارم

      • Moazeznone

        بر اساس منبع مشخصات. همه جیزش از پرچمداران برندهای دیگه سرتره. مشخصاتو بذار کنار هم مقایسه کنه.

      • shahin-shahnone

        دوست من rhasta وقتی یک میان رده دوربین در حد یک پرچمدار داره دوربین دوم با کیفیت بالا داره.پردازنده ۶۴ بیت داره از کیفیت ساخت بالا برخوردار هست و همچنین قابلیت ضد ابی داره وقتی ب هنگام مکالمه با مشکلی بر نمیخوری و انتن دهی قوی داره. باطری مناسبی داره که حجم تقریبا با پرچم دارای ال جی و اچ تی سی یکی هست. در ساخت بدنه و سخت افزارش از بهترین مواد اولیه استفاده شده رم ۳ داره.و همه این مزایا که گفتم برای یه میان رده میباشد. اون وقت هنوز تو دنبال منبع میگردی…بله این دوستمون اقای راک کاملا درست گفت میان رده ای که پرچمداران شرکت های دیگر رو تحقیر کرد چون مشخصات و کیفیت ساختش در حد پرچم داران دیگر شرکتها هست.در صورتی که یک میان رده ب حساب میاد…

      • Moazeznone

        آقای i love…. بله من مثل شما نیستم که آفتابه لیاقتم باشه. آفتابه واسه شماهاست

    • amir Nnone

      میگم ۶۶ درصد یکم زیاد نیست برا نسبت صفحه به بدنه؟؟؟؟

      • Moazeznone

        نه زیاد نیست. آیفونم همینقدره نسبتش. از اون اول ایراد بگیر.

      • Rhastanone

        ب احتمال زیاد ب خاطر دوربین جلو هست این ضخامت و حتما مجبور شده برای تناسب میان حاشیه ها این کارو کنه

        در کل گوشی خوشکلیه

      • Rhastanone

        معزز خوندم ولی برتری خاصی نداشتاااا

        اگه برتری تو دیدی بگو تا منم بدونم

      • Moazeznone

        برتریش نسبت به s6 و g4. دوربین عقب و جلو، باتری، طراحی، آپدیتهای سونی، ساپورت رم تا ۲۰۰گیگ، فیلمبرداری ۴k نامحدود،بقیه چیزا هم تقریبا مساوی هست و ضعیفتر نیست. پس میانرده سونی = پرچمداران شرکتهای دیگه

      • Amirali205none

        این مغرز ترول رو نگاه این جمله اش: “برتریش نسبت به s6 و g4. دوربین عقب و جلو، باتری، طراحی، آپدیتهای سونی، ساپورت رم تا ۲۰۰گیگ، فیلمبرداری ۴k نامحدود،بقیه چیزا هم تقریبا مساوی هست و ضعیفتر نیست. پس میانرده سونی = پرچمداران شرکتهای دیگه”
        درباره دوربین گوشی سونی حرف نزن که خندم میگیره از s6 و g4 برتره؟؟؟؟ z3+ از s6 و g4 برتر نیست بعد این برتره عجب جکی گفتی. هنوز تست باطریش نیومده اما مطمئن باش در حد جی ۴ هست و به اس۶ نمیرسه. طراحی!!! خخخخ همون طراحی میگی که ۳ ساله داره استفاده میکنه؟ لطف حرف از اپدیت نزن یه اپدیت میده ۱۰۰ تا باگ بعد مجبور میشه ۱۰ ۱۵ تا اپدیت بده که باگ هاشو رفع کنه بعد سوپر ترول های سونی میگن ایول اپدیت زیاد میده. تو رم ۲۰۰ گیگ پیدا کن بعد حرف از ساپورتش بزن. ۲۰۰ گیگ رم قیمتش هم اندازه گوشی در میاد. فیلمبرداری نا محدود خخخخخ. اره نامحدود ولی سر دو دقیقه داغ میکنه میاد بیرون پس رو همون دو دقیقه محدودش کرده بود براش سنگین تر بود. در حد میانرده خوبه اما فقط در همون حد نه بیشتر. خدا ترول ها رو شفا بده

      • Moazeznone

        امیر علی از چند کیلومتری گوشیهای سونی رد نشدی تا الان؟!! دوربین که z3+ امسال همه گوشیهارو پکوند حالا آقای عطایی میگه این بعضی اوقات بهترم هست از z3+. دوربین جلو هم که فوکوس داره و رزولویشنشم بیشتره از پرچمدارا. بر چه اساس و استدلالی میگی z3+ از s6 و g4 که از m5 هم ضعیفترن ضعیفتره؟!! باتریشم حالا سایتهای بزرگ که گذاشتم متوجه میشی. طراحیش که بقول خودت واسه سه سال پیشه هنوزم طراحی سه سال پیش سونی برترین طراحی جهان محسوب میشه و سامسونگو الجی فرسنکها فاصله دارن با سونی از این جهت. خخخخ در مورد آپدیت هم جوک با مزه ای گفتی. مگه من آپدیتهای رفع باگو میگم پسر خوب؟!!! من آپدیتهای ورژن های جدید اندرویدو میگم. در ضمن از لحاظ باگ همه میدونن سامسونگ سلطانشه که پرچمدارشم حتی پر از باگه. اولا رم ۲۰۰ گیگ هست و ثانیا شمایی که اصلا این قابلیتو ندارید و به ۶۴ گیگ نهایتش محدودید این حرفارو نزنید. این گوشی حتی اگه ساپورت رم تا ۳۲ گیگ هم داشت باز برتر محسوب میشد. در بخش فیلمبرداری هم کخ در پرسش و پاسخ گفته شد که این گوشی نامحدود و بدون قطع شدن ۴k میگیره و مثل سامسونگ نیست که با ۵ دقیقه دماش به ۷۰درجه برسه. دقیقا این گوشی از پرچمداران سامسونگو الجی بهتره.

    • seyed_mohammadnone

      تعصب هم حدی داره والا!!!!
      خسته نباشی دلاور!

  2. saman_67none

    مرسی ترنجی ، عاشقتونم ، کلاً باید گفت سونی فراتر از عالی :rose: :heart: :yahoo: :mail:

  3. Rocknone

    تر.نجی یه مقایسه دوربین بین m5 و note 5 بزار ببینیم کدوم برنده میشه

    • Rocknone

      بار ۱۰۰۰ام ۲،۳ نمره بالا پایین در گوشی ها به معنی کیفیت بیشتر نیست
      چون بخش عکاسی به هفت قسمت و فیلمبرداری هم هفت قسمت تقسیم میکنه و به هر قسمت نمره میده و میانگین این ۱۴ قسمت نمره نهایی رو میده

    • AMIR 2311none

      اقای عسگری داداش تو تا فردا بگو اینا نمیفهمن

    • Rhastanone

      خو عسکری جان همون ۷ قسمت هم باعث زیبایی عکس یا فیلم میشه

      من خودم طرفدار مایکی ام
      یعنی بیام بگم ۹۳۰ بهترینه!

    • Rocknone

      شماها ۲ ساله در حسرت یدونه پرچمدارید.خخخخخ

    • Rhastanone

      اره درست میگی

      ولی همین الانم ۹۳۰ گوشی بدی نیست ولی حرف شما هم درسته

    • amir Nnone

      rhasta
      چرا با این فول ترول صحبت میکنی خدایی

    • amir Nnone

      عسگری بعضی وقتا کاری میکنی که دلم برا معزز تنگ میشه

    • Rhastanone

      چشم امیر :rose:

      فکر نکنم ترول باشه
      اینم ی بنده خدایه

      زیاد سخت نگیر

    • Moazeznone

      ببین کوچولو یاد بگیر پشت سر کسی حرف نزنی. هرموقع مقایسه گذاشتی که g4 تونسته بود z3+ رو شکست بده بیا حرف بزن. از دیروز منتظرم مقایسه بذاری.

    • amir Nnone

      سوپر ترول تو وقتی مفهوم سایت معتبر در زمینه دوربینو متوجه شدی بیا اینجا دهن نا مبارکتو وا کن
      خو وقتی سونی ب تو و امثال تو پول میده که بیاین این جور چیزا رو بگی خو من ازت انتظاری ندارم پسرم
      ماموری و معذور

    • Amirali205none

      مغرز بیا اینم مقایسه که خودتم توش نظر دادی اما از قدیم میگن دروغ گو کم حافظه هست

      http://toranji.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D8%AF-3-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C/

    • Moazeznone

      خب این مقایسه هم خدمت شما که خیلی معتبر ترم هشت و به انتخاب خود کاربرها انتخاب شده بدون اینکه نام گوشیو بدونن نه مثل اون مقایسه که با وجود برتری z3+ نویسنده مغرضانه میگه شکاها چشماتون اشتباه میبینه.
      http://digiato.com/article/2015/07/10/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%db%b6-%d8%a8/comment-page-2/?replytocom=286499#respond

      http://itresan.com/80424/compare-mobile-flagships-camera-updated.html#comment-169705

      http://news.30mark.com/news/5158/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%84%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1-Galaxy-Note-5-%D9%88-z5-primium.html

      http://toranji.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa-2/

    • amir Nnone

      تو همون مقایسه ها نظرات رو هم بخون
      مثلا دیجیاتو رو بگم
      تو نظرات یارو میگه چرا دوربین شماره چهار انقد زیاد رای اورده((با اینکه دوربین ۴٫۶ ضعیفتر از بقیه بودن که دوربین ایفون و هواوی بودن))
      بعد یکی جواب داده اخه معلومه که ایفونه
      خو شاید یکی مث تو نفهمه اما یه حرفه ای خیلی راحت از رنگا تشخیص میده

    • Moazeznone

      منم از قصد مقایسه دیجیاتو رو گذاشتم چون z3+ در همه قسمتها بهترین بود.

  4. مقدار رم در دسترس میانرده های سونی تو حلق پرچمدارای سامسونگ اسکی

    • ترنجِ نرسیده

      توجه کنید، این مقدار از ۳ گیگابایت رم در دسترس هست، یعنی انگار شما ۲٫۵ گیگ در دسترس دارید که بعد سیستم عامل می تونه از این ۲٫۵ گیگ استفاده کنه. به عبارت راحت تر بگم، شما مقدار آزاد رو با مقدار در دسترس اشتباه گرفتید
      به صورت معمول ۱ تا ۱٫۳ گیگ بایت رم خالی هست

  5. وجهی حسابت نمیکنیم که جوابتو بدیم اگرم بخوایم جوابتو بدیم ۹۹درصدش اینجا سانسور میشه :good:

  6. riofarinanone

    عاشق تیکه هایی هستم که ترنجی میندازه. عین تیکه های فردوسی‌پور میمونه.
    و اما این گوشی اگه قیمتی در حد a7 داشته باشه ارزش خرید داره این در حالیه که خود a7 ارزش خرید نداره! و میشه گفت با توجه به بررسی کامل ترنجی در حد یک میانرده خوب هست و تقریبا بغیر دوربین هیچ امتیاز مثبتی نداره و قبل از حمله به من در نظر بگیرید اگه قیمتش در حد a7 باشه و ارزونتر نباشه به جای این میشه
    g3
    خانواده m8
    خود z3 یا حتی z2
    note 3 و بزودی note4
    خرید و مطمئن هستم از این بهترن.
    من پرچمدار سال گذشته رو به میانرده جدید ترجیح میدم.
    چهار ۴ چهار ۴ چهار ساااااااعت یعنی تسلا از این زودتر شارژ میشه

    • Note111none

      خیلی با حال گفتی تیکه اخرشو.تسلا از این زودتر شارژ میشه. خخخ کلی خندیدم لایک :good:

    • Moazeznone

      آخه من نمیدونم چرا شماها هنوز نفهمیدید زمان شارژ شدن به شارژر ربط داره نه خود گوشی. با یه شارژر ۱٫۵ آمپری میشه این گوشیو در ۲ ساعت شارژ کرد.

      • pikanone

        من نمیدونم چطوریه که شما اینو فهمیدین سونی هنوز نفهمیده! :negative:

      • riofarinanone

        یعنی سونی چند صد هزار شارژر تولید کرده مونده سرش داره از سر باز میکنه؟ یا اینکه سونی اونقدر کوته فکر هست گوشیو بخاطر یه شارژر بی ارزش خراب میکنه؟ یا اینکه سونی دانش زدن باتری خوب نداره تا با شارژر سریع خراب نشن؟ یا اینکه میدونه هیچ دیوانه ای ۴ ساعت و قبول نمیکنه و میره یه شارژر ۲ آمپر میگیره و از اونم یه سودی بجیبش میزنه؟ یا اینکه سونی همون خیار در پوست موز هست!
        کلا این کار سونی به قول ترنجی عقلانی نیست اینو من نمیگم ترنجی میگه، یعنی سونی بی عقله؟!
        و البته
        عاقلان دانند انتظار زیادی ندارم از شخص تو

      • Moazeznone

        چون تو سونی نمیخری بتو ربطی نداره و بخودمون ربط داره. ما اینا برامون مشکل حساب نمیشه نهایت یه شارژر فابریک ۱٫۵ آمپری میخریم باهاش ۲ ساعته شارژ میکنیم. مشکل اینه که گوشیت یک سانت ضخاکت داشته باشه، باتریش ۳۰۰۰ باشه شارژ دهیش در حد گوشیهای ۲۰۱۱ باشه. صفحه نمایشش QHD باشه و کیفیتش در حد FHD سونی نباشه،مشکل اینه که پردازنده پرچمدارت در حد میانرده سونی هم نباشه، مهم اینه که جنس بدنه جوری باشه که مثل g4 در عرض یکماه داغون نشه. مهم اینه که گوشی ضدآب باشه. مهم اینه که همین میانرده در آپدیت از g4 جلو میزنه. حالا فهمیدی ایراد به چی میگن؟ برو مشقاتو مرور کن.

      • Nfsnone

        یا اینکه شما عقلت به اینجا ها نمیرسه که بدونی سونی داره چیکار میکنه
        دوست عزیز نگران نباشیا ولی حقیقت تلخه :rose:

      • kooroshnone

        نه ما فهمیدیم. مشکل از سونیه که نفهمیده بعد ۵ نسل یک شارزر قوی بزاره

      • Moazeznone

        برای ما طرفداراش ایراد محسوب نمیشه. حالا شماکه طرفدارش نیستی چطور بهت زور آورده نمیدونم

      • pikanone

        د آخه لامصب چی میگی!
        سونی هر ایرادی داره میگی برای ما طرفداراش مهم نیس! خب قبول واسه شما مهم نیست ولی واسه بقیه مهمه پس هی اینجا نگو بهترین گوشی دنیاست بگو بهترین گوشی برای طرفدارای سونی هست!
        میپی باتریش از G4 بهتره! لامصب با LTE 2 ساعته صفر میشه! میفهمی یعنی چی؟! به خدا اگه بفهمی!
        طرفدارای سونی مثل ماهی ای هستن که از بزرگ شدن تنگشون به وجد میان! مونده به دریا برسین.. بدوئیییین برسیین B-)

      • Moazeznone

        ببین این مشکلات نرم افزاری هستن. بفهم،نفهم.

  7. abol021none

    واقعا نمیدونم چرا مدیران سایت همچین کاربر هایی رو بلاک نمیکنن واقعا نمیدونم چی بگم!!!!

  8. برای یه میان رده خیلی عالیه و دوربین عالی داره. آقای عطایی ما همچنان منتظر بررسی A8 هستیما. یکم عجله کنید لطفا…

    • kooroshnone

      ترنجی جان اگر امکانش هست یه مقایسه تخصصی بین گلکسی A8 و اکسپریا C5 Ultra بزارید میان رده های توپین واقعا بین خرید این دو تا به مشکل اساسی بر میخوریم اگر میشه و امکانش هست سریعتر

  9. pikanone

    یعنی جدی سونی ورداشته الکی شکل اسپیکر گذاشته ولی توش خالیه؟! :scratch:
    با LTE کار کنین ۲ ساعته باتری تموم میکنه و ۴ ساعت باید بذارین تا شارژ شه یعنی اگه تو شارژ باشه و Lte روشن کنین باتریش ظرف ۳ ساعت از ۱۰۰ به ۰ میرسه! شبیه جوکِ بیشتر!
    دورش پلاستیکیه و ممکنه (گفتم ممکنه) رنگش بریزه (مثل اس۴)
    عکس HDR بگیرین ۳ ثانیه طول میکشه؟!
    بلندگوش جیغ میزنه؟!
    هندزفری نداره؟!
    ببین این M5 چه فاجعه ایه که ترنجی نوشته Z3 سرعت شارژش نسبت به M5 مزیته!
    کلا دوربین هاشو فاکتور بگیرین با طاهر شیکش دیگه چیزی نمیمونه! :unsure:
    حالا جالبه یه عده میگفتن یعنی امیدوار بودن پرچمدارای شرکتای دیگه رو به خاک و خون بکشه :yahoo: :yahoo: :yahoo:

    • Rocknone

      نه lg class خوبه خخخخخخ
      دوربین،فلاش،دکمه ولوم و دکمه پاور همه زده بیرون

      • pikanone

        من مث شما جوگیر نیسم بیام بگم کلس قراره پرچمدارارو داغون کنه! کلس یه گوشی برای سنجش بازار کره جنوبی هستش! LG در مجموع میان رده های داغونی داره! رقیب مستقیم M5 گوشیه گلکسی A8 هستش نه کلس ال جی!
        راستی به جای مغلطه با مدرک بگو حرفام درست نیست , این مدرک من برو ببین
        http://toranji.ir/نقد-و-بررسی-اکسپریا-ام-۵-xperia-m5-بیشتر-از-یک-می/

    • Moazeznone

      تمام این چیزایی که گفتی نرم افزاری هستن و با آپدیت قابل حل هستن. زمان شارژ شدنم که با شارژرهای ۱٫۵ آمپری سونی قابل حله. الحق این گوشی از g4 بهتره

      • pikanone

        ببین حتی با دوربین G4 هم هرچی زوووم میکنم اون پایین نمیبینمتون :negative:

      • riofarinanone

        یاد حرفای ایرانخودرو میافتم که خودشون و محصولاتشون و با محصولات بروز دنیا مقایسه میکنن.
        متاسفانه انگار تو ایران این جماعت منقرض بشو نیستن.
        و باز هم عاقلان دانند، بیخیال به جک های تو عادت کردیم

      • mostafamnone

        جل الخالق!!!!! دیگه با آپدیت که دارای هنذفری نمیشه یا اسپیکرش استریو.لا اقل بگو بعضی از مشکلاتش حل میشه

      • Moazeznone

        جلل خالق یعنی هندزفری تو دنیا وجود خارجی نداره که براش بخریم؟ اینم شد ایراد؟ این مربوط به کجای گوشیه ایرادش؟در ضمن در نسخه های دمو ممکنه هندزفری تو جعبه نباشه ولی نسخه های فروش همشون دارن هندزفری. اسپیکر استریو هم حرفشو نزنید که همون سامسونگو الجی پرچمدارشم نداره.

      • Moazeznone

        ببین pika یجور میگی با g4 زوم میکنم انگار داری در مورد m5 حرف میزنی. چرا g4 رو در حد m5 میدونی آخه؟ بما نمیخوری. بما بخوری ترک میخوری.

      • Moazeznone

        Riofarina یبار کامنت منو بخون،یبارم کامنت خودتو بخون ببین چه ربطی داشت به شام امشب؟

      • pikanone

        دااشم اونی که تو میزنیو آدمای من تو پاچت کردن
        ببین آدم چقد خنگ باشه که بگه نسخه دمو استریو نداره نسخه تجاری داره!
        سامسونگو ال جی مردمو گول نمیزنن جای اسپیکر بذارن و توش خالی باشه!
        سامسونگ و الجی اصن سونی رو رقیب نمیدونن که بخوان نگرانش باشن!
        شما هم برو با همسطح خودت کل کل کن! طرفدارای وان پلاس و هوواوی!
        هندزفری نمیذاره فردا میاین میگین ارزونه! ارزونیش الکی نیس که!
        بت نمیخورم چون شاخ ب شاخ بیای میری زیر B-)
        تهِ استفادت برای این جامعه کارتنِ! کارتون نه ها B-)

      • Moazeznone

        خخخخخخ. ترکیدم از خنده. میگه جای اسپیکر گذاشته توش خالیه!!! یعنی گوشی اصلا هم به میکروفون مکالمه. اسپیکر بالا جهت شمیدن مکالمه احتیاج نداشته دیگه؟ حتی z و z1 هم این دو اسپیکر بالا و پایینو دارن یعنی سونی باید توی اینا هم اسپیکر استریو میذاشته؟!! ببین این رودخونه ای که تو داری نقاشی میکشی من توش جت اسکی سواری میکنم پسر خوب. با من کل کل نکن از این حرفای صدمن یه غازم نزن سونی با فلانی باید مقایسه بشه یا الجی با فلان. مهم اینه همین بنجول سازا که داری میگی پرچمدارشون در حد میانرده سونی نیست. آخه اینا اگه خیلی شاخن کو گوشی شاخشون؟!! اینا تو تخصصشون که لباسشویی و یخجال سازی هم باشه هیچ حرفی برای زدن ندارن،چه برسه تو گوشی که تخصصشون نیست

      • Amirali205none

        pika با این مغرز بچه ترول اصل بحث نکن سونی به اندازه vivo و huawei یا حتی TCL هم فروش نداره اینا انقدر پایینن که حرفاشون رو باید رو حساب بچه بودنشون گذاشت اینا هم رده با GLX هستن البته تا چند سال دیگه GLX هم از اینا سبقت میگیره. 😉

      • pikanone

        باید یه بازنگری کنیم تو خط تولید! اینا به تو نمیسازه!
        توی نقاشی من جت اسکی میری؟! :wacko: :wacko: :wacko:
        دوستان شاهد باشین این یا زده یا خورده تو حالت عادی نیست :scratch:
        ” طراحی پنل جلو به شما می گوید که من دستگاهی با دو اسپیکر استریو هستم در حالی که می توان آن را خیاری در لباس موز تشبیه کرد!”
        “زیر آن سینی عریض، یک میکروفون قرار داده شده است.”
        دستش درد نکنه تحولی شگرف در دنیای اسمارتفون! زیر سینی میکروفون گذاشته وااااو :yahoo:

      • Moazeznone

        امیر علی شما که فروش دارید چرا یه گوشی شاخ دستتون نیست. هپچین سنگ فروشو به سینه میزنی انگار سهامت گیر کارخونست. ما حرف از گوشی میزنیم این از فروش. در مورث پراید و فروشش نظرت چیه؟ بنظرت اونم عالی بود نه؟

      • Moazeznone

        آخ مغز نخودی کجا همچین ادعایی داشته که این گوشی اسپیکر استریو داره. اسپیکر بالا و پایین حتی در گوشیهای قدیمی سونی هم بود. یعنی اونا هم باید اونجا اسپیکر استریو میذاشت نخود مغز؟ شماکه سونی نمیخری پس انقدر زور نزن.

  10. Ari khannone

    زیباست….اما ارزش خرید داره؟؟؟؟نمیدونم….. :unsure:

  11. حبیبnone

    تب چشمااااات!
    مرسی سیناجان! خسته نباشی،مثل همیشه عالی!

  12. masternone

    تشکر بابت نقد و بررسی کامل و عالی
    فقط یکی بخشهای این بررسی قابل انتقاد هست
    “درباره دقت بازتولید رنگ باید گفت که به دلیل همان حاله کرم رنگی که نمایشگر از آن رنج می برد، می توان گفت تجربه بصری نزدیک به یک نمایشگر امولد را می داد ”
    نمی دونم چطور چنین حرفی میزنید!؟شاید چشمهای من ایراد داره یا مانیتور یا تجهیزات دوست گرافیست بنده اشکال داره! یا بررسی های تخصصی اشکال دارن! یا نمایشگر نوت ۴ بنده با بقیه و اس ۶ فرق داره!!(گرچه با اس ۶ زیاد کار نکردم و در موردش نمی تونم با اطمینان نظر بدم)

    • Moazeznone

      آدم وقتی سوار پرایده لحظه ای که باهاش ۱۴۰تا میره فکر میکنه این دیگه آخرت سرعته ولی از این سرعت بیشترم طبیعتا هست.شما وقتی سوار نیسان gtr بشی میفهمی آخرت سرعت یعنی چی. مفهوم کلام اینه وراید سوار از حال لکسوس سوار خبر نداره شما تا وقتی سامسونگو کنار سونی نذاری متوجه نمیشی سفید یعنی چی. بازم m5 خوبیش اینه وایت بالانس داره میشه با قرار دادن کنار z3 سفیدشو واقعی کرد ولی سامسونگ همچین چیزی نداره

    • sajad_1none

      سلام دوستان ببخشید پاسخ زدم و سوالمو اینجا مطرح میکنم
      اگه گوشی صفحه نمایشش پیکسل سوخته داشت نباید خرید یا مشکلی نداره ؟
      برای چی پیکسل میسوزه ؟
      تعمیر میشه یا باید کل صفحه رو تعویض کرد ؟

  13. Myxperianone

    این گوشی ویژگی های مثبت خوبی داره و به نظرم ارزش خرید بالایی داره…
    دوربین و نمایشگرش برای یک میانرده خوب به نظر میرسه… رم ۳ گیگابایت، پشتیبانی از ۲۰۰ گیگ کارت حافظه، دوربین ۲۱٫۵ مگاپیکسلی با فوکوس سریع و دوربین جلو ۱۳ و…مواردی هستن که ارزش خرید این گوشی رو بالا میبرن و فعلاً یکی از بهترین میانرده ها به حساب میاد.
    سونی همیشه سعی کرده بهترین ها رو تولید بکنه.

  14. Moazeznone

    این گوشی قدرتمندترین گوشی بازاره و اگه بهش میگن میانرده فقط دلیلش اینه که اسمش باعث شده. تمام قسمتهاش نقاط قوته. دوربین،صفحه نمایش،طراحی،باتری، آپدیت های غول سونی پشنشه، پردازنده. همه چیش خوبه

  15. سلام خسته نباشید نـویسنده عزیز بررسی کامل و جامعی بود موفق باشید :rose: :rose:
    بشخصه وقتی وارد این پست شدم و اسم نـویسنده رو دیدم گفتم خدا بخیر کنه این بررسی رو و خدانکنه نـویسنده نظر شخصیشو توی این نظر سنجی اعمال کنه…
    اما وقتی داشتم میخوندم دیدم فقط بعضی از جاها نـویسنده خیلی سخت گیری شدید کرده و خواسته این گوشی رو بد جلوه بده! در حالی که این گوشی فقط یک میان ردست و نباید انتظار بالایی ازش داشت!!
    در صورتی که بررسی دوربین خیلی عالی و کامل بود به نکته های خوبی از دوربین این گوشی اشاره کردید :rose:
    اما مثلا توی بخش صفحه نمایش گفته شده یک حاله کرم رنگ وجود داره!! در صورتی که من توی دوتا سایت همسایه (دیـجیاتو و جی اس ام!) بررسی این گوشی رو دیدم اصلا همچین موردی رو اشاره نکرده بودن و برعکس گفته بودن صفحه نمایش این گوشی فوق العاده هست !! و عکس هایی که از صفحه نمایش این گوشی توی سایـت قرار دادن هیچگونه حاله کرمی نداره و رنگ سفید رو فوق العاده عالی نشون میده!!
    http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/09/SONY-M-5-13.jpg
    http://cdn.gsm.ir/static/files/image/2015/9/20/021.jpg
    http://cdn.gsm.ir/static/files/image/2015/9/20/007.jpg
    یا مورد بعدی اقای عـطایی نوشتن نور این گوشی در کمترین حالت هم در شب ازار دهنده هست اما توی سایت های همسایه نوشتن در شب اصلا ازار دهنده نیست و خیلی هم نور مناسبی داره!!
    یا در مورد کار با صفحه نمایش اقای عـطایی “اصکاک انگشت هنگام لمس نمایشگر زیاد است، این هم باعث جذب بیشتر چربی می شود و هم تجربه لمس خوبی را به همراه نخواهد داشت!” اما توی سایت همسایه اشاره شده این شیشه اصطکاک کمی دارد و انگشتان شما به راحتی روی آن لیز می خورند. این مورد در کنار حساسیت بسیار بالای نمایشگر به لمس، کار کردن با آن را لذت بخش می کند.!!
    جالب ترین نکته راجب این گوشی اینه که سایـت جی اس ام هم این گوشی رو بررسی کرده و در کمال ناباوری این گوشی رو خیلی تحسین کرده! سایتـی که از هیچ گوشی سونی تعریف نمیکرد و تو همه بررسی هاش مغرضانه رفتار میکرد اما توی بررسی این گوشی عالی عمل کرده بود!!
    به هر حال موفق باشید در اخر میگم هیچ قصد بدی نداشتم فقط این نکته هایی که گفتم برام خیلی عجیب بود وقتی اینجا خوندم چون جاهای دیگه مخالف این حرفا رو خونده بودم !
    دستتون درد نکنه بابت این بررسی کامل و عالی :rose: :rose:

    • riofarinanone

      از حرفای شما میشه نتیجه گرفت سونی از دو نوع صفحه نمایش استفاده کرده و از شانس بد ترنجی نوع بدترش به دست ترنجی رسیده!
      یعنی سونی بازم این اشتباه و کرده؟

    • ترنجِ نرسیده

      شما اگر به حرف ما اعتماد نداری می تونی بررسی سایت همسایه رو بخونی، سایتی که خودش نوشته حداقل نور زیاده، بعد گفته این خوبه :))
      خلاصش کنم براتون، خوشحالم که کار خودمو به صحیح ترین و منصفانه ترین حالت ممکن انجام دادم و دیگه بقیش برام مهم نیست، سایت هایی که سنگشون رو به سینه می کوبین حتی اینقدر متوجه نشدن که دوربین جلو این دستگاه فوکوس خودکار داره، حتی اینقدر گوشی دستشون نبوده که یه بار بزننش به شارژ ببینن چقدر طول میکشه شارژ بشه.
      نکته مهمی هست اینجا، ما عجله اول شدن نداریم و “تجاری” نمی نویسیم، خب این درکش برای شما سخته.

    • ترنجِ نرسیده

      و درباره این سه عکس :
      http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/09/SONY-M-5-13.jpg
      http://cdn.gsm.ir/static/files/image/2015/9/20/021.jpg
      http://cdn.gsm.ir/static/files/image/2015/9/20/007.jpg

      در عکس اول مایل به کرم بودن رنگ سفید در آیکون ها مشخصه، درباره عکس های دوم هم بگم که ویرایش کلی که روی عکس انجام شده بدون توجه به لزوم عدم تاثیرگزاری این ویرایش روی محتوای نمایشگر صورت گرفته که خب خودش خنده داره 🙂 وقتی یک عکس که نمایشگر در اون داره نشون داده میشه رو می خواید ویرایش کنید، برای انتقال صحیح و بدون خطای محتوا باید اون بخش رو از ادیت مستثنی کنید.

  16. میثم نورالدینnone

    گوشی خوبی بنظر میرسه .

  17. میثم نورالدینnone

    یه نظر سنجی دوستان :
    به نظر شما حدودا چند درصد از آدمایی که قصد خرید گوشی دارن، نیاز به سخت افزار قوی ( مثلا اسنپدراگون ۸۰۰ به بالا ). دارن
    (دقت کنید : نیاز دارن .اندازه‌ای که براشون کفایت کنه .)

    یه جور دیگه میگم : حدودا چند درصد از آدما ، نیاز به اسنپدارگون ۸۰۰ به بالا ،دارن ؟

    • AMIR 2311none

      من که با ۸۰۱ و z2 نیازهام کلا برطرف میشه سونی هم بهش اپدیت میده به z2 من تا سه سال دیگه گوشیمو عوض نمیکنم چون گوشی های الان واقعا تغییرات زیادی ندارن نسبت به همدیگه.

  18. Ali.reihaninone

    گوشی بسیار عالی ای هستش اما در مورد خرید این گوشی انتخاب های متعددی هستش که همش چرته بغیر از z3 که آدم میمونه کدوم رو بخره!!!!

  19. Nfsnone

    اومدم بخش نظرات رو خوندم دیدم انگار چندتا دوستان به قول خودشون منطق دارند حماسه سازی میکنند
    Riofarina,pika,rashta
    اینا خیلی باحالن . کسی از طرفدار های دیگر برند ها نیومدند چیزی بگن اینا که به قول خودشون منطق دار و بی طرف هستند میان اینجا ترول بازی در میارند مخصوصا اقای rashta عزیز که فقط میگند سر چی منبع بیار که من به ایشون فهموندم هر کس یه نظری داره ولی بازم ایشون راه خودشون رو میرند جالبیش اینجاست که یه خبر از سامسونگ بیاد طرفدار های سامسونگ میگن گوشی های سامسونگ بهترینند و هیچ رقیبی ندارند این سه دوستان عزیز نه تنها اون هارو لایک میکنند بلکه کسی هم بیاد بگه اشتباه میکنید اون رو ترول میدونند :rose: یاد اون جمله افتادم که میگه اگه بزرگ نبودم اینهمه دشمن نداشتم :yahoo: :yahoo:

  20. kamix1353none

    هیولای میانرده ها اینه؟!!یه جوری افسانه ازش ساخته بودن حقیقتا باورم شده بود 🙂 تو مهمترین قسمت که باطری هست عملکردش داغونه،شارژر سریع هم فقط زمان شارژ ۴ ساعته روپایین میاره.هندسفری هم که هیچ ،اسپیکرم که اونجور ،صحفه نمایش هم ممکنه دو مدل باشه(سابقه این کار رو داره)اگه به کسی برنمیخوره و غیرتی نمیشه اصلا خوب نیست.

  21. Myxperianone

    حرفای الکی رو تموم کنین بره … با توجه به مشخصات این گوشی فعلاً بهترین میانرده هستش و میانرده های سامسونگ جلوش عددی نیستن…
    تکنولوژی برتر همیشه متعلق به ژاپن بوده … بهترین کیفیت هم متعلق به شرکت های ژاپنی هستش.

  22. ترنجِ نرسیده

    این دستگاه تحت گواهینامه IP68 ضد آب و گرد و غبار هست

  23. imannone

    چه آتیش سوزی بوده دیشب اینجا :))))ترولا همه سیاه پوست شدن فک کنم

  24. حسینnone

    بازم خوبه ضد آب نیست و مقاوم در برابر آب هست و با این وجود قویترین گوشی ها در مقابل نفوذ آب هستند !!! ولی گوشی های سامسونگ که یکی میگفت نوت ۴ که داره دو برابر زد سه زیر آب دوام میاره با وجودی این که اصلا تویه نشده به زیر آب ببریم !!! ضد آب بودن گوشی های سامسونگ هم یه چیزی تو مایه های آپدیت دادن به گوشی هاشه

  25. kooroshnone

    من از C5 Ultra بیشتر خوشم اومده

  26. Moazeznone

    از اسمت معلوم بود چی میخوای بگی.خخخخ

  27. REZAnone

    واقعاً محشره.
    حداقل ۳ نفر از دوستانم مــــــــنتظر این گوشی هستن.
    پس این کی میاد؟

10 کاربر برتر
  1. 1# Milad7 - 20,545 ترنج
  2. 2# ahmad - 16,663 ترنج
  3. 3# m.b - 15,008 ترنج
  4. 4# Mahdi - 13,028 ترنج
  5. 5# Sajad - 12,160 ترنج
  6. 6# نیما عرفانی - 10,414 ترنج
  7. 7# The Destroyer - 9,177 ترنج
  8. 8# Dr.Nazer - 9,169 ترنج
  9. 9# Amir galaxy - 9,098 ترنج
  10. 10# _V_ - 8,776 ترنج
safarmarket
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)
کانال تلگرام ترنجی