حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارت گرافیک R9 380X رویت شد؛ منتظر میان‌رده‌ای قدرتمند باشید!

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

به نظر می‌رسد که شرکت AMD پس از عرضه کارت گرافیک R9 380 قصد عرضه نسخه تقویت شده‌ای را به نام R9 380X هم دارد؛ R9 380 با تراشه تونگا همراه شده بود و به احتمال فراوان کارت جدید هم از همان تراشه با تعداد بیش‌تری “سایه زن” بهره خواهد برد.

با ترنجی در ادامه همراه باشید.

تراشه تونگا با هسته‌های GCN 1.2 به خوبی از دایرکت ایکس ۱۲ پشتیبانی می‌کند. این کارت گرافیک مجهز به ۲۰۴۸ پردازنده جریانی (سایه زن) خواهد بود که در ۳۲ واحد محاسباتی (CU) جای خواهند گرفت، ۱۲۸ واحد بافت و ۳۲ واحد Rop نیز دیگر مشخصات تراشه این کارت را تشکیل خواهند داد.

r9380x_02ای‌ام‌دی ظاهراً دست کاربران را در این مدل بازتر گذاشته و شاهد دو مدل ۳ و ۶ گیگابایتی GDDR5 با رابط حافظه ۳۸۴ بیتی و دو مدل ۲ و ۴ گیگابایتی این‌بار با رابط حافظه ۲۵۶ بیتی خواهیم بود.

r9380x_03در تصویر منتشر شده کارت گرافیک غیرمرجع R9 380X از برند XFX را مشاهده می‌کنیم که با سیستم خنک کننده Double Dissipation همراه شده‌است؛ باید بدانید که R9 380 مجهز به ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 بوده‌است. دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://www.guru3d.com/news-story/amd-r9-380x-tonga-spotted-with-2048-shader-processors.html” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Guru3D[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

یعنی این از feature level 12.1 پشتیبانی خواهد کرد؟

خیلی بده که. اونی که R9 390 میگیره تو حقش ظلم میشه!

MILAD1986

همشون پشتیبانی میکنند
نمیدونم چرا همه شدن دشمن AMD
البته چند ساله داره درجا میزنه ولی بازهم امید دارم با معماری جدیدی برگرده به بازی
در ضمن بگم که کارت R9 fury nano هم هستش که مصرف انرؤی بسیار کمی کمتر از ٢٠٠ وات داره و ازکرافیک gtx 980 هم قویتره فقط قیمتش بالا است !!

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

دوست عزیز تقریبا همه کارت هایی که از دایرکت ایکس ۱۱٫۱ پشتیبانی میکنن پشتیبانی نرم افزاری دایرکت ایکس ۱۲ رو هم دارن (همون Feature Level 12_0)

ولی فقط تعداد محدودی از کارت های فعلی پشتیبانی سخت افزاری از دایرکت ایکس ۱۲ (همون feature Level 12_1) رو دارن که میشن سری ۹۰۰ انویدیا (نسل دوم معماری مکسول) و فکر کنم R9 Fury و همین R9 Fury Nano. (مطمئن نیستم در مورد کارت های ای ام دی.)

کارت های سری ۸۰۰۰ – R9 200 و R9 300 هیچ کدوم پشتیبانی سخت افزاری دایرکت ایکس ۱۲ رو ندارن.

این دو تا بررسی رو ببینید :
http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-radeon-r9-390x-gaming-8g-oc-review,4.html

http://wccftech.com/amd-confirms-gcn-cards-feature-full-directx-12-support-feature-level-111-gcn-10-feature-level-120-gcn-1112/

بنده هم دشمنی خاصی با ای ام دی ندارم، ولی مشکلات درایور گرافیک زیادش، گرما و مصرف بالاش نسبت به انویدیا، سازگاری بهتر بازی ها با کارت های انویدیا، و این که ای ام دی ۳ ساله داره همون کارت های قدیم رو ری برند میکنه میفروشه (در عوض انویدیا از تکنولوژی های جدید تر استفاده میکنه) باعث میشه تمایل بیشتری واسه خرید کارت های انویدیا داشته باشم :rose:

Chalton

🚶‍♂️

Chalton

🚶‍♂️🏃‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com