حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوضاع پی‌سی گیمینگ بهتر از هر زمان دیگری است

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

با وجود تمام حرف و حدیث‌های منفی درباره بازار رایانه‌های شخصی اما خوشبختانه پی‌سی گیمینگ‌ به خوبی در حال رشد است؛ در آخرین آمار منتشر شده این صنعت در سال گذشته میلادی درآمدی برابر با ۲۱.۵ میلیارد دلار را تجربه کرده بود که بیش از دو برابر سود حاصل از فروش کنسول‌ها است. اما پیش بینی تحلیلگران از رشد این صنعت و درآمد آن در سال‌های آتی چگونه است؟
با ترنجی در ادامه همراه باشید.

تد پولاک تحلیلگر ارشد صنعت گیم در موسسه JR اشاره می‌کند که این صنعت در سال گذشته درآمدی بیش از دو برابر کنسول‌ها داشته و البته بازار کنسول‌ها هم چندان خوب نیست و اکثر گیمرهای کنسول‌باز در حال مهاجرت به سمت ابزارهای قابل حمل مانند لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و اسمارت‌فون‌ها هستند.
image

پی‌سی گیمرها بخش بزرگی از بازار را در اختیار خود دارند و بقای این صنعت هم به وفاداری آنان وابسته است؛ این دسته از گیمرها پیوسته در حال ارتقای سیستم‌های خود هستند تا بتوانند همواره از بالاترین کیفیت ممکن در بازی‌ها لذت ببرند. علاوه بر این به دلیل انعطاف صنعت مذکور اکثر مشتریان آن به فعالیت‌های دیگری مانند ویرایش عکس‌ها و ویدئوها، تولید محتوا و غیره نیز مشغول هستند.
مدیرعامل این موسسه همچنین یادآوری می‌کند که اینتل، ای‌ام‌دی و انویدیا با پردازنده‌های قدرتمند و کارت گرافیک‌های بالارده و شرکت‌های دیگر هم با تولید رم‌های پرسرعت و درایوهای حالت جامد روز به روز سهم پی‌سی را افزایش و بر تعداد گیمرها می‌افزایند.
امکان اجرای بازی‌ها بر روی پلتفرم ‌PC در رزولوشن ۴k و حتی در بعضی مواقع ۸k و ۱۲k باعث پایدار ماندن پی‌سی گیمینگ شده و کمتر پی‌سی گیمری که تجربه اجرای بازی‌ها را در این رزولوشن داشته به کنسول‌ها کوچ می‌کند.
دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://www.guru3d.com/news-story/pc-gaming-hardware-market-is-strong-and-healthy.html” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Guru3D[/button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
far_zad

دیدگاه من کاملا مثبته

هیچ کنسولی نمیتونه رقیب pc بشه.
فقط گاها برخی بازیها برا کنسول اختصاصی میاد یا اینکه با تاخیر برای pc میاد که اینو میشه ضعف نسبی pc دونست.

Saeed Sj

خب بخاطر همین دلیله که الان اصل صنعت بازی سازی تمرکز بر روی کنسول ها دارن ! اگه تمرکز بر روی Pc داشتن هیچ گاه کنسول به اینجا نمیرسید ! ولی به نظر من کنسول برای بازیه نه Pc pc بیشتر به کارهای گرافیکی هنری مالتی مدیا میخوره نه بازی ! :rose:

far_zad

دوست عزیز pc به درد همشون میخوره.
میشه بفرمایین چرا به درد بازی نمیخوره؟

به جز معدود بازیهای اختصاصی برا کنسول که برا pc نمیاد با گاهی دیر میاد شما ضعفی تو pc میبینین که میگین به درد بازی نمیخوره؟

Saeed Sj

گفتم که از نظر من ! متاسفانه نمیتونم دلیلی بیارم که شما رو قانع کنم ! این درسته که کیبورد و موس حس خیلی بهتری داره ! اما کنسول دردسر کمتری داره !

Mamzi

بله واقعا کنسول از لحاظ کیفیت نمیتونه حریف pc بشه و حق با شماست ولی برای ارائه کیفیت بالا در pc باید هزینه زیاد بکنیم… البته چون بازی های pc اکثرا کرک میشن یه مزیت حساب میشه نسبت به بقیه… ولی اکثر کشورها کنسول رو به خاطر کیفیت گرافیکی نمیخرن چون حرفی برای گفت در برابر pc نداره بلکه به خاطر بازی راحت و بدون دردسر و مخصوصا قابلیت مالتی پلیر اون که بهترین مزیت کنسول هست برای استفاده از این قابلیت باید هزینه بازی ارجینال برای pc داده بشه که با توجه به هزینه ی اولیه قطعات pc و هزینه بازی و سرویس آنلاین هزینه هنگفتی که برای یه گیمر به آب میخوره که ناچار به سمت کنسول رو میارن… وگرنه من خودم کیفیت بازی در pc رو بیشتر قبول دارم.
و این قضیه تو ایران صدق نمیکنه چون قیمت بازیها با توجه به دلار وحتی خود کنسول که قیمت دلاری پایینی داره برای خریدار گران در میاد که با توجه به هزینه ی آنلاین و اینترنت حلزونی و گران اصلا به صرفه نیست و فقط pc میمونه ولی باید قید مالتی پلیر رو زد :scratch:

Samsung--Electronics

مدیر های محترم سایت و آقای رحمانی، اگه میشه یه فکری به حال این سایت بکنید. از ۷ خان رستم باید رد شیم تا به سایت برسیم.
ممنون میشم مشکل رو حل کنید. هنوز حملات ddos ادامه داره؟

no bias

تنها مشکل پی سی تو ایران اینه که بازیا فیکن و کرکشون آشغاله یا کلا کرک نمی شن مثل فیفا۱۵ با اینکه خریدم ولی کرک نداره توش :negative:

بدشانس!

به جای این که ایراد الکی بگیرید به نظر من یه ۴ تا سرچ تو گوگل میزدید شونصد تا کرک براش پیدا میشد
البته من پیشنهاد میکنم از کرک های اسکیدرو استفاده کنید : http://www.skidrowgames.net

Mohsen Gladreall

سلام
بله بازی ها اختصاصی کمی اوضاع رو به نفع کنسول ها تغیر میده..اما هیچی پی سی نمیشه.. خداییش اصلا دلم نمیخواد پی سی ها کوچیک و ساده بشن..یا بخوان جاشون رو به لپ تاپ یا سیستمهای all in one بدن..کیس حرفه یه چیز دیگست..حالا ما وارد بحثای فنیش نمیشیم..همین در حد علاقه شخصی نظرمو گفتم..قطعا خیلیا با من هم عقیده ان..

heshmat021

دوستان میخام یه لپتاپ بگیرم
خودم این مدلو در نظر دارم
http://www.digikala.com/Product/DKP-39060/Acer-Aspire-E5-571G-58D9/لپ-تاپ-ایسر-اسپایر-ای۵-۵۷۱-جی-۵۸D9

بنظرتون با قیمت حول و حوش ۱٫۴۰۰ چیز بهتری میشه خرید

یه راهنمایی بدین، ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com