حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از آیپد پرو (iPad PRO) رونمایی کرد

نوشته

8 سال قبل | 20 دیدگاه | ترنجی

بسیار خب، در سالی که گذشت شایعات مختلفی درباره آیپد پرو مطرح گشت و بسیاری هم وجود آن را نقض می‌کردند اما بالاخره اپل این ریسک را انجام داد و دقایقی پیش از آیپد پرو با صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی رونمایی کرد. به احتمال فراوان از این پس باید شاهد رده‌ای متفاوت در آیپدها به نام آیپد پرو باشیم.

با ترنجی همراه باشید.

در قلب آیپد پرو اپل پردازنده A9X قرار گرفته‌ و پهنای باند حافظه آن نیز نسبت به قبل به دو برابر افزایش یافته‌است. به واسطه استفاده از چیپ‌ست‌های حافظه جدید سرعت حافظه در این آیپد نسبت به قبل دو برابر بیش‌تر شده. و اما قدرت پردازنده و چیپ‌ست گرافیکی! اپل در آیپد پرو چیپ‌ست A9X را به کار برده‌است که از نظر قدرت پردازش گرافیکی نسبت به آیپد ایر ۲، افزایشی برابر با ۲ برابر داشته و از لحاظ محاسباتی نیز پردازنده آن ۱٫۸ برابر سریعتر شده‌است و بدین‌ترتیب آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی از ۸۰% رایانه‌های قابل حمل جهان سریع‌تر خواهد بود.

باتری این تبلت عمری برابر با ۱۰ ساعت خواهد داشت و بدنه آن هم ضخامتی مساوی با ۶٫۹ میلی‌متر داشته، ضخامت این تبلت نسبت به آیپد ایر ۲ ۰٫۸ میلی‌متر بیش‌تر شده اما با چنین سخت افزار و باطری به نظر منطقی می‌رسد. در مورد وزن هم باید بگوییم که ۷۱۲ گرم وزن دارد. اصوات در این تبلت به وسیله ۴ اسپیکر که در لبه‌های آن قرار دارند به گوش می‌رسند

به مهم‌ترین بخش دستگاه میرسیم. بله صفحه نمایش! در صفحه نمایش آیپد پرو ۵٫۷ میلیون پیکسل قرار گرفته است که توسط نمایشگری با رزولوشن ۲۷۳۲x2048 تولید می‌شود. برای این تبلت قلم استایلوس نیز در نظر گرفته شده که اپل آن را پنسل (Pencil) می‌نامد. این قلم ویژگی‌های زیادی دارد که توسط توسعه‌دهندگان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و برنامه‌های خود را برای آن بهینه کنند و یا برای آن برنامه بسازند. اسمارت کیبورد هم برای این تبلت در نظر گرفته شده که می‌تواند آن را به اصلی‌ترین رقیب سرفیس پرو ۳ مایکروسافت و مک بوک (!) ۱۲ اینچی بدل کند.

آفیس هم به آیپد پرو راه پیدا کرد! مایکروسافت با بازنگری‌هایی که در آفیس خود انجام داده آن را به طور ویژه برای آیپد پرو بهینه و برایش معرفی کرد. ادوبی هم از راه رسید! این شرکت با دست پر به کنفرانس اپل آمد و برنامه‌های محبوب خود را مانند فتوشاپ برای آیپد پرو عرضه کرد.

قیمت! اپل برای چنین آیپدی چه قیمتی را برگزیده‌است؟ آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت قیمتی برابر با ۷۹۹ دلار خواهد داشت. قیمت نسخه‌های مختلف آیپد در زیر آمده‌است:

آیپد پرو ۳۲ گیگابایتی: ۷۹۹ دلار
آیپد پرو ۱۲۸ گیگابایتی: ۹۴۹ دلار
آیپد پرو ۱۲۸ گیگابایتی LTE: حدود ۱۰۷۹ دلار
برای بهره بردن از پنسل و اسمارت کیبورد باید به ترتیب ۹۹ و ۱۶۹ دلار بپردازید. این آیپد از آبان ماه برای خرید در دسترس خواهد بود.

 می‌توانید اسلایدهای مربوط به آیپد جدید را در زیر مشاهده کنید:

Apple2-iPad-Pro

Apple-iP3ad-Pro

Apple-iP4ad-Pro

Apple-iP8ad-Pro

Apple-iPa7d-Pro

Apple-iPa15d-Pro

Apple-iPad-1Pro

Apple-iPad-4Pro

Apple-iPad-Pro.jpg

Apple-iPad-Pro1

Apple-iPad-Pro2

Apple-iPad-Pro3

Apple-iPad-Pro4

Apple-iPad-Pro5

Apple-iPad-Pro6

دیدگاه شما چیست؟ شاهکار اپل یعنی آیپد پرو را چگونه می‌بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
galaxy

یه قلم صد دلار ؟ اپل توروخدا اینقدر سود نکن

Nfs

قلم داریم تا قلم اوکی؟؟ 😉

KING

یه روز تو عمرت آدم باش و تنش و جنجال درست نکن

galaxy

اره این قلم پروازم میکنه واس همین ….ایفون ۱۲۸ سیصد دلار هزینه بر میداره ۹۰۰ تا میفروشن
واچ ۸۰ دلاریو ۴۰۰ دلار میدن
اینم ده دلار هزینه داشته صد تا میفروشن
حالا شاید تو راست بپی قلم دارییییییییییییم تا قلمممممممممممممممممم

KING

یه روز تو کل عمرت آدم باش و تنش و جنجال درست نکن

Mohammad Reza Ghorbani

اپل چقدر کپی کار شده !!!!!
شرکتی که اینقدر ادعای نوآوری داره !
تصویر با کیبردشو ببینید ، عین سرفیس شده !!!!!

عشق ایرانی

خدای من کپی کرده !!!

samsung king

میگم این اپل همون شرکتی نیست که میگفت قلم به درد نمیخوره ، یا کی با گوشی یا تبلت دوتا کار همزمان انجام میده و قابلیت تقسیم صفحه به چه درد میخوره؟

Nfs

این سامسونگیا دیگه چی میگن؟؟ اپل و کپی؟؟؟ :wacko: خودشون رو نمیگن که سامسونگ معروفه به کپی کردن مخصوصا از اپل :negative: :negative:

Mohammad Reza Ghorbani

اولا من سامسونگی نیستم :unsure:
دوما نمیبینیییی ؟!
خود سرفیسه !
واقعا خجالت داره ….. :negative:
شما با این منطقی که داری احتمالا تا چند وقت دیگه ادعا میکنی که ایپد پرو زود تر از سرفیس وجود داشته و مایکروسافت کپی کرده این وسط !

hamed8080

عزیزم آیپده هیچ چیز تو قیافه هم تغییر نکرده با یه دو دو تا جهار تا با خودت راحت میفهمی آیپد کی معرفی شد سرفیس کی؟ کجاش رو میگی کپیه نمیدونم .بحث کیبورد به هیچ وجه کپی نیست اپل خیلی وقته کیبورد تو سایتش میفروشه فقط تا الان تولید کننده کیبورد خودش نبود حالا کیبورد هم تولید میکنه .قلم رو نمیدونم کپی هست یا نه .نمی دونم منظورت قلمه یا نه .

KING

لابد از اول قلم رو اپل گذاشت رو تبلتاش؟

hamed8080

نه داداش مگه من اینو گفتم اپلم شده یکی مثله بقیه شما ها نمیخواید واقعیت رو ببینید . بعد از استیو اپل فقط به یه شرکت خوب تبدیل شده همین .بدون نوآوری اما بهتر از همه واقعیت اینه . تنها نوآوری زمان کوک به نظرم اثر انگشت بود و تمام .

sadeghi

اخر کپی کاری یعنی همین.درود بر مایکروسافت که همه چیو به اینا یاد داده.اسم قلمشو گذاشته پنسل این یعنی ته نو اوری.خب یکی نیست بگه اخه نابغه اسمم نمیذاشتی همه پنسل (قلم) صداش میزدن غیر این مگه چیزی میگفتن؟مثلا بگن گرز :yahoo:

Mehdi s5

من ایپد ۹٫۷ رو بیشتر میپسندم دلیلی برای گرفتن این وجود نداره
اگه از مک استفاده میکرد ارزش خرید پیدا میکرد اما الان نه :yes:

Alireza Jafari

کلا نظر من اینه که کپی اشکالی نداره البتههههههههه کدوم کپی کپی که تکنولوژی راکامل کنه……..یعنی ما میخوایم که همه ویژگی ها(همه گجت ها) در یک وسیله باشه.

pika

تبلتش خیلی عالیه مخصوصا حالا که برنامه های تخصصی مثل آفیس و اتوکد واسش ساخته شده و بهینه شده :yahoo: :yahoo: :yahoo:
عکس مطلب یه مشکلی داره! آخه آدم میاد با تیلت ۷۱۲ گرمی بازی میکنه توی دستش؟! :scratch:
قلم و کیبردشم که از نمونه های سرفیس به شدت گرونتره! :wacko:

parhamrs7

سیاست استیو جابز نابود شد!

aqa_yusef

من کار ندارم که اپل سیاستای مسخرشو تغییر داده و خب این خوبه..همون چیزایی که سالها دیگرون رو بخاطرش مسخره میکرد…
فقط موندم چطور روش میشه وقتی یه چیز جدید معرفی میکنه همش از کلمه ی برای اولین بار استفاده کنه !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 😀 :D:D:D
البته درسته برای اولین بار تو اپل… نه تو دنیا!!
بعضی از چیزایی که به عنوان ویژگی معرفی میکنه برای خیلیا تبدیل به خاطره شده!!!
در ضمن بنظرم صرفا همون آیپد قبلیه که ی کیبورد و قلم اضافه ش کردم من گرافیستایی میشناسم ک قبلشم با آیپد بدون این امکانا همین طراحیای فوق العاده ای انجام میدادن!!
از نظرم قیمتم که ماشالا کافیه قلم و کیبورد رو اضافه ش کنی.. از سرفیس گرون تر میشه..
و اگرم نگیری که همون آیپد قبل رو داری با صفحه نمایش بزرگتر!!!
پس چه چیز اضاف شده!؟؟؟؟
سرفیس کاملا یه محصول حرفه ای و تخصصیه !! در حالی که آیپد حتی توی طراحیش تغییری ایجاد نکرده و طراحی رو بهینه نکرده برای محصولی که قراره به قول خودش pro باشه!!
و سیستم عامل موبایل برای یه محصول پروفشنال!!
سرفیس برای اینکه بتونه کم کم جایگاهشو بدست بیاره داره با سیستم عامل حرفه ای ویندوز کار میکنه !! قدرت سخت افزاری و تامین نرم افزاری و …..
حالا اگه ویندوزفون رو میذاشت رو محصول!! 😀
تنها یه آیپد بزرگ شده میشه دید !! نه چیز بیشتر..

Different_boy

چقدرگنده شده ایپد!!!!!!الان قلمی که جدا میخرن براش جا نداره بذاره؟؟؟؟؟باید بذاری توو جیبت ببری اینطرف اونطرف؟؟؟؟؟؟گم شدنش خیلی زیاده که.همینطور شکستن و غیره.در ضمن توی متن گفته شده از ۸۰ درصد کامپیوترهای قابل حمل سریعتره؟؟؟؟؟
ینی با این ایپد میشه فتوشاپ کاری و اتوکد حرفه ای کار کرد؟؟؟؟؟؟؟فکر نمیکنم!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com