حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۶ مورد که افراد واقعا موفق از انجام دادن آن‌ها دست نمی‌کشند

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

به موفق‌ترین افرادی که در زندگی خود می‌شناسید فکر کنید؛ شاید در ذهن شما یک شخص با مدارک تحصیلی بالا حضور پیدا کند! شاید این شخص کسی باشد که در مدرسه و به طور کلی با درس و مشق خود را به چنین موفقیت‌هایی رسانده باشد. مهم این نیست که شخصی که شما به او فکر می‌کنید چه ظاهری دارد، یا دارای کدارم مدارک تحصیلی است؛ مهم این است که شما با خواندن کامل این پست، قرار است با ویژگی‌های اخلاقی آن فردی که در ذهن شما نقش بسته است، آشنایی بیشتری پیدا کنید! این ۱۶ چیز واقعا از عادات روزانه افراد بسیار موفق به حساب می‌آیند و کافی است برای مطلع شدن از این موضوع، در ادامه با ترنجی همراه باشید!

قبل از پرداختن به این ۱۶ چیز، یک جمله اصلی یا جمله هسته را در پایان همین پاراگراف قرار می‌دهیم؛ شما کافی است هر کدام از این ۱۶ چیز را در جای خالی قرار داده و بررسی کنید که هرکدام تا چه حد درست بوده و آیا با عادات روزانه آن شخصی که در ذهن شماست مطابقت دارد یا خیر. کار جالبی خواهد بود و شما از آن خسته نخواهید شد!

فرد موفقی که شما به او فکر می‌کنید، همیشه در حال  …

۱٫ … لبخند زدن است

افراد موفق همیشه سعی دارند در هر لحظه، ظنز را چاشنی کار خود کنند!  وقتی که شرایط بحرانی است از جملاتی که بتوانند به شما امید دهند و یا شما را کمی از بحران دور کنند استفاده می‌کنند مثلا؛ بحران امروز، یکی از جک‌های فردا است. حقیقتا وقتی چنین جمله‌ای را بشنوید شاید کمی از استرس شما کاسته شود.

۲٫ … یاد گرفتن است

افراد موفق این موضوع یعنی ” یاد گرفتن در هر لحظه ” را درک می‌کنند و برای تحقق چنین چیزی همیشه خود را به چالش می‌کشند و یا راه‌های جدیدی را امتحان می‌کنند.

۳٫ … گوش کردن است

بدون گوش کردن شما هیچگاه چیزی را فرا نخواهید گرفت. افراد موفق همیشه به جای بیان کردن اینکه چه فکری می‌کنند، سعی دارند به حرف‌های طرف مقابل خود گوش داده و آن‌ها را درک کنند.

۴٫ … سوال پرسیدن است

“گوش دادن فعال” یکی دیگر از تاکتیک‌های رسیدن به موفقیت است، یعنی شما علاوه بر اینکه گوش می‌دهید، درک کرده و چیزی را یاد می‌گیرید. مطمئنا پس از یادگیری یک چیز جدید، سوال‌هایی در ذهن شما بوجود خواهند آمد که افراد موفق از پرسیدن این سوال‌ها دریغ نخواهند کرد!

۵٫ … همدردی کردن است

اشخاص موفق همیشه سعی می‌کنند خود را جای دیگران قرار داده و جهان را از دید آن‌ها نگاه کنند؛ همدردی یک مهارت قابل آموختن است که یادگیری آن زیاد هم سخت نیست.

۶٫ … پرسش است

صبر کنید، قبلا چنین چیزی را در لیست داشتیم، اینطور نیست؟! منظور از پرسش در اینجا، استفاده از جمله‌هایی همانند ” چرا که نه؟ ” و یا ” چرا همین الان نه ؟ “می‌باشد.

۷٫ … کمک کردن است

افراد موفق همیشه سعی دارند به اطرافیان خود کمک کنند، چرا که می‌دانند ممکن است روزی به کمک طرف مقابل احتیاج داشته باشند. معامله خوبی است، اینطور نیست؟!

۸٫ … تشکر کردن است

یک گروه کلمات بسیار ساده؛ از شما متشکرم. افراد موفق می‌دانند که تشکر کردن موجب به وجود آمدن محبت در طرف مقابل است.

۹٫ … شکست خوردن است

امتحان کردن روش‌های جدید در زندگی، بدون شکست خوردن امکان پذیر نیست! همچنین رسیدن به موفقیت بدون امتحان کردن راه‌های جدید تقریبا غیر ممکن است.

۱۰٫ … ماجراجویی است

این می‌تواند به معنای سفر کردن‌های زیاد باشد یا داشتن تجربه‌های جدیدی در زندگی. افراد موفق این موضوع را می‌دانند که برای رسیدن به موفقیت و رشد کردن، همواره باید خود را به چالش بکشند و برای این موضوع، تجربه‌های جدیدی در زندگی را امتحان می‌کنند.

۱۱٫ … محبت ورزیدن است

این محبت می‌تواند به خانواده، کار، دوستان و یا خود زندگی باشد؛ افراد موفق با یک نکته ساده، محبت ورزیدن را آسان‌تر می‌کنند: لازم نیست به هرکسی که او را دوست دارید، بگویید دوستت دارم! تنها حرکات و رفتار شما برای رساندن این موضوع نیز کافی است.

۱۲٫ … بخشیدن دیگران است

افراد موفق این موضوع را درک می‌کنند که بخشیدن دیگران، بهترین هدیه‌ای است که از سوی یک شخص، به طرف مقابل می‌تواند داده شود.

۱۳٫ … انجام کار درست است

افراد موفق این موضوع را می‌دانند که پنهان کاری یا مخفی کردن حقایق، تنها نیروی صداقت آن‌ها را زیر پا می‌گذارد. زندگی از آن چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است پس سعی کنید با انجام کارهای درست، از گذراندن یک زندگی پر استرس دوری کنید.

۱۴٫ … ریسک کردن است

هر انتخابی که به نوعی یک ریسک باشد، می‌تواند هر سرنوشتی را برای شما رقم بزند، افراد موفق همان ریسک کنندگان بزرگ هستند که به نوعی، ریسک‌ها را مدیریت می‌کنند!

۱۵٫ … اولویت بندی کردن است

افراد موفق چنین نشانه‌ای را به وضوح در وجود خود رشد می‌دهند! این یک اصل است که شما نمی‌توانید کارهای مختلف را بدون اولویت بندی کردن آن‌ها انجام دهید.

۱۶٫ … انجام دادن کاری هستند

برای آخرین نکته این را بدانید که افراد موفق، نه تنها در حال برنامه‌ریزی برای انجام دادن کارهای خود در زمان حال هستند، بلکه برای انجام دادن کارهای خود در آینده هم برنامه‌ریزی کاملی دارند.

[su_button url=”http://www.inc.com/bill-murphy-jr/17-things-really-successful-people-never-stop-doing-ever.html”]inc[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سروش نصرپور

مرسی مطلب خوبی بود

HasanHoseinPoor

سلام دوستان ، دوستان یه سوال دارم خارج از ارتباطش با پست هستش 🙁
گلکسی نوت ۴ مدل C رو بگیرم ۴g پشتیبانی میکنه یا نه؟ دلم میخواست نوت ۵ بگیرم ولی برخلاف ظاهر زیباش نوت ۴ میتونه نیازهایی که دارم و براورده کنه
تنها مشکلی که دارم اینه که نسل چهارمو نمیدونم پشتیبانی میکنه یا نه 🙁
دیروز رفتم نوت ۵ بگیرم وقتی گفت سنسور کنترل دستگاه ها رو نداره پشیمون شدم چون خیلی خیلی بهش نیاز دارم
گوشی فعلیم لومیا ۱۵۲۰ هستش و ۴جی سرعت واقعاً بالایی داره که منو از شر اینترنت ADSL بی کیفیت خلاص کرده
پس بودن ۴g برام خیلی خیلی مهمه ، بعضی جاها دیدم گفتند رام عوض کنی و رام روسیه بریزی ، ولی من اصلا بلد نیستم و دوست ندارم همچین کاری کنم ، چرا گوشی که پشتیبانی ۴جی داره نباید پشتیبانی کنه؟ 😥 😥
نمیدونم چی کار کنم؟

Ari khan

دوست عزیز خیالت راحت مدل c به طور کامل از ۴جی پشتیبانی میکنه و حتی نیاز به تعویض رام نیست نگران نباشید 😉

md4956

مدل c و s که توی ایران به راحتی پیدا میشن، هر دو به طور کامل از ۴جی ساپورت میکنن، خیالتون راحت 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....