حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند نکته برای زندگی بهتر که می‌توان از فوتبال آموخت

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

تقریبا همه‌ی مردم جهان برای داشتن یک زندگی بهتر هرروز تلاش می‌کنند و هیچ‌کسی نیست که دوست نداشته باشد تا روش زندگی خود را اصلاح کند و به یک زندگی بهتر برسد. اما چه رابطه‌ای بین فوتبال و زندگی بهتر وجود دارد؟ می‌توان نکاتی را از فوتبال یاد گرفت که به داشتن یک زندگی بهتر کمک شایانی خواهد کرد.

با ترنجی همراه باشید…

از زمان ابداع فوتبال تاکنون افراد زیادی جذب این ورزش پر طرفدار شده‌اند و بسیاری از مردم عاشق این ورزش هستند. روزانه تعداد زیادی از نوجوانان٬ جوانان٬ بزرگسالان و حتی سالمندان فوبال بازی می‌کنند٬ تماشا می‌کنند و یا در رابطه با آن به بحث و جدال می‌پردازند. اما آیا می‌توان از فوتیال در راستای یک زندگی بهتر استفاده کرد؟ پاسخ خود را در این مقاله خواهید یافت.

۱- شما باید از صمیم قلبتان بخواهید تا پیروز شوید

گاهی اوقات خوب بودن به اندازه‌ی کافی لازم نیست. شما می‌توانید با شناخت استعداد و تواناییتان در هر زمینه‌ای که فکرش را نمی‌کنید به یک پیروزی مهم برسید. مهم آن است که شما بخواهید تا به پیروزی برسید.

Football-players-chases-the-ball-5

۲- همه چیز در یک لحظه رخ می‌دهد و پایان پذیرد

یک فوتبالیست را در نظر بگیرد که خود را برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی آماده می‌کند. اما ناگهان در اثر یک حادثه یک سکته‌ی مغزی بسیار خفیف برای او اتفاق بیفتد و تمامی حافظه‌ی او از بین برود. حال دیگر او درک درستی از هدف خود ندارد و اصلا به یاد نمی‌آورد که برای چه چیزی تلاش می‌کرده است. باید اهداف را جوری تنظیم کرد که با از بین رفتن یک هدف یا بر اثر یک اتفاق بتوان با اندکی تلاش به هدف نهایی رسید. در حالی که این فوتبالیست شاید هیچ‌گاه دیگر نتواند آن بازیکن سابق شود.

ایران-017

۳- اگر بار اول موفق نشدید٬ دوباره امتحان کنید

بار‌ها در فوتبال دیده‌ایم که یک تیم هرچه تلاش می‌کند نمی‌تواند درواز‌ه‌ی حریف را باز کند. اما آیا با ناامیدی چیزی درست می‌شود؟ مسلما جواب این سوال خیر است. اگر تیم تلاش نکند و بازی را جدی نگیرد ممکن است گل بخورد و از حریف خود شکست را بپذیرد. پس اگر بار اول موفق نشدید٬ باز هم امتحان کنید. چه بسا در دفعات بعد به موفقیت بهتری برسید.

۴- اگر شما به سختی تلاش کنید٬ می‌توانید به هر چیزی برسید

این مثال را چندین و چندین بار در فوتبال دیده‌‌ایم. بار‌ها شده است که یک تیم ته‌جدولی توانسته است تیم اول جدول را شکست دهد. درست است که تیم انتهای جدول بر اثر اشتباهات خود به آخر جدول مهاجرت کرده است اما آیا این دلیل کافی است تا او از همه چیز ناامید شود و شکست را بپذیرد. باز هم جواب خیر است. شاید توانایی او بیشتر از بقیه باشد و تنها با اندکی تلاش بیشتر بتواند حریفان خود را شکست دهد. مهم آن است که شما بخواهید تا به پیروزی برسید.

soccer-arsenal-v-liverpool

۵- یک دست صدا ندارد. پیروزی نیاز به یک تلاش گروهی دارد

شما نیز حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده‌اید که یک دست صدا ندارد. اگر یک بازیکن تک‌روی کند و به هیچ‌کس پاس ندهد و هم‌تیمی‌هایش را به ثمر رساندن گل همراهی نکند٬ احتمال آن‌که تیم شما به پیروزی برسد بسیار کم است. تلاش کنید در رسیدن به اهدافتان از دیگران کمک بگیرید. کمک گرفتن از دیگران برای شما بسیار مفید خواهد بود.

spain-national-football-team-2012-13197-400x250

۶- آسیاب به نوبت. همیشه شما برنده نیستید

یادتان باشد که همیشه پیروزی از آن شما نیست و ممکن است یک‌بار حریف شما پیروز شود. فوتبال هفته‌ی پیش تیم بارسلونا در مقابل اتلتیکو بیلبائو را به یاد دارید؟ بارسلونا بعد از به دست آوردن چندین جام متوالی در مقابل این حریف به ظاهر ساده نتیجه را واگذار کرد. هیچ‌گاه هیچ فردی یک پیروز مطلق نیست و نباید گمان کرد موفقیت همیشه در انتظار شماست. در صورتی که در کار‌هایتان موفق نشدید٬ هیچ‌گاه ناامید نشوید. در صورتی که تلاش کنید در دفعات بعد موفقیت به سمت شما حرکت خواهد کرد.

2014-07-08T205302Z_597761344_TB3EA781ONCAQ_RTRMADP_3_SOCCER-WORLD-M61-BRA-GER

۷- با نظم و انضباط جلو بروید.

آیا تیم فوتبالی را سراغ دارید که بدون هیچ‌گونه نظم و انضباطی قهرمان باشگاه‌های اروپا و یا حتی قهرمان مسابقات داخلی شود؟ بدون وجود نظم و ترتیب هیچ‌گاه شما نمی‌توانید موفقیت را لمس کنید. تنها با یک برنامه‌ریزی دقیق و پایبند بودن به این برنامه‌ریزی می‌توان پیروزی در کار‌‌ها و فتح‌کردن قله‌های موفقیت را تجسم کرد.

۸- یاد بگیرید تا چگونه گل بزنید!

برای آن‌که بتوانید دروازه‌ی حریف را باز کنید باید بدانید که چگونه می‌توان گل را به ثمر رساند. آیا می‌توان بدون دانستن آن‌که چگونه می‌توان دروازه‌ی آهنین حریف را فرو ریخت سعی در تخریب آن داشته باشیn؟ یاد بگیرید تا چگونه به اهداف خود فکر کنید و چگونگی رسیدن به آن را تمرین کنید. اگر بدون آن‌که بدانید چگونه می‌توان به موفقیت رسید برای آن تلاش کنیn٬ هیچ‌گاه موفق نخواهیn شد. هزاران نفر در سراسر دنیا به مدارس مختلف می‌روند تا یاد بگیرند چگونه گل به‌ ثمر برسانند. فوتبالسیت‌های معروف سالانه میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند تا بتوانند به علم خود بیشتر اضافه کنند و  یاد بگیرند که نقطه ضعف حریف چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

football-player-kicking

۹- در رسیدن به اهداف خود تداوم داشته باشید.

یک فوتبالیست برای آن‌که بتواند در تیم‌های بزرگ بازی کند و توجه مربیان را به خود جلب کند باید سال‌ها تمرین کند. او باید هر روز به هدف خود فکر کند و هر روز برای رسیدن به آن تلاش کند. تداوم در انجام تمرین می‌تواند او را به یک ورزش‌کار ورزیده و حرفه‌ای تبدیل کند. در زندگی ما نیز همین موضوع وجود دارد. تنها با تداوم و پافشاری در انجام کار می‌توان به هدف رسید. شما نمی‌توانید یک روز سخت تمرین کنید و از فردا ادعا کنید که یک فوتبالیست هستید. باید در راه رسیدن به هدف به صورت مداوم تلاش کنید.

فوتبال با زندگی کاملا متفاوت است و هر دو موضوعات مختلفی را در پی می‌گیرند. می‌توان شباهت‌هایی در آن‌ها یافت اما تفاوت‌های  بسیاری با یکدیگر دارند. مهم آن است که از همین مسائل و پیش‌ و پا افتاده درس بگیریم و حداقل بتوانیم با استفاده از آن‌ها در زندگی خود تغییری بسیار کوچک اما تاثیر گذار برجای بگذاریم. مهم آن است که شما بخواهید تا به پیروزی برسید.

Success-in-sport

خواستن توانستن است. برای رسیدن به موفقیت لازم است تا یک عزم و اراده‌ی جدی داشته باشید.

[su_button url=”http://www.lifehack.org/articles/communication/11-things-about-life-every-football-fan-knows-true.html”]HackLife (چندین مثال به‌همراه برخی از توضیحات خارج از منبع هستند)[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Cortex

بسیار زیبا … ممنون اقای کمانی بابت این مطلب مفید و قشنگ

حبیب

به راستی که نقاط مشترک زیادی بین فوتبال و زندگی وجود داره!
ممنون عارف جان!

Mr pixel

من که نه از فوتبال سر در میارم و نه زندگی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com