حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا در حال توسعه شاخک روباتیک برای شارژ خودروهای برقی

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

ایلان ماسک می‌خواهد که خودروهای تسلا در اوج کیفیت باشند و درعین‌حال به‌راحتی رقیب‌های بنزین خور باشند. وقتی صحبت از شارژ خودروهای الکتریکی می‌شود، در دپارتمان تحقیق و توسعه تسلا، اوضاع کمی جالب و البته ترسناک می‌شود.

به متخصصان شرکت تسلا وظیفه توسعه یک سامانه شارژ خودکار برای خودروهای تسلا داده شده است. ایده این است که به منزل خود و یا یک ایستگاه شارژ مراجعه می‌کنید، پارک می‌کنید و سامانه شارژ بقیه کار را که شامل شناسایی و اتصال به پورت شارژ خودرو است انجام می‌دهد. به‌منظور انجام این کار، تسلا لازم است فرآیندی توسعه دهد که این سامانه بفهمد پورت شارژ خودرو کجاست و سپس کابل را با موفقیت وارد کند.

راه‌حل؟ یک شاخک روباتیک (بله شاخک! چیزی شبیه به شاخک حشرات یا پای اختاپوس) است که در ویدئوی زیر می‌بینید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/UDy27[/aparat]

به‌احتمال‌زیاد این شاخک در نوک خود یک دوربین دارد و با پردازش تصویر، پورت شارژ روشن خودرو را پیدا می‌کند و با آن هم خط می‌شود. این درواقع یادآور نحوه سکو گیری فضاپیماهای دراگون اسپیس اکس با ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

تسلا در توییتر اعلام کرده که این فعلاً فقط یک پیش نمونه است، اما شما می‌توانید درک کنید که چرا پیکربندی شاخک را برای این روبات انتخاب کرده‌اند. خودرو نمی‌تواند دقیقاً در جای صحیح پارک کند و شارژر هم نمی‌تواند جابجا شود، بنابراین نیاز به یک وسیله انعطاف‌پذیر دارید. این همچنین بدان معناست که از این شارژر بدون نیاز به تغییر می‌توان برای مدل‌های مختلف خودروی برقی استفاده کرد.

با کار کردن بیشتر متخصصان تسلا روی این شاخک انتظار می‌رود که سرعت عمل آن در یافتن پورت و اتصال به آن نیز بهبود پیدا کند. همچنین می‌توان انتظار داشت که تسلا در اسرع وقت این وسیله را به استاندارد ایستگاه‌های شارژ خود تبدیل کند. چراکه این وسیله روی فاکتور راحتی تأثیر مثبت داشته و نیاز به نیروی انسانی را نیز کمتر می‌کند.

نظر شما چیست؟ هرچند خودروهای برقی به‌مرور در حال جایگزینی خودروهای متداول هستند، اما آیا با توسعه سامانه‌ای مشابه برای خودروهای بنزینی و دیزل نمی‌توان نیاز به نیروی انسانی را کم کرده و همچنین نرخ حوادث ایستگاه‌های سوخت‌گیری را کم کرد؟

[su_button url=”http://www.geek.com/chips/tesla-is-developing-a-robotic-charging-tentacle-for-electric-cars-1630497/” target=”blank” background=”#0fb869″]geek[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohsen happy

زمانی این ربات کاربردی خواهد بود که کل زمان شارژ شدن باتری ها کمتر از یکی دو دقیقه بشه… در حال حاضر که زمانی بیش از یک ساعت واسه شارژ نیاز هست سرعت عمل این ربات مشکلی رو حل نمی کنه… البته در آینده به کار خواهد آمد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده