حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گجت پوشیدنی JINS SCREEN در مقابل اثرات مخرب نور مصنوعی

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

اثرات مخرب نور مصنوعی بر روی خواب به خوبی ثابت شده است و در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی که برای اکثریت ما بدون فکر زیاد اتفاق می‌افتد، ریتم شبانه روزی را مختل می‌کند. این مهم علاوه بر ایجاد اختلال در خواب، با تعدادی از بیماری ها از جمله سرطان، دیابت، افسردگی و بیماری های قلبی در ارتباط است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

وقتی که لامپ ها در شب ها خاموش می‌شوند اما صفحات کامپیوتر، گوشی های هوشمند، تبلت ها و … روشن هستند، از آن ها نور ساطع می‌شود که نور آبی آن ها تهدید کننده ی خواب انسان ها است.البته در مواقعی که تمایل به بیداری داریم در مقایسه با کافئین کار‌آمد تر است.

به طور ویژه  تحقیقات در سال های اخیر نشان داده است که نور با طول موج آبی اثرات منحصر به فردی روی واکنش های بدن و سرکوب سطح ملاتونین(هورمونی که هوشیاری را کاهش می‌دهد و خواب را القا می‌کند) دارد که از غده ی پینه آل(غده ای بادامی شکل در مغز) ترشح می‌شود.در واقع لازم نیست که شما به طور مستقیم به صفحه ی تلویزیون یا رایانه خیره شوید. اگر مقدار کافی نور آبی به چشم های شما برخورد کند، پینه آل می‌تواند ترشح ملاتونین را متوقف کند.

با تکثیر مداوم دستگاه های قابل حمل ونقل الکترونیکی که روشنایی و تصویر با وضوح بالا را نمایان می‌‎کنند، تعداد زیادی از مردم در حال جذب گستره ی وسیعی از نور آبی از طریق چشم هایشان هستند که در طی ساعات غروب بسیار زیان آور خواهند بود.

jins-meme-1

عینک های JINS SCREEN که محصول یک کارخانه ی ژاپنی هستند  ،مقدار زیادی از نور آبی را قبل از اینکه به مغز برسند فیلتر و حذف می‌کنند. این عینک ها پوششی دارند  که نور را با طول موج حدود ۴۶۰ نانومتر منعکس می‌کند درصورتی که خود لنز ها بیشترین نور را جذب می‌کنند که نتیجه ی آن کاهش ۲۵% نور در فرکانسی است که به چشم می‌رسد: فاکتوری که در مطالعات کلینیکی برای کاهش فشار چشم نشان داده شده است. این محصول بر خلاف محصولات مشابهی که نور آبی را فیلتر می‌کنند و همه چیز را به رنگ قهوه‌ای تبدیل می‌کنند، تقریبا شفاف است و از قرار معلوم رنگ محیط را تغییر نمی‌دهد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Sony-will-announce-a-phone-capable-of-taking-split-second-photos-on-August-3-is-it-the-Xperia-C5_id72139″ target=”blank” background=”#06a570″]منبع[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

یه سوال؛الان یعنی وقتی که چراغها روشنن یا روزه این نور آبی ساطع نمیشه؟؟؟مگه میشه؟؟؟چطور میشه ؟؟؟ :scratch: :wacko:

fatememoradi

:good:

morteza2222

یه اپ هست برای از بین بردن نور آبی گوشی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....