شش + یازده =

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راه موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز می‌شود؟

صدرا مخملی

نوشته

5 سال قبل | 20 دیدگاه | ترنجی

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تولید موتور سیکلت در سال جاری، ابراز امیدواری کرد که با لغو تحریم‌ها زمینه برای ورود موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به کشور فراهم شود.

ابوالفضل حجازی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش تولید داشتیم، اظهار کرد: ما در دهه ۸۰ رشد خوبی پیدا کردیم و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیدیم اما در دولت گذشته به دلیل بی‌توجهی به این صنعت و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران عده زیادی از آنها از این صنف خارج شدند.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در صنعت موتورسیکلت کشور گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ واحد تولیدی در زمینه تولید موتورسیکلت فعال هستند و تعدادی واحد تولیدی نیز به صورت دست و پا شکسته بعضا فعالیت‌هایی در این زمینه دارند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به ایجاد اشتغال هشت تا ۱۰ هزار نفری صنعت موتورسیکلت ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش تولید داشته باشیم اما امیدواریم بتوانیم این کاهش را در سال آینده جبران کنیم.

حجازی با بیان اینکه صنعت موتورسیکلت در برخی از برندها به خودکفایی کامل رسیده بود، گفت: به دلیل نبود سرمایه‌گذاری مناسب، بازار ایران در اختیار موتورهای چینی قرار گرفت و تعداد این موتورها در کشور افزایش یافت.

وی لغو تحریم‌ها را نکته مثبتی برای بهبود وضعیت صنعت موتورسیکلت دانست و اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم‌ها زمینه برای ورود دوباره موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز شود.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: البته ما به دنبال این هستیم که بتوانیم تکنولوژی این موتورسیکلت‌ها را به کشور وارد کنیم نه اینکه تنها واردکننده محصولات نهایی و مصرفی باشیم.

به گفته حجازی امروزه سرمایه و پتانسیل تولید موتورسیکلت در ایران بسیار زیاد است و در صورتی که سرمایه‌گذاری مناسبی در این صنعت انجام شود می‌تواند تولید ایران را در این بخش رونق بخشد.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6809″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. Avatar
    Moazeznone

    واای یعنی میشه بریم نمایندگی یاماها یه r1 ورداریم بریم خیابون؟!!!
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    الکی مثلا مملکت آزادیه

  2. riofarina
    riofarinanone

    من عاشق آفرودم، با یه ktm بری آفرود وای رویای منه.
    ولی بیادم کو پولش بخری. چون تو خود اروپا هم گرونه اشخاص خاص میتونن بخرن.

  3. Avatar
    hells angelsnone

    منتظر victory mcsو harley davidson و indian mcs هستم.به امید روزی که mc کلاب ها تو کشور راه بیافتن و بتونیم با بقیه بایکر ها تو جاده ها برونیم.فستیوال هم بزنیم دیگه چی میشه :yahoo:

  4. Avatar
    mehrdadinone

    فعلا که تو ایران ارزش نداره واسه موتور هزینه کرد
    من خیلی با خودم کلنجار رفتم تا اخرش یه پالس ۲۰۰ برداشتم پنج سال پیش.هنوز درست کار میکنه با اینکه مارک درست حسابیی نیست.ولی موتورای ایرانی تا میخریش خرابه و ایراد داره و قرونی ارزش نداره.خدایی نکرده پول برای موتور ساخت ایران ندین که پولو بریزین جوب بهتره تا وسایل نقلیه تولید داخلو بخری

  5. Avatar
    TLORDNOnone

    آره برید محصولات خارجی بخرید بهتون قول مدم تا کمتر از ۴ سال دیگه با بحران اقتصادی خیلی سختی مواجه بشید و خودتون و نسل بعدتون بیکار میشید
    شما به به و چه چه میکنید که فلان شرکت خارج میاد فلان ماشینش رو میاره ایران
    ولی متوجه نیستید دلیل این کار فلان مسئول چیه؟
    ایشون یکی از گردن کلفت ها یا آقا زاده ها هستن که سعی میکنن تولد داخل بی کفیت بشه که بتونن کارخونه رو تعطیل کنن تا بتونن به تجارتشون برسن
    به چه قیمتی ؟
    به قیمت بی کیفیت شدن محصول داخلی و بکار شدن برادرا و پدران ما و ضربه خوردن به اقتصاد مملکت و پر شدن جیب آقا زاده

    اینکه ایشون میگن میخان جای وارد کردن ،صنعتش رو بیارن داخل مملکت (کاش بیارن که ایجاد اشتغال بشه از طرفی صنعتمون پیشرفت کنه از طرفی هم جنس با کیفیت استفاده کنیم) دروغی بیش نیست و وعده سر خرمن میده.اول مجوز واردات رو به این بهانه میگیره بعد از مدتی تولید رو منتفی میکنه

    این چیزا توی مملکت ما طبیعی شده

    شما از یه طرف به به چه چه میکنید از یه طرف غر میزنید آهای بیکاری مملکت رو …
    ملت عجیبی هستیم

  6. Avatar
    iliyanone

    موتور خیلی زیبایه :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

  7. Avatar
    ahmadtigernone

    تا جایی که ما میدونیم اون مسیولایی که شما ازشون دم میزنی سالهاست با این دو تا خودروسازیه دربو داغونشون خونه ملتو تو شیشه کردن و چه سودها به جیبشون زدن
    برادره من کارخونه ای که اونام بزنن نیاز به کارگر داره کسی از المان کارگر وارد نمیکنه همین برادرو پدره شما باز سره کار میرن
    اما مطمین باش همچین اجازه ایو این دردایه مملکت نخواهند داد
    برا روشن شدن کیفیت بالایه محصولات ایرانی یه سرچی بزن در مورده برخورده پراید با شتر تا اوجه کیفیتو بفهمی ازون ورم کلیپه برخورده قطار با لیموزینو تو سایت یک کار ببین تا تفاوتا رو متوجه بشی

    • Avatar
      TLORDNOnone

      دادا شما یه بار دیگه متن منو بخون.درست نخوندی.من از مسئولی دم نزدم بلکه ازشون انتقاد کردم.از هم وطن هام هم انتقاد کردم

      “ایشون یکی از گردن کلفت ها یا آقا زاده ها هستن که سعی میکنن تولد داخل بی کفیت بشه که بتونن کارخونه رو تعطیل کنن تا بتونن به تجارتشون برسن
      به چه قیمتی ؟”

      و

      “اینکه ایشون میگن میخان جای وارد کردن ،صنعتش رو بیارن داخل مملکت (کاش بیارن که ایجاد اشتغال بشه از طرفی صنعتمون پیشرفت کنه از طرفی هم جنس با کیفیت استفاده کنیم) دروغی بیش نیست و وعده سر خرمن میده.اول مجوز واردات رو به این بهانه میگیره بعد از مدتی تولید رو منتفی میکنه”

10 کاربر برتر
  1. 1# Milad7 - 14,981 ترنج
  2. 2# ahmad - 13,672 ترنج
  3. 3# m.b - 10,804 ترنج
  4. 4# Sajad - 9,616 ترنج
  5. 5# _V_ - 8,372 ترنج
  6. 6# Amir galaxy - 8,237 ترنج
  7. 7# Peiman - 8,082 ترنج
  8. 8# The Destroyer - 7,909 ترنج
  9. 9# نیما عرفانی - 7,624 ترنج
  10. 10# علی شیخ زاده - 7,535 ترنج
کانال تلگرام ترنجی