حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه کرتانا و گوگل نو روی اندروید

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

مایکروسافت در حال آماده سازی کرتانا برای اندروید و یک نسخه آزمایشی از این تلاش ها به دنیای وب درز کرد و این یعنی هر دستگاه اندرویدی می تواند برای تست با آن کار کند. در ادامه یک ویدیو داریم که این دو دستیار صوتی از دو غول فناوری را با هم مقایسه می کند. با ترنجی باشید تا ببینیم کدام یک بهتر است؟ البته از یاد نبرید که دستیار مایکروسافت یعنی کرتانا در نسخه آزمایشی خود است و البته روی یک پلتفرم دیگر و با محدودیت هایی مواجه است.

cortana-android

کرتانا و گوگل نو از یک جهت خیلی با هم متفاوت آن هم سرویس های گوگل است. گوگل نو در هر عبارتی که شما به آن بگویید، تقریبا یک سرویس گوگل را در اختیار دارد که به راحتی با آن هماهنگ است، مثلا اگر مسیری را از آن بخواهید یا آب و هوا را بپرسید. از طرفی موتور جسنجوی آن خود گوگل است که به واقع خیلی بهتر از بینگ عمل می کند و نتایج جستجو هوشمندانه تری را دارد. از این رو می توان گفت برتری گوگل نو می تواند به این موضوع بازگردد. اجازه بدهید این ویدیو را با هم ببینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/wa53E[/aparat]

اما تلاش مایکروسافت برای در اختیار گرفتن جایی در پلتفرم های دیگر هم ستودنی است. تفکری مثل تفکر استیو وازنیاک که می گفتن اپل می تواند تلفن همراه اندرویدی هم تولید کند، چرا اپل باید از این بازار عظیم بی بهره بماند؟ مایکروسافت هم دوست دارد برنامه ها و سرویس های خوب خود را روی پلتفرم های دیگر ارایه کند تا اگر حتی ویندوزفون که قرار است بستری باشد برای ارایه خدمات مایکروسافت، موفق نبود، بتواند از این سو خود را در بازار نگاه دارد. البته این نظر شخصی من است.

نظر شما درباره وضعیت کرتانا روی اندروید چیست؟ تا به حال توانسته اید این دستیار صوتی هوشمند را روی موبایل اندروید خود نصب کنید؟ اگر مایل به این کار هستید، لینک زیر برای آشنایی و دانلود، به شما کمک زیادی می کند:

تصاویری از اجرای کرتانای اندروید بر روی HTC One M9 لو رفت ؛ هم اکنون کرتانای اندرویدی را نصب کنید!

[su_button url=”#” background=”#0fc5b7″]YouTube[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aria.A97

نصضب کردم.

عالیه انصافا :bye:

Beny@min

ولی اخرش روی گوشی های ویندوزی بهتر عمل میکنه 🙂
اینم برای اندروید جای پیشرفت داره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)