حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Sailfish v2.0 در راه تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

Jolla نسخه جدیدی از سیستم عامل در حال توسعه خود را منتشر کرد و قصد دارد، این سیستم عامل به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد. اگر با کمپانی Jolla آشنایی ندارید، باید گفت این کمپانی فنلاندی، در واقع توسعه دهنده و فروشنده انواع تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است و تقریبا حدود دوسال پیش، سیستم عامل اختصاصی خود را با نام Sailfish، منتشر کرد. این سیستم عامل در ابتدا ظاهری همانند رام‌های شیائومی داشت اما به مرور زمان دچار تغییراتی شد. همه این تغییرات دست به دست هم باعث شدند تا سیستم عاملی با ظاهری کاملا متفاوت به وجود بیاید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این نسخه از این سیستم عامل، بعد از حدود ۱۶ آپدیت کلی، به صورت کاملا جدیدی متولد شده است. طبق گفته Jolla این بزرگ ترین آپدیت و تغییراتی می‌باشد که شما می‌توانید در سری Sailfish، شاهد آن باشید. همچنین Jolla  معتقد است این آپدیت، باعث رشد چشمگیری در عملکرد سیستم عامل شده است. با عوض شدن زبان طراحی و بوجود آمدن جلوه های بصری زیباتر، این تفکر دور از انتظار نیست. در حالت چند وظیفگی یا همان Multitasking این سیستم عامل واقعا منحصر به فرد عمل می‌کند.

قابل توجه که سیستم عامل Sailfish در واقع نسخه‌ای از اندروید است که با ایجاد تغییراتی در نرم افزارهای اصلی آن، موجب بهود عملکرد و ثبات کلی آن می‌شود. یعنی سیستم عامل Sailfish در واقع برپایه اندروید ساخته شده است اما با تغییراتی تقریبا اساسی. بهتر است برای باخبر شدن از این تغییرات ویدئو کوتاهی که کمپانی Jolla از آخرین نسخه سیستم عامل خود منتشر کرده است را ببینید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/vHUsB[/aparat]

این سیستم عامل دوست داشتنی، چند هفته دیگر، ابتدا برای کسانی که نسخه پیش نمایش آن را داشتند، عرضه شده و بعد از آن به صورت عمومی به دست همه خواهد رسید. این سیستم عامل برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایی که دارای چیپست‌های اسنپ دراگون ۲۰۰ ، ۶۰۰ و ۸۰۰ قابل اجراست. کمپانی Jolla امیدوار است که این سیستم عامل عجیب و زیبا، به صورت عمده مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما درباره این سیستم عامل چیست؟ آیا کمی بیش از حد خلاقانه است؟! با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/jolla-announces-sailfish-20-with-new-ui-third-party-sailfish-os-devices-on-the-way” background=”#0ed5bd”]Neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jasper

تو آشفته بازار سیستم عاملهای مختلف نمی دونم وجود همچین چیزی لازمه. چه چیز خاص و شاهکاری داره که مثلا بقیه ندارن تا مثلا من نوعی جذبش بشم. :unsure:
این بازار سیستم عامل هم دقیقا شده مثل کشور خودمون تقریبا هر کی از راه می رسه برا خودش کلی ادعا و دبدبه و کبکبه داره آخرشم که :whistle:
اندروید – iOS – ویدوزفون موبایل – تایزن – فاکس فون – سیلفیش – سایانوژن او اس هم که قربونش برم :scratch: !!!؟؟؟!!!
دوتای اولی کل بازار دستشونه حالا ویندوز مایکروسافتم به احترام شرکت و بیل گیتس یه چیزی … دیگه بقیه این وسط چی می خوان

saman_67

به نظر من هم کمی بیش از حد خلاقانه است :yahoo: :mail: :yes: خخ خخ خخ خخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....