حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برترین تبلت نیمه اول ۲۰۱۵ را ببینید

نوشته

8 سال قبل | 21 دیدگاه | ترنجی

آن چیست که سبک است، باریک است و شمارا ساعت ها سرگرم نگه می‌دارد؟ خب مسلما تبلت، گجتی که اینجاست تا با ویژگی‌های عالی اش از جمله صفحه بزرگ و حمل آسان، فضای خالی بین لپتاپ ها و اسمارت‌فون هارا پرکند. البته بازار تبلت‌ها در این چند وقت کمی خسته به نظر می‌رسد، اما به این معنی نیست که هیچ تبلت خوبی عرضه نشده است. با ترنجی همراه شوید تا شمارا با بهترین تبلت در نیمه اول سال ۲۰۱۵ آشنا کنیم.

امروزه، تبلت ها به لطف وجود تلفن های هوشمند غول پیکر تقریبا سکوت کرده اند البته با مشخصات فوق العاده‌ شان و مناسب بودن قیمتشان، واقعا هنوز هم چشم هر کاربری را به خود جلب می‌کنند. حال بیایید به ببینیم تبلت برتر شش ماهه اول سال ۲۰۱۵ چیست و چه تبلتی به دنبال آن است.

بهترین تبلت شش ماهه اول: Sony Xperia Tablet Z4

بهتر است بجای اینکه بگوییم فلان تبلت در شش ماه بعدی، همه را به زانو درمیاورد، بیایید باهم قبول کنیم که برترین تبلت عرضه شده در نیمه اول سال ۲۰۱۵، تبلت Xperia Tablet Z4 از سونی است. طراحی و ویژگی‌ها، دقیقا همان چیزی است باید باشد که سونی به خوبی در این تبلت استفاده کرده است. این تبلت، وزنی معادل ۳۸۹ گرم و ضخامتی معادل ۶٫۱ میلیمتر دارد، که نشان می‌دهد این تبلت یکی از سبک ترین و باریک ترین تبلت های ۱۰ اینچی بازار است. اگر همه اینها برای شما کم است، باید بگوییم که این تبلت در مقابل آب هم از خود مقاومت نشان می‌دهد.

وقتی که برای اولین بار که این تبلت را روشن می‌کنید، با یک صفحه نمایش بسیار زیبا با رزلوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ روبرو خواهید شد. وقتی به داخل این تبلت نگاهی می‌اندازیم، یک اتحاد قوی در بخش سخت افزار را شاهد هستیم، پردازنده Snapdragon 810 در کنار سه گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت در کنار جایگاه اتصال مموری. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی خوب هم می‌تواند خیلی اوقات قابل استفاده باشد. دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو هم برای مکالمه تصویری ایده آل است. انتظار داشتید بگوییم مناسب برای سلفی؟!

اندروید ۵ در این تبلت یک تجربه عالی از استفاده‌های برنامه های مختلف و انجام بازی های گرافیکی می‌دهد. با اتصال یک کیبورد مخصوص از طرف خود سونی، یک لپتاپ کوچک و سبک را تشکیل می‌دهد.

باتری این تبلت روی کاغذ شاید چندان زیاد نباشد، اما مطابق تست های انجام شده، باتری این تبلت واقعا فوق العاده است. البته شاید قیمت ۶۰۰ دلاری آن شاید برای هرکسی مناسب نباشد. در کل اگر شما هم به دنبال یک تبلت اندرویدی کامل هستید، بی‌شک این تبلت می‌تواند یک بسته فوق العاده مناسب باشد.

۱٫

Sony-Xperia-Z4-Tablet (3)

۲٫

Sony-Xperia-Z4-Tablet (4)

۳٫

Sony-Xperia-Z4-Tablet

لایق نام بردن: Microsoft Surface 3

شاید ویندوز RT مرده باشد، اما تبلت های سرفیس با تمام اقتدار در جای خود ایستاده اند. چند ماه پیش بود که مایکروسافت عضو جدید خانواده سرفیس را به نام Surface 3 عرضه کرد که به هچ عنوان تبلت بدی نیست. این تبلت از ویندوز ۸٫۱ استفاده می‌کند و به زودی به ویندوز ۱۰ بروزرسانی خواهد شد، به عبارتی دیگر شما می‌توانید از تمام ویژگی های ویندوز نهایت استفاده را ببرید. پردازنده این تبلت شاید در مقابل برادر بزرگش، Surface Pro 3 نتواند برنامه‌ها و بازی‌های سه‌ بعدی و سنگین را اجرا کند، اما کار راه انداز است.

در بخش مشخصات، این تبلت از یک صفحه نمایش ۱۰٫۸ اینچی با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ با نسبت تصویر ۲ به ۳ استفاده می‌کند. این نسبت تصویر برای چنین تبلتی بسیار خوب است، زیرا فضای زیادی برای انجام کارهایتان به شما می‌دهد. پردازنده این دستگاه از نوع Intel x7-Z8700 است، هرچند فریاد قدرت نمی‌زند، اما حداقل ۸۰% قدرت یک پردازنده Corei3 را تضمین می‌کند. این تبلت یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوبین ۳٫۵ مگاپیکسلی درجلو دارد، همچنین این دستگاه دارای یک حافظه ۶۴ گیگابایتی است، مدل ۱۲۸ هم برای افرادی که به فضای بیشتر نیاز دارند اختصاص داده شده است. همه این‌ها در یک بدنه با کیفیت و با یک پایه داخلی همراه شده است.

۱٫

Microsoft-Surface-3

۲٫

Microsoft-Surface-3 (1)

۳٫

Microsoft-Surface-3 (2)

[button url=”http://www.phonearena.com/news/H1-2015-in-review-Best-tablets_id71310″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abbas Askari

بهترین تبلت جهان همین xperia tablet z4
بی نقصی و بهترین

Rhasta

پس سرفیس پرو ۳ !!!!!!

زد۴ تبلت خوبه ولی ن اینجور ک تو میگی

askari66

اون باید با لب تاب مقایسه کرد حتی خوده مایکی هم اینو با macbook air مقایسه میکنه
تازه قیمت ها رو مقایسه کن
بعدشم سرفیس فقط از نظر سخت افزار و نرم افزار برتری داره وگرنه xperia tablet z4 از بقیه جهات برتره

hrizvandi

لقب کم مصرف ترین تبلت اندرویدی جهان هم به خودش اختصاص داده
http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2015/06/battery-test.jpg

Mehdi69

واقعا معرکس باید گفت بهترین تبلت سال چون رقیب چندان قدری پیشش نیس مگر نوت سامسونگ و ایپد اپل بتونن نزدیکش شن و اینکه بهش برسن فکر نکنم در نگاه اول طراحی و ضخامتش چشم آدم میگیره تو دست میگیری سبکیش روشن میکنی صفحه نمایشش و باهاش کار میکنی سرعتش.دیگه چی میخواید

Ali SONY

واقعا همینطوره
و این عالی ترین تبلت حال حاضر دنیاست :yes:

Blue Tech

هنوز آیپد تو یه دنیای دیگه سیر میکنه بنظر من
تبلت های ویندوزی کلفت و بد قلق و سنگینن تازه کار با اونها انچنانم که باید جواب گوی مردم عادی نیست
یه محیط پیچیده که هنوز بخش زیادی از برنامه هاش برای دسکتاپ طراحی میشن نه تاچ
تبلت های اندرویدیم مشکله سبکی و راحتیه کار ندارن ولی انصافا هیچ چیزه اضافه ای جز همون موبایل بزرگ شده نیستن
اما آیپد هم کاربری راحتی داره هم سبکه هم محیط بی پیچیدگی و دلنشینی داره از طرفی امکانات ویژه و کاربرد های نسبتا حرفه داره برنامه هایی که کاربردهای خاص و حرفه ای دارن ولی برای عموم مردم قابل استفادن
البته سامسونگ هم با سری گلکسی خودش بد کار نکرده ولی هنوز اونقدر که میتونست سعی نکرده بترکونه البته در یه سال اخیر رویه ی خودش رو عوض کرده پنل امولد وجود اس پن در سری نوت و امکان مالتی ویندو میوتنوه از برگه برنده های سامی باشه که این آخری یعنی مالتی ویندو که بسیار برگ برنده ی مهمی هم هست برای صفحات بزرگ طی الهام برداری اخیر اپل از انحسار سامی در اومد

Moazez

واقعا تبلت z4 قابلیتهای مخصوص تبلت داره که خودشو از تبلت های دیگه جدا کرده.

Blue Tech

جناب معزز اون قابلیت ها رو نام میبرید
والا بنده خیلی با سری زی اشنایی ندارم
یه نگاهی به بخش iPad سایت اپلم بندازین بی زحمت بیشر با منظورم اشنا شین

Moazez

از اونموقع که سونی مشغول تبلت ساختن شده یادمه بهترین تبلت سال بوده تبلت هاش. سالی یک یا دو تبلت میسازه که هرچی جایزه هست درو میکنن. تجربه وایو رو در تبلتهاش پیاده میکنه. در گوشی ساختن هم باید همینطور باشه

askari66

من abbas askari هستم مجبور شدم با یه اکانت دیگه بیام تو سایت
چون هرچی کامنت میزارم ثبت نمیشه لطفا جواب بدین مشکل چیه

shahryar

فک کنم بلاک شدی

askari66

نه آخه کاری نکردم که بلاک بشم
میتونم وارد سایت بشم ولی کامنت هام ثبت نمیشه

Abbas Askari

داداش بلاک نشدم الان امتحان کردم میتونم کامنت بزارم فکر کنم سیستم مشکل داشت

shahryar

پس هیچی :rose:

Heisenberg

ترنجی جان بذار یه اعترافی کنم!

من یه زمانی به این سایت خیلی علاقه نداشتم از اونجایی که چند بار اینجا هک شد یا سایت تعطیل شد یا دیر لود میشد اینجارو یه سایت بی کیفیت میدونستم”ببخشید من ادم خیلی رکی هستم”

ولی الان چند وقته نه تنها تمام اون مشکلات خدارو شکر حل شده بلکه بهترین سایت تکنولوژی ایرانه(حتی از خیلی سایتای خارجی بیشتر قبولش دارم)
خدایی سایتای همسایه مخصوصا اونی که اول اسمش “ز” هست اصلا تابلوه جیره خور برند خاصیه!اسم برندشم نمیبرم چون دوستانی که میرن اونجا میدونن خودشون و این سایت تلاشش اینه همه برندارو پایین نشون بده و بگه فقط فلان برند خوبه!
درست منو یاد فروشنده هایی میندازه که اتفاقا همون برند رو به مشتری های بی خبر تحمیل میکنن(حتی ۹۰% فروشنده ها سرسوزن هم حالیشون نیست و فرق رم با cpu رو نمیدونن و فقط فکر پر کردن جیب و جایزه هاییه که همون برند واسه فروشندگان برتر در نظر گرفته)

خلاصه بگم عاشق سایت بی طرف ترنجی و خاکی بودن نویسندگانش هستم که واقعا خوبی ها و بدی های واقعی یک برند رو میگن!
امیدوارم بررسی هاتون مثل همیشه منصفانه پیش بره که مطمئنم همینطور هم هست!
ترنجی جان دمت گرم که الکی از یه برند بت نمیسازی!

پویا رحمانی

تشکر دوست من این نظر لطف شماست
خوشحالم که سایت در حدی بوده که نظر مثبت شمارو جلب کرده. انشالله موفق باشید

farshad niknam

واقعا
من کاربر پرو پا قرص دیجی کالا هستم و بودم ولی چون بخش اخبارش خیلی ضعیف بود دنبال یه سایت بهتر میگشتم تا اینکه زومت رو دیدم و ازش خوشم اومد ولی الان دیگه جانب داریش از سامسونگ بیش از حد شده دیگه خیلی رو مخه، بی سند هم بیشتر وقتا صحبت میکنه و هرجا میتونه عکس و اسم اس۶ هست حتی اگه کاملا بی ربت بهش باشه.
مقایسه هاشم اصلا در حد و اندازه ای نیست که بتونه منو قانع کنه
ولی این سایت واقعا بی طرفه، به ویژه تو بخش مقایسه که تصویری نشون میدین و هیچ جانب داری توش نیست.
یک هفتست اومدم تو این ساید ولی روزی چندبار بهش سر میزنم، عاشقتونم ترنجی
به امید خدا که همین طور بمونین

Ari khan

بهتر بود میگفتین تنها تبلت نیمه اول سال۲۰۱۵!چون تا حالا انچنان رقبایی واسش معرفی نشدن
به هر حال تبلت خیلی خوبی بنظر میاد(به جز رابط کاربریش که بنظرم مشکل تمامی دیوایسای سونیه)
ولی من هنوزم آیپد ایر۲ رو بهترین میدونم تا نسل بعدیش یا تبلت دیگه از یه شرکت دیگه بیاد

پویا رحمانی

درود
البته منظور بهترین تبلت هایی است که در این ۶ ماه معرفی شدند از این جهت خبری از محصولات اپل در این لیست نیست هرچند که واقعا تبلت سونی هم به نوعی از بهترین ها به حساب میاد
بدرود

shahab

نظر شما محترم، اما من برای همین رابط کاربریشه که دیوایس هاشو میخرم، و نمیتونم ازش دل بکنم :heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs