حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین مانیتور های سال ۲۰۱۵ [قسمت اول]

نوشته

8 سال قبل | 33 دیدگاه | ترنجی

به دنبال خرید بهترین مانیتور بازار هستید؟!

آیا هوای یک مانیتور ۴K به سرتان زده و یا برای بازی های پی سی تان یک مانیتور خوب می خواهید و یا شاید هم به دنبال یک مانیتور ارزان برای دفتر کارتان هستید؟!

این مقاله ترنجی برای شما آماده شده است. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

در این مقاله، ما ده ها مدل مختلف از انواع مانیتور ها را بررسی کرده ایم، تا برایتان بر اساس قیمت، کیفیت صفحه نمایش و اندازه، بهترین ها را پیشنهاد دهیم.

لیست ما شامل بهترین مانیتور ۴K برای حرفه ای ها، بهترین مانیتور ارزان و اقتصادی بازار و بهترین مانیتور ارزان برای خوره های بازی است.

همچنین برای تنوع بیشتر و برای این که دستتان در انتخاب بیشتر باز باشد، بهترین مانیتور کوچک و بزرگ بازار را هم به شما معرفی می کنیم. از یک مانیتور متوسط ۲۴ اینچی ۴K تا یک مانیتور ۴۰ اینچی غول پیکر.

پست این شما و این لیست ۱۰ مانیتور برتر سال ۲۰۱۵ که از سوی ما به شما معرفی می شود و تنها می ماند بخش سخت ماجرا یعنی پرداخت هزینه که این با شما! 🙂

BenGL2450

شماره ۱ : BenQ GL2450

ویژگی های کلیدی :

  • ۲۴ اینچ، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، صفحه نمایش TN LCD
  • اتصالات DVI و D-SUB
  • نسخه ای با HDMI در دسترس است

اگر شما می خواهید یک مانیتور ۱۰۸۰p lمناسب که خیلی هم گران نیست را داشته باشید، BenQ GL2450 یک انتخاب مناسب است.

این مانیتور با توجه به اینکه قیمتی بیش از ۱۰۰ پوند دارد، باید مانیتور بدی نباشد و واقعا هم این چنین است. با توجه به قیمت، این مانیتور دارای نسبت کنتراست تصویر ۹۴۹:۱ است که خوب است.

نور پس زمینه هم در این مانیتور مناسب است و در زوایا کدر نمی شود.

برخی از مدل های این مانیتور بنکیو تنها دارای اتصالات DVI و VGA است و اما نسخه دیگری با مدل (GL2450HM) وجود دارد که شامل پورت HDMI نیز هست. که البته کمی گران تر است که به نظر ما ارزشش را دارد.

با توجه به پنل ال سی دی این مانیتور که مبتنی بر TN است، BenQ GL2450، برای بازی، مانیتوری بسیار مناسب است.

قیمت : ۱۰۵ پوند

امتیاز : ۸ از ۱۰

 Samsung-S24D540PL

شماره ۲ : Samsung S24D590PL

ویژگی های کلیدی :

  • ۲۴ اینچ، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، با پنل PLS
  • کوتاه : زمان پاسخ تنها ۱۷٫۲ میلی ثانیه
  • ۲ خروجی HDMI و ۱ D-SUB

Samsung S24D590PL یک مانیتور ارزان بازیست که باید از سامسونگ به خاطر قیمت مناسب آن تشکر کرد.

اما باید بگوییم که این مانیتور نه تنها برای بازی بسیار خوب است، بلکه، دارای موارد جذاب دیگری نیز هست.

دو خروجی HDMI که در این قیمت در کمتر مانیتوری شاهد آن هستیم.

در مورد تصویر : کیفیت تصویر بسیار خالص و قویست، آن هم به لطف کنتراست متوسطی که در صفحه نمایش این مانیتور به کار گرفته شده است. دقت و صحت رنگ و زاویه دید هم مناسب و معقول است.

تنها چیزی که شاید به مزاخ عده ای خوش نیاید، طرح T شکل پایه این مانیتور است که البته خیلی ها هم شاید آن را بپسندند. که البته در کل تاثیری در عملکرد خوب این دستگاه ندارد.

قیمت : ۱۴۸ پوند

امتیاز : ۹ از ۱۰

 16x9a

شماره ۳ : Asus PB287Q

ویژگی های کلیدی :

  • ۲۸ اینج، ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰، پنل بر پایه TN
  • پشتیبانی ۱٫۲ پورت تصویر، ۶۰ هرتز در رزولوشن ۴K
  • نور پس زمینه Flicker-free

اگر شما واقعا خوره بازی هستید و به صورت حرقه ای این کار را دنبال می کنید، چاره ای جز تفکر برای خرید یک مانیتور ۴K نخواهید داشت. و در این میان Asus PB287Q یک انتخاب عالیست.

این مانیتور، یکی از اولین مانیتور های ۴K بر پایه پنل TN است که طراحی حذابی هم دارد. کیفیت پایه ای تصویر خوب است و زمان پاسخ دهی کمی دارد.(تنها ۱۰٫۶ میلی ثانیه)

اما این مانیتور دارای نقطه ضعف هایی هم هست. مثلا، زاویه دید عمودی آن ضعیف است و کنترل های OSD هم نسبتا کمی در بعضی مواقع گیر دارند.

اما به طور کلی باید بگوییم که این ها همه به علت قیمت این مانیتور برای ارائه تصویر ۴K فابل اغماض است. زیرا Asus PB287Q بهترین مانیتور ارزان ۴K ایست که تاکنون دیده ایم.

البته باید بگوییم که اگر شما واقعا نیاز به مانیتور ۴K ندارید، چنین هزینه ای برای خرید این مانیتور واقعا اسراف است و شما می توانید به سراغ مانیتور های برجسته QHD مانند Viewsonic VP2772 در همین حدود قیمت بروید.

قیمت : ۳۷۹ پوند

امتیاز : ۸ از ۱۰

dell

شماره ۴ : Dell UP2414Q

ویژگی های کلیدی :

  • ۲۳٫۸ اینچ، ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ ISP LCD
  • پشتیبانی ۹۹ درصدی از گستره رنگی Adobe RGB و ۱۰۰ درصدی گستره رنگی sRGB
  • دو پورت DisplayPort و HDMI 1.4

دنیای مانیتور های باریک HD و ۴K هنوز در حال توسعه است. اما،  Dell UP2414Q خود را به سرعت به عنوان برترین مانیتور ۴K بازار مطرح می کند. زرولوشن بالای این مانیتور، به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی، با ویدئوهای ۴K و تصاویر و عکس هایشان کار کنند. هرچند که باید بگوییم که اگر شما یک پی سی به اندازه کافی قدرتمند جمع کرده باشید، این مانیتور به اندازه کافی برای انجام هرنوع بازی که فکرش را هم بکنید قدرتمند است.

دو نکته در مورد این مانیتور وجود دارد. یکی قیمت آن که از بسیاری از مانیتورهای ۴K بازار ارزان تر است و دیگری دقت و صحت استثنایی رنگها در آن است که باعث می شود این مانیتور ۴K، برای انجام هرکاری که مربوط به رنگ هاست(مثلا برای گرافیست ها) بسیار مناسب باشد. حتی اگر نسبت کنتراست در این مانیتور کمی ناامید کننده باشد.

قیمت : ۴۲۴ پوند

امتیاز : ۹ از ۱۰

 featured1

شماره ۵ : Samsung S32D850T

ویژگی های کلیدی :

  • سایز عالی ۳۰ اینج، صفحه نمایش VA با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
  • پایه چندمنظوره
  • حالت سازگار با محیط زیست

اگر شما به یک مانیتور اداری با صفحه بزرگ نیاز دارید، خرید چنین مانیتوری آسان است و خیلی پول از جیبتان خارج نمی کند. پیشنهاد ما Samsung S32D850T است که برای شما و چنین نیازی فوق العاده است. صفحه نمایش VA این مانیتور دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است که کیفیت تصویری عالی را در سایز ۳۰ اینچ برایتان به ارمغان می آورد. زاویه دید و روشنایی خوب است و پایه مانیتور هم بسیار متنوع است. زیرا به شما اجازه می دهد که ارتفاع مانیتور را به میزان دلخواه تنظیم کنید(این کار برای نیازهای اداری بسیار لازم است) و همچنین بتوانید آن را به حالت عمودی تغییر دهید.

در این مانیتور دو پورت ارتباطی DisplayPort 1.2 و HDMI 1.4 وجود دارد. همچنین این مانیتور دارای پورت های متعدد USB است که یکی برای اتصال به PC و چهارتای دیگر هم با پورت USB 3.0 برای اتصال به لوازم جانبی به کار می روند.

همچنین یک جفت جک ۳٫۵ میلی متری برای هدفون و میکروفون برروی این مانیتور وجود دارد. همچنین سامسونگ از یک دکمه فیزیکی برای تنظیمات معمول این مانیتور در زیر صفحه نمایش بزرگ آن استقاده کرده است.

همچنین سامسونگ در جهت صرفه جویی در منابع محیط زیستی، در این مانیتور از روشی برای کم کردن قابل توجه برق دستگاه استفاده کرده، که این در حالیست که هیچ مشکلی در کیفیت دریافتی تصاویر به پیش نمی آید.

با وجود آن که می شود از این مانیتور برای بازی هم استفاده کرد، اما ما خیلی این مورد را توصیه نمی کنیم. زیرا زمان پاسخ برروی صفحه نمایش نسبتا آهسته است.

[su_box title=”پس ۵ تای بعدی؟!” style=”soft” box_color=”#fefdfe” title_color=”#0f0f0d” radius=”6″] فردا هم با قسمت دوم و معرفی پنج مانیتور دیگر این لیست ده تایی با شما خواهیم بود.[/su_box]

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

پنلهای tn واقعا کیفیت خارق العاده ای دارن ولی تو زاویه خراب میشه تصویر.

master

اتفاقا پنلهای Twisted nematic (TN) پایین ترین کیفیت رو بین پنلهای دیگه دارن
بین LCD ها پنلهای PLS بالاترین کیفیت رو دارن چون هم سرعت بالای TN رو دارن و هم دقت رنگ و شفافیت بیشتر از IPS ها و هم زاویه دیدشون مثل IPS هست.
http://www.aparat.com/v/qM27i
توضیح مختصر در مورد پنلها به زبان انگلیسی

Aria.A97

و باز هم کامنت های معزز با غلط ترین اطلاعات و پایین ترین سطح علمی!

کیفیت خارق العاده ی پنل tn؟؟؟!؟!!!!؟؟!

از رو به رو هم ips خیلی بهتر از tn هست!!!

تنها مزیت پنل TN نسبت به بقیه Response Time کمترشه!!

Moazez

معلومه عقده از من داری شدیدا،حرفای من فشار زیادی بهت وارد کرده.خودتو عمرا فرق پنلهارو نمیدونی.

Aria.A97

استاد فرق پنل ها رو توضیح بده یاد بگیریم!

به خودم بود خیلی راحت کامنت هات رو نادیده میگرفتم ولی حرص میخورم میبینم یه کسی با اطلاعات صفر مثل تو، تو این سایت باعث سردرگمی افراد دیگه میشه.

Moazez

من اطلاعاتم صفره شما بخودت فشار نیار. عاقلان دانند کی اطلاعاتش بالاست.

Aria.A97

خوشم اومد خودت نتونستی توضیح بدی ولی بازم روت کم نمیشه loool :yahoo: :yahoo:

مرد حسابی بگی اشتباه کردم چیزی ازت کم نمیشه ولی حیف که نه میدونی نه میخوای بدونی!

Moazez

بخوام توضیح بدم که برای من که خوره این کارام کاری نداره ولی برای کی توضیح بدم؟ برای شما دارم صبح تا شب در مورد هرجیزی توضیح میدم بازم نمیفهمید. خودمو برای اینم دیگه نمیتونم خسته کنم

Aria.A97

معزز وقتی اطلاعات کافی نداری و همه چیزایی که میدونی و میگی غلطه مجبور نیستی همینجوری یه چیزی بپرونی و بقیه رو هم گمراه کنی!

فرقی نمیکنه موضوع مانیتور باشه یا گوشی سونی :negative:

Moazez

ببین پنل داریم تا پنل. فداتشم الان یه مانیتور با پنل tn بهترین شده. من اطلاعات غلط میدم؟ تنها مشکل پنل tn زاویه دیدش هست. منبع این مانیتپر رو انتخاب کرده. من خودم تو پنلها فقط ips و کوانتومی هارو قبول دارم ولی ابن منبع داره میگه tn بهترین هست

Aria.A97

از سایت PC Hardware Help:

TN (Twisted Nematic) panels are the most widely used panel type in the manufacture of LCD monitors. TN panels are cheap and offer excellent response times, making them perfect for fast paced gaming. The response times of current TN panels range from 2ms to 5ms. Unfortunately the color reproduction, viewing angles and contrast ratios of TN panels are the worst of any current LCD panel technology.

اونقدر انگلیسی بلدی که بتونی ۲ سطر آخر رو ترجمه کنی یا برات ترجمه کنم؟!

مقایسه ی TN و IPS بصورت تصویری:

http://storage5.tunefiles.com/files/thumbs/2013/07/17/137410278825de1-original-1.jpg

http://media.gamersnexus.net/images/media/2015/features/tn-display-angle.jpg

TN خارق العاده؟

این معزز مگه بلاک نشده بود آخه؟!

Moazez

ببین من نگفتم مطلق tn بهترینه و رودستش نیست بلکه خودم میگم ips و کوانتومی بهترینن ولی وقتی یک یا چند مانیتور tn در لیست بهترینها قرار میگیرن نشون میده هنوز tn داره کارشو عالی انجام میده. خود من هزار سال سراغ tn نمیرم بخاطر زاویه دید،حتی سراغ va هم نمیرم ولی وقتی دیدم تو این منبع چندتا مانیتور عالی با صفحه نمایش tn هست خوشم اومد که هنوز داره عالی جواب میده tn. در ضمن فکر تمیکنم کاربری مثل من با این همه سابقه در ترنجی بلاک بشه،دلیلی هم نداشت بلاک بشم چون فحش نداده بودم بکسی.فقط نظر من بخاطر مشکلات سیستم ثبت نمیشد که آقای عطایی و مخملی حلش کردن.

Moazez

ببین میلاد بشین تو تشت یخ عزیزم.

Abbas Feili

میلاد رو کلا جز آدم ها حساب نکن مشکل داره

Moazez

الام تو منبع دادی که حرف منو نقض کنی ولی دقیقا منبع تو با عکسا هم حرف منو تایید کرده،زاویه دید مشکل داره،روشنایی هم بالاست.

Aria.A97

فقط زاویه دید نیس! تولید و دقت رنگ و کنتراست TN خیلی عقب تر از IPS هست 😐 در واقع افتضاحه TN!

SadeQCcX
Dontbon

منتظرم قسمت بعدی هستیم :mail:

supersmart

پس مانیتورهای الجی کجان؟

SAYROS

۵ تا بعدی اختمالا همه الجی هستن :mail:

milad sharifkia9472msh

افرین سامسونگ :heart:

حامی اندروید

دوستان من یه فونت نستعلیق فارسی برای اندروید گرفتم چجوری میتونم فونت گوشیمو عوض کنم ! ال جی !

Aria.A97

میگم تو شماره ۲ درستش ورودی HDMI نیس؟!

راستی یکی دو روزه خیلی طول میکشه به سایت ترنجی کانکت بشم و روزی ۸-۷ بار این پیام رو میبینم:

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

سایت های دیگه رو خیلی راحت باز میکنماا :unsure:

صدرا مخملی

بله دوست عزیز
در جریان مشکل هستیم
سعی میکنیم سریع تر برطرف کنیم

Aria.A97

مرسی :heart: سرعت پاسخگوییتون عالیه :rose: مثل پنل TN :yahoo:

Jahandar

صدرا جان واحد قیمت ها در متن اشتباه نوشته شده! به جای پوند نوشته شده پورند ! آدم یاد فیلمای تریپل ایکس میفته ! :whistle:

پویا رحمانی

تشکر از یادآوریتون اصلاح شد

hossein_z3

سلام جناب مخملی یه درخواست داشتم اگر امکان داره یه بخشی از مطالبتون رو درمورد خودرو بگذارید مخصوصا خودرو هایی که بیشتر توسط مردم استفاده میشه

H.Et

سلام
الان داشتم با گوشی کار میکردم صفحش خاموش شد فقط چراغ ناتیفیکیشن خاموش روشن میشه هرکاری میکنم روشن نمیشه گوشی galaxy s6
کمک 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥

Ali.R

حداقل هشت ثانیه پاور رو نگه دار تا ریستارت بشه

REZA

مشکل از گوشی نیس!

milad sharifkia9472msh

فقط سامسونگ

Auroro

یادش بخیرر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان