حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خاموش شدن خودروهای داخلی

نوشته

8 سال قبل | 23 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

به تازگی برخی از مالکان خودروهای پرتیراژ داخلی، با مراجعه به تعمیرگاه‌ها، عنوان می‌کنند خودروشان در حین حرکت خاموش می‌شود. در حقیقت با وجود خاموش شدن خودروهای داخلی برخی از مشتریان تاکید کرده‌اند امکان روشن شدن دوباره خودروشان پس از خاموشی ناگهانی، وجود دارد، اما هستند برخی دیگر که عنوان می‌کنند خودرو آنها پس از خاموش شدن، دیگر روشن نشده و باید حتما راهی تعمیرگاه شود.

خاموش شدن خودروهای داخلی

تا به امروز البته هیچ خبری مبنی‌بر آسیب دیدن سرنشینان خودروهای دارای این عیب (خاموش شدن ناگهانی)، منتشر نشده است، با این حال، خودروسازان باید فکری به حال این معضل بکنند، چه آنکه اگر خودروهای موردنظر در سرعت بالا خاموش شوند، ممکن است خسارات جانی و مالی زیادی را از خود به جا بگذارند.

در واقع از آنجاکه خاموش شدن ناگهانی خودرو، قفل شدن فرمان و ترمز را به همراه دارد، کنترل خودروی موردنظر بسیار سخت خواهد بود و شاید هر کسی نتواند از پس آن بربیاید. شما دچار این مشکل در خودروهای داخلی شده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

گل بود؛به سبزه نیز اراسته شد..
😥

Critic

برای اطلاع دوستان پاسخ زدم
بعنوان کسی که تا حالا این مشکل رو خیلی داشته و دیده
اگر سویچ رو باز کردید و برق کامل و قوی پشت صفحه کلید باشه اما ماشین روشن نشه
خرابی از پمپ بنزین اولین علته
که بر میگرده به بی کیفتی پمپ ها ی بنزین خودرو ….جای پمپ زیر صندلی عقب قرار داره…

کافیه وقتی سویچ رو باز می کنید دقیق گوش بدید اگر صدای (ویزه ه ه ه ) مانندی برای پنج ثانیه اومد که پمپ سالمه
اما اگر هیچ صدایی نیومد یا پمپ سوخته یا داغ کرده
من اینقدر این مشکل رو داشتم که خودم دیگه عوض میکردم جنوب این مشکل خیلی زیاده

البته به نظر خودرو ساز عادیه!!!!!!!!!!!!

amir slz

البته گفته شده خودرو های جدید پس به بی کیفیتی ساخت پمپ بنزین بر میگرده و سر راه پمپ بنزین هم فیلتر بنزین هست اگر بنزین بی کیفیت بود(نمیگم نیست اما در حدی که شما میگین)اولین خودرو هایی که مشکل دار میشد خودرو های خارجی بود

Jahandar

بنده هم این مشکل خرابی پمپ بنزین رو داشتم اما بعد از ۲۰۰ هزار کیلومتر استفاده از خودرو و گذشت ۶-۷ سال ! اما این پمپهای آشغال و فوق العاده بی کیفیت چینی که این پول پرستای از خدا بی خبر بی دین و ایمون ریختن توی بازار ، عمرشون کمه و سریع خراب میشن .
راه دیگهٔ متوجه شدن خرابی پمپ ، در برخی خودروها ، بلند کردن صندلی عقب و براندازی جایگاه قرارگیری پمپ بنزین هست (مثلا در محصولات ردهٔ پژو ۴۰۵ و ۲۰۶) که در صورت خرابی دور دریچه‌ش و زیر صندلی عقب پر از بنزینه . و البته پیچیدن بوی بنزین در داخل یا اطراف خودرو هم یکی از نشونه هاشه . خیلی هم خطرناکه . چه موقع رانندگی که یکدفعه موتور خاموش میشه و چه غیر از اون که خطر انفجار داره .

Jahandar

تصحیح کنم : صندلی عقب رو که برداشتید ، باید درب محفظه پمپ هم باز کنید ، اگر در زیر درب مربوطه بنزین بود ، نشونهٔ خرابی پمپه .

Shahspik

چیشون درست بود که این حالا مشکل تازه باشه. 🙂
یبار که درست عمل کردند باید اطلاع رسانی کنید وگرنه اینا که عادی شده.

riofarina

آقا من میدونم مشکل کجاست.
به خاطر گرمای هوا بخار زیادی تو باک جمع میشه و یه قطعه به اسم حباب گیر است که وظیفش گرفتن بخار بنزینه ولی نمیدونم چرا این قطعه اکثرا خرابه، من خودم تا حالا سه بار تعویض کردم ولی بازم خرابه. خلاصه به خاطر جمع شدن بخار در باک به پمپ بنزین فشار میاد و بنزین نمیکشه و ماشین خاموش میشه.
و اما راه حل، بعد از خاموش شدن در باک و باز میکنیم البته با احتیاط و مخصوصا نباید سیگار و موبایل دستتون باشه بخار بنزین با شدت خارج میشه بعد ده دقیقه ماشین روشن میشه.
من فعلا در باک و شل میبندم کارم راه میافته تا ببینیم چیکار میشه کرد.
راستی نمایندگی نمیدونست حباب گیر ۱۱۱ با بقیه پرایدا فرق میکنه، من مجبور شدم از بازار آزاد بگیرم.

سحر خانوم

مام پژو پارس داریم خاموش شد چنبار
البته تو سرعت کم

riofarina

اینم اضافه کنم نمایندگی بعد ده ها بار مراجعه نفهمید مشکل چیه. منم به طور شانسی فهمیدم مشکلش چیه. تو گردنه ییلاقی بزگوش یه گردنه خاکی ماشین تو سر بالایی تند خاموش شد خانواده هم پیشم بود خیلی خطرناک بود،خلاصه از صدای باک که اونم به خاطر خلوت بودن اون مسیر و سکوت جاده میتونستم صداشو بشنوم فهمیدم. مثل صدای جوشیدن آب یا خروج بخار از زودپز. خلاصه هر کی این مشکلو داره کاری که من گفتم و امتحان کنه. تو سایت تیونینگ تالک هم مفصل راجع بهش نوشتم. فقط موقع باز کردن در باک حتما و حتما موبایل و سیگار دستتون نباشه که حتما باعث انفجار میشه.

ILY SONY

نهایت هیجان را با خودرو های داخلی تجربه کنید !
مرگ تورا میخواند – ایرانخودرو !

saman_67

دمت گرم ، عالی بوووووووووووووووووووووووود B-) :yahoo:

saman_67

دمت گرم ، عالی بوووووووووووووووووووووووود B-) :yahoo:

moein_1

تازه برین خدارو شکر کنید که فقط خاموش میشه،چرا اینقدر ناشکرین خوبه تصادف کنید کیسه هواتون بازنشه؟
خوبه دنا تحویل بگیرین صفحه امپرش کلا جابجا باشه؟
خوبه ماشین صفر بگیرین که نشتی روغن داره؟
خوبه ال۹۰ بدون باک تحویل بگیرین؟
خوبه پرایدتون برون دنده عقب باشه؟
خوبه در تیباتون نه قفل بشه و نه بتونین بازش کنید؟
کمتر ناشکر باشین این ماشینای داخلی بهتر از ماشینای لوکس و بی کیفت خارجیه!!(نقل از نماینده مردم)

Saeed Sj

خیلی دلت پره ها!!

REZA

تو اخبار گفته بود ایرانخودرو با دانشگاه شریف قرار داد بسته واسه خودروهای هیبریدی

میخوان این شگفتی ها رو ائنجا هم پیاده کنن!!

برق نگیرمون صلوات

shahryar

هه هه

amir slz

احتمالا میخوان خودروی هیبریدیو گرون کنن :mail:

maani

اینا که سابقشون برای همه مشخصه که نگم چین بهتره.
تازگیا دیدین تریپ روشنفکر میزنن تو برنامه های تلویزیونی میگن برای پیشرفت مملکت باید جلوی واردات گرفته بشه و به تولید کننده بها داداه بشه؟ با یه ژست حق به جانب صحبتهای خیلی حق به جانب و به خیال خودشون منطقی و زیبامیکنن؟
یعتی اونموقس که ته دلم خالی میشه وقتی تصور میکنم تا حالاش نتیجه کارشون چی بوده حالا دیگه میخواد چی بشه. یکی نیست بهشون بگه اینکار رو با خودرو کردین نتیجش چی شد؟ برای مثال پراید ۲۰ سال پیش هنوز داره تولید میشه با کیفیت بدتر از اولش بدون تغییر البته فراموش نشه شکل چراغ و آنتن این چیزا تو مدلای مختلف عوض شده..، ماها دیگه عادت کردیم ولی فاجعس
هنوز نفهمیدن سیستم جذب نیرو مریضه فقط پارتی و رانت خواری و تظاهر و دغل بازی و بی وجدانی و پاچه خواری و کلاشی و ارتباط با باند و جناح و … ملاک جذب نیرو هست…
هنوز شعورشون نرسیده که آخه اول امکانسنجیش کن برنامه ریزیش کن تکنولوژیشو کسب کن زیرساختشو درست کن شامل تجهیزات و مواد و نیروی انسانی متخصص… بعد بیا به بهونه تولید انحصاری بدون رقابتش کن و با کیفیت آشغال با قیمت چندین برابر بنداز به خلق … البته چه فایده بدونن هم مگه پول یا مفت در اوردن و زورگویی بدون عکس العمل … میذاره؟

دیگه جون به لب شدیم از دست این آدمای زالو صفت بی وجدان مفتخور…
چند روز پیش Nissan Sway رو دیدین میگفت احتمالا تولید میشه و با قیمت ۱۸۰۰۰ دلار عرضه میشه؟ یعنی اینارو میبینی و مقایسه میکنی نمیدونی گریه کنی یا …

ببخشید دلمون پره دیگه هر چی میگی بازم حس میکنی کم گفی

Dr.Zed

بریک شده 😐

Sky watcher

تنها کشور دنیا که بعد از ۴۰ سال مونتاژ ی خودرو بعد از ۴۰ سال… تازه ی سریاشون شروع میکنن به منفجر شدن
ی سریاشون خاموش میشن … خاک بر سر مسئولین و صنعت این کشور بکنن

Different_boy

جالبه وقتی نوبت به خودرو میرسه وارادت بدرد نمیخوره و باید از تولیدات اشغال بخریم تا کشور پیشرفت کنه!!!!!!!!!اونوقت کشتی کشتی شکر و چای و برنج بی کیفیت دارن وارد میکنن و همه تولیدیهای داخلی رو از بین بردن!!!!!!!!دقیقا هرچیزی که براشون سود داره همون خوبه.الان واردات شکر و برنج هندی خوبه خب وارد میکنن.به مسئولین چ که تولید کننده داخلی چکار میکنه.اما واردات خوردرو بده.چون وارد بشه کسی نمیخره ازشون ورشکست میشن.دقیقا ظلم میکنن.چیزی که امام حسین براش قیام کرد.

.

Auroro

یادش بخیرر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....