حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جمع‌آوری گلکسی نوت ۷، هزینه‌ی بسیار زیادی برای سامسونگ خواهد داشت؛ تحلیلگران یک میلیارد دلار ضرر را پیش‌بینی می‌کنند

نوشته

7 سال قبل | 59 دیدگاه | مطالب ترنجی

از زمانی که گلکسی نوت ۷ در هفته‌ی سوم ماه آگوست عرضه شد، سامسونگ موفق شده است تا بیش از ۲.۵ میلیون از این دستگاه را به‌فروش برساند. این شرکت باید دستگاه‌هایی که دارای مشکل باتری هستند و شناسایی شده‌اند را جمع‌آوری کند. سامسونگ باید همه‌ی دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ که دارای مشکل باتری هستند را تعویض کند یا تمام هزینه‌ی مربوط به آن را به کسانی که دیگر نمی‌خواهند از پرچم‌دار جدید این شرکت استفاده کنند، پرداخت کند. همان‌ظور که می‌دانید، جمع‌آوری گلکسی نوت ۷، هزینه‌ی بسیار زیادی برای سامسونگ خواهد داشت. گفته می‌شود که تحلیلگران، ضرر یک میلیارد دلاری را برای سامسونگ پیش‌بینی کرده‌اند. در ادامه همراه ترنجی باشید.

جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ و تعویض یا پرداخت هزینه‌ی آن به مشتریان، هزینه‌ی بسیار زیادی برای این شرکت خواهد داشت و با اینکه هنوز سامسونگ تایید نکرده است که مقدار این هزینه برای بخش موبایل این شرکت، به‌طور تقریبی چقدر خواهد بود، در یک نشست خبری که هفته‌ی گذشته برگزار شد، دونگ جین کو در جواب به این سوال که تاثیر مالی جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ چقدر خواهد بود، گفت که انجام این کار، هزینه و ضرر زیادی برای این شرکت خواهد داشت.

ارزیابی‌های تحلیلگر بلومبرگ نشان می‌دهد که سامسونگ برای جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ با ضرر یک میلیارد دلاری مواجه خواهد شد. کاملا روشن است که ضرر مالی کوتاه‌مدت، برای تحمل خسارت بلندمدت راحت‌تر و ساده‌تر خواهد بود. پیش‌بینی هزینه‌ی یک میلیارد دلاری که سامسونگ را تحت تاثیر قرار خواهد داد، برای تحلیلگران آسان است اما آیا تنها بازار این موضوع را تحمیل خواهد کرد یا سامسونگ به‌دلیل جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ نیز با خسارت و ضرر طولانی‌مدت و پایدار مواجه می‌شود.

نگرانی‌هایی در مدیریت جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ از سوی سامسونگ وجود دارد اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت متقاعد شده است تا یه‌جای بهانه درست کردن برای این مشکل که می‌تواند به نام این شرکت در آینده آسیب بزند، یک میلیارد دلار برای انجام این کار پرداخت کند.

نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2016/09/05/samsung-says-galaxy-note-7-recall-will-cost-a-heartbreaking-amount-analysts-predict-1-billion-hit/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]SAMMOBILE[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
59 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sinamirzaii

به قول قدیمی ها خربرزه خورده باید پای لرزش هم بشینه

Nokia.king

فقط مبلغ خسارت رو شما ببیند بیشتر از ارزش بخش موبایل سونی و‌شرکتها دیگست

arash hx

واقعا که متاسفم…
ضرر سامسونگم به سونی ربط میدین…

SAMSUNG _ The Best Brand

#مشتریمدارسونگ B-) :heart: B-)

six path

اینوباش اگه اینکارو نمیکرد سر همین موضوع اتفاقی برای کسی میوفتاد بابای سامسونگو در میاوردن

Nokia.king

مشتری مداری یعنی چی ؟؟ میشه بگی ؟؟ تعهد داشتن درقبال مشکلات محصول چی بهش میگن؟؟ نکنه میخای بگی سامسونگ عمدا گوشی‌خودش رو خراب کرده؟؟

JAGUAR

برای شرکتی که سالی ۱۴ میلیارد دلار فقط برای واحد تحقیق و توسعه اش خرج میکنه این رقم ۱ میلیارد دلاری چیز خاصی نیس.
تنها نکته مهمی که این وسط هست اینه که سامسونگ باید با این هزینه دل مشتریا رو بدست بیاره…البته مشتریای سامسونگ خیلی وفادارن و طی نظر سنجی که تو سایت جی اس ام آرنا برگزار شد هنوز هم مردم نوت ۷ رو به سایر گوشی ها ترجیح میدن اونم با اختلاف بسیار زیاد.(۶۲ درصد نوت۷…۳۲ درصد سایر گجت ها)
اما خب مشتری حرف اول رو برای هر شرکت و اعتبار اون برند میزنه چون تمام بودجه و سرمایه هر برندی تو جیب مشتریای اون برنده و اونان که با خرید کردنشون یک کمپانی رو سرپا نگه میدارن.
از این دست اتفاق های مخرب هم تو هر صنعتی برای هر برندی بوده و هست و مهم اینه که اون برند بتونه دوباره اعتماد مردم رو جلب کنه.

ali gheysari

بله من فن سامیم و بش وفادار ولی نه وفادار الکی! اس ۵ رو گند زد بش فکرم نکردم ولی از وقتی با نوت ۴ افتادم تو سری نوت هرکاری کنید بازم نوت میخرم.نوت ۷ بی نظیره دو سه ماه دیگه که مشکلاتش برطرف شد یکی میخرم و از بهترین گوشی جهان لذت میبرم!ولی بذار دو سه ماهی سامی تنبیه بشه تا بفهمه ما هواداراش میخوایم همیشه تو اوج باشه! کم کاری کنه ضربه میخوره!

CHALTON.B

این خیلی خوبه مه به عشق مشتریهاش داره یک میلیارد دلار ضرر میکنه تا مشتریهاش راضی باشن،البته یک میلیار دلار وتسه سامسونگ جزو ضرر حساب نمیشه چون برای سامسونگ پولی نیست،این حرکت سامسونگ یعنی عشق داشتن به طرفداراش یعنی احترام گذاشتن به مشتری،البته تحلیل گرا هم حرفاشون هیچ وقت زیاد درست در نمیاد و از این مبلغ خیلی کمتر هست و این واسه این که بزرگ نمایی کنن این مبلغ رو پخش کردن،در کل هیچی از ارزش های نوت کم نمیشه تازه الان مردم بیشتر حجوم میارن به سمت نوت چون با این حرکت سامسونگ مردم فهمیدن سامسونگ تو هر شرتیطی پشتشون هست و هیچ وقت پشتشون رو خالی نمیکنه،البته بعید هم نیست شرکتهایی مثل اپل،سونی،هواوی و بقیه یه نفوذی داشته باشن و یه خراب کاری تو خط تولید انجام بدن تا فروش سامسونگ رو کم کنن.

MR.EXCEPTIONAL

:mail: باشه باشه

galaxy

یکی دیگه هم تو استرالیا ترکید سامی واقعا نا امیدم کردی برای اولین بار ته دلم حس بد بت پیدا کردم جمع و جورش کن سریع همه تمرکز شرکتو بزار رو این موضوع همه چیو تعطیل کن
از بس هزار مدل گوشیه اشغال معرفی میکنی تمرکزت میره اینور اونور اه گند زدی

Nokia.king

داداش ربطی نداره مگه همه اینا رو یک‌نفر مدیریت میکنه ؟؟ده ها کارخونه داره هرکدوم‌مدیریت جداگونه داره اصن ربطی به هم نداره . فک کن این اتفاق برای شرکت سونی میوفتاد شبانه در شرکت رو میببستن و میزدن بچاک

mahdi ak

طرف گند زده اومدن میگن مشتری مداری اگه راست میگفت گوشی خراب نمیداد دستتون از فردا شاهد گوشی های رفرش نوت ۷ در بازار خواهیم بود شما هم گوشی رفرش شده رو به قیمت بالا بخرید حال کنید به مشتری مداری سامسونگ

Mohammàd

رفرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Ari khan

هه شما لازم نکرده نگران خریدارای نوت۷ باشی و سنگشون رو به سینه بزنی..حتی شرکت مورد علاقه خودتم جای سامسونگ بود مطمئنن نمیومد این همه مدل رو نابود کنه هر چند سامسونگ تو کارنامه اش از این? کارا ثبت کرده:
“در سال ۱۹۹۵، وی (رئیس وقت سامسونگ)به دلیل اینکه شنیده بود یکی از مدل های تلفن همراه ساخته شده توسط کمپانی اش معیوب است، دستور داد تا ۱۵۰.۰۰۰ دستگاه باقی مانده که هنوز به بازار عرضه نشده اند، به آتش کشیده شوند.”

http://digiato.com/article/2015/04/11/روایت-و-تاریخچه-جنگ-۵۰-ساله-ستارگان-کره/

Mehdi_tr74

میدونیم سامسونگ تو این موضوع خراب کرد ولی در مورد رفرش یا من اطلاعاتم کمه یا شما دارید اشتباه میکنید
فکر نمیکنم وقتی خود کمپانی اصلی، گوشی رو تحویل بگیره و بجاش گوشی با باتری سالم تحویل بده اسمش رفرش باشه
حتی اگر گوشی رو تحویل بگیره و ببره با تجهیزات خودشون فقط باتری رو عوض کنه بازم اسمش رفرش نمیشه گذاشت
اون چیزی که من میدونم اینه که گوشی رو یکی زده زمین و چندین مدت کارکرده باهاش و دستگاه مستهلک شده،، بعد میان یه قاب تمیز و شیک میذارن روش و به اسم دست دوم تمیز و قیمت بالا می فروشن.
بعدشم من شخصا ترجیح میدم با دلیل و مدرک حرف بزنم و از اتفاقی که هنوز نیفتاده حرفی نزنم.
بهتره بذاریم گوشی های جدید که میاد دست مردم چجوره بعد قضاوت کنیم.
بعدشم ۲٫۵ میلیون نوت۷ که همش مشکل نداشته، اونایی هم که مشکل داره مطمئن باش سامسونگ میدونه به کجاها ارسال کرده و حالا همونجا هارو تعویض میکنه.

x85

مثل بعضی شرکت ها نیست که تو خط تولیدشو حد اکثر دو میلیون گوشی تو دو سااااااااااااال تولید کنن
سامسونگ چندین میلیون موبایل تو ماه تولید میکنه پس طبیعیه کنترل کیفیت سخت تر بشه :rose:

Ari khan

چرا نظرم تائید نمیشه؟?

Nokia.king

مسئولان سایت هنوز این شخص معلوم‌الحال درحال جف.نگ گویی هستن توی سایت.

Nokia.king

اون بیست نفری که لایکت کردن دیگه کی هستن ؟؟ شما قرار شد شماره ای بدی همو ببینیم

HG

فوق العاده بوده این کار سامسونگ….بدون شک این مشتری مداری رو هیچ جا نمی تونید ببینید.واقعا کمتر شرکتی حاضر میشه این ضرر رو به خاطر مشتری قبول کنه.

galaxy

کمتر شرکتی رو ول کن مشتری چی گناهی کرده جنس مشکل دار گرفته
سامسونگ داره وظیفشو انجام میده و کسیم .ه وظیفشو انجام میده تقدیر تشکر الکی نیاز نداره

Nokia.king

وظیفش این بود که فقط گوشی های معیوب رو بگیره و تعویض کنه نه همه رو حتی سالم ها رو

Ari khan

جالبه میتونس بگه که بیارین واستون باتریشو(یا اون ic رو)عوض میکنیم اما اومد و گفت که یه گوشی نو در عوض تحویل میده(هرچند قبول دارم این کار واسه برگردوندن آبرو لازم بود)
اما یه شرکتی اول که گوشیش خم میشد،حالام که خبر مشکل تاچ اون مدل اومده ، شرکت قبول نمیکنه که درستش کنه یا اصن یه بیانیه بده که فلان خاکو بریزن سرشون مشتریا.
جالبه هنوز معلوم نیس آیا این مشکل گریبانگیر پرچمدارفعلی این شرکت هم میشه و این بلا سر مشتریای این مدل فعلی هم میاد یا نه

Ari khan

سامسونگ ببین چیکار کردی??زودی جبران کن و دیگه تکرار نشه از این دست مسائل…باتشکر :negative:
پ.ن:همچنان نوت۷ رو دوست دارم و بهترین گوشی فعلی بازار میدونم،ولی حیف که همه خوبیاش قربانی یه سهل انگاری شد(البته واسه من قربانی نشد)

Ali Mousavi

همین باعث میشه در آینده بهتر عمل بکنه سامسونگ. یه مساله دیگه هم هست اینه که این اتفاق برای هر برندی ممکن بود پیش بیاد و بهتره ما سر برند تعصب نداشته باشیم
بالاخره ساخته ی دست آدمی همیشه ناقص هست

Ari khan

دقیقا???باهاتون موافقم…تنبیه خوبی بود واسه سامسونگ…امیدوارم اپل هم تنبیه بشه تا یکم امکانات و پیشرفت زیادتری رو شاهد باشیم به جای این همه محافظه کاری و پول پرستی :rose:

Mehdi_tr74

موافقم، یه بار سر اس۵ بود که مجبور شد خیلی توجه کنه به پرچمدار و بعدشم دیدم که تو اس۶ و اس۷ (بیشتر) موفق ظاهر شد
یک بار دیگه هم الان سر نوت۷ باعث شده خیلی توجه و کنترلش بره بالا. واسه اس۸ باید سنگ تموم بذاره.

Ali Mousavi

دقیقا منم منتظر تنبیه شدن اپلم :yahoo:
یه تغییری بده تو ظاهر

کتیبه سپید

ای سامی… چی بگم بهت آخه؟ چرا؟ فقط به خاطر اینکه نوت رو زودتر از آیفون بیرون بدی؟ می ارزید؟

Nokia.king

سام همیشه گوشی هاش رو بلافاصله عرضه میکنه بعد از معرفی . فک کنم با سونی اشتباه گرفتید که یک سال بعد میده بیرون گوشی رو

B-h Ch

من که عاشق نوت ۷ هستم و وقتی مشکلش رفع شد و اومد تو بازار حتما میخرمش
الان نوت ۵ دارم بی نظیره ولی منتظر نوت ۷ هستم
سامسونگ هم این یک میلیارد دلار رو هزینه کنه تا از این به بعد بیشتر دقت کنه
ولی مطمئنم که نوت ۷ خیلی بیشتر از این چیزا برای سامسونگ سود دهی داره
عاشقتم سامی

Modarz

اینقدر رقابت با آیفون براش مهم شد که بفرما :negative:

Emad_hidden

هنوزم آیفون و سونیو له میکنی سامی

Blue Tech

چی میگی داداش سونی که خودش واسه خودش له هست

Ramin 8890 gamer

@blue tech
خخخخ لایک
هر چند از سونی خوشم میاد اما این فناش یه موجودات مجهول الحالین :)))

Blue Tech

آخه من نمیدونم با چه اعتماد به نفسی اپل رو با سونی تو یه ردیف قرار میدن
منم مریض نیستم با سونی مشکل داشته باشم این طرفداراشن که همه رو از سونی گریزان کردن البته از عملکرد ضعیف خود سونی هم هست که همون عملکرد ضعیفشم سره حمایت بی منطق همیناس
۶-۷سال پیش هیچکی فکرش رو نمیکرد که یه روز سونی رو تو این وضع ببینه ولی به لطف مدیریت افتضاح این یارو کازو و حمایت غیر منطقی بعضی ها که حکم دوستی خاله خرسه رو داره به این فلاکت افتاد
وقتی سام تو اس۵ اونجور که انتظار داشتیم کار نکرد ماها چیکار کردیم وقتی سونی هر ۶ماه یه چیز بیخود داد اینا هی برخلاف نظر همگان بهش القاب بیخود دادن

AraZ1

بمب دستیاااا :yahoo:

ramin bazr

دیگه ادم باید خیلی ترول باشه زیر خبر خراب کاری سامسونگ بیاد از سونی حرف بزنه…یعنی شفا هم فکر نکنم شما رو درست کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-سامسونگ داره نوت ۷ رو جمع میکنه..

+هه سونی خیلی له…طرفداراش هم داغونن!!!!

ینی شما سام سونگیا تهشین….

Blue Tech

داغون اونایین که سونی و اپل رو تو یه ردیف میذارن
سامسونگ اپل رقیب مستقیم همن درست همه هم میدونن همینو
سونی که الان وضعش از TCLهم بدتره این وسط چیکارس
خوشگلم
ترول اون بدبختایین که وقتی شرکت مورد علاقشون داغون و در حال سقوطه ذوق میکنن که شرکتی که تو اوجه و داره کارش رو درست انجام میده یه اشتباهی ازش سر بزنه و اون زمانه که جشن میگیرن

Blue Tech

اشتباه ناگواری بود ولی امیدوارم باعث شه برای فراموش شدن این قضیه سره پرچمدارای بعدی عالی تر عمل کنه و پیشرفت بیشتر بده تو تکنولوژیای پرچمدارای بعدیش
به هر حال نوت ۷ بدون این مشکلات هنوز هم دوست داشتنی ترین گوشیه که تا امروز دیدم :heart:

Google nexus

من به عنوان فن سام میگم حقشه تا دیگه زرتی گوشی بیرون نده کامل همیچیشو تست کنه گوشی نده بیرون ریلود کنه ماهم منتظر ابدیت باشیم از اول چیز خوبی باشه :mail: :mail:

ali gheysari

سامی یه تکون دیگه لازم داشت! مثه اس ۵ که بعدش به خودش اومد و اسمارتفون هارو قبضه کرد! نوت ۷ گوشی عالی هست و مدتی دیگه که برطرف بشه عیبش گوشی بعدیمه.ولی بذار تا سامی دوباره ظهور کند ! B-)

Google nexus

خداکنه ما که از خدامونه :yahoo: :yahoo: :yahoo:

unKnown

امیدوارم از این اشتباهش درس بگیره و تو گوشی های بعدیش تکرار نشه.
ولی باز دمش گرم داره همه رو جمع آوری میکنه
—————————————————————-
دوستان یه سوال:من گوشی اس ۷ رو روت کردم و حالا پشیمونم 🙁 از چن روش برای انروت کردن استفاده کردم ولی جواب نداد.حالا اگه من رام رسمی اس۷ رو با ادین فلش بزنم گوشی ان روت میشه؟ :unsure:

Amir

تا اونجایی که من میدونم با فلش رام جدید،گوشی انروت میشه

x85

آره ولی ایمیلی که دادی واسه گوگل پلی یادت نره من یکی سر این قضیه دهنم سرویس شد 🙁

x85

باز جای شکرداره که مثل بعضی شرکت ها نیست از زیر مسئولیت در بره :good:

rezzaz

من فقط میدونم که تو اس ۸ یا نوت ۸ میترکونه دنیارو.با توجه به تجربه ای که از سامسونگ دارم.سر اس ۵ سامسونگ نا امید کرد مردم رو و بعدش با اس ۶ یا نوت ۴ ترکوند.مطمئنم همین کار رو واسه اس ۸ میکنه.
#XZ :heart:

Blue Tech

رضا جان ترجیحا از واژه ی ترکوندن استفاده نکن من خودم میخواستم بگم سره اس۸ خیلی میترکونه بعد دیدیم بگم دهنمونو سرویس میکنن
ببین سامسونگ طرفداراشو به چه وضعی کشونده الان فردا دیدی GLX هم تبلیغ داد با شعاره “تو جیب جا میشه اما نمیترکه” 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

Blue Tech

ترنجی خواهشا این بیانیه رو‌ پوشش بده
https://www.instagram.com/p/BJ-NN-ags-M/

HEDAYAT

‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍دوست عزیز مسلما سامسونگ برند با اصالتیه و اعتبار خیلی زیادی توی دنیا داره
فکر نکنم مسعولیتبذیری اونم درباره همچین اتفاقی خیلی عجیب یا شگفت انگیز باشه!
درسته خیلی از برندها همینم ارایه نمیدن ولی اگر سامسونگ اینکارو نمیکرد باید تعجب میکردیم!
با اینحال بنظرم اصلا نمیشه این اشتباه رو که کاملا قابل بیشگیری هم بود از سامسونگ قبول کرد.‍

Blue Tech

جناب هدایت بنده نه اشتباهش رو توجیه کردم نه در مورد وظایفش اظهار نظر کردم
مثله اینجاست عده ای نوت ۷ رو قبل از عرضه ی رسمی خریدن این بیانیه اشاره کرده که گوشی اونها هم تعویض میکنه تر.نجی و دیگر سایت ها به عنوان یک مرجع باید چینین اخباری رو پوشش بده که اگر شخصی چنین گوشی رو خریده باشه و احیانا از موضوع آگاهی لازمه رو نداشته باشه مطلع شه که بلایی سر کسی نیاد

HEDAYAT

این خیلی ناراحت کنندست که برند بزرگ و با اصالتی مثل سامسونگ فقط برای عجله در تولید همچین بلایی سرش میاد اونم درحالی که برندهای چینی الان توی این جایگاه هستن
امیدوارم دوباره شاهد همچین اشتباه بزرگی از سامسونگ نباشیم؛ اونم توی سری نوت یا اس!!
نوت۷ گوشی فوقالعاده ای بود؛ ولی سامسونگ کاملا نابودش کرد.

Kamix.1353

کامل نابود شد؟

saber133

عجب اشتباهی کردیم اس ۷ رو فروختیم در انتظار نوت ۷٫٫٫٫ ای به خشکی شانس .. من نمیخرم دیگه خیلی دیر میشه تا گوشی درست حسابی برسه دست آدم بابا همون ایفون بهتره

Nokia.king

آیفون رو‌بخر . اونی قدر نوت رو بدونه یک ماه دیگه هم صبرمیکنه

shabzendedar

خوب کاری کرده ضرر بیشتر و یکباره بهتر از ضرر به مرور زمان و به صورت ریشه ای هست. چون کمپانی اعتماد مردم رو میخواد و حق مردمه که درخواست کیفیت و ایمنی داشته باشن

hamed

انفجار – کرش – خش پذیری – هنگ و . . . واقعا سامسونگ چی فکر کرده پیش خودش . یه گوشی زده بیرون هنوز یه ماه نشده این همه فاجعه ازش در اومده . تا سامسونگ باشه دیگه گوشی فیک نزنه . B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی