حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی سامسونگ گیر اس ۲ (Gear S2) ؛ ساعت‌هوشمند با طعم بی‌نظیر تایزن

نوشته

8 سال قبل | 25 دیدگاه | ترنجی

خیلی سخت است به شما بگویید از عشق خودتان بنویسد و سعی کنید که واقع‌گرا باشید. اینجا سایت تکنولوژی است و صحبت از عشق و عاشقی شاید کمی عجیب باشد اما مطلب بررسی اپل واچ بعد از دو ماه را به یاد دارید؟ من عاشق ساعت هوشمند هستم. تعریفی که نیز برای داشتن یک ساعت هوشمند دارم شاید بسیار ساده باشد و با خود بگویید اصلاً یک نیاز اساسی نیست و کاملاً هزینه بیخودی هست اما این قول را به شما می‌دهم که در آینده‌ای نه چندان دور این گجت تازه‌نفس قدرتی بسیار بیشتر از اسمارت فون کسب خواهد کرد. خب اینکه آینده است پس حال چه فایده‌ای دارد؟ صحبت خود را بدین‌صورت ادامه می‌دهم که در دوران تحصیل چرا کتاب کمک‌درسی خریداری کردید؟ چرا اصلاً دفتر خریداری کردید؟ مگر خود کتاب نیست؟ اطراف کتاب که می‌توان نوشت پس لزومی ندارد اما برای درک بهتر و تجربه بهتر از درس اصلی، بالاخره خریداری کردید. در مورد ساعت هوشمند نیز همین صورت است. با یک دید بسیار ساده دلیلی برای خرید وجود ندارد اما زمانی که آن را خریداری می‌کنید و با اسمارت فون خودتان آن را ست می‌کنید، می‌توانید لذت بهتری از داشتن هوشمندی داشته باشید. دلیل منطقی به نظر می‌رسد؟ نظر شما چیست؟ اکنون قصد دارم کمی موضوع را رقابتی‌تر کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شرکت هماهنگ به عنوان نماینده رسمی گوشی و تبلت های سامسونگ این کالا را در اختیار ترنجی قرار داده و تصویر برداری توسط آقای کیوان هندی انجام شده است.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-59

مقدمه بسیار طولانی شد اما برای وارد شدن به دنیای ساعت‌های هوشمند لازم بود. چند سالی است که شرکت‌های مختلف ساعت خود را عرضه می‌کنند. بدون شک تعریف هر شرکت از ساعت هوشمند با تعریف شرکت دیگر از این گجت بسیار متفاوت خواهد بود. شاید “بسیار” نباشد اما درهرصورت رسالت تکامل‌یافته اسمارت فون را هنوز نمی‌توان در دنیای ساعت‌های هوشمند دید. این تفاوت‌ها در ابتدای کار کاملاً طبیعی است. اپل ازجمله شرکت‌هایی بود که با چند شایعه اسم خود را بر سر زبان‌ها انداخت. یک اسمارت فون بر روی دست؟ واو بسیار عالی است اما شرکت‌هایی ازجمله سامسونگ درزمینه رونمایی ساعت هوشمند پیش‌دستی کرد و بانام Gear ساعت خود را وارد بازار کرد. در نسل S. که تقریباً سامسونگ علاقه دارد بهترین‌های خود را در آن سری جمع کند، گیر اس رونمایی شد. گیر اس شبیه به اسمارت فون دو اینچی خم‌شده بر روی دست بود. این‌که سیم‌کارت می‌خورد و به‌صورت مستقل می‌توانست فعالیت زیادی داشته باشد به کنار، ازنظر طراحی هیچ شباهتی به ساعت نداشت و کاملاً تداعی‌کننده یک صفحه‌نمایش خم‌شده بر روی دست بود. این روند ادامه داشت تا این‌که اپل قدمی به‌صورت جدی برداشت. اپل واچ که می‌تواند مقدمه برای رشد این شرکت باشد در اولین بازگشایی چشم خود توانست جلب‌توجه زیادی داشته باشد. درخشش این ساعت هوشمند ازنظر طراحی گرفته تا کارکرد دقیقاً متناسب با اکوسیستم اپل بوده و توانست معنای جدیدی از ساعت هوشمند را برای ما تداعی کند. نمی‌خواهم بگویم سامسونگ از این تجربه درس گرفته است اتفاقاً بسیار خوشحال هستم که کم‌کم به یک تعریف واحد داریم می‌رسیم. تعریفی واحد از این‌که چه چیزی می‌خواهیم و چه‌کاری باید انجام شود. شاید شما بگویید این تعریف واحد باعث عدم رقابت می‌شود چراکه برعکس شما من فکر می‌کنم رقابت اصلی اگر بر روی نحوه اجرا باشد بسیار بهتر خواهد بود.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-6

از صحبت های اولیه کمی فاصله بگیریم. اپل ساعت خود را معرفی کرد و اکنون شرکت‌های دیگر قصد دارد تغییراتی نیز درزمینه تولیدات خود عملی کنند. سامسونگ بازار بزرگی دارد و اگر بتواند برخلاف اپل گجتی ر ا معرفی کند که جدا از افراد دارای اسمارت فون سامسونگی، دیگر شرکت‌ها نیز ترغیب به استفاده شوند، برد اصلی خود را در مقابل اپل کرده است زیرا اپل واچ مخصوص تمام کسانی است که صرفاً آیفون دارند.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-47

در بازار ساعت هوشمند فعلاً اپل را برنده این میدان میدانیم البته این “فعلاً” تا زمانی پایدار است که آمار دقیق‌تری از میزان فروش ساعت‌های مختلف و مخصوصاً گیر اس ۲ گفته شود. ولی خب ملاک برنده شدن را بهتر است که “میزان فروش” قرار ندهیم و سعی کنیم یک سری از پارامترهای عمومی را مقایسه کنیم. پس دلیل نام آوردن از اپل واچ، بعنوان یک رقیب سرسخت و مقایسه گونه است. بیشتر افراد ساعت‌های گرد را به‌عنوان یک ساعت قبول دارند و گویا در حس آدمی نیز زمانی که نام ساعت می‌آید یک دستگاه گرد را متصور می‌شویم. اپل تضاد جالبی را شکل داد. ساعت مربع مانند است اما در اصل طراحی نرم‌افزاری دایره گونه است ولی سامسونگ قید شباهت به دایره را زده است و پایه اصلی نرم‌افزاری خود را نیز گرد طراحی کرده است. با ساعتی دایره‌وار روبه‌رو هستیم که می‌تواند حس بسیار خوبی را به شما القا کند. اجازه دهید دستگاه را بازکنیم:

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-67

جعبه دستگاه همانند جعبه‌های معمول است و نکته خاصی نخواهد داشت. در پشت جعبه مشخصات اصلی نوشته‌شده اما زمانی که شما درب بالایی جعبه را باز می‌کنید، ساعت داستان ما خود را به سمت بالا نشانده است. اول ساعت را به‌دست کنم.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-68

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-79

در درون جعبه دو قطعه مهم دیگر قرار دارد. بند اصلی در سایز بزرگ خواهد بود ولی برای دستان دیگر بند کوچک‌تر نیز وجود دارد. مچ دست من زیاد بزرگ نیست که به سراغ بند بزرگ بروم اما برخلاف انتظار بند سایز بزرگ برای دست من مناسب بود. همان‌طوری که در تصاویر پیداست مقداری از آن بیرون خواهد ماند که به نظر من مهم نیست و در اصل بند سایز کوچک برای خانم‌ها باشد. در تجربه اپل واج بند سایز کوچک مناسب دست من بود و بند سایز بزرگ اذیت کننده.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-71

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-73

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-85

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-87

در کنار بند، شارژر وایرلس دستگاه قرار دارد. در ابتدا فکر کردن این بسته باندل شده است زیرا پایه شارژ در نظر گرفته‌شده دقیقاً همانند موتو ۳۶۰ است که قبلاً آن را بررسی کرده بودیم. شارژر دستگاه نیز همانند شارژرهای نوکیا قدیمی است و من شخصاً انتظار داشتم در این زمینه نیز سامسونگ تغییراتی جدی را اعمال کند ولی به نظر می‌رسد ضرب‌المثل “کار را که کرد آنکه تمام کرد” برای سامسونگ صادق نیست و باید هر بار نکته‌ای ظریف را رعایت نکند. شارژر گیر اس اگر به یاد داشته باشید همانند یک مخزن بود که باید به پشت دستگاه متصل می‌شد. در جعبه وسیله‌ای دیگر جز دفترچه وجود ندارد که از آخرین باری که دفترچه یک محصول الکترونیکی را باز کردن فکر کنم سالیان می‌گذرد!

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-74

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-72

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-83

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-75

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-76

همان‌طوری که در تصاویر نیز پیداست این ساعت‌گرد ما دارای دو دکمه است. دو دکمه که در سمت راست قرار دارد اعمال نسبتاً کم‌مصرفی را به عهده دارد. بدنه دستگاه از فلز ۳۱۶L stainless تهیه‌شده است که بهترین انتخاب سامسونگ خواهد بود و بدون شک ازنظر کیفیت بسیار عالی ارزیابی می‌شود. تراش خوردگی‌های کنار این ساعت بسیار شیک بوده و در زیبایی گیر اس ۲ کم اثر نبوده است. طراحی به نسبت نسل قبلی از این‌رو به روی دیگری تبدیل‌شده است. در مقایل زیبایی اپل واچ نه تنها صحبت‌های زیادی دارد بلکه چند پله نیز می‌توان گفت برای کاربری همانند من که مدت زیادی اپل واچ بر دست داشته، جلب‌توجه کرده و به‌قول‌معروف عشوه‌گری خاصی داشته است. قاب بالایی قرارگرفته بر روی واچ یک حلقه چرخان است. این حلقه چرخان همان هوشمندی کامل سامسونگ در طراحی این محصول است.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-81

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-82

بازهم قصد دارم مقایسه داشته باشم. اپل واچ برای راحتی کاربر و پیدا کردن حس متفاوت تر پیچ تنظیم هوشمندی را در نظر گرفته‌شده است که شما با چرخاندن آن‌هم می‌توانید منو را پایین و بالا ببرید و یا هم تنظیمات را کم‌وزیاد کنید. شاید فکر کنیم باوجود صفحه‌نمایش این مورد عملاً فایده‌ای نخواهد داشت اما به‌مرور با کسب تجربه بیشتر با ساعت این قطعه فیزیکی تبدیل به قسمتی جدایی‌ناپذیر خواهد شد. در این شک نداشته باشید که سامسونگ عملی را انجام داده است که مهر تضمینی بر بهترین بودن ساعت خود زده است. در مورد این‌که دقیقاً چه فایده‌ای دارد به‌صورت کامل توضیح خواهم داد اما همان‌طوری که اشاره کردم در سمت راست دستگاه دو دکمه قرار دارد. دکمه بالایی شمارا یک مرحله عقب خواهد بود و دکمه پایینی یک راست به منوی هوم و واچ فیس ها منتقل خواهید شد. با دو بار فشردن این دکمه لیست اپلیکیشن های برای شما نمایان خواهد شد. دکمه بالایی ارزش خاصی برای شما ندارد زیرا در مدت‌زمانی که این ساعت دست ما بود ترجیح می‌دادیم با سوایپ کردن به منوی قبلی برگردیم و خیلی کم پیش آمد که نیاز داشته باشیم تا از این دکمه استفاده کنیم اما برای خاموش روشن کردن دستگاه شما به دکمه پایینی نیاز کامل دارد و برای رفتن به اپلیکیشن ها نیز حتماً با آن سروکله خواهید زد. حال موقع این است که برای شما عملکرد این حلقه چرخان را توضیح دهم. شما دستگاه را روشن خواهید کرد و وارد منو اپلیکیشن خواهید شد.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-27

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-28

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-24

این موقعیت را تصور کنید. منوی اپلیکیشن های به‌صورت دایره‌ای نشان داده‌شده است و آیکن های دایره‌ای آن به بهترین صورت نمایان شده‌اند و حالا قصد دارد به صفحه دوم بروید. بسیار خب سوایپ خواهید کرد؟ بد نیست! ولی به نظر شما زمانی که دکمه فیزیکی را لمس کرده‌اید بهتر نیست توسط عمل فیزیکی دیگر کار خود را سریع‌تر ادامه دهید؟ شاید بگویید که خیر اما بر اساس تجربه دست بیشتر افرادی که این ساعت هوشمند با بر دست کردند تمایل داشتند با عمل فیزیکی دیگر کار خود را ادامه دهند. کافی است فقط بچرخانید. باکمی چرخان نیز به‌سرعت تمام اپلیکیشن ها را مرور خواهید کرد. همان‌طوری که در تصاویر می‌بینید، پایان حلقه یک صفحه از اپلیکیشن های آیکونی دایره رنگ وجود دارد که با انتخاب آن به سراغ صفحه بعد و یا فولدری خاص می‌روید اما کافیست حلفه بالایی ساعت را بچرخانید و آن برسید به‌سرعت وارد خواهید شد و با چرخش برعکس این حلقه برمی‌گردید! این اوج هوشمندی سامسونگ را نشان می‌دهد که قطعه کاملاً بهینه با نرم‌افزار ساعت طراحی کرده است. برای انتخاب یک اپلکیشن مجبور هستید صفحه‌نمایش را لمس کنید. در این مورد کمی تأخیر در کارکرد شما اتفاق خواهد افتاد اما بعد از آن که وارد اپلیکیشن شدید، می‌توانید برای اسکرول کردن از این حلقه استفاده کنید. تجربه بی‌نظیری است!

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-9

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-10

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-12

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-15

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-16

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-7

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-43

این ظاهر ساعت هوشمند ما بود. در صفحه بعد همراه باشید تا نگاهمان راکمی ریز بینانه تر کنیم.

[list_group][list_item title=”مقدمه و توضیحات اولیه” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-سامسونگ-گیر-اس-۲-gear-s2-؛-ساعت%E2%80%8Cهو/”]در حال خواندن هستید[/list_item][list_item title=”صفحه نمایش” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-سامسونگ-گیر-اس-۲-gear-s2-؛-ساعت%E2%80%8Cهو/۲/”][/list_item][list_item title=”ظاهر و عملکرد- سخت‌افزار – پخش‌کننده” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-سامسونگ-گیر-اس-۲-gear-s2-؛-ساعت%E2%80%8Cهو/۳/”][/list_item][list_item title=”باتری و جمع‌بندی” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-سامسونگ-گیر-اس-۲-gear-s2-؛-ساعت%E2%80%8Cهو/۴/”][/list_item][/list_group]

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

میریم که داشته باشیم متفاوت ترین نقد و بررسی رو با کیفیت تصاویر خارق العاده!
رفتیم واسه خوندن!

SONY 1946

برو بخون حالشو ببر :rose:

iPooya

واقعا عاشقش شدم تنها دلیلی که نمیخرم اینه که استورش فک کنم خیلی ضعیفه چون اپل واچ داشتم ، حتی رادیو جوان و لاین و تلگرام هم بود ولی تو این :negative:

حبیب

یعنی باید یه خسته نباشید جانانه به آقا مدیرمون بگم!
تایپ اینهمه کلمه برای ساعت هوشمند؟! عالی بود عالی! انگار نقد و بررسی گوشی رو خوندم!تصاویر فوق العاده بودند!
حالا مدعیان بیان و مثل کاتبان بنگارند!

حبیب

در مورد خود ساعت باید بگم که زیباست واقعاً!
حیف که هنوز قانع نشدم برای خرید اسمارت واچ، وگرنه کیه که ندونه این ساعت دل میبَره!

Navid

کلاسیکش عالیه اما ادم نمیدونه بچکار میاد

kamix1353

به شدت دوستش میدارم.یه زمان عاشق طراحی موتو۳۶۰ شدم اما کارکردش ضعف های جدی داشت.اما این خوشگل عسل کارایی و زیبایی رو با هم داره 🙂

Ari khan

با تشکر از ترنجی :rose:
گیر اس۲ یکی از بهترین ساعتهای هوشمند و بنظر خودم و براساس بررسی خوب ترنجی بهترین ساعت هوشمنده اما به شخصه تا شاهد عمر باتری حداقل ۳ روزه درشرایط تحت فشار نباشم به خرید ساعت هوشمند فکر نخواهم کرد 😉

Behnam Gholizadeh

از تموم افرادی که واسه این نقد و بررسی زحمت کشیدن تشکر میکنم دمتون گرم :rose: :rose: و اما در مورد خود ساعت عاااااالیه افرین به سامسونگ بازم ترکونده دمش گرم.

sinamirzaii

واقعا عالیست در کنار یکی از گوشی های نسل جدید سامسونگ بهتر نیز هست
اقای مخملی ضمن تشکر از نقد و بررسی عالیتون ولی متن داری غلط های زیادی بود با تشکر

Aryan.e.m

از بسته بندیش کیفیتش معلومه خب بالاخره از یه شرکت پلاستیک ساز که بیشتر از این انتظار نمیره
مبارک پلاستیک خراش :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
ولی بازم نسل اول موتو ۳۶۰ رو به هفت تای این ترجیح میدم چه به رسه به نسل دومش…. B-) B-) B-)

Mostafa

بعله
موتو با اون قسمت سیاه پایینش
ترجیح میدم از یک کمپانی که گوشی پلاستیکی میساخته ساعت کامل و باکیفیت و باصفحه نمایش خوب بخرم
تا اینکه از موتورولا که هنوز بلد نیست صفحه نمایش دایره ای بسازه یک ساعت با صفحه ال سی دی و پردازنده عهد خیارشور و صفحه ناقص بخرم
موتورولا هنوز جای سنسور نورش رو هم نمیدونه کجاست
الان هواوی ساعتاش دایره کامل هستند

Aryan.e.m

شما اگرم اون نوار خیلی کوچیک نبود نمیخریدیش(پس حرف نزنید!) اوکی همین مشکلو داره ولی فقط! این که از همون اولم بخریش بسته بندیش تو ذوق میزنه برو برو پلاستیک گرون بخر
نه دیگه برو

Mostafa

برو که با تو بحث کردن وقت تلف کردنه
اومدی یه مخالفتی بکنی دیده شی فقط
دیدمت عمو جون
حالا برو برا دوستات تعریف کن

milad danesh

ولش کن دوست عزیز ظاهرا این اقا جعبه گوشی و ساعتش همیشه همراهشه

Aryan.e.m

آقا مصطفی شما الان نمیدونی من چن سالمه!
بعد حرف الکی هم میزنی
ترول

Mostafa

به به
واقعا که با این بررسی خیلی متفاوت جلوه کردید بین بقیه سایت ها
متن خیلی دوستانه و خودمونی و باحال نوشته شده بود و مثل بقیه برسی ها طوری نبود که انگار کتاب ادبیات باز کردی
در مورد ساعت هم باید گفت هرچند این ساعت خیلی خوبه ولی قیمتش ادم رو مردد میکنه
یک و چهارصد برای یک ساعت که شارژ تموم میکنه خیلی زیاده
هنوز تا اون بلوغی که باعث شه یک و خورده ای پول ساعت هوشمند بدی راه زیادی مونده

Sajjad

وای چقد غلط املایی!
خدایی تا حالا بررسی ساعت هوشمند رو نخونده بودم. یعنی کلا نیازی به این محصول نمیدیم.
کلا حرف ساعت هوشمند میاد یاد ابر بیان تیم کوک میفتم: مردم تاکنون چگونه بدون اپل واچ زندگی میکردند؟!!! آخه مرتیکه….
وقتی ترنجی بررسی میزاره آدم ناخوداگاه دلش میخواد بخونه…مرسی که هستی ترنجی
والا منم خسته شدم بس که برا چک کردن یه ناتیفیکیشن بی ارزش گوشی ب اون عظمت رو برداشتم و صفحه شو روشن کردم! چقدر خوبه کارا اینقدر راحت باشه!
یکی از بهترین بررسی های ترنجی بود…بخدا اگه مطالبتون عکس هم نداشته باشه مشکلی نیست بس که خوب و دقیق توضیح میدین.
خوااااهشا یه بررسی ویدئویی ازش بزارین چون واقعا سخته درک همه مواردی که گفته شد.
ترکیب طراحی و تعداد برنامه های اپل واچ و نرم افزار و باتری این ساعت میشه ساعت ایده ال من که ایشالا هر وقت بیاد میخرم. کلا صبرم زیاده برا خرید یه محصول کامل

pika

طراحی خوبی داره و ب نظر من خیلی زیباتر از اپل واچِ
تنها مشکلش به عقیده من اینه که اندروید ور (سیستم عامل غالب بعد از واچ او اس) نیست و در ضمن لوکس نیست, بیشتر شیکه تا لوکس , ساعت ۱۲۰۰ تومنی بااااید لوکس باشه!
به طور کلی هم ساعت هوشمند ۶۰۰ ۷۰۰ بیشتر نمیارزه! چ اپل باشه چه سامسونگ

Ari khan

لوکس میخوای tag huer connected هست 😉

Samsung--Electronics

سلام :bye: :bye:
من خودم می گم هنوز برای ساعت هوشمند زوده ولی زیبایی این ساعت منو :wacko: :wacko: کرده
من ساعت نمی ذارم رو دستم ولی چند سال دیگه حتما یه هوشمند می گیرم. :yahoo: 😉
البته فک کنم بسته بندی رو تو آنباکسینگ های یوتیوب که دیدم دایره ای بود :wacko:
خسته هم نباشید آقا صدرا :rose: :rose: :rose: :rose: :heart: :heart: :heart:
عکس ها هم عالی بودند :good:

Vlad

مدل کلاسیک و گرفتم خوشگلتره

Mohammad Reza

اگر فقط نوتیفیکیشن میخواید Gear Circle بخرید با قیمت تقریبی ۳۰۰ هزارتومن.دستیار صوتی هم داره نام مخاطب رو هم می خونه اهنگ رو هم با کیفیت خوب پخش می کنه(البته نسبت به قیمتش خیلی نمیشه بهش گفت خوب ولی با توجه به بلوتوث بودنش کیفیت خوبی داره ) و ۱۲ ساعت هم عمر باتری داره.یعنی بین ۲ روز تا یک هفته.من دلیلی نمی بینم بیش از یک میلیون تومن پول ساعت هوشمند بدم. هر چند بسیار از این ساعت خوشم اومده ولی این هم بهترین میان بدهاست.

abbas

سلام
فقط میخوام از اقا صدرای عزیز و دوست داشتنی تشکر کنم.
ممنون از زحمتی که کشیدید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....