حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هرآنچه که در مراسم مایکروسافت در ۱۴ مهر ساعت ۱۷:۳۰ انتظار داریم اینجاست!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

همانگونه که مستحضر هستید مایکروسافت بزودی کنفرانسی را در شهر نیویورک برگزار خواهد کرد و در آن از محصولات جدید ویندوزی خود رونمایی می‌کند. میزان آدرنالین خون دوستداران این شرکت شاید در چند سال اخیر هیچ گاه تا این حد بالا نرفته بود چرا که علاوه بر نسخه‌ی بروز شده و قدرتمند تبلت سرفیس پرو این شرکت، شاهد رونمایی از آخرین اسمارت‌فون پرچمدار سری لومیا خواهیم بود و این همه‌ی ماجرا نیست و سر و کله‌ی نسخه‌ی جدیدتری از ویندوز ۱۰ پیدا خواهد شد. در ادامه با ما باشید تا مروری بر آنچه که فردا در پیش داریم داشته باشیم.

فردا ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران و ۱۴:۰۰ به وقت گرینویچ، ردموندی‌ها کنفرانس خود را در شهر نیویورک آغاز خواهند کرد و همانگونه که اشاره شد، انتظار می‌رود که شاهد اسمارت‌فون، تبلت، سیستم‌عامل، دستبند هوشمند و حتی محصولات بیشتری از سوی این شرکت باشیم و تمامی این محصولات باعث می‌شود که اهمیت این کنفرانس بیش از پیش افزایش یابد.

معرفی ویندوز ۱۰ بسیار از اهمیت فراوانی برخوردار بود اما این بار با توجه به گستردگی محصولات جدیدی که قرار است در این کنفرانس معرفی شوند، شاید بتوان گفت که با یکی از مهمترین رویدادهای این شرکت در چندین سال اخیر روبرو هستیم و در این بخش اشاره‌ای به محصولاتی داریم که تقریبا معرفی آنها در مراسم فردا قطعی شده است.

lumia4_censored_story (1)

لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ XL

شاید مهمترین محصولی که همه برایش لحظه‌شماری می‌کنند ۲ گوشی و پرچمدار جدید از سوی این شرکت باشد که ترکیبی از سخت‌افزار قدرتمند در کنار نرم‌افزار جدید آن یعنی ویندوز ۱۰ موبایل، می‌تواند طعمی متفاوت را نسبت به آنچه تاکنون شاهدش بودیم به دوستدارانش هدیه کند. مایکروسافت از زمانی که نوکیا را رسما خریداری کرد و بخش موبایل این شرکت را تحت سلطه‌ی خود درآورد بسیار کم کار ظاهر شد و تا حدود زیادی قافیه را در این بخش به اپل و شرکت‌های اندرویدی بیش از پیش باخت.

بیش از ۱۸ ماه از رونمایی لومیا ۹۳۰ می‌گذرد و از مدل ۸۳۰ نیز ۱ سالی سپری شده است و واقعا نیاز به یک ارتقای اساسی و معرفی ۲ مدل قدرتمند در سبد محصولات مایکروسافت شدیدا احساس می‌شود. همانگونه که اشاره شد انتظار می‌رود که محصولات فردا با ویندوز ۱۰ موبایلی عرضه شوند که هنوز سر و کله‌ی ویرایش نهایی آن پیدا نشده و معلوم نیست که ردموندی‌ها برای بخش نرم‌افزاری آن چه آشی را پخته‌اند و چه خوب است که فردا در کنار معرفی این محصولات رسما از آخرین ویرایش این سیستم‌عامل در بخش اسمارت‌فون‌ها نیز رونمایی شود چرا که دیگر همه از بیلدهای آزمایشی خسته شده‌اند!

متاسفانه در چند روز اخیر تقریبا تمامی مشخصات ۲ پرچمدار جدید این شرکت به بیرون درز پیدا کرد و باعث شد که هیجان برای رونمایی از آنها تا حد امکان پایین بیاید و حتی در کنار مشخصات، ۲ روز گذشته عکس‌های با وضوحیت بالا از این ۲ محصول لو رفت تا تقریبا به صورت غیر رسمی از آن رونمایی شده باشد و حتی کار به جایی رسید که مایکروسافت خود نیز به شکلی کاملا تصادفی در وبسایت خود این ۲ محصول را قرار داد و به نوعی بر تمامی شایعات و مشخصات درز شده توسط افراد مشهور مهر تایید گذاشت. شاید تنها نکته‌ای که مجهول باقی مانده و فعلا لو نرفته است، قیمت‌گذاری و زمان در دسترس بودن آن باشد!

حدس و گمان‌هایی مبتنی بر اینکه این ۲ محصول در فاصله‌ای بسیار نزدیک از برگزاری مراسم در دسترس خواهند بود وجود دارد. البته با توجه به اینکه هنوز ویرایش نهایی ویندوز ۱۰ موبایل رسما عرضه نشده، انتظار اینکه در ورود آن به بازار شاهد تاخیری چند هفته‌ای باشیم وجود دارد و بهتر است که تا فردا و زمان برگزاری مراسم صبر کنیم.

surface_pro_3_story

سرفیس پرو ۴ و سرفیس XL با صفحه نمایش ۱۴ اینچی

سرفیس پرو ۳ پا به سن گذاشته است و از زمان معرفی این تبلت قدرتمند ۱ سال و نیم می‌گذرد و کاملا نیاز به یک بروزرسانی جدی در آن احساس می‌شود. پس از اینکه اپل از تبلت قدرتمند آیپد پرو با صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچی رونمایی کرد و گوگل نیز Pixel C خود را معرفی کرد، اکنون نوبت مایکروسافت است تا با آخرین سرفیس خود رسما به جنگ با رقبای قدرتمندش برود. انتظار می‌رود که سرفیس پرو ۴ از هر نظر یک جانشین خلف برای سرفیس ۳ باشد و بتواند راه و رسم این تبلت قدرتمند را بخوبی ادامه دهد.

برخلاف ۲ مدل لومیای بالا که تقریبا تمامی مشخصات و تصاویر آنها لو رفت، هنوز مشخصات آنچنانی از سرفیس‌های جدید لو نرفته است و شاید بیشترین هیجان در کنفرانس فردا را همین محصول به خود اختصاص دهد چرا که انتظار برای دیدن محصولی که بتواند با آیپد پرو رقابت کند بسیار دیدنی خواهد بود.

گرچه مشخصات زیادی از این تبلت منتشر نشده اما انتظار می‌رود که در قلب آن شاهد بکارگیری یک پردازنده‌ی قدرتمند نسل ششم اینتل یعنی سری Skylake باشیم و در بخش صفحه‌نمایش نیز با یک صفحه‌ی ۱۲ اینچی با وضوحیت خارق‌العاده‌ی ۴K روبرو خواهیم بود. در صورت استفاده‌ از نسل ششم پردازنده‌های اینتل، انتظار می‌رود که در این مدل از سرفیس هیچ فنی در سیستم خنک کننده بکار گرفته نشود تا عملا هیچ سر و صدایی توسط آن به بیرون راه پیدا نکند.

با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در سخت‌افزار آن و همچنین بهره‌گیری از ویندوز ۱۰ در آن، انتظار دوام شارژدهی مطلوب‌تر باتری در سرفیس ۴ چندان غیر معقول به نظر نمی‌رسد و احتمالا در این بخش سرفیس پرو ۴ از بهترین‌های بازار تبلت لقب گیرد.

از دیگر ویژگی‌های هیجان انگیز آن می‌توان به حاشیه‌های بسیار کم اشاره کرد و طبق شایعات منتشر شده، در سرفیس پرو ۴ نیز مانند آنچه در Dell XPS 13 شاهدش بودیم، احتمالا کمترین حاشیه‌ی ممکن در اطراف صفحه‌نمایش حضور خواهد داشت و این ویژگی با وجود مزایای پرشماری که در جهت کوچکتر کردن و سبکتر شدن دستگاه دارد، می‌تواند استفاده از آن را تا حدی دشوار کند و باید ببینیم که آیا واقعا در طراحی آن حاشیه‌ها کم خواهند شد یا این خبر صرفا یک شایعه خواهد بود.

اما سرفیس پرو ۴ در مراسم فردا تنها نیست و ظاهرا بردار بزرگتری نیز آن را یاری خواهد کرد که شاید خود بتواند به گل سرسبد محصولات مراسم فردا تبدیل شود چرا که مشخصات سخت‌افزاری بکار رفته در آن فوق‌العاده چشمگیر است. همین بس که طبق مشخصات منتشر شده، حافظه‌ی بکار رفته شده در آن از نوع SSD و ۱ ترابایت است و ترکیب چنین حافظه‌ی فوق‌العاده‌ای در کنار نسل ششم قدرتمند پردازنده‌های اینتل می‌تواند نوید یک محصول ایده‌آل را بدهد. در بخش تشخیص چهره نیز ظاهرا ترکیب سخت‌افزار بکار رفته شده در کنار ویندوز ۱۰ باعث شده که در این تبلت بتوانیم از ویژگی دیدنی Windows Hello برای شناسایی چهره سود ببریم.

در صورتیکه واقعا چنین محصولی با این ابعاد و مشخصات در مراسم فردا معرفی شود مسلما باید کار مایکروسافت را ستود چرا که تقریبا شعار سرفیس پرو ۳ یعنی “تبلت جانشین لپ‌تاپ” که در مدل قبلی نیمه و ناقص توانست به شعار خود جامه‌ی عمل بپوشاند این بار کاملا تبدیل به واقعیت خواهد شد و این محصول می‌تواند به شکلی تمام عیار جوابگوی نیازهای یک کاربر باشد هرچند که اگر بتوانید خود را راضی به داشتن یک تبلت ۱۴ اینچی کنید!

1_1_microsoft_band_hero_story

مایکروسافت باند ۲

حدود یک سال از عرضه‌ی دستبند هوشمند مایکروسافت می‌گذرد در طول این یک سال آنطور که باید این محصول نتوانست محبوب شود و به فروش قابل توجهی دست یابد هرچند که در برخی بازارها آمار استقبال از آن چشمگیر بود اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده که بتواند نام خود را بر سر زبان‌ها جاری سازد.

در مدل اول این محصول در کنار توانایی‌هایی که در آن مشاهده شد، انتقادات فراوانی نیز متوجه مایکروسافت گردید و ظاهرا اخبار و شایعات پیرامون نسل دوم آن حکایت از این موضوع دارد که ردموندی‌ها از اشتباهات نسل اول درس گرفته و این بار محصولی جذاب‌تر و کاراتری را روانه‌ی بازار خواهند کرد. یکی از انتقاداتی که به نسل اول این محصول وارد می‌شد در خمیده نبودن صفحه‌نمایش آن بود و بکار گیری یک صفحه‌ی تخت در آن باعث شد که قرار گرفتن آن بر روی مچ دست چندان جالب توجه نباشد و این بار در Band 2 شاهد خمیده شدن صفحه‌نمایش هستیم به گونه‌ای که استفاده‌ی روزمره از آن را تا حد امکان آسان کند.

طراحی کلی نسل دوم انتظار می‌رود تفاوت چندانی با مدل اول نداشته باشد و این شرکت در بخش ظاهر دستبند جدید خود صرفا به بهبودهایی در جهت استفاده‌ی راحتتر آن اکتفا خواهد کرد. پنل جلویی این محصول در رنگ متالیک درخشان خود جلب توجه می‌کند و ۲ عدد دکمه‌ی فیزیکی در کنار نیز به کاربر کمک می‌کنند که به کنترل قابلیت‌های آن بپردازد.

طبق گزارشات منتشر شده مایکروسافت در ماه‌های اخیر سخت در حال کار کردن بر روی این محصول و انجام آزمایشات مختلف برای اطمینان از صحت عملکرد آن بوده است و اکنون زمان آن فرارسیده که نتیجه‌ی تلاش‌های این شرکت را در Band 2 طی مراسم ۱۴ مهر مشاهده کنیم و ببینم که آیا واقعا می‌تواند رقیبی برای ساعت‌های هوشمند قدرتمند بازار لقب گیرد یا به حاشیه خواهد رفت.

هنوز مشخصات زیادی از Band 2 به بیرون درز پیدا نکرده اما انتظار می‌رود که این محصول بتواند با گوشی‌های ویندوزی، اندرویدی و اپلی سازگاری بسیار مطلوبی را داشته باشد و به نوعی کاربران هر ۳ پلتفرم مطرح را به سمت خود بکشد.

windows-10-hero-05_story

اطلاعات کاملی از نسخه‌ی جدید و بروزشده‌ی ویندوز ۱۰ به همراه یک شگفتی!

گرچه انتظار نمی‌رود که فعلا مایکروسافت از نسخه‌ی متحول شده‌ی ویندوز ۱۰ با نام رمز Redstone رونمایی کند اما بنابه اطلاعات منتشر شده از منابع مختلف، این شرکت در مراسم فردا به ذکر جزییات کاملی از ویرایش جدید ویندوز ۱۰ خواهد پرداخت که طبق برنامه‌ی قبلی در اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد و تمامی دستگاه‌های ویندوزی را بروز خواهد کرد.

انتظار می‌رود که این شرکت در مراسم فردا از سیاست‌هاش در بروزرسانی‌های مداوم برای ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۰ موبایل و اولین بروزرسانی بزرگ در قالبی غیر از Patch ارتقایی سخن بگوید و همچنین جزییات بیشتری را از نسخه‌ی بعدی مرورگر جدید خود با نام مایکروسافت اج مطرح کند که مسلما شنیدن تک تک این موارد می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

اما یک بروزرسانی بزرگ (جدا از آنچه که در بالا اشاره کردیم و برای ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده) برای کاربران ویندوز ۱۰ برای ماه اکتبر(مهر ماه) برنامه ریزی شده بود که ظاهرا برنامه به عقب افتاده و مایکروسافت در ماه آبان اقدام به ارائه‌ی اولین بروزرسانی بزرگ برای ویندوز ۱۰ با نام روز Threshold 2 خواهد کرد که برای ماه نوامبر برنامه ریزی شده است. طبق اطلاعات منتشر شده در این نسخه از ویندوز ۱۰ بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای جهت بهبود عملکرد این سیستم‌عامل ایجاد شده و تاخیر در عرضه‌ی آن گرچه خبر ناراحت‌کننده‌ای برای دوستداران ویندوز است، اما در سوی دیگر نشان می‌دهد که این شرکت سخت در تلاش است تا یک ویرایش بی نقص و دیدنی را از ویندوز ۱۰ منتشر کند.

انتظار می‌رود که از این بروز رسانی با نام “بروز رسانی ویندوز ۱۰ برای ماه نوامبر” یا “بروزرسانی نوامبر ویندوز ۱۰” نام برده شود که ظاهرا می‌تواند در هفته‌های آتی خبر بسیار خوبی برای دوستداران ویندوز و مایکروسافت باشد و به نوعی شگفتی بزرگی در آخرین روزهای سال ۲۰۱۵ میلادی در بخش ویندوز اتفاق افتد.

انتظار می‌رود که این بروزرسانی اسم خاصی نداشته باشد و در قالب بروزسانی‌های رایج که تا به امروز در ویندوز ۱۰ شاهد آن بودیم، کاربران این سیستم‌عامل بتوانند قابلیت‌های جدید را در ماه نوامبر دریافت کنند و چند ماه بعد نیز طی پروژه‌ی “رداستون” این شرکت که در بالا اشاره شد، ویرایشی متحول شده از ویندوز ۱۰ را شاهد باشیم که شاید بتواند مایکروسافت را در رسیدن به ۱ میلیارد کاربر در مدت ۳ سال یاری رساند.

screen_shot_2015-08-10_at_9.58.31_am_story

اما اکنون که حرف از مهمترین محصول مایکروسافت یعنی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به میان آمد، چه خوب است که به کنسول بازی این شرکت نیز اشاره کنیم که قرار است بزودی این سیستم‌عامل را به عنوان قلب نرم‌افزاری خود دریافت کند. انتظار می‌رود که در مراسم فردا این شرکت جزییات بیشتری را درباره‌ی ویندوز ۱۰ بر روی کنسول بازی XBOX One اعلام کرده و زمان عرضه‌ی آن را به دوستداران این کنسول محبوب گوشزد کند.

اما هنوز به سورپرایز اصلی نرسیدیم و طبق گزارشاتی که وبسایت ویندوز سنترال توانسته از منابع داخلی مایکروسافت به آن دست یابد، این شرکت قصد دارد که در مراسم فردا به نوعی شگفتی آفرینی کند و با همکاری‌ها و مکاتبه‌های گسترده‌ای که در این مدت برای محصول انتقلابی خود یعنی هلولنز با شرکت‌های بزرگ انجام داده، این شرکت در سال ۲۰۱۶ هلولنز را به بازار عرضه خواهد کرد و به نوعی بازار کنسول‌های بازی با ورود این محصول شاهد جهشی خیره‌کننده خواهد بود. قبل از این خبر از عرضه‌ی آن ۵ سال پس از معرفی به میان آمده بود که ظاهرا مهندسان ردموندی نهایت تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا در سریع‌ترین زمان ممکن هلولنز را روانه‌ی بازار کنند.

lumia-950-leak-03_story

اما این همه‌ی ماجرا نیست و در مراسم فردا علاوه بر موارد اشاره شده در بالا انتظار می‌رود که این شرکت از محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیگری نیز در کنار آنها رونمایی کند که به نوعی می‌توانند طعم مراسم را به کام دوستدارانش شیرین‌تر کنند!

– تگ جدید Treasure که نوکیا برای ردیابی محصولات سری لومیا معرفی کرده بود و اکنون نسخه‌ی جدیدتری از آن در مراسم فردا معرفی خواهد شد.

– اسپیکرهای جدید ProClear که عملکردی مشابه سری MD-12 نوکیا دارند.

– کاور هوشمند و یک قلم هوشمند جدید برای اسمارت‌فون جدید لومیا ۹۵۰ XL

– اطلاعات بیشتری از قابلیت Continuum در میان دستگاه‌های ویندوزی برای یکپارچه سازی هرچه بیشتر آنها

بدین ترتیب در مراسم فردا شاهد رونمایی از محصولات پرشماری خواهیم بود که اگر بخواهیم مختصری از آنها را مجدد اشاره کنیم می‌توان گفت ۲ مدل اسمارت‌فون، ۲ مدل تبلت، یک دستبند هوشمند، بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ و جزییات آن، جزییات هلولنز و زمان عرضه به بازار، ویندوز ۱۰ برای کنسول XBOX، تگ جدید Treasure، اسپیکرهای جدید ProClear، کاور و قلم هوشمند برای لومیا ۹۵۰ XL و جزییات بیشتری از قابلیت کانتینیوم از جمله اتفاقات اصلی در مراسم فردا خواهند بود و این احتمال وجود دارد که علاوه بر این موارد مایکروسافت بخواهد حتی مقداری بیشتر میزان آدرنالین خون را در دوستداران خود ارتقا بخشد.

شما در مورد مراسم فردا چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما مایکروسافت می‌تواند این بار نظر مساعد دوستداران و منتقدان خود را جلب کند؟

[poll id=”120″]

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/what-to-expect-at-microsofts-devices-event-and-how-to-watch-it” target=”blank” background=”#159f84″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

والا تو ضمینه موبال دیگه کلا به شخصه امیدی ندارم
علنا گند زد تو طراحی.از الان روی کاغذ هم شکست خوردست

وینفون جدیدم جدا خسته شدیم از بس پیش نمایش بود
اگه شانس ما هست.روز نمایش میگن یه باگ یهو کشف شد همه چی کنسل شد…خخخخ

جدا تا دیروز میفکریدم جی ال ایکس داغون ترین طراحیارو داره…وقتی عکسای پرچمدارای جدید مایکیو دیدم.جدا.جدا به جی ال ایکس ایمان اوردم که خیلی سرتر هستش

حسین

به زودی سال ۲۰۱۶ می رسه و نوکیا از شر مایکروسافت راحت میشه !!! اون وقت مایکروسافت ببینم می خواد کدوم کمپانی دیگه رو به لجن بکشه با خریدنش و استفاده از امکاناتش برای موبایل ساختن !!!

MJS.00824

خداییش از آیفون ۶ خوشگلتر نیست؟ (البته تو عکس)

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...