حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ هایی با چیپست اسنپدراگون 835 ارایه شدند: HP Envy X2 و Asus NovaGo

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی

مایکروسافت و کوالکام با همکاری یکدیگر از کامپیوترهای شخصی مبتنی بر پردازنده هایی با معماری ARM رونمایی کردند و قرار است این دستگاه ها تا سال آینده به صورت تجاری وارد بازار خواهند شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با دو لپتاپ تبدیل پذیر و ساده مبتنی بر ویندوز 10 اس (Windows 10 S) از اچ پی و ایسوس با نام های HP Envy X2 و Asus NovaGo که لپتاپ هایی با چیپست اسنپدراگون 835 هستند، آشنا شویم.

اچ پی Envy X2

HP-Envy-X2

HP-Envy-X2

نمونه HP را می توان یک تبدیل پذیر شیک دانست که البته با نسخه X86ش با چیپست اینتل تفاوت زیادی در طراحی ندارد. این موضوع درباره نمونه ایسوس نیز صادق است. همچنین این عدم تفاوت درباره قابلیت های کلیدی نیز صادق است. این تبلت از قلم، نکته امنیتی Windows Hello و صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می کنند.

هر چند قرار است که لپتاپ های ویندوزی ارایه شده بر مبنای چیپست های دارای معماری ARM به شکل محسوسی سبک تر و باریک تر باشند اما این دستگاه ها تفاوت زیادی را نشان نمی دهند. در حال حاضر تبلت های بدون فن خنک کننده قدرتمندی با چیپست های قوی اینتل سری Core i از سوی مایکروسافت عرضه شدند اما گران قیمتند. شاید بیشتر باید از نظر قیمتی به برتری چیپست کوالکام نگاه کرد، جایی که دستگاه های ارایه شده با چیپست اسنپدراگون 835 حدود 600 تا 800 دلار قیمت خواهند خورد.

اچ پی Envy X2 با مشخصات سخت افزاری مناسب از جمله نمایشگر 12.3 اینچی به رزلوشن FHD و حافظه داخلی و رم تا 256 یا 8 گیگابایت ارایه می شود. این دستگاه که نمایشگر قابل جدا شدن و تبدیل شدن به تبلت را دارد تنها با پورت Type C ارایه می شود.

ایسوس NovaGo

ایسوس NovaGo

ایسوس NovaGo

نمونه ایسوس اما بیشتر شبیه به یک لپتاپ عادی رده پایین اقتصادی است که با نمایشگر جدانشدنی 13.3 اینچی به رزلوشن FHD عرضه می شود. این نمایشگر اما قابلیت گردش 360 درجه ای را دارد که می توان در حالت های مختلفی قرار بگیرد. از نظر حافظه رم و داخلی همانند نمونه اچ پی تا 8 و 256 گیگابایت می توانید انتخاب کنید و این دستگاه از پورت های کامل USB Type B (عادی) و HDMI بهره می برد.

عمر باتری لپتاپ هایی با چیپست اسنپدراگون 835 تا 25 ساعت خواهد بود!

این دستگاه ها به لطف چیپست اسنپدراگون 835 از مودم X16 بهره می برند که تجربه ای متفاوت از همیشه متصل بودن به شبکه را ارایه می کنند. همچنین کوالکام عنوان می کند که عمر باتری لپتاپ هایی با چیپست اسنپدراگون 835 تا 25 ساعت خواهد بود! برای سال 2018 می توان انتظار استفاده از چیپست اسنپدراگون 845 را داشت که مودم سریع تر و بهینه تر X16 را دارد. در حال حاضر لپتاپ های مبتنی بر چیپست اسنپدراگون 835 تجربه ارتباطی همچون بهترین پرچمدارهای سال 2017 در بخش موبایل هوشمند از جمله گلکسی اس 8 و پیکسل 2 ایکس ال را خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ آیا می رسد روزی که لپتاپ های ویندوزی گسترده تر، ارزان تر، سبک تر و با دوان بیشتر روی باتری ارایه شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

عمر باتریشون خیلی خوبه?

mTAAHAAm

بله اگه کاربر معمولی باشی شاید تا ی هفته هم نیاز به شارژ نداشته باشی

Mortazavi

سلام سينا خان

اين لپ تاب ها قادر به اجراي نرم افزارهاي قوي طراحي و آناليز مثل كتيا يا يوليد استديو يا مولدفلو يا پاورميل و… به صورت كامل و حرفه اي هستند؟

Mortazavi

حيف پردازنده هاي حرفه اي اينتل نيست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)