حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری Face ID هوآوی تا 10 برابر دقیق تر از آیفون 10، Animoji با جزئیات بیشتر

نوشته

6 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

هوآوی تلاش خود را برای حضور پر اعتبارتر در بازار دارد. حضور پر اعتبار تر می تواند با استفاده از فناوری های روز و ترندی تر صورت بپذیرد. در حال حاضر دو فناوری مختص اپل در بازار وجود دارد که هیچ شرکت دیگری از آن بهره نمی برد و آن دو چیزی نیستند جز Face ID و Anomoji که روی آیفون هزار دلاری اپل قرار گرفته است. حال تصور کنید این فناوری های روی دستگاه برندی دیگر قرار بگیرد، مسلما اعتبار قابل توجهی برای آن شرکت رقم می خورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به معرفی جذابی که در کنار رونمایی از هوآوی Honor V10 صورت گرفته بپدازیم و با Face ID و Animoji از دید هوآوی آشنا شویم.

انیموجی هوآوی

انیموجی هوآوی

اجازه بدهید ابتدا با موردی که هوآوی Honor مدعی است حتی از آیفون 10 و iOS هم بهتر عمل می کند. هوآوی قابلیتی شبیه به Animoji اپل معرفی کرده که می تواند با جزئیات بیشتری فرم صورت شما را به شخصیت کارتونی پیوند بزند. برای مثال در تصویر بالا شاهد هستیم که در نمونه انیموجی معرفی شده توسط هوآوی Honor زبان شخص نیز پوشش داده شده اما در نمونه اپل چنین توانایی وجود ندارد. همچنین جالب اینکه هوآوی با خلاقیت کامل از شخصیت های کارتونی مخصوص به خود استفاده کرده که اصلا شباهت به انیموجی اپل ندارد اما از همان فناوری که حتی بهتر هم شده استفاده می کند.

اما می رسیم به Face ID، این فناوری که شمایل کلی آن را تصویر اصلی مطلب می بینید شبیه به چیزی که در Face ID اپل دیدیم به نظر می رسد. برای مقایسه بهتر اجازه بدهید نگاهی به فناوری Face ID آیفون 10 بیاندازیم:

به صورت کلی می توان گفت 5 المان اصلی در سیستم تشخیص چهره هوآوی Honor نیز یکسان است اما چینش آن ها کاملا متفاوت است، فعلا جزئیات کاملی از طریقه عملکرد آن منتشر نشده اما درباره دقت بد نیست بدانید این سیستم می تواند تا 300000 (سیصد هزار) نقطه را روی صورت شما ثبت که 10 ثانیه به طول می انجامد، برای مقایسه بد نیست بدانید Face ID فقط 30 هزار نقطه را روی صورت شما ثبت می کند و این یعنی سیستم تشخیص چهره هوآوی تا 10 برابر اطلاعات بیشتری ثبت می کند که احتمالا به معنی دقت بسیار بیشتر هم هست.

این یعنی سیستم تشخیص چهره هوآوی تا 10 برابر اطلاعات بیشتری ثبت می کند

سپس برای شناسایی صورت شما 0.4 ثانیه فرصت نیاز دارد که دو برابر حسگر اثرانگشت (0.2) بیشتر طول می کشد. اینجا دوست دارم به هوآوی یادآوری کنم که شما چند روزی پیش در معرفی رسمی Mate 10 گفتید سیستم تشخیص چهره 3 بعدی در مقابل حسگر اثرانگشت حرفی برای گفتن ندارد و استفاده از آن متقاعد کننده نیست. البته اگر واقعا تا 10 برابر دقیق تر از Face ID اپل عمل کند، استفاده از آن متقاعد کننده می شود.

نظر شما چیست؟ هوآوی می تواند با این فناوری ها به مقام اول پرفروش ترین برند تلفن همراه برسد؟ در حال حاضر این فناوری روی هیچ موبایلی از هوآوی قرار ندارد اما حدس بیراهی نیست اگر بگوییم شاید آن ها را روی Huawei P11 ببینیم.

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajjad

نه داداش این چه حرفیه هواوی گوشی سخنگو هم بزنه بدرد نمیخوره. ااااااصلا

mTAAHAAm

اگه رو گوشی 1000 دلاری توجیه نداشته باشه ولی روی گوشی 400 دلاری توجیه پذیره.

mTAAHAAm

جالبه
این گوشی معرفی شده؟

mTAAHAAm

عذر می خوام تازه خبر قبلی رو خوندم. آنر وی ده معرفی شده.

علی شیخ زاده

خوشم میاد هواوی مثل خمیر خام همیشه آماده تغییر و پیشرفته

Milad7

بُنجُل ساز ?

khers khofteh

تو بساز

Milad7

تو كامنت ها هركسي آزاده نظرش رو بده.توام ميتوني نظرت رو بگي . بار اخرت باشه من رو ريپلاي ميكني

Peiman

با اینکه دقت انیموجی هواوی بیشتره اما ایموجی هایی که اپل برای این قابلیت انتخاب کرده جذابتره

Sajad

هواووی هم خیلی جدی تصمیم گرفته تو هر زمینه خودشو ثابت کنه. جالبه که تو این دو سال اخیر از اون حالت پیرو بودن و کپی کردن فاصله گرفته.

Mortazavi

شك نكيد بزودي هواوي جايگاه اول رو بدست مياره و لياقتشم داره
سري هانر لوكس و ارزون
سري پي فوق العاده و خوش قيمت
سري ميت بهترين و گرون
اين يعني كامل ترين برند موبايل

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)