حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 9 (Galaxy S9) با حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای عرضه خواهد شد؟!

چند سالی است که بحث و جدل‌های فروانی پیرامون توسعه حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند، یه یک موضوع مهم و پر بحث تبدیل شده است، تا کنون حدس و گمانه‌ زنی‌های فراوانی درباره آینده حسگرهای اثر انگشت و نسل جدید آن‌ها که قرار است در زیر صفحه‌نمایش قرار گیرند، انجام شده است، اکنون این مساله از ابعاد جدیدی برخوردار است و به نظر می‌رسد که به زودی باید شاهد یک گوشی هوشمند با بهره‌گیری از این فناوری نوین باشیم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تا پیش از این اخبار و شایعات فراوانی مبنی بر بهره‌گیری سامسونگ از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای در گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) در فضای مجازی منتشر شده بود، این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است که یک فناوری نو ظهور نمی‌تواند در مدت کمی راه خود را به محصولات بازار باز کند و این امر نیازمند تحقیق و توسعه و بهبودهای فراوانی است، به حدی که بتوان آن را یک فناوری قابل استفاده نامید.

به همین دلیل بود که تا الان شرکت سامسونگ از این فناوری در گوشی‌های هوشمند خود استفاده نکرده بود و قصد داشت تا با ایجاد بهبودها و پیشرفت‌های فراوان از آن یک فناوری قابل استفاده ایجاد نماید. همانگونه که پیش از این بنابر گفته شرکت سامسونگ، توسعه فناوری حسگر تشخیص عنبیه (Iris Scanner) بیش از 5 سال زمان را به خود اختصاص داده بود.

حسگر اثر انگش درون صفحه‌ای

اما اخیرا، بر اساس اخبار و اطلاعات جدیدی که منتشر شده است، توسعه فناوری حسگرهای اثر انگشت درون صفحه‌ای به حدی پیشرفت داشته است که می‌توان حدس زد که این شرکت قصد دارد تا پرچمداران آینده خود، یعنی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) را به این فناوری نوین مجهز نماید تا گامی مثبت در جهت رفع انتقادات مطرح شده بر مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) بردارد.

همانگونه که اطلاع دارید، محل قرارگیری حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) که در کنار دوربین قرار گرفته است، باعث می‌شود تا هنگام استفاده و لمس آن، به صورت ناخواسته انگشت کاربران لنز دوربین را لمس نماید و بدین ترتیب لنز کثیف شده و هر دفعه برای عکس برداری نیازمند پاکسازی باشد.

شرکت سامسونگ این فناوری جدید را در سازمان ثبت علائم تجاری کره جنوبی، با عنوان KIPRIS به ثبت رسانده است و این خبر می‌تواند بر این مساله اذعان داشته باشد که به زودی فناوری حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت و حضور آن را در نسل بعدی پرچمداران سامسونگ، یعنی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) را شاهد خواهیم بود.

این در حالی است که تا پیش از این، اخبار و اطلاعات مختلفی نشان می‌داد که سامسونگ این فناوری را برای استفاده در گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) نگه داشته است و به این زودی قرار نیست شاهد استفاده از آن در یک گوشی هوشمند سامسونگ باشیم.

حسگر اثر انگش درون صفحه‌ای

اگر این اطلاعات منتشر شده واقعیت داشته باشند، می‌‎توان گفت که شرکت سامسونگ قصد دارد تغیرات مثبتی را در پرچمداران خود ایجاد نماید و بخش فعلی کلید خانه در بخش پایین صفحه‌نمایش، محل قرارگیری حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای باشد. ذکر این نکته لازم است که در صورت استفاده از این فناوری، سرعت و دقت حسگر اثر انگشت در گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9)، نسبت به نسل‌های قبلی دگرگون خواهد شد و این بار یک حسگر اثر انگشت سریع و دقیق را شاهد خواهیم بود.

اگر سامسونگ از فناوری حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای در پرچمداران سال آینده خود یعنی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) استفاده نماید، قطعا در مقایسه با گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8)، یک پیشرفت مثبت را در بخش امنیتی برای کاربران به ارمغان خواهد آورد، چرا که هم‌اکنون محل نامناسب قرارگیری حسگر اثر انگشت در گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) سبب شده است تا بسیاری از کاربران به حسگر تشخیص عنبیه (Iris Scanner) روی آورده و قید حسگر اثر انگشت را بزنند.

حسگر اثر انگش درون صفحه‌ای

تا به این لحظه بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده، گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) همانند گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8)، به ترتیب به صفحه‌نمایش‌های 5.8 و 6.2 اینچی مجهز خواهند شد و همانند قبل از طراحی زیبای سامسونگ موسوم به “صفحه‌نمایش بی کران” یا (Infinity Display) بهره‌مند می‌شوند و همچنین این دو گوشی هوشمند از چیپست اسنپدراگون 845 (Snapdragon 845)، ساخت شرکت آمریکایی کوالکام (Qualcomm) استفاده خواهند کرد که همانند گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8)، به 6 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9) همانند گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8)، به دوربین‌های دوگانه 12 مگاپیکسلی با فناوری دوال پیکسل (Dual Pixel) و  فلش LED مجهز شوند، شاید پرچمداران نسل بعدی سامسونگ یعنی  گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9)، اولین گوشی‌های سامسونگ با بلندگوهای دوگانه باشند.

گرچه این نکته کمی دور از انتظار است، اما اکنون مدت زمان زیادی می‌گذرد که سامسونگ شرکت‌های فعال در زمینه صوتی را خریداری کرده و افزایش کیفیت صدا و عرضه ایرفون (Ear Phone) های با کیفیت اکنون به سیاست سامسونگ تبدیل شده است.

بنابراین طولی نخواهد کشید که شاهد استفاده از بلندگوهای دوگانه در پرچمداران سامسونگ باشیم، نکته دیگر بحث رقابت با سایر شرکت‌هایی است که از بلندگوهای دوگانه با کیفیتی در محصولاتخود استفاده می‌کنند، شرکتی همانند اپل اکنون در بخش صوتی رقیب خوبی برای سامسونگ است و ادامه رقابت این دو شرکت بزرگ شاید باعث گردد که سامسونگ نیز به استفاده از بلندگوهای دوگانه روی آورد.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا سامسونگ در نسل بعدی پرچمدارن خود یعنی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9)، از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای استفاده خواهد نمود یا تمام این موارد، اخبار و شایعات محسوب می‌گردند؟ در صورت استفاده سامسونگ از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای در گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Galaxy S9)، آیا این گوشی‌های هوشمند را خریداری خواهید کرد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

امیدوارم تو گلکسی اس ۹ وجود داشته باشه هرچند ثبت یه پتنت الزاما نمیتونه دلیل کافی واسه استفاده تو پرچمدار بعدی باشه.

ahmad

من به حرفهای اقای مینگ چی کو (kgi)واقعا ایمان دارم و فکر میکنم این قابلیت به اس ۹ نرسه

Peiman

واقعا پیشرفت بزرگی حساب میشه اسپیکر دوگانه و سنسور زیر صفحه در کنار کیفیت دوربین و اسپیکر ک در هر نسل پیشرفت داره

Yas

حتى اگ حسگر اثرانگشت هم زير صفحه نمايش قرار بگيره اسپيكرهاى اس٩ بازم تكى هست و استريو نيست
فكر نكنم سامسونگ ب اين زوديا از اسپيكر استريو استفاده كنه
شما فكر كن نوت٨ با اين امكانات و اين طراحى بازم اسپيكر منو استفاده شده !!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان