حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هواوی نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus): سلفی بگیر!

هر روز بهتر از دیروز! این داستان ارایه میان رده های هر سال است و واقعا باید از این موضوع خوشحال بود. هر چه فناوری بیشتر پیشرفت می کند، توانایی های ویژه موبایل های گران پرچمدار به موبایل خوش قیمت میان رده منتقل می شود. هواوی با معرفی سری نوا (Nova) از سال گذشته، سعی در ارایه یک جفت میان رده خوش قیافه دارد و باید بگوییم در این زمینه نیز موفق ظاهر شده است. هواوی نوا 2 (Huawei Nova 2) و مدل پلاس آن این بار در زمینه دوربین اصلی و سلفی به شکل ویژه ای تجهیز شده اند تا بازار رده میانه را به صورت یک حریف جدی زیر و رو کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید هواوی نوا 2 پلاس را زیر و رو کنیم!

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

نوا 2 پلاس به شکل مشخصی تلاش ویژه هواوی است برای کسب سهم حداکثری از بازار میان رده های لوکس. تا پیش از این تلاش هایی همچون آنر 8، نوا پلاس و سری لایت پرچمدارای خود توانسته بودند به خوبی خود را در بازار ثابت کنند. سری نوا (Nova) نام سری جدید دستگاه های هواوی است که از نظر دسته بندی در دسته میان رده های لوکس قرار می گیرد. نسل اول این محصولات سال 2016 معرفی شد و شاهد استقبال مناسبی در بازار بود. حال در سال 2017 هواوی تصمیم گرفته است نسل دوم این سری پر طرفدار را طراحی و عرضه نماید.

نوا 2 (Nova 2) و نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) دو دستگاه میان رده لوکس از هواوی برای سال 2017 هستند. این دو دستگاه تفاوت خاصی به جز اندازه نمایشگر ندارند. سری نوا 2 را می توان پایبند به شعارهای این خانواده یعنی زیبایی و قابلیت های خاص دانست. نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) با دوربین دوتایی، پیشرفت مشخص در دوربین سلفی و طراحی پیشرفته تر همراه شده است و مسلما توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهد کرد. امشب در ترنجی می خواهیم نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) را بررسی کنیم و ببینیم آیا می توان به آن به چشم یک انتخاب مناسب نگاه کرد؟

طراحی، بسته بندی و لوازم جانبی

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

بسته بندی هواوی نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) یک بسته بندی رنگارنگ شبیه به بسته بندی استفاده در هواوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) است. با باز کردن جعبه تنها لبه دستگاه را می بینید، نوا 2 پلاس را بیرون می آوریم و کنار می گذاریم. لوازم جانبی همراه با این دستگاه شارژر و هندزفری است. جالب اینکه شارژر ارسالی برای ما از نوع سریع نبوده و حتی خروجی آن 1A بود! شاید اشتباهی در این زمینه رخ داده باشد و شارژر اشتباهی برای ما ارسال شده باشد چرا که با توجه به پورت Type C انتظار می رفت شاهد شارژ سریع باشیم. هندزفری اما خوشبختانه از کیفیت بالایی برخوردار است و همان چیزی است که همراه با پرچمدارهای هواوی عرضه می شود، هر چند شخصا هندزفری هایی با بدنه پلاستیک سخت را دوست ندارم اما کیفیت خروجی قابل توجه است.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) مسلما یک دسنگاه با طراحی زیباست که در رده قیمتی خود کم نظیر ظاهر شده است. بدنه تمام آلومینیومی، شیشه 2.5D و توجه به جزئیات در این دستگاه به چشم می آید. درباره بدنه آلومینیومی می توان گفت لبه ها به صورت براق (شبیه به رنگ جت بلک آیفون ها) طراحی شده اند و این در حالی است که پشت دستگاه کاملا مات در نظر گرفته شده است.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

پشت دستگاه جایی است که توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. بدنه آلومینیومی مات که به سختی می توان لوگو هواوی را روی آن پیدا کرد، حسگر اثرانگشت که کمی بالاتر از جای همیشگی و کمی همسطح بدنه تر از همیشه طراحی شده است و یک دوربین دوگانه که هر دوربین در قابی مجزا و کمی برجسته قرار دارد که البته برجستگی آن کمتر از آیفون 7 پلاس است. خطوط آنتن اما کاملا شبیه به چیزی است که در آیفون 7 دیدیم و این شباهت نوا 2 پلاس را به آیفون 7 پلاس بیشتر می کند، این را داشته باشید تا چند پاراگراف جلوتر درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

قاب جلویی اما جایی است که تنها نکته قابل توجه آن لوگوی HUAWEI است. این قاب مشکی به خوبی با نمایشگر ترکیب می شود و هنگام خاموش بودن نمایشگر متوجه مرز بین نمایشگر و بدنه نمی شوید. لبه ها همانطور که گفته شد براق هستند و زیبایی خاصی در هنگام در دست داشتن یا قرار گرفتن روی میز دارد. دکمه های کنترلی همگی در سمت راست، پورت Type C و جک 3.5 میلی متری هدفون به همراه بلندگوی تکی در لبه پایین، شکاف هبریدی دو سیم کارت / یک سیم-مموی در لبه چپ و لبه بالا میزبان میکرفون دوم است.

شاید همانند ما برای پیدا کردن میکروفون اصلی کمی دنبالش بگردید و در نهایت با بررسی مختلف متوجه شوید که ایشان زیر خروجی بلندگوی تکی قرار دارند! این موضوع برای مواقعی که بخواهید صدای خروجی از بلندگو را ضبط کنید می تواند مشکل ساز باشد!

ارگونومی نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) در مقایسه با یک دستگاه 5.5 اینچی دیگر که خیلی شبیه آن است، یعنی آیفون 7 پلاس قابل تقدیر است، وزن کمتر با وجود باتری بزرگتر، ابعاد کوچکتر با وجود نمایشگر برابر و البته ضخامت و برجستگی دوربین کمتر نسبت به پرچمدار سال گذشته اپل برای میان رده لوکس هواوی با قیمتی حدود 0.4 آن، مسلما جالب توجه است.

نمایشگر

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی علاقه ای به رزلوشن بالا ندارد و این در دستگاه ها پرچمدارش می تواند یک موضوع ناراحت کننده باشد اما خوشبختانه هر چقدر هواوی علاقه ای به رزلوشن بالا در پرچمدارهایش ندارد، همانقدر هم علاقه ای به رزلوشن پایین در میان رده های خود ندارد و نتیجه این می شود که اکثر میان رده های این شرکت با رزلوشن فول اچ دی (FHD) عرضه می شوند. این رزلوشن برای پنل 5.5 اینچی نوا 2 پلاس چگالی تصویر 401 پیکسل را سبب می شود که کاملا قابل قبول است.

مسلما شما هم می دانید که رزلوشن تمام معیار سنجش کیفیت در بحث نمایشگر نیست، ما می توانیم یک نمایشگر پرپیکسل مثل الجی جی 3 داشته باشیم که تجربه بصری مناسبی را ارایه نمی کند و یا یک نمایشگر کم پیکسل مثل آیفون  داشته باشیم که یکی از بهترین تجارب بصری را ارایه می کند! هواوی اما در این بین کجاست؟ باید بگوییم نمایشگر هواوی نوا 2 پلاس (Huawei nova 2 Plus) یک تجربه بصری خیلی خوب را برای شما رقم خواهد زد که مطمئنا از آن راضی خواهید بود.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

البته این تجربه بصری خوب به معنی تجربه بصری دقیق نیست! یعنی نمایشگر هواوی نوا 2 پلاس کمی علاقه به اغراق بیش از حد دارد. این موضوع به خصوص زمان که شما وارد برنامه دوربین می شوید خود را نشان می دهد. رنگ ها شاداب، تصاویر شارپ و روشنایی در سطح مطلوبی قرار گرفته که کار کردن با دستگاه در شرایط نوری شدید را ممکن می سازد.

عمق رنگ مشکی با توجه به IPS بودن مناسب است و در نتیجه کنتراست خیلی خوبی را ارایه می کند. دقت رنگ سفید نیز مطلوب است و شما می توانید با توجه به سلیقه بصری خود آن را تنظیم کنید.

در مجموع نمایشگر هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 plus) را می توان از بهترین ها در رده قیمتی خود اعلام کرد. البته اگر شیشه محافظ آن مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی از خود نشان می داد، شرایط بهتر بود.

سیستم عامل و رابط کاربری

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

دستگاه هایی که در پایان بازه عرضه سیستم عامل اندروید ارایه می شوند عموما دستگاه های خوش شانسی نیستند. این دستگاه ها باید با سیستم عامل سال پیش عرضه شوند در حالی که به زودی سیستم عامل بعدی عرضه می شود. حال اگر شما یک دستگاه میان رده با این مشخصات خریده اید، اگر خوش شانس باشید سال آینده همراه با ارایه سیستم عامل بعدی، آپدیت سیستم عامل سال قبل برای شما عرضه می شود! آ … بله مقداری پیچیده شد اما می دانم که متوجه داستان شدید.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس با اندروید 7 به صورت پیش فرض عرض می شود. از آن جا که هواوی از طرفداران رابط کاربری شخصی سازی شده است، شاهد استفاده از رابط کاربری سفارشی این شرکت چینی هستیم. از نظر ظاهری باید بگویم از طرفداران این رابط کاربری نیستم و اولین کار پس از روشن کردن دستگاه، تعویض قالب گرافیکی آن به شکل قابل تحمل تر است! مهم ترین مشکل ما با این رابط کاربری ظاهر آیکون هاست که متاسفانه هواوی هنوز به پختگی در طراحی نرسیده است.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

نوار اعلانیه ها خوشبختانه و به لطف اندروید 7 و سختگیری های گوگل، شبیه به اندروید خام است. همچنین منوی برنامه های اخیر نیز شبیه به چیزی است که در دیگر دستگاه های اندرویدی می بینیم و دیگر حالت مخصوص هواوی را ندارد. بدین صورت شما می توانید از قابلیت مفید 2 برنامه همزمان در کنار هم نیز بهره ببرید. با توجه به نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی نوا 2 پلاس می توانید با این حالت توانایی خاصی به دستگاه خود اضافه کنید.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

قابلیت های ریز و مفید زیادی را نیز می توان در برنامه های اختصاصی هواوی دید. برای مثال در برنامه مخاطبین که وارد می شوید برای ثبت یک مخاطب جدید می توانید بدون نیاز به نصب یک برنامه دیگر و به راحتی تپ کردن روی یک گزینه، کارت ویزیت او را ثبت کنید و یا برای مثال جهت اسکن بارکدهای متفاوت یا حتی دانلود برنامه ها از این طریق می توانید از گزینه بارکدخوان در حالت جستجوی اسپات لایت (Spotlight Search) استفاده کنید.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

برنامه های پیش فرض مناسب دیگری از جمله مدیریت فایل، Huawei Health، قطب نما و ترازسنج، تغییر قالب های گرافیکی و … نیز همراه این دستگاه در رابط کاربری اموشن 5.1 (Emotion UI 5.1) برای هواوی نوا 2 پلاس در نظر گرفته شده اند.

دوربین

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

مسلما پس از طراحی یکی از نقاط تمرکز اصلی هواوی برای فروش نوا 2 پلاس را می توان در دوربین ها دید. جایی که یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و دو دوربین اصلی 12 و 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده اند. این اولین بار نیست که هواوی از دوربین دوتایی استفاده می کند. در حقیقت این شرکت چینی از سال 2016 پرچمدارهای خود را با دوربین دوتایی عرضه کرده است اما این بار شاهد اتخاذ عملکردی متفاوت برای بهره بردن از ترکیب دوربین دوگانه توسط هواوی هستیم. این عملکرد متفاوت چیزی نیست جز زوم ۲ برابری اپتیکال. همانطور که می دانید زوم اپتیکال به معنی زوم بدون افت کیفیت به واسط توانایی های اپتیکال دستگاه است. قبلا در ترنجی شبهات مطرح درباره دوربین دوگانه نوا 2 پلاس صحبت کردیم، اگر این مطلب را نخواندید، حتما آن را مطالعه فرمایید.

نوا 2 پلاس

دوربین نوا 2 پلاس

یک شبهه در دوربین دوگانه هواوی نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus)، اختصاصی ترنجی

این بار به جای دوربین اصلی با دوربین سلفی آغاز می کنیم. نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) آمده تا شما را تجت تاثیر قرار بدهد. رزلوشن 20 مگاپیکسلی حتی برای دوربین اصلی هم خیلی زیاد است چه برسد به این که دوربین سلفی شما بخواهد چنین تصاویر بزرگی را ثبت کند. ابعاد تصویر هر چه بیشتر باشد بهتر است، به شرطی تصویر کیفیت مناسبی داشته باشد. اینکه هواوی ترجیح داده است با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی یک بمب تبلیغاتی بزرگ را در بازار منفجر کند جای تعجب ندارد اما ما دوست داشتیم با یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال که گشودگی دیافراگم بیشتری دارد رو به رو شویم!

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

این بدین معنی نیست که دوربین سلفی نوا 2 پلاس با کیفیت نیست. سلفی های ثبت شده با این دستگاه در شرایط نوری مناسب واقعا دوست داشتنی است. حتی داشتن حالت پرتره می تواند تصاویر جذاب تری را ثبت کند. جزئیات زیاد و رنگ های زنده از جمله مواردی است که شما را هیجان زده می کند. البته حالت پرتره برای دوربین سلفی هواوی پی 10 که با همکاری لایکا دیدیم واقعا خروجی بهتری نسبت به این خروجی نوا 2 پلاس دارد. در شرایط نوری ضعیف تر مثل نور اتاق یا در شب می توان گفت تصاویر به شکل محسوس نویز دارند و البته گاهی بر اثر تکان خوردن دست، تصویر مات می شود.

بدون شک می توان گفت دوربین سلفی هواوی نوا 2 پلاس در شرایط نوری مناسب تصاویر بی نظیری تولید می کند اما این بدین معنی نیست که جای پیشرفت وجود ندارد!

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

مجموعه دوربین دوگانه اصلی را دوست دارم. زوم 2 برابر اپتیکال از مواردی است که شخصا در عکاسی خیلی استفاده می کنم چرا که به خروجی عریض موبایل ها عموما علاقه ای ندارم. همچنین حالت پرتره استفاده شده در دوربین اصلی برای عکاسی از شخص واقعا تحسین برانگیز است.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

همچنین اینکه می توانید پس از ثبت تصویر این فوکوس را تغییر داده یا میزان بوکه بودن آن را تغییر دهید نیز خود بسیار دوست داشتنی است. حالت پرتره همانطور که از نامش پیداست برای ثبت پرتره از صورت یک شخص است و خیلی مناسب عکاسی از اشیا یا سوژه های متفاوت مثل گل و درخت و لوستر و این موارد نیست، هر چند هواوی تلاش خود را داشته تا بتواند سوژه را به خوبی از پس زمینه جدا کند.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

سرعت عکاسی خیلی خوب است و از این بابت مشکی نخواهید داشت. حتی می توانید حالت عکاسی فوق سریع را که هواوی به آن Ultra Snapshot می گوید را نیز فعال کنید و برای عکاسی سریع، وقتی موبایل تان در حالت آماده به کار بوده و نمایشگر خاموش است، تنها با دوبار فشردن دکمه کم کردن صدا عکسی در کمتر از یک ثانیه بگیرید. البته این تصاویر عموما خارج از فوکوس است و به سبب حرکت سریع دست مات شده اند اما به هر حال بهتر از از بین رفتن سوژه است!

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

حالت های عکاسی زیادی برای دوربین هواوی نوا 2 پلاس در نظر گرفته شده است که برخی از آن ها دوست داشتنی است. یکی از این موارد عکاسی به صورت نوردهی طولانی است، دیگری تنظیم کامل دستی برای عکاسی و یا مثلا حضور پانوراما 3 بعدی نیز از دیگر موارد جذاب در این زمینه است. متاسفانه اما باید گفت که هنوز عکاسی HDR به صورت یک حالت عکاسی جدا ارایه می شود و شما نمی توانید به صورت پیش فرض آن را همیشه روشن داشته باشید.

درباره حالت های مختلف عکاسی صحبت کردیم و بد نیست بدانید خیلی از این حالت ها با دوربین دوم قابل دسترسی نیستند!

اجازه بدهید چند خروجی از دوربین های نوا 2 پلاس ببینیم:

 

به صورت کلی می توان گفت نوا 2 پلاس مسلما از هم رده های خود در زمینه دوربین یک سر و گردن بالاتر است اما انتظار خروجی پرچمدارطور از آن نداشته باشید!

سخت افزار و عملکرد (بنچمارک، باتری و صدا)

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

اگر به یاد داشته باشید، نوا 2 پلاس را در دسته میان رده های لوکس قرار دادیم. میان رده ذاتا یک میان رده است و در برخی مدل های گران تر شاهد ارایه طراحی بهتر، قابلیت های بیشتر و برخی سخت افزار تقویت شده هستیم. نوا 2 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چند میان رده های این روزهای بازار قدرت سخت افزاری برابر پرچمدارهای سال پیش یا دو سال پیش را دارند و به لطف رابط کاربری و سیستم عامل بهینه تر می توانند تجربه کاربری روان تر و سریع تری را ارایه کنند اما این عملکرد قابل قیاس با پرچمدارهای امسال نیست. در حقیقت قرار هم نیست چنین مقایسه ای انجام شود.

چیپست کایرین 659 ساخت خود هواوی روی نوا 2 پلاس قرار دارد. این چیپست 16 نانومتری بوده، برای پردازش مرکزی 8 هسته از نوع Cortex-A53 دارد و برای پردازش گرافیکی یک 2 هسته ای از نوع Mali-T830! اگر کمی از سخت افزار بدانید متوجه می شوید که با دستگاه خیلی قوی ای رو به رو نیستیم، دقیقا شبیه به دیگر میان رده های این قیمت و این دسته. هر چند معماری این چیپست 16 نانومتری است و انتظار داریم از نظر گرما کنترل شده رفتار کند اما حقیقت اینطور نیست. در کارهای ساده یا هنگام روشن بودن دیتای موبایل که تا نسل 4.5 نیز پشتیبانی می شود، شاهد گرم شدن بسیار محسوس دستگاه هستیم که خوب نیست.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

عملکرد گرافیکی نیز اصلا تعریفی ندارد. در حقیقت جای تعجب است که چرا عملکرد هواوی نوا 2 پلاس در بازی آسفالت 8 اینقدر لگی است و این تجربه لذت بخشی از بازی را ارایه نمی کند.

اینکه یک موبایل حدود 1.3 میلیون تومانی بخرید و حافظه داخلی 64 گیگ در کنار 4 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد یک اعتماد به نفس خاص را به شما می دهد! بله، نوا 2 پلاس با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم ارایه می شود و از این نظر نیز گزینه بهتری نسبت به خیلی از رقبا دیگر است. حافظه داخلی از طریق شکاف هیبریدی دو سیم کارت /یک سیم کارت-مموری کارت قابل افزایش به مقدار 256 گیگ است. مدیریت رم را می توان “خوب” توصیف کرد، نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر. البته این مشخصات شاید سبب شود که شما آن را با پرچمدارهایی هچمون گلکسی اس 8 یا الجی جی 6 مقایسه اش کنید که اینجا باید بگوییم هر گردی، گردو نیست!

اگر اهل سبک سنگین کردن توانایی یک دستگاه با بررسی بنچمارک های آن هستید، تصاویر زیر را ببینید:

 

در مجموع می توان گفت عملکرد سخت افزاری نوا 2 پلاس در حدود یک میان رده است، نه بیشتر و نه کمتر که البته حجم حافظه داخلی و حافظه در کلاس پرچمدار آن می تواند جذاب باشد.

باتری

باتری 3340 میلی آمپری در نظر گرفته شده برای نوا 2 پلاس با نمایشگر 5.5 اینچ FHD و چیپست 16 نانومتری به نظر قابل اتکا می رسد. در عمل نیز همینطور است و با روشن بودن دیتا موبایل روی شبکه نسل 4.5  می توانید یک روز از این دستگاه استفاده کنید. در پخش ویدیو اما خیلی خوب عمل نکرد و طبق آزمایش های ترنجی اگر تمام حجم باتری برای ویدیو نگاه کردن استفاده شود می توانید 7 ساعت ویدیو نگاه کنید.

شارژ سریع امکانی است که از یک دستگاه با پورت Type C انتظار می رود و نوا 2 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای شارژ کردن 90٪ از باتری حجیم این دستگاه مدت زمان 90 دقیقه نیاز است که رکورد خیلی خوبی است.

صدا

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

عموما از یک دستگاه میان رده انتظار کیفیت صدای خوبی نداریم، هواوی اما برای نوا 2 پلاس قاعده بازی را برهم زده است و با قرار دادن یک بلندگوی با کیفیت، خروجی صدای تقویت شده و هندزفری های با کیفیت همراه دستگاه ما را بسیار راضی نگاه داشت. بلندگو هر چند تکی است و با دست نیز پوشیده می شود اما کیفیت خروجی صدا مناسب است. خروجی صدا که در نسل های قبلی با همکاری DTS تنظیم شده بود حالا در نوا 2 پلاس جای خود را به دستپخت هواوی یعنی Huawei Listen sound Effect داده است. اینجا افکت های صوتی از جمله صدای 3 بعدی قابل تنظیم وجود دارد که تجربه صوتی لذت بخشی ارایه می کند. همچنین هندزفری ها همان هندزفری هایست که در دستگاه های پرچمدار این شرکت قرار داده می شود.

به صورت کلی می توان گفت اگر عملکرد ضعیف گرافیکی و داغ شدن قابل توجه دستگاه را نادیده بگیریم، هواوی نوا 2 پلاس از بهترین عملکردها در رده میانه لوکس و حدود قیمت 1.3 میلیون تومان است.

جمع بندی و رقبا

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus) در رده ای از قیمت و دسته بندی کلی قرار گرفته است که رقبای بسیار زیادی دارد. از میان رده های لوکس امسال تا پرچمدارهای خوش قیمت سال گذشته که تعداد آن ها هم کم نیست اما قبل از نام بردن رقبا دوست دارم نوا 2 پلاس را به صورت خلاصه برای شما توصیف کنم: طراحی قابل تحسین، دوربین های بالاتر از هم رده های خود و ارزشمندی بالا دربرابر قیمت می تواند صفات بارز این دستگاه باشد که اگر عملکرد گرافیکی بهتری داشت، اگر شیشه محافظ نمایشگر کمتر خش برمیداشت و اگر کمی کمتر داغ می شد می توانست دستگاه موفق تری نیز باشد.

هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 پلاس

و اما رقبا! بسیار بسیار مایلم که به شما توصیه کنم اگر می خواهید یک میان رده لوکس از سال 2017 بخرید حتما نگاهی به پرچمدارهای خوش قیمت سال 2016 داشته باشید. برای مثال شما می توانید با قیمتی حدود قیمت نوا 2 پلاس، الجی جی 5، اچ تی سی 10، اکسپریا زد 5 پریمیوم، هواوی پی 9 (P9) یا حتی آیفون SE بخرید! دستگاه هایی که مطمئنا تجربه کاربری بهتری نسبت به نوا 2 پلاس به شما می دهند، به خصوص در بخش سخت افزار و حتی دوربین!

از میان خیل عظیم میان رده های 2017 می توان به اچ تی سی U Play، نوکیا 6، گلکسی C7 Pro، گلکسی A7 2017 و گلکسی J7 Pro اشاره کرد.

نظر شما درباره هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) چیست؟ اگر هنوز درباره این دستگاه سوالی دارید، فردا صبح ساعت 10 در پست پرسش و پاسخ ترنجی آن را مستقیما از ترنجی بپرسید!

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

بررسی خیلی خوبی بود خسته نباشید
هواوی نوا 2 پلاس نسبت به هم رده های خودش خیلی خوبه
ولی من اگه بخوام تو این بازه قیمتی گوشی بگیرم اچ تی سی 10 و شیائومی می 5 اس پلاس رو ترجیح میدم هرچند تلاش هواوی هم قابل تحسینه

Peiman

شخصا p9 و اچ تی سی ۱۰ و آیفون se رو به این ترجیح میدم

Soraygoular

خیلی اقراق آمیز بود من انر ۸ لایت دارم تو اسفالت ۸ لگ نمیزد به ندرت بعد میگید نوا ۲ پلاس لگ زیادی داشت؟ نقدتون خیلی جالب بود سعی نکنید با این کارا کامنت هاتونو زیاد کنید نمیگم هیچ مشکلی نداره چرا مخصوصا برامدگی کم دوربینش که یک ضعف ولی….

Peiman

Honor 8 lite خیلی خوبه. زده بود بسرم یدونه بخرم

ahmad

مثل همیشه عالی بود بررسیتون.فقط یه سوال دارم میشه بگید سایتهای ایرانی چرا رو این گوشی اینهمه مانور دادن؟ خب یه گوشی معمولی هست دیگه

aghil

ممنون بابت بررسی عالیتون .

Ali.v

عالی بود.
واقعا گوشی کم ایرادی هست و نسبت به میان رده بودنش خوبه.
ولی به قول شما میشه اچ تی سی 10 و یو پلی و جی 5 الجی خرید در این قیمت

aliahmadi61

ترنجی ممنون از این بررسی جتمع کامل دوباره داری ترنجی سابق میشی

Sadeghh

با توجه به اینکه دستگاه های همرده این گوشی یا حتی ضعیف تر از این گوشی بازی آسفالت 8 رو تقریبا خوب اجرا میکنند ولی توی نقد بررسی گفتین که این دستگاه زیاد لگ داشت امکانش هست که مشکل از دستگاهی که در اختیار شما بوده باشه؟!!
حتی یادمه گفتین داغ هم میکنه در حالی که یک سایت دیگه که بررسی کرده بود گفته بود اصلا داغ نمیکنه!!

Mortazavi

دوربین پشتش عالیه
دوربین جلو در حد X خودمه
طراحی واقعاً شکیل و زیباست
پردازندش نسبت به قیمتش خیلی خیلی ضعیف مخصوصا گرافیکش که مالی t830 هست که تو گوشی 600 تومنی اکسپریا xa یا پرچمدار glx استفاده شده بخاطر همین بنظر من خیلی ارزش خرید نداره مگر اینکه اهل بازی نباشی و فقط بری شبکه‌ها ی اجتماعی و چنتا عکسم بگیری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)