حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی الجی وی ۲۰ (LG V20): می شنوم، بشنو

خانواده “وی” الجی نام واحدی برای دستگاه های الجی است که در نیمه دوم سال ارایه می شوند و در رده پرچمدار قرار می گیرند. این خانواده نو پا تازه به دومین عضو خود رسیده است و پس از موفقیت نسبی الجی وی ۱۰ (LG V10)، نسل بعدی آن یعنی الجی وی ۲۰ (LG V20) به بازار عرضه شد. امشب در ترنجی به این دستگاه خواهیم پرداخت، با ترنجی همراه باشید.

خیلی صحیح نیست که اگر بخواهیم حرکات شرکت ها را با توجه به دیگر شرکت ها تفسیر کنیم اما پر واضح است که پس از موفقیت سری گلکسی نوت سامسونگ، تمام شرکت ها به فکر تولید دستگاهی در آن ابعاد و اندازه افتادند. الجی پس از تلاش هایی در خانواده Optimus Vu و جواب نگرفتن از نمایشگر غیر معمول با نسبت تصویر ۱:۱ آن و یک سال استراحت برای بازطراحی یک فبلت کارا در سال ارایه الجی جی ۳، تابستان پس از معرفی الجی جی ۴ تصمیم به ارایه خانواده ای به نام الجی “وی” گرفت و الجی وی ۱۰ رونمایی شد. این دستگاه به سبب طراجی ویژه، حسگر اثرانگشت، دوربین جلوی دوتایی و نمایشگر دوم بالای نمایشگر به الجی کمک کرد تا عدم موفقیت الجی جی ۴ را که همزمان با رقبای قدری همچون گلکسی اس ۶ به بازار ارایه شده بود را کمی از یاد ببرد.

با استقبال از الجی وی ۱۰ (LG V10) این شرکت مدل بعدی آن را در پایان تابستانی که گذشت رونمایی کرد و باید گفت این دستگاه نیز آمده تا عدم استقبال از دستگاه جسوری مثل الجی جی ۵ را از یادها ببرد، اما آیا اینطور خواهد بود؟ در پایان این بررسی پاسخ این پرسش را درمیابید. طبق عادت بررسی های ترنجی ابتدا با مشخصات سخت افزاری دستگاه مورد بررسی آغاز خواهیم کرد.

مشخصات سخت افزاری الجی وی ۲۰ (LG V20)

lg-v20-review-2

مشخصات سخت افزاری الجی وی ۲۰ (LG V20) عبارت است از:

ابعاد ۱۵۹.۷*۷۸.۱*۷.۶ میلی متر، وزن ۱۷۴ گرم، باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر، جنس بدنه پلاستیک با قاب پشتی آلومینیومی، شیشه محافظ با پوشش ضد چربی و اثرانگشت و ۲٫۵D، نسبت نمایشگر به بدنه ۷۲.۴٪، موجود در ۳ رنگ مشکی صورتی، مشکی تایتان و نقره ای، باتری قابل تعویض توسط کاربر، دو سیم کارت و مموری کارت همزمان، گواهی مقاومت نظامی MIL-STD-810G

نمایشگر اصلی ۵.۷ اینچ از نوع IPS LCD، رزلوشن QHD یا ۲۵۶۰*۱۴۴۰ پیکسل، چگالی تصویر برابر ۵۱۳ پیکسل در هر اینچ مربع، قابلیت شناسایی ۱۰ لمس همزمان، نمایشگر دوم با اندازه ۲.۱ اینچ و رزلوشن ۱۶۰*۱۰۴۰

چیپست شرکت کوالکام مدل اسنپدراگون ۸۲۰، پردازنده مرکزی ۶۴ بیتی ۴ هسته ای دارای ۲ شاخه به صورت یک شاخه ۲ هسته ای به فرکانس ۱٫۶ و یک شاخه ۲ هسته ای به فرکانس ۲٫۱۵ هر دو از نوع معماری اختصاصی کوالکام به نام Kyro، پردازنده گرافیکی Adreno ۵۳۰
حافظه رم ۴ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، کارت حافظه جانبی با شکاف مجزا

دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، f/1.8، حسگر تصویر ۱/۲٫۶ اینچی، با لنز ۲۹ میلی متری، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با حسگر تصویر ۱/۳٫۲ اینچ، f/2.4 و لنز فوق عریض ۱۲ میلی متری، فوکسو لیزری، فلاش دوتایی LED، عکاسی HDR، فیلم برداری ۴K و FHD به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم برداری حرکت آهسته ۱۲۰ فریم ثانیه به رزلوشن HD
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل با فوکوس ثابت، f/1.9

سیستم عامل اندورید ۷ (نوگت)

صدای خروجی با کیفیت بالا (Hi-Fi)، دارای چهار DAC (تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ)، قابلیت پایش صدا در حین فیلم برداری دستی و مشخص کردن تمرکز صدا روی سوژه، فیلتر ضد صدای باد، گواهی B&O play

وای فای دو بانده با پشتیبانی از فناوری های a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۴٫۲، پشتیبانی از شبکه های راهیابی GPS, Beidou, GLONASS ، NFC، OTG، پشتیبانی از نسل چهارم مخابراتی LTE) Cat.12)

پورت USB Type C، شارژ سریع نسل ۳ کوالکام، حسگر اثرانگشت

lg-v20-review-53

همانطور که پیداست، این مشخصات سخت افزاری الجی وی ۲۰ به ما آدرس یک پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۶ را می دهد. باید دید که در هر کدام از بخش های مختلف چطور عمل خواهد کرد.

طراحی، لوازم جانبی و بسته بندی

lg-v20-43

بسته بندی الجی وی ۲۰ در ادامه تکامل بسته بندی الجی وی ۱۰ است. بدین صورت که به جای دو بخش که صورت لولایی بهم متصل است، سه بخش را می بینید که به صورت کتابچه ای (توصیف بهتری نداشتم!) باز می شود. موبایل در حقیقت در بخش بالایی قرار دارد و دو بخش دیگر شامل شارژر و هندزفری می شود. بسته بندی شیک و محکمی است و جای جای آن شعار الجی که با ارایه جی ۵ برای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته شد، یعنی life’s Good when you play more دیده می شود. البته این مجموعه درون یک پوشش کاغذی است که از باز شدن ناخودآگاه آن جلوگیری می کند.

lg-v20-42

لوازم جانبی همراه هر دستگاه می تواند بخش مهمی برای کاربر باشد، آنجا که شما می توانید تصمیم بگیرید پس از خرید چقدر باید هزینه لوازم جانبی ضروری دستگاه خود را بپردازید. خوشبختانه الجی اینجا چیزی کم نگذاشته است و شاهد همراهی یک شارژر شارژ سریع همراه با کابل USB Type C یک متری و یک هندزفری با کیفیت و ظاهری جوان پسند تر با وی ۲۰ هستیم. درباره کیفیت و کارایی هر کدام، در بخش سخت افزار صحبت خواهیم کرد.

lg-v20-15

طراحی در خانواده “وی” الجی قسمت با اهمیتی بوده است، این را می توان از تنها عضو پیش از وی ۲۰ یعنی وی ۱۰ متوجه شد. با نگاهی به وی ۲۰ کاملا متوجه می شوید که شاهد دو طراحی تماما متفاوت هستیم. نمی توان گفت طراحی سنگین تر و ضخیم تر الجی وی ۱۰ را بیشتر از الجی وی ۲۰ دوست داشتیم اما مشخصا این طراحی برای وی ۲۰ خیلی غیر منتظره بوده و بیشتر از اینکه شبیه به نسل قبلی خود باشد، ادامه راه الجی جی ۵ است. زیباست یا نه؟ حقیقتا ما اکثر دستگاه ها را در رنگ مشکی می پسندید (!)‌ و وی ۲۰ نیز در رنگ مشکی خود زیباست منتهی در رنگ رزگلد که نمی دانیم کدام شیرپاک خورده ای زمزمه قرار دادن این رنگ در رنگ های اصلی موبایل ها را بر سر زبان ها انداخت (!) آنقدر زیبا نیست.

lg-v20-6

از نظر بصری باید بگوییم جلوی دستگاه بیشتر با شیشه نمایشگر پوشیده شده است و در همه رنگ ها مشکی است، این خوب است و معمولا چنین تصمیمی را می پسندیم، چرا که وقتی نمایشگر خاموش است زیبایی بیشتری به دستگاه می بخشد. بالا و پایین وی ۲۰ کمی رو به داخل خمیده است که شیشه ۲٫۵D استفاده شده برای محافظت نمایشگر نیز به همین سمت ها کمی خمیده است و به طراحی کلی این دستگاه کمک کرده است، شبیه چیزی که در جی ۵ دیدیم.

lg-v20-30

پایین نمایشگر و زیر قسمت شیشه ای لوگو LG قرار دارد که خیلی غیر قابل دیده شدن (!)‌ طراحی شده است، البته این سادگی را دوست داریم. در ادامه نمایشگر به سمت راست و چپ می بینیم که یک پلاستیک مشکی تا نیمه های لبه سمت راست و چپ ادامه پیدا کرده است که وقتی نمایشگر خاموش است حس ادامه دار بودن نمایشگر تا آن بخش را می دهد و این در نوع خود جالب است.lg-v20-23

پشت دستگاه با قاب آلومینیومی پوشیده شده است. اجازه بدهید همینجا درباره جنس بدنه با هم کنار بیاییم! الجی وی ۲۰ کاملا از پلاستیک ساخته شده است اما درب پشتی آن که سطح زیادی از محل قابل لمس دستگاه توسط دست شما را تشکیل می دهد از جنس آلومینیوم است. خوشبختانه این آلومینیوم همانند جی ۵ با پوشش خاصی پوشیده نشده است و مستقیما آلومینیوم را لمس می کنید. هر چند شاید در کل حس لمس دستگاه آنقدرها هم با دیگر دستگاه های آلومینیومی بازار فرقی نکند اما باید بدانید باقی دستگاه از جمله بالا و پایین نمایشگر، شاسی اصلی و حتی دکمه نیز پلاستیکی هستند، در حقیقت این خوب نیست و الجی باید در نسل بعدی دستگاه های خود که سال ۲۰۱۷ ارایه می کند فکری به حال این بخش بکند.

lg-v20-21

الجی اما همه این انتقادات را شاید به جان خریده است تا اعتقاد خود به قابل تعویض بودن باتری توسط کاربر همچنان جز انتخاب های خریداران این شرکت باشد. وی ۲۰ با درب پشتی قابل باز شدن توسط کاربر ارایه می شود که این یعنی شما قادر خواهید بود باتری را نیز خودتان تعویض کنید. برای باز کردن درب پشتی یک دکمه در لبه راست و پایین دستگاه وجود دارد که ۹۵٪ اطرافیان ما ابتدا آن را با دکمه شاتر اشتباه گرفتند! با مکانسیم جالب در نظر گرفته شده توسط الجی، این قاب به راحتی در جای خود قرار می گیرد اما باید به یاد داشته باشید که در زمین خوردن ها عموما این درب باز می شود.

پشت این درب عموما باید عبارت “ساخت کره” را ببینید که موجب قوت قلب خیلی از کاربران می شود(!). به جز این عبارت شاهد یک سیم پیچ دور بخش دوربین هستیم که این مربوط به NFC دستگاه است و لطفا آن را با ادوات جاسوسی اشتباه نگیرید!

lg-v20-18lg-v20-review-18

درباره طراحی پشت دستگاه باید گفت اولین ایرادی که برای ما وجود دارد این است که برای قرار دادن سیم کارت اول مجبور هستید باتری را بیرون بیاورید و این یعنی خاموش و روشن شدن دستگاه. همچنین سیم کارت دوم نیز نیاز برای اضافه شدن به شبکه نیز راه اندازی مجدد نیاز دارد. اما اجازه بدهید همینجا یک پرانتز باز کنیم و نکته مهمی را یادآور شویم که الجی وی ۲۰ در نسخه دو سیم کارت خود، می تواند هم زمان دو سیم کارت و مموری کارت را با هم پشتیبانی کند. این موضوع برای خیلی از کاربران اهمیت بالایی دارد.

lg-v20-101

دومین مورد به پشت وی ۲۰ باز می گردد، آنجا که کلید قفل با حسگر اثرانگشت یکپارچه شده است. این را در بررسی دستگاه های اخیر سونی نیز اشاره کردیم و برخی کاربران به ما خرده گرفتند که از قابلیت “Double Tap To Wake Up” استفاده کنید. باید بگوییم این قابلیت واقعا خطاهای ناخواسته زیادی در تجربه ما دارد که همیشه ترجیح می دهیم خاموش باشد و وقتی خاموش باشد برای دیدن صفحه قفل که حالا در اندروید ۶ و ۷ خیلی مفید است، مجبورید که طوری دکمه قفل را لمس کنید که اثرانگشت شما شناسایی نشود یا از انگشت دیگر استفاده کنید. ما هنوز هم می گوییم که این یک باگ است و نباید حسگر اثرانگشت در دکمه قفل قرار بگیرد.

lg-v20-38

برجستگی دوربین پشت دستگاه بسیار مشخص است اما این موضوعی نیست که خیلی از کاربران با وجود آن خیلی مشکل داشته باشند اما الان مطرح خواهیم کرد با اهمیت است. حتما اخباری درباره شکستن شیشه محافظ دوربین های وی ۲۰ را شنیده اید. این خبر با این بازخورد الجی بیشتر تایید می شود که این شرکت تصمیم به استفاده محافظ مخصوص برای این بخش به صورت پیش فرض شده است. به این محافظ اصطلاحا “گلس” گفته می شود که عموما شما روی صفحه اصلی موبایل خود به عنوان محافظ استفاده می کنید! پس یا این بخش را جدا نکنید یا مراقب موبایل خود باشید.

lg-v20-36 lg-v20-33 lg-v20-35 lg-v20-32

در نهایت باید گفت بلندگو همانند الجی جی ۵ به لبه پایین دستگاه منتقل شده است، پورت USB Type C همینجاست و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هنوز جایی نرفته است! لبه بالا نیز برای میکروفون دوم و فرستنده مادون قرمز در نظر گرفته شده است. نکته کلی درباره لبه های وی ۲۰ این است که در لبه بالا و پایین به دلیل شیب ملایم در پشت و جلو دستگاه شاهد باریک تر دیده شدن این لبه ها هستیم و لبه های سمت راست و چپ به دلیل آن پلاستیک سیاه، باریک تر دیده می شوند. در مجموع با توجه به کاهش ضخامت ۱ میلی متری و نکته های ظاهری این چنینی باید گفت وی ۲۰ خیلی باریک تر از وی ۱۰ به نظر می رسد.

lg-v20-9

برای جمع بندی بخش طراحی باید بگوییم الجی وی ۲۰ مشکی (!)‌ را دوست داریم، ساده است و زیبا که البته در بخش طراحی صنعتی نیاز به پیشرفت بیشتر دارد و بهتر است الجی همانند دست کشیدن از اصرار بر قرار دادن دکمه های تنظیم صدا در پشت دستگاه، دست از قابل تعویض بودن باتری بکشد.

نمایشگر

lg-v20-review-33

در بخش نمایشگر همانند دو بخش آتی و البته بخش قبل باید گفت وی ۲۰ صحبت های زیادی برای گفتن دارد. نمایشگر در الجی وی ۲۰ یک شاخصه مشخص برای شناسایی دستگاه به شمار می رود. یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی با رزلوشن QHD یا همان ۲۵۶۰*۱۴۴۰ و یک پنل ۲٫۱ اینچی با رزلوشن ۱۶۰*۱۰۴۰٫ در بخش طراحی گفتیم که این دو پنل دو نمایشگر جدا نیست اما اینجا مشخصات رزلوشن آن ها متفاوت است. بله صحیح است، در حقیقت این دو پنل هر دو از یک نور پس زمینه استفاده می کنند اما رزلوشن هر بخش متفاوت است، همانطور که رابط کاربری آن ها.

ابتدا اجازه بدهید درباره نمایشگر دوم صحبت کنیم. آیا یک نمایشگر ۲٫۱ اینچی بالای پنل ۵٫۷ اینچی کارا است؟ با نگاهی به نیمه پر لیوان، بله! شما اطلاعات مفیدی را می توانید اینجا ببینید، برای برخی داده های ضروری می توانید آن ها را طوری تنظیم کنید همیشه، حتی زمانی که موبایل شما قفل است در دیدرس شما باشند. در برخی برنامه های پیش فرض می تواند به عنوان یک فضای کمکی به شما یاری برساند. همچنین در برخی از محیط های کاربری به شما اجازه به دسترسی سریع بع تنظیمات سریع را نیز می دهد. از همه مهم تر اعلانیه ها را روی این نمایشگر نمایش می دهد و دیگر نوار اعلانیه های شما مدام در حال نمایش اعلانیه اینستاگرام یا تلگرام شما نیست! و البته می توانید یک عبارت ویژه به عنوان امضا خود در این گوش داشته باشید، مثلا toranji.ir !

lg-v20-review-9

اما اجازه بدهید کمی هم به نیمه خالی لیوان نگاه کنیم، برای مثال اعلانیه های برخی برنامه ها به صورت مکرر و اعصاب خوردکنی مدام جلوی چشم شما هستند و راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. دسترسی به میان بر ها و این بخش نمایشگر در ۱۰۰٪ رابط کاربری ممکن نیست و تنها در برخی شرایط قابل استفاده است. برنامه های پیش فرض یا برنامه های توسعه دهنده ثالث خیلی کم از این بخش استفاده می کنند ولی خوشحال شدیم که اعلانیه در حال پخش ابزارهای موسیقی توسعه دهنده ثالث در بخش اعلانیه ها نمایش داه می شود. همچنین وقتی نمایشگر دستگاه قفل است نیز از شر دیدن اعلانیه ها خلاص نمی شوید! از همه اینا که بگذرید و به من پاسخ بدهید کدام کاربری می تواند با یک دست و بدون خطای لمس روی نمایشگر اصلی، می تواند آن نمایشگر را لمس کند؟!

lg-v20-review-26 lg-v20-review-27 lg-v20-review-25

نظر ما این است که بخش عمده ای از این خوبی ها را با استفاده از قابلیت همیشه روشن یا همان Always On display می توان بدست آورد و لزوما احتیاجی به وجود نمایشگر دوم آن هم بالای غول ۵٫۷ اینچی نیست.

اما برسیم به کیفیت نمایشگر اصلی! نمایشگر IPS LCD با رزلوشن QHD که حالا الجی این رزلوشن را بیش از ۳ سال و نیم است آن را در پرچمدارهای خود استفاده می کند. باید بگوییم از نظر روشنایی در حد قابل قبولی قرار دارد و به گونه ای نیست که در شرایط نوری خاص دچار مشکل شوید. چه در روشنایی زیاد و چه در تاریکی به خوبی تنظیم می شود. همچنین حالت “راحت” یا همان Comfort View وجود دارد که عملکرد همان Blue Light Filter را دارد و شب ها به کار خواهد آمد.

رنگ سفید هنوز سرد است و مایل به آبی اما اوضاع نسبت به جی ۵ بهتر است. دقت رنگ ها با توجه به این نمایل رنگ به آبی می توان گفت کمی سرد است اما کنتراست خیلی خوب این پنل سبب می شود که ایراد زیادی از این بابت وارد نباشد. زاویه دید برای این پنل بسیار خوب بوده و هم رده اکثر پرچمدارها قرار خواهد گرفت. عمق رنگ مشکی نیز همانطور است که از یک پنل با نور پس زمینه انتظار می رود.

lg-v20-review-42

موضوع مهم دیگر اما درباره وجود شارپ کردن بیش از حد محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر یا همان پدیده Over Sharping است که در سراسر رابط کاربری وجود دارد. می توان گفت این موضوع هم خوب است هم بد! خوب از آن رو که در اکثر مواقع تصویر خیلی شارپی را شاهد هستید به طوری که شاید اگر همان تصویر را روی دستگاه دیگری ببینید کاملا این موضوع را حس کنید. بد اما بد هم از این جهت که همیشه این موضوع دلخواه کاربر نیست و برای برخی افراد از نظر بینایی باعث حساسیت می شود.

در مجموع تجربه بصری الجی وی ۲۰ را مناسب ارزیابی می کنیم که نسبت به جی ۵ پیشرفت خوبی را تجربه کرده است اما هنوز جای پیشرفت برای الجی وجود دارد.

سیستم عامل و رابط کاربری

lg-v20-review-31

اندروید ۷ و بس! این مهم ترین برتری الجی وی ۲۰ است که البته اگر این دستگاه زودتر وارد بازار می شد می توانست در فروش آن اهمیت بیشتری داشته باشد. در حال حاضر خیلی از پرچمدارهای اندرویدی یا نسخه آزمایشی یا اصلی اندروید ۷ را دارند اما باز هم لقب اولین موبایل با اندروید ۷ در دنیا، خود فاکتور با اهمیتی برای الجی است. رابط کاربری الجی یعنی LG UX 5.0 نیز برای بهره بردن از قابلیت های اندروید ۷ نسبت به آنچه که در جی ۵ دیدیم کمی فرق کرده است اما در کل ظاهر آشنایی دارد. همچنان شاهد برخی تغییرات برای حفظ ظاهر آشنا محیط کاربری برای کاربران الجی هستیم، مثلا لیست تنظیمات که در زبانه های مختلف قرار گرفته است اما ما همان حالت یک لیست پیش فرض اندروید را ترجیح می دهیم و خوشبختانه الجی نیز این امکان را برای ما فراهم نموده است.

lg-v20-review-58

پیشرفت بسیار بسیار خوبی در بخش میانبرهای تنظیمات در نوار اعلانیه ها صورت گرفته که واقعا آن را می پسندیم، اینجا خیلی نزدیک تر به اندروید خام است. الجی همانند جی ۵ تصمیم دارد تا به صورت پیش فرض کاربر بتواند با نبود لیست مجزا برای برنامه ها کنار بیاید و عادت کند که همانند رابط کاربری iOS دستگاه های اپل، همه برنامه ها روی صفحه یا صفحات اصلی قرار بگیرند. اگر این مدل را دوست ندارید جای هیچ نگرانی نیست، شما به راحتی می توانید لانچر پیشین الجی را از خود دستگاه به صورت رسمی دانلود کنید. با اینکه خیلی خوب با تغییرات بزرگ کنار نمی آیم اما توصیه می کنم این مورد را حتما امتحان کنید.

lg-v20-review-29

برنامه های پیش فرض الجی با ظاهری آشنا در خدمت شما خواهند بود اما به نظر من اینجا یک ایراد مشخص وجود دارد. در اینکه وی ۲۰ دستگاه سریع و قدرتمندی است هیچ شبهه ای وحود ندارد اما با این وجود وقتی وارد برنامه ای مثل Call یا همان تماس می شوید، با لگ های عجیب رو به رو هستید. حتی حالا که صحبت از برنامه تماس شد بد نیست این ایراد را به الجی وارد بدانیم که چرا برنامه تماس پیش فرض گوگل، امکان جسنجو بین مخاطبین و حتی مکان ها در صفحه اول این برنامه وجود ندارد و به این منظور باید حتما وارد تب مخاطبین شویم؟! این یکی از کارهای پایه ای یک تلفن همراه است و باید به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن صورت بپذیرد.

lg-v20-review-39

یک ایراد دیگر نیز در این خانواده ایرادها، موردی است که چند سالی در رابط کاربری الجی وجود دارد و گویا آن را ایراد نمی دانند. مثلا وقتی در برنامه دوربین هستید، دکمه های سه تایی اندروید از روی صفحه حذف شده و دقیقا جایی که شما انتظار دارید با لمس آن از دوربین خارج شوید، دکمه شاتر وجود دارد! این موضوع کوچکی است که خیلی اوقات برای ما خوشایند نبود. درباره صفحه کلید نیز باید بگوییم که سوایپ فارسی اصلا خوب نبود و برای کاربری مثل من که با سوایپ فارسی عادت دارد، خطاهای زیادی را نشان می داد.

همچنین در برنامه پیش فرض دیگری مثل پخش کننده موسیقی نیز شاهد لگ های ناخوشایندی هستیم که باعث شد در طول بررسی خیلی به منوی تنظیمات رفته و منتظر ارایه به روزرسانی برای رفع این موارد باشیم که البته با لب تشنه از پای چشمه بازگشتیم.

lg-v20-review-27

خوشبختانه و به لطف اندروید ۷ حالا شما می توانید DPI نمایشگر یا به اصطلاح ساده تر، اندازه المان های گرافیکی نمایشگر را بزرگ و کوچک کنید. بدین صورت اگر مثل ما علاقه مند به DPI کم باشید، می توانید محتوای بیشتر را در صفحه ببینید. همچنین در این حالت برای قابلیت پیش فرض دیگر اندروید ۷ یعنی دو پنجره همزمان هم فضای بیشتر وجود دارد. به لطف Vulkan API نیز بازی هایی که از این API پیشتیبانی می کنند، عملکرد بسیار خوبی دارند.

قابلیت جالب دیگر در صفحه قفل این است که آب و هوا اگر بارانی یا برفی باشد، مهم نیست محتوای نمایش داده شده روی صفحه قفل شما چیست، روی آن برف یا باران می بارد، این زیبا بود و ما دوست داشتیم.

lg-v20-review-40

البته رابط کاربری الجی همیشه هم بد نیست و مواردی مثل رابط کاربری در بخش دوربین بسیار قوی و پر امکانات عمل کرده اند. در مجموع باید گفت رابط کاربری نسل پنج الجی یا همان UX 5.0 شبیه به یک انتقال ناقص به ظاهری جدید به نظر می رسد که نیازمند بازطراحی برنامه های پیش فرض است.

دوربین

lg-v20-19

دوربین نیز یکی از مواردی است که مشخصا وی ۲۰ در آن صحبت های زیادی برای گفتن دارد. چه در دوربین عقب و دوربین جلو الجی می خواهد تا یک تجربه غنی را برای شما رقم بزند که تا حدود زیادی نیز در آن موفق بوده و در حقیقت زمینه های جدیدی را پیش روی شما قرار می دهد. در حقیقت به شما این اجازه را می دهد تا نه تنها یک قدم، بلکه چند قدم از سوژه قاصله بگیرید و بعد آن را ببینید، یک نگاه جامع تر ارمغان دوربین دوم زاویه عریض ۱۳۵ درجه ای اضافه شده در کنار دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید ۷۸ درجه عادی است. این زاویه دید باز تنها منحصر به دوربین دوم اصلی نیست و دوربین جلو نیز خود زاویه دید بسیار بازی را ارایه می دهد. اجازه بدهید بحث را کمی بیشتر باز کنیم.

lg-v20-review-44

مجموعه دوربین های اصلی الجی وی ۲۰ با نگاهی متفاوت به کاربرد دو دوربین در کتار هم طراحی شده اند. در حقیقت این دو دوربین به جز در برخی افکت های خاص، هیچ ارتباطی برای ثبت یک تصویر بدون افکت ندارند. شما با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی زاویه دید عریض و یک دوبین ۱۶ مگاپیکسلی زاویه دید عادی رو به رو هستید. دوربین عریض فوکوس ثابت بوده و دوربین عادی فوکوس خودکار دارد و فناوری فوکوس لیزری که الجی ۲ سال و نیم پیش در الجی جی ۳ استفاده کرد را نیز داراست. با دوربین زاویه دید عریض شما می توانید موارد بیشتری را در یک کادر جای بدهید و این عالی است، یک جمع بزرگ در فضایی محدود برای عکاسی، یک منظره خیلی بزرگتر برای صحنه هایی که نیازمند دید باز هستند، حتی عکاسی با حالت ویژه لنز Fish Eye یا همان چشم ماهی. در حقیقت دوربین دوم به لطف لنز عریض خود می تواند چنین تصاویری با زاویه دید فوق باز تهیه کند که خب این لنز خیلی عریض سبب افکت Fish Eye نیز می شود، بدین معنی که هر چه از مرکز تصویر دورتر می شوید موارد موجود در تصویر بیشتر انحنا پیدا می کنند و تقریبا خیلی قابل استفاده نیست. در حقیقت بیشتر برای این مفید است که شما سوژه اصلی را در مرکز قرار بدهید و اطرف آن اهمیت پایینی از نظر جزئیات داشته باشد و بیشتر بخواهید حس و حال محیط در آن پیدا باشد.

lg-v20-review-49

این دوربین دوم عریض از حسگر تصویر IMX219 سونی بهره می برد و اندازه آن ۱/۳.۲ اینچ بوده که برای دوربین ۸ مگاپیکسلی، اندازه پیکسل های خیلی بزرگی را ارایه نمی دهد و سبب می شود در شرایط نوری ضعیف، عملکرد خیلی خوبی را شاهد نباشید. اما به دلیل به لنز فوق عریض ۱۲ میلی متری آن شما می توانید تصاویر بسیار عریضی بگیرید.

دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و شاید فکر کتید الجی همانند جی ۵ تصمیم گرفته است تا همان حسگر جی ۴ را در وی ۲۰ نیز استفاده کند اما اشتباه حدس زدید. حسگر تصویر الجی جی ۴، جی ۵ و شاید وی ۱۰ مدل IMX234 سونی است که یک حسگر تصویر ۱۶ مگاپیکسلی با نسبت تصویر ۱۶:۹ بوده و اندازه پیکسل ها ۱٫۱۲ میکرومتر است. در وی ۲۰ اما شاهد استفاده از حسگر تصویر جدید IMX298 هستیم که وان پلاس نیز در وان پلاس ۳ از آن بهره برده است. این حسگر تصویر همچنان ۱۶ مگاپیکسل بوده اما نسبت تصویر ۴:۳ را دارد. این حسگر تصویر به فوکوس تشخیص فاز مجهز است که فناوری جدیدی نیست اما وی ۲۰ آن را دارد و سبب می شود در کنار فوکوس لیزری سرعت بیشتر داشته باشد.

درباره فوکوس کردن باید کمی صحبت کنیم! بیشتر اوقات باید صبر کنید که خود دستگاه سوژه را تشخیص بدهد و فوکوس کند در غیر صورت باید چند بار تپ کنید تا سوژه مشخص شود و پس از آن به صورت پیش فرض، عمل تپ کردن روی سوژه به معنی قفل کردن روی سوژه و فوکوس دنبال کننده است. نمی دانیم چرا فوکوس دنبال کننده اینقدر گیج و بی قرار بود اما ما را به این نتیجه رساند که دیر فوکوس کردن بهتر از گیج فوکوس کردن است! همچنین در شرایط نری ضعیف یا نوز مصنوعی به شکل مشخصی باید گفت عملکرد کند را شاهد بویدم. در این شرایط فوکوس دوال پیکسل گلکسی اس ۷ مشخصات بهتر عمل می کند.

lg-v20-review-45

دوربین اصلی علاوه بر این که پیشرو بودن الجی در اضافه کردن تنظیمات کامل دستی عکاسی در جی ۴ و همین تنظیمات برای فیلم برداری در وی ۱۰ را ثابت کرده است، در وی ۲۰ نیز دوباره این موارد را ارتقا داده و به سطح غیر قابل مقایسه ای با رقبا رسیده است. شما در وی ۲۰ می توانید صدا را در هنگام فیلم برداری پایش یا همان مونیتور کنید، صدا را روی سوژه متمرکز کرده و یا از فیلتر ضد باد استفاده نمایید. همچنین برای فوکوس دستی در هنگام عکاسی حالا این دستگاه با یک راهنمای سبز که روی سوژه قرار گرفته در فاصله کانونی مناسب ظاهر می شود، به شما راهنمایی می کند که آیا روی سوژه شما فوکوس صحیحی انجام شده است یا خیر! بسیار هوشمندانه و مفید.

در شرایط نوری ضعیف اما وی ۲۰ عملکرد خیلی شاخصی ندارد و بهتر است که الجی برای نسل بعدی روی این بخش متمرکز تر باشد.

چند نمونه از تصاویر ثبت شده با دوربین های اصلی وی ۲۰ را در ادامه خواهیم دید:

دوربین جلو وی ۲۰ این بار یک دوربین بوده که بر خلاف وی ۱۰ با دو دوربین عمل کرده اند اما این به معنی کاهش کارایی است؟ خیر! دوربین جلو وی ۲۰ همچنان عریض است و شما می توانید بین حالت عریض و غیر عریض انتخاب کنید. حدس می زنیم انتخاب بین این دو حالت یک حقه نرم افزاری باشد و در حالت عادی، تصویر عریض دوربین، برش می خورد اما هر چه که هست این عریض ترین دوبین جلوی موجود در موبایل هاست و واقعا در برخی شرایط مفید است!

lg-v20-10

متاسفانه باید بگوییم در شرایط نوری ضعیف عملکرد متوسطی را از دوربین جلو نیز شاهد نبودیم.

درباره فیلم برداری باید گفت هر چند الجی خیلی روی فناوری لرزشگیر ویدیویی وی ۲۰ مانور داد اما ما هیچ اثری حتی از حضور آن روی دستگاه حس نکردیم! لرزش ها به بهترین شکل ممکن (!) ثبت می شدند و خب این کمی سوال برانگیز بود. با اینکه تنظمیات ویدیو روی رزلوشن FHD با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قرار داشت و لرزشگیر نیز روشن بود اما خبری از عملکرد لرزشگر نبود. خوب اینکه هماند جی ۵، در حین فیلم بردای می توانید بین دوربین عریض و معمولی جا به جا شوید و هیچ وقفه ای در فیلم برداری رخ نمی دهد.

در مجموع با در نظر گرفتن رابط کاربری جامع و کیفیت تصاویر عموما خیلی خوب آن در اکثر شرایط که البته چه در دوربین اصلی و دوربین سلفی به شما یک دید عریض تر می دهد، می توان گفت وی ۲۰ یک گزینه شاخص برای علاقه مندان به عکاسی است.

سخت افزار، باتری و صدا

lg-v20-review-55

سخت افزار الجی وی ۲۰ همانند دیگر پرچمدار سال ۲۰۱۶ این شرکت کره ای، یعنی الجی جی ۵ با مشخصات به روز و هم رده رقبا خود انتخاب شده و دیگر مثل تجربه الجی در سال ۲۰۱۵ و استفاده از اسنپدراگون ۸۰۸ به جای اسنپدراگون ۸۱۰ شاهد یک قدم عقب تر بودن پرچمدار، حداقل از نظر مشخصات روی کاغذ نیستیم. الجی وی ۲۰ با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم ارایه می شود که برای آخرین پرچمدارهای ارایه شده در سال ۲۰۱۶ مشخصات بدی به نظر نمی رسد، به خصوص اینکه به لطف اندروید ۷ و پشتیبانی از Vulkan API شما ارایه گرافیکی قوی تری از Adreno 530 خواهید بود و بازی ها دقیقا همانطور که در یک آیفون اجرا می شوند، اینجا هم اجرا می شوند.

lg-v20-review-52

از نظر سرعت اجرای برنامه ها، سرعت جا به جایی بین برنامه ها و مدیریت برنامه ها در حافظه اجرایی یا همان RAM نیز می توان گفت وی ۲۰ یک تجربه خیلی است و می توانید برای استفاده های چند برنامه ای نسبتا شلوغ نیز از آن استفاده کنید. اجرای برنامه های پیشفرض همچنان ایراد خود را داشته و همانطور که در بخش نرم افزار به آن اشاره کردیم، نیاز به پیشرفت دارد.

اگر علاقه مند به نتایج بنچمارک ها هستید باید بگوییم به جز رکوردی که در تصویر بالا می بینید، وی ۲۰ یک رکورد خیلی خوب دیگر را چند روز بعد ثبت کرد که اسکرین شات آن را با هم در کنار تست GeekBench خواهیم دید:

یک موضوع که شاید به آن توجه نکنید اما خیلی برای ما جای سوال داشت، بوت-لودر به شدت لگی و کند این دستگاه بود که در حقیقت شاید بتوان گفت با ۵ فریم بر ثانیه اجرا می شد! این موضوع به خصوص زمانی که شما برای اولین بار موبایل را روشن می کنید اصلا حس جالبی نیست.

باتری

lg-v20-review-17

باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری وی ۲۰ خود افزایش ۴۰۰ میلی آمپری را نسبت به باتری جی ۵ نشان میدهد و این یعنی ۱۴% حجم باتری بیشتر برای تقریبا همان سخت افزار به علاوه یک نمایشگر همیشه روشن در بالای نمایشگری که حالا ۰٫۴ اینچ بزرگتر از نمایشگر جی ۵ است. عملکرد باتری در وی ۲۰ خیلی درخشان نبود اما مثال زدنی نیست اما آنقدرها هم بد نیست که از خرید ناامید شوید. در حقیقت برای استفاده روزمره ما که یک استفاده پر کاربرد همیشه متصل به ۴G یا ۴G+ و البته بدون بازی بود، وی ۲۰ هر نصف روز نیاز به یک بار شارژ داشت.

lg-v20-40

باتری موبایل یا گجت هوشمند هر چقدر زود هم به صفر درصد برسد باز هم می توان با سریع شارژ شدنش آن را بخشید. درباره آخرین فبلت الجی باید گفت چه خوب اینکه وی ۲۰ با شارژر سریع خودش تنها در مدت ۶۰ دقیقه حدود ۸۵ درصد شارژ می شود که این عالی است.

صدا

lg-v20-45

تمرکز ویژه الجی در زمینه صدا را می توان در نسل قبلی الجی وی ۲۰، یعنی الجی وی ۱۰ نیز دید. وی ۲۰ اما پیشرفت مشخصی در این زمینه داشته و می تواند به راحتی تبدیل به یک دستگاه مورد توجه برای آنهایی که به کیفیت صدا اهمیت می دهند باشد. خروجی صدای Hi-Fi که پس از اتصال هندزفری با کیفیت بالا ارایه می شود خود در تجربه شنوایی شما می تواند یک نقطه برجسته باشد. این دستگاه چهار DAC دارد که در افزایش کیفیت صدا از دیجیتال به آنالوگ کمک شایانی می کند.

همچنین شما یک نرم افزار ضبط صدای حرفه ای دارید که بنا بر شرایط مختلف می توانید آن را طوری تنظیم نمایید تا خروجی مد نظر خودتان را از آن شاهد باشید. در بخش دوربین نیز اشاره کردیم که در حین فیلم برداری در حالت دستی، می توانید صدا را مانیتور کنید.

کیفیت خروجی بلندگوی تکی دستگاه خیلی خوب است. از نظر بلندی صدا در سطح قابل قبولی قرار دارد و بیس و جزئیات صدا نیز به خوبی ارایه می شود، چه خوب که الجی تصمیم بگیرد در نسل بعدی پرچمدارهای خود ۲ عدد از این بلندگوها را استفاه کند!

جمع بندی

lg-v20-review-14

الجی وی ۲۰ فبلت پرچمدار ۲۰۱۶ الجی است که مشخصات سخت افزاری بسیار خوب و به روزی دارد، مشخصات منحصر به فرد خود را نیز برای جدا شدن از خیل عظیم دستگاه های مشخصات محور ارایه می دهد اما آیا می تواند به انتخاب شماره یک اکثر کاربران تبدیل شود؟ باید گفت اگر شما کاربری هستید که یک فبلت دوست دارد و با اندازه آن مشکلی ندارد، به دنبال یک دستگاه توانمند در زمینه عکاسی و فیلم برداری، دستگاهی با توانایی پخش و ضبط با کیفیت صدا و یک طراحی ساده و زیبا هستید، باید به وی ۲۰ توجه کنید. حال اگر می خواهید باتری موبایل شما توسط خودتان قابل تعویض باشد یا دو سیم کارت همزمان با مموری کارت را بخواهیم باید بگوییم رسما هیچ انتخاب دیگری به جز وی ۲۰ ندارید!

اجازه بدهید نگاهی داشته باشیم به رقبای الجی وی ۲۰:

آیفون ۷ پلاس

iphone-7-plus-camera

وقتی اپل در یک دسته بندی محصولی داشته باشد مسلما همه دستگاه های آن دسته بندی خواه ناخواه با آن مقایسه می شوند. آیفون ۷ پلاس نیز دو دوربین دارد و همانند الجی، اپل نیز تصمیم گرفت تا دو دوربین با دو عملکرد متفاوت برای دوربین دوتایی استفاده شود. دوربین های دوتایی آیفون ۷ پلاس برای عکاسی تله و عادی و دوربین های دوتایی الجی وی ۲۰ برای عکاسی عریض و معمولی استفاده می شوند و هر یک کارایی های خاص خود را دارند.

از نظر کیفیت ساخت می توان به راحتی گفت نمونه اپلی سرتر است، از نظر عکاسی و فیلم برداری دستی که آیفون ها هیچ حرفی برای گفتن ندارند اما از نظر کیفیت عکاسی و فیلم برداری خودکار می توان گفت که نمونه اپلی نیز عملکرد خوبی دارد. باتری قابل تعویض، دو سیم کارت و مموری کارت از برتری های نمونه الجی است. با تمام به روز بودن سیستم عامل الجی وی ۲۰ اما نمونه اپلی به راحتی در این بخش برتر خواهد بود.

گلکسی اس ۷ اج

samsung-s7edge

گلکسی نوت ۷ دیگر نیست و اس ۷ اج دستگاهیست که در وقت استراحت خود مجبور به نگاه داشتن پرچم برای موبایل های هوشمند سامسونگ بوده و انصافا دستگاه شایسته ای هم هست. اس ۷ اج با نمایشگر دو لبه خمیده و طراحی شیشه و فلزی یک مرحله در طراحی جلوتر از وی ۲۰ است. عکاسی با فوکوس فوق سریع و مقاومت در برابر آب در کنار عمر باتری خیلی خوب می تواند برتری های اس ۷ اج باشد اما وی ۲۰ نیز آنقدر دست خالی به مبارزه نیامده است. دو سیم کارت همزمان با مموری کارت، دوربین دوتایی، فیلم برداری دستی و باتری قابل تعویض از برتری های نمونه الجی است. همچنین در مقابل نمایشگر دو لبه خمیده سامسونگ می توان نمایشگر دوم الجی وی ۲۰ را قرار داد؟! نه حقیقتا این دو قابلیت خاص از نظر میزان تاثیرگذاری روی کاربر اصلا برابر نیستند!

می میکس

mimixhedhedmain-1200x675

می میکس یک فبلت زیبا و خاص است که نماینده شایسته ای سوی شیائومی به شمار می رود. از نظر طراحی مشخصا این دستگاه از وی ۲۰ سرتر است منتهی اگر از دست شما نیفتد! از نظر دوربین، صدا و حتی نمایشگر می توان گفت نمونه الجی برتر است اما مشخصات سخت افزاری چون ۶ گیگ حافظه رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی از انتخاب های می میکس است و در جدیدترین پرچمدار الجی حتی به آن نمی توانید نزدیک شوید!

میت ۹ پرو

huawei-mate-9-proهواوی نیز بالاخره برای فبلت های خود یک پرچمدار خاص و قوی ارایه نموده که می تواند نماینده شایسته ای برای رقابت با وی ۲۰ باشد. نمایشگر دو لبه خمیده و بدنه تمام آلومینیومی میت ۹ پرو اولین ضربه را به وی ۲۰ وارد می کند. دوربین دوتایی میت ۹ پرو همکاری لایکا طراحی و تولید شده است که عملکرد متفاوت نسبت به وی ۲۰ دارد و در کل ما تصمیم الجی را بیشتر می پسندیم. از نظر سخت افزاری نیز هر چند چیپست قدرتمندی برای میت ۹ پرو انتخاب شده است اما ما سخت افزار الجی وی ۲۰ را بیشتر می پسندیم. همانند می میکس اینجا انتخاب بالاتری در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی وجود دارد، با وجود انتخاب ۶ – ۱۲۸ گیگ برابر حافظ رم و داخلی میت ۹ پرو، الجی در این زمینه عقب تر است.

فردا صبح ساعت ۱۰ پست پرسش و پاسخ پیرامون الجی وی ۲۰ منتشر خواهد شد

با به پایان رسیدن نقد و بررسی الجی وی ۲۰، همانند روال همیشه ترنجی به شما قول پست پرسش و پاسخ این دستگاه را فردا صبح ساعت ۱۰ می دهیم. هر سوالی که درباره این دستگاه داشتید می توانید در آن پست مطرح و پاسخ را مستقیما از ما بگیرید. نظر شما درباره الجی وی ۲۰ چیست؟ از نظر شما چه برتری ها و چه نقص هایی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rwgni

الجی شرکت دوست داشتنی و قابل احترامیه اما همیشه ی رقیب هست که متقاعدت کنه اون بهتره
من بشخصه اس۷اج رو بیشتر میپسندم
تنها دلیلشم باتری بهتر و خوش دست بودنه اج هستش

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

گوشی عالی هست و به نظر من لیاقت داره تو جمع ۵ فبلت برتر ۲۰۱۶ باشه ولی بازم در مقابل کهکشانییا سوگولی سامسونگ ( اس ۷ اج ) کم میاره . همونطور که ترنجی گفت اس ۷ اج یه قدم در طراحی و باتری جلو تر هست که این ۲ مورد خیلی تاثیر داره تو انتخاب گوشی. نمایشگر اس ۷ اج هم بهتره همچنین اس ۷ اج مقاوم در برابره آب هست در مجموع بین galaxu s7 edge و v20 اگه از یکی دو مورد فاکتور بگیریم اس ۷ اج کاملا برتر هست

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

راستی عاقای عطایی برسی این دفعه خییییلی عالی بود به بعضی ها یه تیکه هایی انداختی که جالب بود ممنون

CATer

ترنجی جان چرا از جام خبری نیست؟

Yas

لیگ ترنجى ب کجا رسید چرا خبرى ازش نیست؟

Ali.v

اگه اندازه مهم نباشه htc 10

Milad.tech

“نمی دانیم کدام شیرپاک خورده ای زمزمه قرار دادن این رنگ در رنگ های اصلی موبایل ها را بر سر زبان ها انداخت (!) آنقدر زیبا نیست”
دمت گرم آقای عطا.یی حرف دلمو گفتی??

siavash-t

اپل؟

Milad.tech

فکر کنم همون آیفون باشه
من بهش میگه رنگ پَنکِک

milad.danesh

اگه منظورتون اون خوراکی گرد هست اسمش پنکیک هست

Milad.tech

پنکک خانم ها رو نشنیدی؟
لوازم آرایش??

AK_007

بسیار جالب

Milad.tech

کاش از صدا بیشتر میگفتید و موشکافانه تر توضیح میداد در مورد صدا
در مورد هندزفری فابریک پک گوشی در مدل گارانتی دار و بدون گارانتی
ولی به نظرم غیر از مقوله ی صدا که میتونستید مانور بیشتری بدید بقیه بررسی مثل همیشه عالی و بی نقص بود
البته تو چندتا بررسی آخر یکم ضعیف بودید اما اینجا واقعا به شخصه به جز در زمینه ی بررسی صدا نقصی ندیدم

mega08

چند ساعتی باهاش کارکردم گوشی نسبتا خوبیه . از ظاهرش اصن خوشم نمیاد(وی ۱۰ خیلی بهتر بود). باتری طبق معمول ضعیف . صفحه نمایش میشه گفت قابل قبول. ولی اونجوری که باید نیست.
فقط سخت افزار مناسب. سیستم صوتی فوق العاده. و دوربین عالی. از ۱۰ بهش ۷ میدم

Vahid

به نظرم از لحاظ زیبایی پسرفت داشته نسبت به v10
تو بقیه موارد برتره فقط زیادی بزرگه
بهتر بود صفحه ۵’۵ اینچ با صفحه نمایش دوم هم سبک تر میشد هم خوش دست تر
در کل شجاعت الجی که هر سال یع طراحی رو میکنه واقعا تحسین برانگیزه حیف فقط باطری و صفحه نمایشش یه کوچولو ضعیفه

mega08

دمش گرم. ولی رو کردن طراحی ب چه قیمتی . ینی ی طراح قابل ندارن . ی طرح عالی بزنه . g5 و v20 چه طراحییه آخه. بیشترین دلیل افت فروشش همین طراحی زشتشه

samipoor

با عرض سلام و خسته نباشید به شما برای نقد خوبتون چند نکته هست که می خواستم اضافه کنم
۱- گیج زدن فکوس توی آپدیتی که داده خیلی بهتر شده ولی هنوز کمی گیج میزنه بخصوص اگه سوژه زیاد تکون بخوره.
۲- لرزشگیری هم بعد از آپدیت خیلی بهتر شده و میشه گفت تقریبا بی نقص کار میکنه.
۳- باطری هم خوب باید بیشتر می بود .
۴-از نظر طراحی باید بگم از بقیه گوشی های الجی خیلی بهتره البته خوب کاملا سلیقه ای هست و تو گوشی های موجود میشه گفت در رده ۴ یا ۵ قرار میگیره.
۵ -تجربه صدا فوق العاده ای داره چه تو ضبط و چه تو پخش
بازهم ممنون از نقد و بررسی خوبتون
بهتره که به محصولات الجی توجه بیشتری بشه با توجه به این موضوع که الجی شرکت بی حاشیه ای هست نصبت به بقیه برنها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)