حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی آیفون پیدا شده در کف دریاچه همچنان کار می‌کند!

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، موبایل

همه ما شاهد سالم ماندن گوشی‌های هوشمند در شرایطی عجیب و غریب بوده‌ایم اما این یکی قطعا غیر محتمل‌تر و بعیدتر از بقیه است.

قصه مربوط به مردی به نام مایکل گانترام، از اهالی شهر ناکس در ایالت پنسیلوانیای آمریکا است. او تصمیم می‌گیرد تا به همراه دوستان خود به ماهیگیری در یخ برود و هنگامی که دارد طعمه را به قلاب ماهیگیری می‌زند، از بخت بد گوشی آیفون ۴ او از روی پایش سُر می‌خورد و در چاله‌ای می‌افتاد که برای ماهیگیری آن را روی سطح یخ درست کرده بودند.

مایکل در این باره گفته است: «ماهی را گرفتم اما ارزشش را نداشت چون از آن ماهی‌ها کوچک به درد نخور بود!»

تا این جای کار همه چیز به نظر طبیعی می‌آید چون نتیجه کار منجر به از دست رفتن یک گوشی آیفون شده است که همه ما پیشتر از این اتفاق‌ها دیده‌ایم. تفاوت اما در این است که دریاچه‌ یخ زده‌ای که مایکل روی آن ماهیگری می‌‌کرد سال بعد به دلیل احداث سد و کم توجهی‌ها دچار کم آبی شده و رفته رفته خشک می‌شود.

بسیاری از کسانی که در آن دریاچه چیزی از دست داده بودند به دنبال مفقود شده خود روانه بستر دریاچه می‌شوند تا در گل و لای به جا مانده شاید از دست رفته خود را پیدا کنند. از جمله این افراد فردی به نام دانیل کالگرن، مهندس مکانیک، بود که با دستگاه فلزیاب خود وارد مسیل دریاچه شد. او گوشی آیفون ۴ را زیر خروارها لای و لجن پیدا می‌کند.

کالگرن گفت: «گوشی را به خانه بردم. با آب شستم و آن را در ظرفی پر از برنج نپخته فرو کردم. خیلی کنجکاو بودم که بدانم احتمال دارد این گوشی درست بشود و دوباره کار کند!؟»

a8df0467-c69b-48d8-a696-051417579e68

دو روز بعد، این گوشی آیفون روشن می‌شود؛ درست با همان تنظیمات روزی که در آب افتاد حتی با همان تصویر اسکرین سیور! کالگرن مصمم می‌شود تا گانترام را پیدا کند. شماره او را از همان آیفون می‌یابد و به او زنگ می‌زند و به او خبر می‌دهد که گوشی او را صحیح و سالم پیدا کرده است. گانترام اولش باور نمی‌کند.

گانترام در این باره گفت: «کالگرن تصویری برایم فرستاد و پرسید: “این عکس را می‌شناسی؟” بله که می‌شناختم. تصویر اسکرین سیور گوشی من بود!»

کالگرن می‌خواهد تا این گوشی آیفون ۴ را برای صاحب اصلی‌اش از طریق پست بفرستد. گانترام هم گفته که خیال دارد تا آن را تعمیر کند.

او گفت: «مادرم مدتی است که می‌گوید گوشی هوشمند می‌خواهد. خیال دارم این گوشی را به او بدهم.»

تا آن جا که به بقای گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شود، این یکی در نوع خودش بی‌نظیر است. قطعا باید به این گوشی گفت “آیفون کوچولوی دلاور!”

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/iPhone-found-at-the-bottom-of-a-lake-still-works_id88221″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad

اینم یکی دیگه از بازمانده های تایتانیک ههههههه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار