حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعاتی درباره دوربین گلکسی اس 9 و احتمال گشودگی دیافراگم f/1.4

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، شایعات

حتما می دانید که شایعاتی پیرامون دوربین گلکسی اس 9  و گلکسی اس 9 پلاس وجود دارد. یکی از این شایعات احتمال می دهد که سامسونگ نیز بخواهد همانند اپل با قرار دادن دوربین دوگانه روی مدل بزرگتر و گرانتر گلکسی اس 9 علاوه بر حفظ خاص بودن بیشتر گلکسی اس 9+ کمی بر افزایش حاشیه سود خود بکوشد. اما سوال اینجاست که اگر این اتفاق رخ بدهد، آیا سامسونگ برای قرار دادن امکانات حاصل از دوربین دوگانه گلکسی اس 9+ روی گلکسی اس 9 برنامه ای دارد یا خیر؟ در ادامه با ما باشید تا درباره دوربین گلکسی اس 9 بیشتر صحبت کنیم.

ابتدا لطفا در نظر داشته باشید که این ها حدسیاتی است که می توانیم پیرامون دوربین تکی گلکسی اس 9 عنوان کنیم، شاید این موارد به واقعیت نپیوندند اما احتمال هایی هستند که می توان آن ها را بررسی کرد. برای شروع بد نیست یادآوری کنیم که گوشی تاشو سامسونگ گلکسی W2018 با دوربین تکی اما دیافراگم متغیر بین f/1.5 تا f/2.4 عرضه شده است. این دستگاه می تواند بسته به شرایط صحنه یا تنظیمات دستی که شما به آن اعمال می کنید، از گشودگی دیافراگم متفاوت استفاده کند.

حتما می دانید گشودگی دیافراگم زیاد (f کمتر) سبب می شود تا نور بیشتری ثبت شود اما یک تاثیر دیگر نیز دارد و آن در ثبت تصاویری با بوکه قوی تر است. تا به اینجای کار سامسونگ لنزی با f/1.5 را رسما معرفی کرده و حتی شایعاتی درباره f/1.4 برای دوربین تکی گلکسی اس 9 نیز شنیده می شود، پس بعید نیست که در پرچمدار سال 2018 این شرکت کره ای شاهد یک دوربین با گشودگی دیافراگم خیلی باز باشیم.

همچنین حتما می دانید گوگل در پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال تنها از یک دوربین برای عکس برداری اصلی بهره برده است که بالاترین امتیاز را نسبت به همه موبایل های موجود در بازار دارد. این دوربین می تواند با بهره بردن از هوش مصنوعی یا همان AI و توانایی سنجش عمق میدان دوربین اصلی با استفاده از فناوری Dual Pixel عکس های پرتره خیلی قوی و خوبی را ثبت کند.

با ترکیب دو پارگراف بالا می توان حدس زد که سامسونگ برای دوربین تکی گلکسی اس 9 بتواند افکت پرتره و عکاسی بوکه را به خوبی توسعه دهد اما اینکه آیا واقعا این کار صورت بپذیرد یا خیر، مشخص نیست! این در حالی است که مدل بزرگ تر و گران تر که گلکسی اس 9+ است احتمالا با دوربین دوگانه با مکانیسمی که در گلکسی نوت 8 دیدیم، ارایه شود. این به معنای حضور زوم اپتیکال و تصاویر پرتره با اعوجاج کمتر و به لطق لنز حدود 50 میلی متر (دقیقا 56 میلی متر) آن است.

این ها حدسیاتی است که ما می توانیم پیرامون دوربین تکی گلکسی اس 9 داشته باشیم. نظر شما چیست؟ سامسونگ چه تصمیمی خواهد گرفت؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

فوق العادس گرچه هنوز نیومده

Peiman

هولی شت ?

mTAAHAAm

به احتمال زیاد در محدوده 1/4 تا عددی مثل 2/4 متغیر باشه.

Mortazavi

اپرچر اس١٠ زير يك نشه صلوات

Sajad

ظاهرا قراره با پدیده خاصی روبرو بشیم…

mTAAHAAm

بله.دقیقا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)